روستای پاده کجاست

روستای پاده کجاست ؟ تاریخ زندگی در دل کویر ایران

روستای پاده، یک نمونه بسیار با ارزش از تاریخ زندگی در دل کویر است. این روستا در استان سمنان واقع شده و به دلیل واقعیتش در مسیر جاده ابریشم، در گذشته اهمیت زیادی داشته است. در گذشته، در این روستا کاروانسرا و قلعه ایجاد شد و بعد ها بنا های دیگری مانند امام‌ زاده، تکیه، و چندین آب‌ انبار به آن اضافه شد.

ایران کشوری است که بیشتر از سرزمین‌ هایش کویری است و روستای پاده می‌ تواند نمونه‌ ای عالی از تاریخ زندگی در دل کویر باشد. یکی از ویژگی‌ های منحصر به فرد این منطقه، وجود تونل‌ های نمک بزرگ است که از سایر جاذبه‌ های گردشگری منطقه متمایزش می‌ کند.

 

آدرس روستای پاده کجاست؟

روستای پاده در فاصله دو کیلومتری شرقی روستای اسلام‌ آباد و چهار کیلومتری شمال شرقی شهرستان آرادان واقع شده است. این روستا در منطقه کویری قرار دارد و هوای نیمه بیابانی دارد. بهترین زمان برای بازدید از روستای پاده نیمه اول بهار، پاییز و زمستان است، زیرا در تابستان گرمای کویر می‌تواند مشکل‌ ساز باشد.

برای رسیدن به روستای پاده از تهران، می‌ توانید از اتوبان خاوران استفاده کنید و از پاکدشت عبور کنید. پس از گرمسار و در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری از آرادان، یک خروجی سمت راست وجود دارد که به علی‌ آباد پایین می‌ رود. پس از ورود به این خروجی، می‌ توانید مسیر را ادامه دهید تا به روستای پاده برسید.

مردم روستای پاده به زبان الیکایی پاده‌ ای صحبت می‌ کنند و اکثریت آنها پیرو مذهب شیعه جعفری هستند. این روستا در گذشته مردم آن در داخل قلعه زندگی می‌ کردند، اما به تدریج از آن خارج شده و مناطق اطراف آن را ساخته‌ اند. مهاجرت‌ های اخیر به این روستا تنوع فرهنگی را در آن ایجاد کرده است.

نی، ساز محلی روستای پاده است که نغمه‌ های دلنشینی را با آن می‌ نوازند. اشکنه نیز به عنوان یکی از غذا های محلی این منطقه شناخته می‌ شود.

منبع : صد آنلاین

بیشتر بخوانید: ارگ بم

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =

مقالات پربازدید