معرفی جبل اخضر

معرفی جبل اخضر، یکی از زیبا ترین مناطق طبیعی عمان

معرفی جبل اخضر یا کوه سرسبز : بخشی بسیار خوش آب و هوا در کشور عمان است که تبدیل به یکی از جاذبه‌ های گردشگری این کشور شده است.

جبل اخضر (به انگلیسی: Jebel Akhdar) یا کوه سرسبز یکی از معروف‌ ترین کوه‌ های کشور عمان است که یکی از جاذبه‌ های گردشگری این کشور به حساب می‌ آید. فصل تابستان در این منطقه از عمان می‌ توانید آب و هوایی خنک را تجربه کنید. در بالای این کوه آبشار‌ ها و چشمه‌ های زیبایی وجود دارد که سرچشمه رودخانه آب شیرین منطقه محسوب می‌ شوند و ساکنین این منطقه اغلب به کشاورزی مشغول هستند.

ساکنین این منطقه از قبیله بنی ریام هستند و مزارع نخل و باغ‌ های مرکبات زیادی در دامنه جبل اخضر دارند. آب و هوای این منطقه کوهستانی است و دارای چراگاه‌ های قابل کشت و طبیعی می‌ باشد.

 

جبل اخضر کجاست

جبل اخضر کجاست؟

جبل اخضر بخشی از رشته کوه الهاجر در استان داخلیه است که ۲۹۸۰ متر ارتفاع دارد و یکی از مرتفع‌ ترین نقاط عمان و سرزمین بحرین به حساب می‌ آید. این کوه فلات السایق را در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا، در بر می‌ گیرد. جبل اخضر ۱۵۰ کیلومتر با مسقط فاصله دارد و با ۲ ساعت رانندگی می توانید این مسیر را طی کنید.

نزدیک‌ ترین شهر به این کوهستان سرسبز، شهر نیز نزوی است که با ماشین ۴۵ دقیقه از جبل اخضر فاصله دارد.

دسترسی به جبل اخضر فقط با ماشین چهار چرخ متحرک امکان پذیر است و برای کوهنوردی و راهپیمایی در منطقه باید از تور لیدر‌ ها یا راهنما‌ های محلی استفاده کنید.

 

هتل آلیلا ریزورت جبل اخضر

یکی از لوکس‌ ترین هتل‌ های کشور عمان، هتل آلیلا ریزورت جبل اخضر در این منطقه ساخته شده است و اقامتگاهی رویایی در کوهستانی سرسبز محسوب می‌ شود و مقصدی هیجان‌ انگیز و جذاب برای گردشگران عمان فراهم کرده است.

فاصله ریزورت جبل اخضر تا مسقط حدود ۱۵۰ کیلومتر است. این هتل در ارتفاع ۲۰۰۰ کیلومتری از سطح دریا ساخته شده است و آب و هوای اطراف آن خنک‌ تر از مسقط است.

 

مطلب پیشنهادی : گشتی در تاریخ عمان با گذری در بیت الزبیر (Bait Al Zubair)

جبل اخضر

 

سرسبزی و هوای مطبوع جبل اخضر

آب و هوای این منطقه کوهستانی و معتدل است. آبشار‌های روان این منطقه باعث شده جذابیت این کوهستان دو چندان شود و هوای این منطقه از کشور گرم سیر عمان را خنک و معتدل نماید. زیبایی تماشای غروب خورشید در این منطقه بین گردشگران زبان‌زد است. ترکیب رنگ زرد و نارنجی آسمان با سبزی زمین نمایشی هیجان‌ انگیز در غروب خورشید ایجاد می‌ کند.

 

منبع : صد آنلاین

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهار =

مقالات پربازدید