با دوستامون کجا بریم تهران؟ ـ تهرانگردی با طعم دوستی

با دوستامون کجا بریم تهران

با دوستامون کجا بریم تهران؟ امروز میخوام یه عالمه جاهای خفن تو تهران رو بهتون معرفی کنم که بتونید با دوستاتون برید و حسابی کیف کنید. فرقی نمیکنه که دنبال چی باشید، چه یه تفریح شاد و پر هیجان، چه یه گشت و گذار تاریخی و فرهنگی، یا یه دورهمی دنج و دوستانه، تهران برای هر سلیقه‌ای یه چیزی داره. تو این مقاله یه عالمه ایده باحال می‌تونی پیدا کنی.

بهترین جاهای تهران برای تفریحات دوستانه

تفریح دوستانه در برج میلاد

برج میلاد

اگه دنبال یه جای باحال می‌گردی که با دوستات بری و حسابی کیف کنی، برج میلاد رو حتما تو لیستت بذار. این برج نه تنها یه نماد قشنگ از تهران هست، بلکه یه عالمه چیزای جذاب داره که می‌تونه یه روز پرماجرا رو برات بسازه. اول از همه می‌تونی با آسانسور بری تا نوک برج و از یه نمای بی‌نظیر از کل شهر لذت ببری. یه عالمه عکس و سلفی خفن هم می‌تونی بگیری که تا ابد یادت بمونه. بعدش می‌تونی بری تو گنبد آسمان و یه عالمه چیزای علمی باحال یاد بگیری. یا اگه دنبال هیجان هستی، می‌تونی بری تو سینما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

سه تا راه واسه رسیدن به برج میلاد تهران با ماشین:

مسیر اول:

از بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری برو سمت بزرگراه شهید همت. بعد از ورودی همت، از کنارگذر اختصاصی برج میلاد استفاده کن و برو بالا!

مسیر دوم:

تو بزرگراه حکیم شو و برو سمت غرب. بعد از بزرگراه چمران، از ورودی اختصاصی برج میلاد استفاده کن.

مسیر سوم:

از بزرگراه همت شرق برو و خروجی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب رو بگیر. بعدش از پل کابلی اختصاصی برج میلاد استفاده کن تا برسی به برج !

نکته: یه پارکینگ بزرگ هم تو محوطه برج هست که می‌تونی ماشینت رو اونجا پارک کنی.

تفریح دوستانه در کاخ گلستان

کاخ گلستان

کاخ گلستان، یه گزینه‌ی فوق‌العاده برای یه گردش دوستانه و پرماجراست. این مجموعه تاریخی که در قلب تهران واقع شده، با معماری بی‌نظیر و تالارهای مجللش، هر گردشگری رو مجذوب خودش می‌کنه. با دوستاتون تو محوطه‌ی کاخ قدم بزنید و از تماشای عمارت‌ها، باغ‌ها و حوض‌های زیبا لذت ببرید. هر کدوم از این بناها، حكایتی از تاریخ پرفراز و نشیب ایران رو برای شما بازگو می‌کنه. از تالار آینه با انعکاس‌های خیره‌کننده‌اش دیدن کنید، به تالار عاج با تزئینات عاج فیل سر بزنید و در تالار تخت مرمر، شکوه و جلال پادشاهان قاجار رو حس کنید. موزه‌های کاخ گلستان هم پر از گنجینه‌های ارزشمند مثل جواهرات، ظروف عتیقه، نقاشی‌ها و فرش‌های نفیس هستن که دیدن‌شون خالی از لطف نیست. هر گوشه‌ی کاخ گلستان یه قاب عکس بی‌نظیره. با دوستاتون عکس‌های یادگاری بگیرید و این لحظات خاطره‌انگیز رو ثبت کنید. بعد از یه گشت و گذار مفصل، می‌تونید تو کافه یا رستوران کاخ گلستان کمی استراحت کنید و از صرف غذا یا نوشیدنی لذت ببرید.

راحت‌ترین راه برای رفتن به کاخ گلستان، مترو خط یکه. سوار خط یک میشی و تو ایستگاه 15 خرداد پیاده میشی. بعد از اینکه از مترو اومدی بیرون، باید بری سمت شرق خیابون 15 خرداد و بعد خیابون داور. یه کم که بری، ورودی کاخ گلستان رو سمت راست خودت می‌بینی.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تهران

تفریح دوستانه در موزه جواهرات ملی ایران در تهران

موزه جواهرات ملی ایران

این موزه که توی خزانه‌ی بانک مرکزی قرار گرفته، یه گنجینه‌ی بی‌نظیر از جواهرات و اشیاء قیمتی رو به نمایش می‌ذاره که تاریخ و شکوه و جلال پادشاهان ایران رو به رخ می‌کشه. توی این موزه می‌تونی تاج‌های کیانی و فرح، تخت نادرشاه، الماس دریای نور، و کلی جواهر و گوهر نادر دیگه رو از نزدیک ببینی. دیدن این همه زرق و برق و ظرافت توی یه جا، واقعاً آدم رو متحیر می‌کنه. علاوه بر ارزش تاریخی و هنری، موزه جواهرات ملی یه معماری فوق‌العاده زیبا هم داره. وقتی وارد موزه می‌شی، انگار وارد یه دنیای دیگه می‌شی و غرق در تاریخ و شکوه و جلال می‌شی. بازدید از موزه جواهرات ملی یه تجربه‌ی فراموش‌نشدنیه که هر کسی باید حداقل یه بار تو زندگیش تجربه کنه. مطمئنم که دوستات هم از دیدن این همه زیبایی و عظمت به وجد میان.

اگه می‌خواید با مترو برید موزه جواهرات ملی، چند تا راه دارین:

ایستگاه مترو امام خمینی (توپخانه سابق): نزدیک‌ ترین ایستگاه مترو به موزه هست. بعد از پیاده شدن از مترو یه راست برو سمت خیابون فردوسی. یه عالمه تاکسی اونجا منتظرن که سوارشون بشی و ببرنت چهارراه استانبول. البته اگه حال داری می‌تونی پیاده هم بری، خیلی راهی نیست. وقتی رسیدی به چهارراه استانبول، موزه جواهرات ملی رو درست روبروت می‌بینی.

ایستگاه مترو میدان فردوسی: کافیه سوار خط چهار مترو بشید و تو ایستگاه میدان فردوسی پیاده بشید. بعد از اون،‌ با اتوبوس‌های تو خیابون فردوسی می‌تونید به چهارراه استانبول برید. از اونجا هم یه ذره پیاده‌روی کنید تا به موزه جواهرات ملی برسید

 ایستگاه مترو سعدی: بهترین راه برای رفتن به این موزه، سوار شدن مترو خط یک و پیاده شدن تو ایستگاه سعدی هست. از اونجا فقط 200 متر باید پیاده‌روی کنی تا به موزه برسی.

تفریحات دوستانه در پارک ملت

پارک ملت

کلی از جاهای باحال تهران رو گفتیم که می‌تونی با دوستات بری و خوش بگذرونی. حالا می‌خوایم زووم کنیم رو یکی از قشنگ‌ترین پارک‌های تهران، یعنی پارک ملت. این پارک یه عالمه کلی چیزای باحال داره که با دوستات بری و ازش لذت ببری. فرقی نمی‌کنه دنبال چی باشی، از گشت‌وگذار تو فضای سبز و قشنگش گرفته تا تفریحات هیجان‌انگیز. یه مسیر خیلی قشنگ و طولانی تو پارک هست که می‌تونی با دوستات توش قدم بزنی یا دوچرخه‌سواری کنی و حسابی از هوای تازه لذت ببری. یه دریاچه‌ی مصنوعی تو پارک هست که می‌تونید توش قایق‌سواری کنید و کیف کنید. یه باغ وحش کوچولو تو پارک هست که می‌تونید از دیدن حیوانات مختلف لذت ببرید. یه شهربازی کوچولو تو پارک هست که می‌تونید از وسایل بازی مختلفش استفاده کنید.

چطوری بریم؟

اتوبوس: سوار خط تجریش-راه‌آهن یا چهارراه پارک وی-راه‌آهن بشید و تو ایستگاه نیایش یا پارک ملت پیاده شید.
تاکسی: اول یه تاکسی بگیر تا میدون ونک، بعدش سوار اتوبوس‌های تجریش-راه‌آهن یا چهارراه پارک وی-راه‌آهن بشید و برید پارک.
مترو: تو ایستگاه‌های جهاد، فاطمی، صدر یا میرداماد پیاده شید، بعدش با تاکسی یا اتوبوس برید پارک.
ماشین خودمون: از اتوبان‌های نیایش، کردستان یا مدرس می‌تونید راحت برید پارک.

بیشتر بخوانید: بهترین اتاق فرار تهران

حرف اخر

تو این مقاله فقط چنتا از جاهای تهران رو معرفی کردیم. یه عالمه جای دیگه هم هست که می‌تونی بری و ازش لذت ببری. همه چی به سلیقه‌ی شما و دوستات بستگی داره. اگه دنبال یه برنامه‌ی فرهنگی هستی، می‌تونی بری موزه . اگه عاشق طبیعت هستی، می‌تونی بری پارک. و اگه دلت یه غذای خوشمزه می‌خواد، می‌تونی بری یه رستوران خوب. فقط کافیه یه کم دنبال علایقت بگردی. مطمئنم که تو تهران یه عالمه چیز پیدا می‌کنی که تو هیچ شهر دیگه‌ای نمی‌تونی ببینیش. راستی، یادت نره که قبل از رفتن هر جایی، یه کم تحقیق کنی و از ساعت کاری و قیمت بلیط و اینجور چیزا خبر داشته باشی. امیدوارم که این مقاله به دردت خورده باشه و بتونی با دوستات یه عالمه خوش بگذرونی!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =