چطور از شکستن و پاره شدن شیلنگ آب جلوگیری کنیم؟

در دنیای امروز شیلنگ‌ها نقش بسزایی در انواع صنایع دارند و بدون وجود آنها کار بسیاری از دستگاه‌ها و صنایع مختلف لنگ می‌ماند. به دنبال این موضوع اهمیت آنها بالا رفته و ابزارهایی برای استفاده منظم و نگهداری از آنها طراحی و ساخته شده‌اند. یکی از این دستگاه‌ها که امروزه بسیار پرطرفدار شده و مصرف آن بالا رفته قرقره شیلنگ جمع‌کن است.

این وسیله برای جمع کردن منظم شیلنگ و نگهداری از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین انواع مختلفی دارد که هرکدام از انواع آن از نظر شکل ظاهری و قدرت تفاوت‌هایی باهم دارند. اگر شما هم جز دسته افرادی هستید که سروکارتان با استفاده از شیلنگ است و در متراژهای بالایی از آن استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنم ادامه مقاله را از دست ندهید.

آویز شیلنگ

آویز شیلنگ یا همان قرقره شیلنگ جمع کن ابزارهای دایره‌ای شکلی هستند که درون آنها یک قرقره قرار می‌گیرد و شیلنگ حول این دایره می‌چرخد. همانطور که ابتدای مقاله گفتیم این محصول برای جمع کردن منظم شیلنگ و نگهداری درست آن بکار گرفته می‌شود. به زبان دیگر می‌توان گفت مسئول نگهداری و مراقبت شیلنگ در برابر آسیب‌های خارجی است.

این ابزار از دستگاه‌های مدرن امروزی است که کاربرد وسیعی در صنایع مختلف اعم از ساختمان سازی و کشاورزی دارد. حتما شما هم تجربه رها کردن شیلنگ بر روی زمین را داشته‌اید. رها کردن شیلنگ روی زمین باعث چسبیدن گل و لای به آن و یا حتی آسیب دیدن شیلنگ می‌شود و در نتیجه عمر و دوام محصول را کوتاه می‌کند. پس هنگامی که دستگاهی برای جمع‌آوری آن وجود داشته باشد کار شما بسیار راحت‌تر شده و همچنین مانع از آسیب دیدن شیلنگ نیز می‌شوید.

آویز شیلنگ

آویز شلنگ نیز نوعی دیگر از ابزارهای نگهدارنده شیلنگ است که بیشتر برای مصارف خانگی استفاده می‌شود. به بیان دقیق‌تر اگر حرفه‌ شما به طور وسیعی نیازمند استفاده از شیلنگ است باید از قرقره شیلنگ جمع‌کن استفاده کنید و در صورتی که از شیلنگ برای آبیاری باغ و یا شست و شو استفاده می‌کنید آویز شیلنگ گزینه مناسب‌تری برای شماست. در ادامه شما را به‌طور گسترده‌تر با این محصول آشنا می‌کنیم.

در واقع آویز شیلنگ ایران یاسا یک وسیله ضروری برای نظم دادن و مرتب کردن فضای باغ و یا باغچه است. اگر به دنبال تکمیل ابزار باغبانی خود هستید از تهیه این محصول غافل نشوید. این نوع شیلنگ جمع‌کن‌ها بر روی دیوار نصب شده و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. همچنین این محصول ظاهر خوبی به فضای باغچه شما می‌دهد و باعث هرچه زیباتر شدن فضا می‌شود. کار با این نوع شیلنگ شمع کن بسیار ساده است و تنها کافی است آن را بر روی دیوار نصب کنید و شیلنگ را دور آن بپیچید. آویز شیلنگ قرقره ندارد و باید شیلنگ را به‌طور دستی دور آن بپیچید.

انواع شیلنگ جمع کن

همانطور که قبل‌تر ذکر کردیم این محصول دارای انواع مختلفی است که از نظر کارکرد و شکل ظاهری تفاوت‌هایی باهم دارند. پس از آنجایی که این محصولات دارای گوناگونی هستند در این قسمت می‌خواهیم به معرفی انواع شلنگ جمع‌کن بپردازیم. در اصل این محصول به دو گروه دستی و اتوماتیک تقسیم می‌شود که در زیر به معرفی هرکدام می‌پردازیم.

شیلنگ جمع کن دستی

در این نوع محصولات برای جمع کردن شیلنگ باید از نیروی کمکی استفاده کرد. به بیان دقیق‌تر برای اینکه بتوانید شیلنگ را جمع کنید باید از نیروی دست کمک بگیرید. این محصولات تنها نگهداره شیلنگ هستند و باید از طریق دست شیلنگ را به دور آنها بپیچید. از این محصول بیشتر برای کارهای باغبانی و کشاورزی استفاده می‌کنند که کارهای باغبانی را تسریع و آسان‌تر می‌کند.

مزیت دیگر این محصولات این است که می‌توان به راحتی آنها جابه جا کرده و به مکانی دیگر منتقل کرد. این نوع محصول قیمت مناسبی داشته و به جلوگیری از پوسیدگی شیلنگ کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود مجبور به خرید دوباره شیلنگ نشوید. در نتیجه از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای محافظت از شیلنگ و منظم کردن باغچه از آن استفاده کنید.

شلنگ جمع کن اتوماتیک

این نوع شیلنگ جمع کن بدون دخالت دست و با ساختاری که دارد شیلنگ را جمع کرده و به دور خود می‌پیچد. در رابطه با این نوع محصول می‌توان گفت که عملکردی تقریبا شبیه به جمع کن سیم جارو برقی دارد و به همان شیوه شیلنگ را جمع می‌کند. این ابزار دارای یک قرقره و یک فرمان است.

با چرخاندن دسته‌ فرمانی که روی بدنه این محصول قرار دارد شیلنگ به‌طور خودکار جمع شده و به دور آن می‌پیچد. در کل توصیه می‌شود که برای جلوگیری از خراب شدن و یا فرسودگی شیلنگ نوعی از این محصول را تهیه کرده و در فضای باغچه و یا فضای کاری خود قرار دهید. زیرا قرار دادن شیلنگ در فضای باز و یا زمین گل‌آلود و مرطوب به مرور موجب آسیب رسیدن به آن می‌شود و طول عمر مفید آن را کاهش می‌دهد.

اگر قصد خرید قرقره شلنگ جمع کن را دارید پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه بازاری بزنید. این فروشگاه انواع لوازم یدکی و صنعتی را در قیمت‌های بسیار مناسب و در کیفیت‌های بالا به مشتریان ارائه می‌کند. به دنبال این موضوع به یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش محصولات یدکی و صنعتی تبدیل شده است.

جنس قرقره شیلنگ جمع کن

این محصولات دارای مدل‌های مختلفی هستند که در هریک از مدل‌های آنها جنس و شکل ظاهری متفاوت است. برای مثال در رابطه با جنس آنها باید بگوییم که در مدل‌های پلاستیکی و فلزی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید بسته به سلیقه و  محیط کاری خود نوع مناسبی از آنها را تهیه کرده و بکار بگیرید.

همچنین همانطور که قید کردیم شکل ظاهری آنها نیز متفاوت است. برای مثال نوعی از آنها دارای چرخ‌هایی هستند که باعث شده دستگاه به راحتی جابه‌جا شده و می‌توان آن در متراژهای مختلف استفاده کرد. مدل این چرخ‌ها متفاوت است و برخی از شیلنگ جمع کن‌ها دارای دو چرخ در عقب هستند و برخی دیگر دارای چهار چرخ در جلو و عقب دستگاه می‌باشند.

وجود این چرخ‌ها یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود و باعث راحتی استفاده از این محصول شده است. با وجود این چرخ‌ها به راحتی می‌توان شیلنگ آب را در متراژهای مختلف به آسانی جابه‌جا کرد.

در آخر

قرقره شیلنگ جمع کن یک وسیله بسیار کارآمد و مفید است و برای افرادی که در حال استفاده مداوم از شیلنگ هستند بسیار پیشنهاد می‌شود. متاسفانه امروزه تعداد افراد سودجو در بازار بسیار زیاد شده است. به دنبال این موضوع برای خرید این محصول حتما به فروشگاه معتبری مراجعه کنید تا با محصول تقلبی روبه رو نشوید.

خوشحال می‌شویم نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 15 =