ترسناک ترین جنگل ایران کجاست؟ _ راز وحشتناک جنگل جیغ

ترسناک ترین جنگل ایران

دنبال هیجان و ترس می گردی؟ پس آماده شو که به ترسناک ترین جنگل ایران بری! این جنگل جیغ مشهد یکی از وحشتناک ترین جاهای دیدنی و جنگل های ایران هستش که کلی داستان و راز و رمز داره. تو این راهنما همه چیز رو درباره جنگل جیغ بهت میگم: از اینکه کجاست و چجوری بری تا اینکه شب ها چه صداهای وحشتناکی ازش میاد!

ترسناک ترین جنگل ایران در مشهد

این جنگل پر از داستانه‌های وحشتناکه. خیلی‌ها می‌گن که شب‌ها صدای جیغ وحشتناکی از توی جنگل به گوش می‌رسه، صدایی که انگار یه زن داره زار می‌زنه. حالا واقعیت چیه؟ هیچ کس دقیقاً نمی‌دونه. بعضی‌ها می‌گن که این صدا بخاطر وزش باد بین درخت‌هاست، ولی خیلی‌ها هم معتقدن که یه اتفاقات ماوراءالطبیعه توی این جنگل رخ می‌ده. جنگل جیغ یه جای قشنگ و سرسبزه هم هست، پر از درخت‌های بلند و گیاهان مختلف. اگه به دنبال یه تجربه متفاوت و هیجان‌انگیز می‌گردی، حتماً به جنگل جیغ سر بزن. فقط یادت باشه که شب‌ها تنها به اونجا نری!

جنگل جیغ مشهد در شب

جنگل جیغ مشهد کجاست؟

جنگل جیغ یه جاذبه‌ ترسناک و هیجان‌انگیزه تو جنوب مشهده، دقیق‌تر بخوام بگم تو روستای سربرج طرقبه.

طرقبه یه روستای خوش آب و هواست که جنوب مشهد قشنگ مون قرار گرفته. از مشهد تا طرقبه فقط 32 کیلومتر راهه و با ماشین 40-50 دقیقه ای میرسی سر برج. اگه از تهران بخوای بری طرقبه، باید 924 کیلومتر بری که حدود 11 ساعت طول میکشه.

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری مشهد

لوکیشن ترسناک ترین جنگل ایران روی نقشه

دلیل نام گذاری جنگل جیغ

جنگل جیغ اسمش الکی نیومده! شب که میشه از توی جنگل یه صداهای وحشتناکی میاد، مثه صدای زنی که داره تو آتیش می سوزه. صداش انقدر بلنده که انگار هیچ زنی نمی‌تونه انقدر جیغ بزنه. از تاریکی هوا تا صبح این صداها توی جنگل پیچیده و همه رو می‌ترسونه.

عکس جنگل ترسناک جیغ مشهد

تاریخچه جنگل ترسناک جیغ مشهد

تا همین چند سال پیش، هیچ صدایی از این جنگل نمیومده! بله، درست شنیدید! این صداهای جیغ‌مانند از سال 1390 شروع شده‌اند. داستان از این قراره که یه رودخانه به اسم سربرج از کنار این جنگل رد می‌شده. چند سال پیش این رودخانه که یکی از خوشگل‌ترین رودهای مشهد هم بود، خشک شد. اما یهو تو سال 1390، جادویی یهو دوباره پرآب شد و از اون موقع تا حالا هم پرآبه.

بعد از اینکه رودخونه یهو پر آب شد، صدهای عجیب و غریبی هم از جنگل اومد. از اون موقع به بعد، اهالی روستا شب‌ها جیغ‌های وحشتناکی از جنگل می‌شنون. همین موضوع باعث شده که یه عالمه داستان‌های عجیب و غریب سر زبون‌ها بیفته. بعضی‌ها می‌گن که این صداها کار شیطانه و اجنه و جن توی جنگل جیغ می‌زنن. حتی می‌گن که پر شدن رودخونه هم به خاطر طلسم این موجودات بوده!

راز جنگل جیغ مشهد

کارشناسای محیط زیست میگن صدای جیغ جیغ تو این جنگل بخاطر یه عالمه جیرجیرک به اسم “کز” یا “چز” هستش. انگار هزاران هزار تا از این جیرجیرک ها تو این جنگل زندگی میکنن. لونه هاشون هم لابلای درختای کنار رودخونه ست. جالبه که بعضی درختا تا 3000 تا از این جیرجیرک ها رو میزبانی میکنن! شب که میشه این جیرجیرک ها یه صداهای وحشتناکی راه میندازن که همه رو میترسونن. عمر این جیرجیرک ها هم فقط 40 روزه.

این در حالیه که مردم محلی حرف‌ های دیگه‌ای دارن. بعضی‌ها میگن که این صدا به خاطر اجنه و ارواحه، و عده‌ای دیگه هم معتقدن که یه راز تاریکی پشت این قضیه هست. هنوز هیچ کس به طور قطعی نمی‌دونه که منبع این صدا چیه، و این موضوع به یه معمای بزرگ تبدیل شده. توی این بین، یه سری اتفاقات عجیب و غریب دیگه هم توی جنگل جیغ گزارش شده، مثل سکوت مطلق ناگهانی در طول روز یا شب. شاید خشکی رودخانه باعث این سکوت شده باشه، ولی هیچ کس به طور یقین نمی‌دونه. با وجود همه این حرف‌ها، زیبایی جنگل جیغ هنوز پابرجاست و توی روزها میشه از طبیعت بکر و هوای خنک اون لذت برد.

جنگل جیغ مشهد در روز

بهترین زمان بازدید از ترسناک ترین جنگل ایران

تو بهار و تابستون هوا عالیه و جنگل سرسبز و قشنگه. اما یه چیز جالب اینه که صدای جیغ تو همه فصل‌ها واضح نیست. خرداد ماه بهترین موقعیه که می‌تونی این صداهای عجیب رو بشنوی. خرداد بهترین موقع برای رفتن به جنگل جیغه، چون هوا خنکه. البته چون هوا خوبه، ممکنه شلوغ‌تر از همیشه باشه. ولی نگران نباش! جنگل انقدر بزرگه که جا برای همه هست و می‌تونی از زیبایی‌هاش لذت ببری

زمستون جنگل خیلی سرده، بارون و برف می‌باره و کلی اذیت می‌شی. بهار و تابستون اما پر از میوه‌ست و هوا عالیه. خوشمزگی میوه‌ها به کنار، هوا هم عالیه برای گشت و گذار تو جنگل. راستی، برای رفتن به جنگل پول نمی‌گیرن، هر وقت دلت خواست می‌تونی بجنبی و از طبیعت لذت ببری!

اقامت در جنگل ترسناک جیغ مشهد

تو روستای سربرج طرقبه برای اقامت چند تا راه داری، از اقامتگاه بوم‌ گردی و اجاره خونه روستایی گرفته تا کمپ وسط جنگل جیغ!

آره، درست شنیدی، کمپ وسط جنگل جیغ مشهد! البته اگه جراتشو داری! تا حالا آدمای خیلی کمی جرات کردن تو این جنگل کمپ بزنن، چون شب که میشه صداهای جیغ وحشتناکی از همه جا میاد! به جز جیغ شبانه، هوا در شب های جنگل جیغ خیلی سرده، پس اگه میخوای کمپ بزنی حتماً باید وسایل گرمایشی، کیسه خواب و بقیه چیزای لازم رو با خودت ببری. اگه دنبال یه تجربه هیجان‌انگیز و ترسناک میگردی، کمپ تو جنگل جیغ میتونه یه گزینه باشه، ولی اگه دنبال یه اقامتگاه آروم و صلح‌آمیزی، بهتره سراغ اقامتگاه بوم‌گردی یا اجاره خونه روستایی بری.

جاهای دیدنی مشهد جنگل جیغ

روستای سربرج طرقبه

روستای سربرج طرقبه

یه رودخونه باحال به اسم سربرج هست که از جاده پیر رودخانه شروع می‌شه و تا روستای تجر می‌ره. 13 کیلومتره و یه جای عالی برای پیک نیک و خوشگذرونی تو طبیعته. اگه از روستای سربرج 7 کیلومتر بری و از جنگل‌های جیغ رد بشی، می‌رسی به یه قلعه خراب شده که خیلی تاریخی و باحاله.

روستای تجر

روستای تجر

تجر یه روستای ییلاقی باحالِ پلکانیه که تو یه منطقه استراتژیک بین مشهد، طرقبه و نیشابور قرار گرفته. تا جنگل جیغ هم کمتر از 10 کیلومتر فاصله داره. دور و اطرافش پر از کوه‌های بلند و یه رودخونه پرآبه و خلاصه یه عالمه طبیعت سرسبز و قشنگ داره. واسه همین هم یه جای فوق‌العاده‌ست برای پیک‌نیک و طبیعت‌گردی.

غار مغان

غار مغان

غار مغان یه غار باحاله که نزدیک مشهده، توی جاده خلج بعد از روستای سربرج. این غار خیلی قدیمیه، فسیل حلزون و این چیزا توش پیدا شده که نشون میده قدمتش به ۱۰۰ میلیون سال پیش برمیگرده، یعنی دوره دوم زمین‌شناسی! غار مغان دو تا دهنه داره و ارتفاعش از سطح دریا ۲۹۱۰ متره. داخلش پر از دهلیز و راه‌های پرپیچ‌وخم و پرتگاهه، واسه همین بدون راهنما نمیشه رفت توش. توی غار چشمه و چاه و راهروهای قشنگ و دیدنی هم هست که یه فضای خیلی خاص و باحالی رو ایجاد کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =