باغ گلها اصفهان

باغ گلها اصفهان | قیمت بلیط ۱۴۰۳ + راهنمای بازدید

تو دهه هفتاد یه جای خوشگل به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری اصفهان درست کردن که اسمش رو گذاشتن باغ گل‌ ها. این باغ یه جوریه که انگار یه تیکه از بهشت رو آوردن وسط شهر. هدف از ساختنش هم این بود که مردم این شهر و مسافرهایی که میان یه جای باحال داشته باشن که چند ساعتی از دود و دم و شلوغی شهر دور باشن و یه نفس هوای پاک بکشن. تو باغ گلها اصفهان پر از درختای سرسبز و گلای رنگارنگه که آدم رو سرشار از آرامش می‌کنه. یه حس و حال خوب و قشنگی داره که وصف نشدنیه. جالبه که بدونی تو ساخت این باغ از معماری سنتی و مدرن الهام گرفتن. برای همین هم زیبایی خیلی چشم‌نوازی داره.

باغ گلها اصفهان کجاست؟

تو میدون بزرگمهر، یکی از خوشگل ترین باغ های ایرانی هست که یه عالمه گل و گیاه رنگارنگ داره. این باغ دقیقا اول خیابون سلمان فارسیه، خیلی هم به زاینده رود نزدیکه. هر طرف که نگاه کنی، یه عالمه گل و گیاه قشنگ می‌بینی. یه عالمه بوی خوب تو هوا پیچیده که حسابی حال آدم رو خوب می‌ کنه. لوکیشن این باغو میتونید تو نقشه ای که این زیر براتون گذاشتم ببینید.

تصاویری از باغ گلها اصفهان

مسیر دسترسی به باغ گل های اصفهان

ماشین شخصی: راحت‌ترین راه برای رفتن به باغ گل‌ها استفاده از ماشین شخصیه. یه مسیر مستقیم هست که به راحتی می‌تونید پیداش کنید. فقط حواست باشه که ممکنه توی محل باغ گل‌ها جای پارک پیدا نکنی، پس اگه می‌تونی از یه تاکسی آنلاین استفاده کن.

اگه ماشین نداری، غصه نخور! می‌تونی با وسایل نقلیه عمومی هم به باغ گل‌ها برسی.

مترو: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به اینجا، ایستگاه سی و سه پل و میدان انقلاب هست. اما از اونجا باید یه تاکسی بگیری تا به باغ برسی.

مطلب پیشنهادی: نقشه مترو اصفهان

اتوبوس: یه راه دیگه هم هست! می‌تونی با اتوبوس بری. ایستگاه اتوبوس پل بزرگمهر درست روبروی باغه و با چند خط اتوبوس می‌تونی به اونجا برسی.

باغ گلها اصفهان بزرگمهر

ویژگی های باغ گل های اصفهان

این باغ توی یه زمین ۷۲ هزار متری ساخته شده. فقط یه جای قشنگ برای تفریح نیست، بلکه یه مرکز فرهنگی، آموزشی و پژوهشی هم به حساب میاد. توی این باغ بیشتر از ۴۰۰ جور گل و گیاه کاشته شده که با آب و هوای اصفهان جور درمیاد.

یه سیستم آبیاری خفن دارن که با کمترین آب، همه جای این باغ بزرگ رو سیراب می‌کنه. اینجوری هم گل‌ها شاداب می‌مونن و هم آب هدر نمیره. علاوه بر این، تو باغ کلی آب‌نما و فواره و آبشار مصنوعی هم هست که زیبایی باغ رو دوچندان کرده. خلاصه که یه جای دیدنیه و حال آدم رو حسابی خوب می‌کنه.

بخش های مختلف باغ گلهای اصفهان

یه عالمه گل و گیاه رنگارنگ می‌بینی که تو بخش‌های مختلف باغ کاشته شدن. بذار یه چندتا از این بخش‌های باحال رو بهت معرفی کنم:

باغ صخره‌ای: یه جای فوق‌العاده که ۲۵۰۰ متر مربع وسعت داره و توش ۲۵۰ جور گیاه صخره‌ای کاشته شده. ارتفاع این باغ هم سه متره، یه عالمه پستی بلندی داره و خیلی قشنگه.

آب‌ نما: یه آب‌نمای خوشگل که تو قسمت شرقی باغ صخره‌ای قرار داره. آب از ارتفاع چهار متری به پایین می‌ریزه و یه منظره خیلی قشنگ و دلنشین ایجاد می‌کنه. توی ساخت این آب‌نما از سنگ‌های رودخانه‌ای استفاده شده که خیلی طبیعی و قشنگه.

برکه: یه برکه بزرگ توی ضلع جنوب شرقی باغ هست که ۳۵۰۰ متر مربع مساحت داره. این برکه نه تنها هوا رو خنک می‌کنه، بلکه یه جای فوق‌العاده برای پرورش انواع گیاهان آبزیه.

محوطه باغ: کل باغ پر از چمنه و یه طرح فرش خیلی خوشگل وسطش داره که از نقش های اصیل اصفهانی الهام گرفته شده. دور تا دور این فرش قشنگ، با گل ها و بوته های رنگارنگ و یه حاشیه ترنج خوشگل تزیین شده. یه عالمه راهرو هست که با سنگ گرانیت فرش شده و یه عالمه طرح و نقش روش داره. یه برکه قشنگ وسط باغ هست که توش پر از گل نیلوفره. دور تا دور برکه هم پر از گل های رنگارنگه که حسابی به آدم حال میده. چون گل ها و گیاهان باغ خیلی قشنگ و خاص هستن، دور تا دور باغ رو با نرده و دیوار سبز محصور کردن تا کسی نتونه بهشون دست بزنه.

عکس های اصفهان باغ گل ها

باغ گیاهان دارویی و خوراکی: یه قسمتی هست که ۱۱۷۰ متر مربعه و توش ۱۳۲ جور گیاه دارویی و خوراکی از همه جای ایران کاشته شده. این گیاه ها رو با دقت و بر اساس یه سری تحقیقات انتخاب کردن و کاشتن.

باغ سوزنی برگان: تو این قسمت، میتونی یه عالمه درخت سوزنی برگ پیدا کنی. بیشتر از ۲۱۰۰ متر مربع از باغ رو به این درخت اختصاص دادن و درست آخرِ آخرِ باغ، کنار دریاچه هم میتونی پیداشون کنی. ۸۶ جور درخت سوزنی برگ مختلف اینجا هست که میتونی از دیدن رنگ و مدلشون لذت ببری.

باغ گیاهان پیازی: اینجا پر از گل و گیاهه که از پیازشون رشد میکنن. توی این باغ کلی از این جور گل ها با رنگ های مختلف کاشتن که یه عالمه قشنگ شده. ۳۸ جور گل پیازی مختلف اینجا هست و ۷۴۰ متر مربع از باغ رو هم به خودش اختصاص داده.

باغ رز: تو یه قسمت دیگه، یه عالمه گل رز کاشتن. توی ایران خیلی گل رز های قشنگی هست و اینجا میتونی کلی از این جور گل ها رو با رنگ های مختلف ببینی.

مجموعه زنبق: این باغچه حدود ۹۰۰ متر مربع وسعت داره و توی ضلع شرقی باغ، کنار آمفی‌تئاتر قرار گرفته. توی این باغچه ۴۶ نوع زنبق مختلف کاشته شده.

مجموعه پرچین: برای اینکه گل‌ها رو از هم جدا کنن و نظم بیشتری به باغچه بدن، از انواع شمشاد و زرشک توی این قسمت استفاده شده. طول این پرچین‌ها ۱۵۴۰ متره.

مجموعه داوودی: این باغچه هم توی ضلع شرقی باغ قرار داره و ۹۰۰ متر مربع وسعت داره. توی این باغچه ۲۶ نوع گل داوودی مختلف کاشته شده.

راهرو اصلی: معابر اصلی و فرعی باغ با استفاده از آب‌نماهایی به ابعاد ۸۰ در ۴۰ سانتی‌متر و فواره‌های متعدد تزئین شده. این آب‌نماها زیبایی و طراوت خاصی به باغچه‌ها می‌بخشن. آب از مرکز باغ به ابتدای آب‌نماها می‌ره و بعد از چرخش توی باغچه، دوباره به مرکز باغ برمی‌گرده.

باغ گلها اصفهان در بهار

ساعت کاری باغ گلها اصفهان

می‌تونی از صبح زود، یعنی از ۷ صبح تا ۷ شب، از این باغ دیدن کنی و حالشو ببری.راستی جمعه‌ها هم بازه، ولی اگه دنبال خلوت و حال دمی ‌آرامش می‌گردی، بهتره غیر از جمعه‌ها بری. اینجوری می‌تونی حسابی از زیبایی باغ لذت ببری، بدون اینکه با جمعیت زیادی سر و کله بزنی.

صبح‌ها هم خلوت‌تره، پس اگه می‌تونی، صبح تا ظهر رو برای بازدید از باغ گلها انتخاب کن. اینجوری می‌تونی حسابی توی باغ بچرخی و عکس‌های قشنگ بگیری، بدون اینکه توی صف منتظر بمونی یا دنبال جای پارک بگردی.

قیمت بلیط باغ گلها اصفهان

دیدن این باغ یه عالمه میچسبه. راستی میدونی قیمت بلیطش چقدره؟ قیمت ورودی باغ گلها اصفهان تو سال ۱۴۰۳، ۶۰ هزار تومنه. البته یادت باشه که این قیمت ممکنه یه کم بالا و پایین میشه، مثلاً تو عید و اینا گرونتره، یا شاید برای بچه ها و آدمای مسن یه تخفیفی بزارن. در کل که خیلی گرون نیست و میتونی یه روز خوب رو اونجا بگذرونی.

مطلب پیشنهادی: قیمت بلیط آکواریوم اصفهان

سوالات متداول

آیا باغ گلها اصفهان جمعه ها باز است؟

بله همه روزه از ساعت ۷ تا ۱۹

ورودی باغ گلها اصفهان در سال ۱۴۰۳چقدر است؟

به ازای هر نفر مبلغ ۶۰۰۰۰ تومان

فاصله باغ گلها اصفهان تا کلیسای وانک چقدر است؟

۶ کیلومتر

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 19 =

مقالات پربازدید