پارک ملت مشهد ؛ معرفی بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه (ویدیو، لوکیشن)

پارک ملت مشهد یکی از جاذبه های گردشگری مشهد و قدیمی‌ترین بوستان‌های این شهره. این بوستان فوق‌العاده دارای ۷۲۰ هزار مترمربع (یا ۷۲ هکتار) از فضای سبز و طبیعت آرامش‌بخشه. توی این پارک بیش از ۳۵ هزار درخت با سن چند ده‌ساله خودشون رو نشون می‌دن و اینجا رو واقعاً یه بهشت سبز میشه توی شهر دونست.

 

 

توی ضلع شرقی این پارک، یه دریاچه زیبا وجود داره که جلوی اون بشینید و لذت ببرید. اون دریاچه واقعاً جلب‌کننده‌ست. اطراف دریاچه هم یه مجتمع وجود داره که به جانبازان قطع نخاعی خدمات می‌ده. این مجتمع مرکزی مهم برای ارائه خدمات به افراد جانبازه و نقل قول زندگی انسانی در مشهده. خلاصه‌اش، پارک ملت یه مکان فوق‌العاده برای دیدن و استراحت توی مشهده که با این درختان قدیمی و دریاچه‌اش و مرکز خدمات به جانبازان یه جا زیبا و معنوی برای تفریح و ارتباط با طبیعته.

 

پارک ملت مشهد کجاست؟

پارک ملت یکی از جاذبه‌های دیدنی استان خراسان رضوی در شهر مشهده. این پارک توی غرب شهر و در کنار بزرگراه وکیل‌آباد قرار داره و از طرف شمال غربی با میدان آزادی هم مرز می‌زنه. میدان آزادی و بوستان ملت همیشه دسته به دسته بودن و معروف به “فلکه پارک” بوده‌ان. پارک ملت چند دروازه ورودی داره و راحت می‌شه از هر جای شهر با اتوبوس، مترو یا تاکسی بهش دسترسی داشت. توی یکی از طرف‌های پارک، پایانه اتوبوس‌های آزادی وجود داره که اکثر خطوط اتوبوس از اونجا عبور می‌کنن و اونجا مبدا یا مقصد سفر بسیاری از مسافرانه.

 

پارک ملت مشهد کجاست

 

لوکیشن پارک ملت مشهد

 

 

پارک ملت مشهد با مترو

برای رفتن به پارک ملت در مشهد، اولین قدم اینه که توی ایستگاه متروی پارک ملت پیاده بشید. بعد وقتی از در مترو خارج میشید، پارک در مقابلتونه، سرراست!

 

پارک ملت مشهد با مترو

 

بیشتر بخوانید: نقشه بی آر تی تهران

 

فاصله پارک ملت مشهد تا حرم

پارک ملت مشهد خیلی نزدیک حرم مطهر امام رضا (ع) قرار داره، فقط ۱۲ کیلومتر از حرم فاصله داره. برای رسیدن به این مرکز تفریحی، کافیه به بلوار وکیل آباد مشهد بری.

 

فاصله پارک ملت مشهد تا حرم

 

تاریخچه پارک ملت مشهد

شروع پروژه ساخت پارک ملت مشهد، وقتی دو مهندس انگلیسی با ایده‌هایشون آغاز شد. اما بعداً، مهندسان ایرانی این پروژه رو به دست گرفتن و به اتمام برسوندن. تا اینکه در دوران سلطنت محمدرضا پهلوی، سرانجام تونستند در سال ۱۳۴۳ این پارک رو در محوطه‌ای خارج از شهر ایجاد کنن. با توسعه شهری، چند سال بعد، این باغ زیبا واقعیتاً به مرکز شهر منتقل شد.

 

تاریخچه پارک ملت مشهد

 

بخش های مختلف پارک ملت مشهد

  • شهربازی پارک ملت مشهد

شهربازی پارک ملت واقعاً یه جا خاصیه، بخش مرکزیش تا قسمت شرقیش همه چی رو تو یک مکان داره. اینجا جاییه که همیشه برای کودکان و حتی بزرگترها هم جذابیت داره. حتی اگه به سن برسیم، عشقمون به چرخ و فلک هم دست کم نمیشه. واقعاً خوبه که وقتی کودکان با چشمان امیدوار و خوشحال توی صف هستند، بهشون توجه کنیم و سوار ماشین‌های برقی بشیم و با دوستامون ضربه بزنیم!

ولی یه نکته مهم اینه که بیخیال کودکان نشیم و بهشون اجازه بدیم تو شهربازی شرکت کنن. در واقعیت، اینجا جاییه که هم بزرگترها و هم کوچیکترها به راحتی می‌تونن بخونن و وقت خوبی داشته باشن.

 

شهربازی پارک ملت مشهد

 

یه چیز جالب دیگه اینه که بلندترین چرخ و فلک خاورمیانه هم اینجاست که قطرش ۸۰ متره. و از این چرخ و فلک خیلی لذت ببریم، می‌تونیم از سایر بازی‌ها و سرگرمی‌هایی که اینجا داره هم لذت ببریم. مثل کشتی دوقلو، فاربال، گردباد، ترن هوایی، صندلی فضایی، تاپ اسپین، سورتمه، تاب گردان، اسکیت بورد، و حتی پرواز در آسمان! واقعاً یه تجربه جذابه که تو پارک ملت می‌تونیم داشته باشیم.

 

بیشتر بخوانید: آبشار اسکندر

 

باغ بانوان پارک ملت مشهد

باغ “رز” یکی از بخش‌های دلنشین پارک ملت در شهر مشهده. اینجا مخصوص خانم‌هاست و احترام به حجاب باعث میشه که بانوان بتونن از طبیعت لذت ببرن، بدون اینکه نگران حضور آقایان باشن. این بخش از پارک برای خانم‌ها تعبیه شده و بهشون امکان می‌ده تا به آزادی از فضای زیبای پارک ملت استفاده کنن. تا ساعت ۷ صبح تا ۸ شب در ۶ ماه اول سال و از ۸ صبح تا ۷ شب در ۶ ماه دوم سال، می‌تونن به این بخش از پارک سر بزنن. و جالبه که برای ورود به این بخش پارک، هیچ هزینه‌ای لازم نیست.

 

باغ بانوان پارک ملت مشهد

 

این بخش از پارک هم امکانات خوبی داره، مثل آلاچیق‌ها، دستشویی‌ها، جای آب‌خوری، بوفه و امکانات دیگه که ویژه خانم‌ها تدارک دیده شده. انگار که باغ بانوان پارک ملت، یه پارک کوچیک با امکانات مناسبیه.

 

  • دریاچه مصنوعی

دریاچه مصنوعی بوستان ملت، اون یکی از بزرگترین و زیباترین دریاچه‌های مصنوعی تو مشهده. اینجا یه پل زیبا داریم که به شدت برای قدم زدن توش جذابیت داره. وقتی کفشاتون رو روی چوب‌های پل می‌گذارید، صدای تق تق زیر پایتونون باعث میشه که لحظاتتون توی این مکان بیشتر معنا پیدا کنه. منظره اطراف دریاچه هم واقعاً دیدنیه و اینجا شما فرصت دارید که با قایق توی آبهاش بگردید. وقتی شب میاد، نورپردازی‌های زیبایی که در اطراف دریاچه نصب شدن، این مکان رو به یک چشم‌انداز جادویی تبدیل می‌کنه.

بیشتر بخوانید: نقشه مترو مشهد

 

دریاچه مصنوعی

 

  • سالن همایش

سالن همایش بوستان ملت مشهد، واقعاً یکی از معتبرترین مکان‌هاییه که همه ساله توی شهرمون انقدر مردم جمع می‌شن و سمینارها و همایشهای خیلی مهم و بزرگ اونجا برگزار می‌شن. این سالن واقعاً جاهای بزرگیه که برای برگزاری این همه رویداد فوق‌العاده مناسبه.

 

سالن همایش پارک ملت مشهد

 

  • سالن آمفی‌تئاتر

اگه علاقمندی به تئاتر داری، حتما برو آمفی‌تئاتر. برای اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های تئاتر پارک ملت، می‌تونی به سایت ما سری بزنی

 

  • امکانات ورزشی پارک ملت مشهد

توی این پارک، ورزش های مختلف برای مردم فراهم شده. یعنی می‌تونین تنیس روی میز بازی کنین، یا توی زمین چمن فوتبال با دوستاتون فوتبال بازی کنین. اگه بیشتر به بسکتبال علاقه دارین، زمین بسکتبال هم داریم. حتی اگه فوتبال یا فوتسال دوست دارین، زمین‌های مخصوص خودشون رو داریم.

 

امکانات ورزشی پارک ملت مشهد

 

واسه علاقه‌مندان به شنا، یه استخر روباز هم داریم که توی هوای طبیعی شنا کنین. اگه دوست دارین به دیوارهای صخره نوردی برین، یه بخش خاص برای اون هم در نظر گرفته شده. واقعاً امکانات ورزشی خوبی داریم توی این پارک. همچنین یه پیست اسکیت هم داریم که اونجا می‌تونین اسکیت بزنین و وقت خوبی داشته باشین.

 

بیشتر بخوانید: باغ نگارستان

 

ورودی‌های بوستان ملت مشهد

شما می‌توانید از چهار جهت اصلی به بوستان ملت در مشهد دسترسی پیدا کنید. پارک ملت به خیابان‌های امامت، آزادی، بلوار وکیل‌آباد و بلوار معلم مرز می‌زند. افراد عموماً وقتی می‌خواهند با وسایل نقلیه عمومی به پارک بروند، از ورودی بلوار وکیل‌آباد استفاده می‌کنند. اما باید بگویم که پیدا کردن جای پارک در بلوار وکیل‌آباد یا خیابان آزادی کمی دشواره. در نتیجه، اگر از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنید، بهتر است از ورودی خیابان امامت در غرب یا معلم در شمال پارک وارد شوید.

 

ورودی‌های بوستان ملت مشهد

 

بهترین زمان بازدید از پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد واقعاً هر فصلی چهره‌ی خاص خودش رو داره. تو بهار، وقتی که درختا سبز و تازه هستن، واقعاً دل برای قدم زدن می‌گیره. تو تابستون، سایه‌های پرده‌ای درختان و حوضچه‌های زیبا، خیلی خوبه برای گریه از گرمای تابستون. وقتی پاییز میاد، رنگارنگی برگا به چشم می‌خوره و تازه ترکیبی از رنگ‌ها و طعم‌ها به پارک می‌ده. اما تو زمستون، همه چیز سفید و برفی میشه، واقعاً جادوییه. با این همه گفته‌ها، به نظرم باید بگم که بهار واقعاً بهترین زمان برای سفر به پارک ملته.

 

بهترین زمان بازدید از پارک ملت مشهد

 

عکس پارک ملت مشهد در شب

عکس پارک ملت مشهد در شب

 

دانلود به صورت پی دی اف

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =

مقالات پربازدید