عید کجا بریم خلوت باشه؟ + معرفی جاهای خلوت هر استان

عید کجا بریم خلوت باشه؟ + معرفی جاهای خلوت هر استان (۱۴۰۳)

نوروز ۱۴۰۳ فرصت خوبیه برای سفر و دیدن جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی، ولی معمولاً جاده‌ها شلوغ می‌شن و جاذبه‌ها پر از مردم. این باعث میشه که خیلیا ترجیح میدن تو خونه بمونن تا با این مشکلات روبه‌رو نشن. اما اگه شما هم جزو این دسته از افراد هستید، خبر خوبی دارم. هنوز جاهای خلوت و زیبایی هستن که می‌تونید برید و از تعطیلات لذت ببرید. این شهرها آروم و خلوت هستن و با آب و هوای بهاری، تجربه‌ی خوبی براتون خواهند بود. برای جشن گرفتن از سال نو، می‌تونید به این شهرها سفر کنید.

جاهای خلوت در تهران

جاهای خلوت در تهران

تهران وقتی نوروز میشه خیلی خلوت میشه. خیلی از مردم تهران وقت نوروز به شهرهای دیگه میرن، پس شلوغی و ترافیک کمتری تو شهره. می‌تونی آروم تر از جاذبه های تهران لذت ببری. تهران پایتخت ایرانه و جاذبه های تاریخی، طبیعی و مدرن زیادی داره که برای گردشگران جذابه. بعضی از این جاذبه ها عبارتند از:

– جاهای تاریخی: اگه دوست داری تو تهران تجربه‌ای متفاوت از زندگی شاهانه و تاریخ بکنی، حتما به کاخ سعدآباد، نیاوران و گلستان سر بزن. اینجاها با تماشای معماری و تزییناتشون، به دنیای شاهانهٔ قدیمی وارد می‌شی.

– موزه ها: اگه به موزه‌ها علاقه داری، حتما موزه آبگینه، موزه مقدم و موزه زمان رو ببین. تو اینجا با اشیا و آثار تاریخی و هنری زیبایی آشنا می‌شی.

– پل طبیعت: پل طبیعت هم یکی از نمادهای تهرانه. اینجا مکان خوبیه برای تماشای زیبایی‌های شهر و عکاسی. همچنین آسمان نمای گنبد مینا در نزدیکی پل طبیعت، جای خوبیه برای تماشای ستاره‌ها و کهکشان‌ها.

– محله های قدیمی و بازار ها: اگه به محله‌های قدیمی علاقه داری، حتما به تجریش و دربند بری. اینجا با بازارهای سنتی، رستوران‌ها و جاذبه‌های طبیعی، تجربه‌ای متفاوت از تهران رو برات فراهم می‌کنن.

– خیابان های زیبا: خیابان‌های معروف تهران مثل ولیعصر، سی تیر و بلوار کشاورز هم جذابیت‌های خودشون رو دارن و مناسبن برای گشت‌وگذار و لذت بردن از وقتت.

– پارک ها: پارک‌های تهران مثل پارک ساعی، پارک لاله، پارک جمشیدیه و دریاچه چیتگر هم فضاهای دلنشینی هستن برای گذراندن اوقات فراغت در طبیعت.

– ارتفاعات تهران: بام تهران و برج میلاد هم جزو جاذبه‌های تهران هستن که منظره‌ای پانورامیک از شهر رو بهت نشون می‌دن.

 

جاهای خلوت در همدان

جاهای خلوت در همدان

می‌خوای شهری برای سفرتون به این عید نوروز پیشنهاد بدم؟ همدان خیلی خوبه! فصل بهار بهترین زمان برای سفر به این شهره. شهر واقعا تو این فصل زیبا میشه، خصوصا که گل و شکوفه‌ها همه جا رو آروم می‌کنن. همدان تو بهار اون حس خوب و شادابیش رو داره. این شهر آثار تاریخی و طبیعی زیادی داره که خیلی خاطره‌انگیزه. مثلا:

– غار علیصدر: می‌تونید به غار علیصدر سر بزنید که طولانی‌ترین غار آبی جهانه، با قندیل‌ها و تالارهای فوق‌العاده زیبا. یا دشت میشان که دشتی سرسبز و گردونه با چشم‌اندازهای دل‌انگیز.

– آرامگاه ها: آرامگاه باباطاهر و آرامگاه بوعلی سینا هم جاهای دیدنی دیگه‌ای هستن که نباید از دست بدید. گنبد علویان هم با معماری شگفت‌انگیزش یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های اسلامی ایرانه. و اگه به بازارهای سنتی علاقه دارید، بازار سنتی همدان یه تجربه‌ی خوبیه برای دیدن معماری سنتی و صنایع‌دستی.

– موزه: موزه هگمتانه هم جاییه که می‌تونید اشیای باستانی که از تپه هگمتانه و سایر نقاط استان همدان کشف‌شدن رو ببینید. و اگه دوست دارید یه تجربه متفاوت داشته باشید، می‌تونید به شهر زیرزمینی سامن سر بزنید که با قدمت چندهزارساله یکی از عجایب تاریخی ایرانه.

با این همه زیبایی و جاذبه، همدان می‌تونه یک مقصد ایده‌آل برای سفر نوروزیتون باشه.

 

جاهای خلوت در چهارمحال‌وبختیاری

جاهای خلوت در چهارمحال‌وبختیاری

تو استان چهارمحال‌وبختیاری، که بام ایران معروفه، اونجا کوه‌ها و کوهستان‌های زیادی داره، میانگین ارتفاعشم ۲۱۵۳ متره. اینجا اسمش رو به خاطر این ارتفاعات گذاشتن. تو ایام نوروز، که جشنواره‌ها و جشن‌های زیادی تو ایران داریم، تو استان چهارمحال‌وبختیاری ترافیک کمتری از سایر استان‌ها داره. این استان یه جاذبه خاص و منحصر به فرد داره، چون مردمش از دو اقوام مختلف، یعنی چهارمحالی‌ها و بختیاری‌ها هستن. این تلفیق فرهنگی جالبی تو استان ایجاد کرده.

– منطقه کوهرنگ: منطقه کوهرنگ توی شمال غربی استان چهارمحال‌وبختیاری، جای خیلی قشنگیه که می‌تونید برید و لذت ببرید. تو این منطقه خیلی چیزای باحالی هست که می‌شه دید، مثل شیر سنگی، چشمه دیمه، غار یخی چما کوهرنگ و پیست اسکی چلگرد. همچنین آبشارها و تالاب‌های زیادی هم داره که واقعاً دیدنی‌ن.

– پارک جنگلی پروز: می‌خوای بدونی کجا بریم تو عید که آروم و دلنشین باشه؟ پارک ملی و منطقه حفاظت شده پروز، تو ۵۰ کیلومتری لردگان در استان چهارمحال‌وبختیاری قرار داره. اینجا جای خیلی خلوت و زیبایی‌های طبیعیه که می‌تونی لحظات خوبی رو اونجا سپری کنی. پارک حدود ۴۰ هزار هکتاری داره و یه نمایشگاه زنده از زیبایی‌های طبیعی ایرانه.

جاهای خلوت در کرمان

جاهای خلوت در کرمان

کرمان یه شهر تاریخیِ خیلی خفن تو ایرانه، واسه سفر نوروزی خیلی جذابه. وقتی می‌خوای به کرمان بری، اولین مکانی که باید ببینی مجموعه گنجعلی خانه. اینجا معماری سنتی ایرانی رو تو خودش جمع کرده. مجموعه شامل بازار سنتی، حمام، آب‌انبار و مسجد هست. حمام وکیل که الهام گرفته از حمام گنجعلی خانه، یه جای خوبه برای امتحان کردن نوشیدنی‌های محلی کرمان. جاذبه‌های دیگه‌ای که تو کرمان هست می‌تونه شامل زیربناهای تاریخی دیگه‌ای باشه.

– بناهای تاریخی:گنبد جبلیه، اون بنای سنگی کرمان و موزه‌ی سنگی که داخلشه، یادگاری از دوران ساسانیه. ارگ بم و ارگ راین هم، این بناهای خشتی معروف کرمان، واقعا تاریخ رو زنده می‌کنن و به نمایش می‌ذارن.

– باغ ها: باغ شازده ماهان، با اون درختای سبز و بلند و خونه‌های زیباش، واقعا طبیعت خوبی از کرمان رو بهمون نشون میده. باغ فتح‌آباد هم با اون خونه‌ی زیبا و نورپردازی‌های باحالش، یه تجربه دیگه‌ای از زیبایی‌های کرمانه.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هجده =

مقالات پربازدید