مکان‌ های عاشقانه شیراز

معرفی دنج ترین مکان‌ های عاشقانه شیراز: سفری برای زوج‌ های عاشق

شیراز یه شهره که انگار همه عاشقش هستن. هر وقت اسم شیراز میاد، یاد شعرهای عاشقانه حافظ و سعدی میفتیم، یاد باغ‌ های بهارنارنج و قدم زدن تو باغ سعدی و حافظیه. فکر کنم همین حس و حاله که شیراز رو تبدیل به یه مقصد فوق‌ العاده برای ماه عسل کرده. اگه میخوای با مکان های عاشقانه شیراز آشنا بشی پس تا آخر این مقاله همراه ما باش.

بهترین جاهای شیراز برای قرارهای دونفره

حافظیه، پیوند جاودان عشق و شعر

حافظیه: پیوند جاودان عشق و شعر

حافظیه، نه فقط یه آرامگاهه، یه تیکه از بهشته که تو شیراز قشنگ جا خوش کرده. بوی گل و بهار نارنج تو هواش پیچیده، صدای بلبل و قناری از لابلای درختاش میاد، و حوض فیروزه ایش تو نور آفتاب برق میزنه. محو حافظیه که میشی، انگار تو یه دنیای دیگه ای. قدم به قدم که تو باغش قدم میزنی، غزل‌های حافظ رو زمزمه می‌کنی و کیف می‌کنی. حالا تصور کن کنار یارت تو حافظیه باشی. زیر سایه یه درخت سرو بشینین، به غزل حافظ گوش بدین و با هم حرف بزنین. میتونین تو حافظیه یه عالمه عکسای عاشقانه بگیرین. یه عالمه خاطره های قشنگ بسازین که تا ابد تو ذهنتون بمونه. حافظیه یه جای فوق العاده رمانتیکه که هر کسی رو مجذوب خودش می‌کنه. اگه دنبال یه جای خاص و رویایی برای قرار ملاقات میگردین، حافظیه رو حتما تو لیستتون بذارین. پشیمون نمیشین!

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی شیراز

سفر عاشقانه به باغ عفیف آباد

سفر عاشقانه به باغ عفیف آباد

باغ عفیف آباد، نگینی در دل شهر شیراز، که نه فقط به خاطر زیبایی‌اش، بلکه به خاطر حال و هوای عاشقانه‌ای که داره، بین گردشگرها و اهالی شیراز حسابی معروف شده. تصور کن یه عصر دل‌انگیز توی شیراز، قدم بزنی توی باغی پر از درختای سرسبز و گل‌های رنگارنگ، عطر بهار نارنج و گل محمدی هوش از سرت ببره، صدای فواره‌ها و آواز پرنده‌ها یه سمفونی دل‌ نشین بسازن و تو توی این فضا، دست در دست معشوقت قدم بزنی و از زیبایی‌های باغ لذت ببرین.

معماری کاخ عفیف آباد با اون تزئینات ظریف و نقاشی‌های هنرمندانه، یه حس نوستالژیک و عاشقانه به فضا میده. مخصوصاً اگه تو تالار آینه، روبروی هم بایستید و انعکاس خودتون رو توی آینه‌های بی‌شمار ببینید، یه حس خاص و رویایی بهتون دست میده. حالا یه کم تصور کن غروب آفتاب توی باغ عفیف آباد. آسمون پر از رنگ‌های نارنجی و صورتی میشه و نور ملایم غروب، همه چیز رو یه جور عاشقانه و رویایی نشون میده. میتونید کنار حوض بزرگ باغ بشینید و از تماشای غروب و زیبایی‌های باغ لذت ببرین.

موزه موسیقی شیراز: نغمه عشق در دل تاریخ

موزه موسیقی شیراز: نغمه عشق در دل تاریخ

موزه موسیقی شیراز، تو خونه تاریخی منطقی‌نژاد، جایی که نغمه‌های عشق و هنر با هم ترکیب شدن، مقصد بی‌نظیر برای عاشقان دلدادگی هستش. فکر کنید تو فضایی که با ظرافت تمام از دوران قاجار به یادگار مونده، قدم می‌ زنید. قدم زدن تو این موزه، با اون معماری چشم‌نواز و حوض فیروزه‌ای و گل‌های رنگارنگ، حس و حالی شاعرانه داره. اما چیزی که این مکان رو برای عاشقان خاص میکنه، جو صمیمی و عاشقانه آن و موسیقی دلنشینیه که در فضا پخش میشه.

تصور کنید که در کنار یارتون در تالار اصلی موزه میشینید و به نوای سازهای سنتی ایرانی، مثل تار و سنتور، گوش میدید. یا در بخش اسناد و مدارک، با تاریخچه موسیقی ایران آشنا میشیدو از عشق و شور هنرمندا تو آثارشان می شنوید. حتی میتونید تو استودیوی موزه، با هم آهنگ مورد علاقه‌ تون رو بنوازید و خاطره‌ای منحصر به فرد بسازید. علاوه بر این‌ ها، تو محوطه‌ی حیاط موزه میتونید زیر سایه‌ی درختان نارنج و لیمو بشینید، چای بنوشید و از فضای دنج و آرامش‌بخش لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: نقشه مترو شیراز

خانه پرهامی: یه گوشه دنج و عاشقانه

خانه پرهامی: یه گوشه دنج و عاشقانه

اگه دنبال یه جای رمانتیک تو شیراز می‌گردی که هم حال و هوای تاریخی داشته باشه و هم حس و حال یه غذای ناب ایرانی رو بهت بده، خانه پرهامی یه گزینه بی‌نظیره! این خونه که قدمتش به بیشتر از ۲۰۰ سال پیش می‌رسه، یه عمارت سنتیه که با ظرافت و سلیقه‌ی تموم بازسازی شده و شده یه هتل و رستورانِ فوق‌العاده.

وقتی که تو حیاطِ دلنشینِ خونه پرهامی قدم می‌ ذاری، انگار که وارد یه دنیای دیگه شدی. حوض قشنگ فیروزه ایش و گل‌های رنگارنگ یه حسِ سرزندگی و طراوت بهت می‌دن. اگه هوا خوب باشه، می‌تونی تو تراسِ خونه بشینی و از منظره‌ی شهر لذت ببری. وگرنه، تو سالن‌های مجلل و باصفای خونه که پر از عتیقه‌ جات و تزئیناتِ هنریه، حسابی غرقِ در تاریخ می‌شی.

بام شیراز عشقتون رو ببرید اینجا

بام شیراز: عشقتون رو ببرید اینجا!

شیراز که به شهر عشق و گل و بلبل معروفه، یه عالمه جای عاشقانه داره. اما اگه دنبال یه جای خاص و کم‌نظیر می‌گردین که عشقتون رو حسابی مجذوب خودش کنه، حتماً یه سری به بام شیراز بزنین. بام شیراز یه منطقه‌ی کوهستانیه که مشرف به کل شهره. از بالای بام که نگاه کنین، تمام شیراز زیر پاتونه و یه منظره‌ی فوق‌العاده زیبا از بناهای تاریخی و چراغ‌های شهر تو شب می‌بینین.

هوا روی بام خنک و دلچسبه و مخصوصاً غروب‌ها که نسیم می‌وزه، یه حس و حال رومانتیکی به آدم دست می‌ده. می‌تونین با عشقتون روی نیمکت‌های چوبی که اونجا هست بشینین و از منظره لذت ببرین، یا یه دوری بزنین و عکس‌های یادگاری بگیرین. تو بام شیراز رستوران‌ها و کافه‌های زیادی هم هست که می‌تونین یه شام رومانتیک رو اونجا تجربه کنین. فراموش نکنین که شب‌های بام شیراز با چراغ‌های رنگی که روشن می‌شن، خیلی قشنگ‌تر از روزه.

راستی یه نکته دیگه: اگه دنبال یه جای خلوت‌تر می‌گردین، می‌تونین به جای مسیر اصلی، از یه مسیر فرعی کوهنوردی بالا برین. اینجوری هم از پیاده‌روی لذت می‌برین و هم به یه جای خاص می‌رسین.

بیشتر بخوانید: حرم شاهچراغ شیراز

کوچه باغ های قصردشت: یه تیکه از بهشت

کوچه باغ های قصردشت: یه تیکه از بهشت

این محله یه جورایی تیکه ای از بهشته که تو قلب شیراز قایم شده. قدم زدن تو کوچه های باریک و خنک قصردشت، با اون خونه های قدیمی و گل های قشنگ، یه حس آرامش و لطافت به آدم میده. تو این محله می تونی: دست تو دست عشقت تو کوچه ها قدم بزنی و از حرف زدن و با هم بودن لذت ببرید. تو یه باغ سنتی بشینید و از چای و قلیون لذت ببرید. تو یه کافه دنج یه قهوه یا بستنی بخورید و از معاشرت با هم کیف کنید. به یه گالری هنری یا یه مغازه صنایع دستی سر بزنید و یه یادگاری خوشگل از سفرتون به شیراز بخرید. تو سکوت باغ قدم بزنید و از زیبایی طبیعت لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: پارک دراک شیراز

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

مقالات پربازدید