روستاهای دیدنی کرج

روستاهای بکر و دیدنی کرج برای تفریح و پیک نیک

دور و بر کرج پر از جاهای قشنگه که آدم دلش میخواد هر روز یه سر بهشون بزنه! مناظر طبیعی روستاها تو این منطقه آدم رو مجذوب خودش میکنه. فرقی نمیکنه اهل کوهنوردی باشی یا عاشق آبشار، جنگل یا باغ، توی کرج برای هر سلیقه‌ای یه چیزی پیدا میشه. تو این مطلب میخوایم بهترین روستاهای دیدنی کرج رو بهت معرفی کنیم که مکان های مناسبی برای پیک نیک آخر هفته و تفریح تو روزای تعطیل هستن.

بهترین روستاهای اطراف کرج

دور و بر کرج پر از روستای قشنگه که طبیعت بکر و هوای خنکی دارن. عالین واسه اینکه از شر شلوغی تهران خلاص شی و بری تو دل طبیعت و یه نفس عمیق بکشی. فرقی نمی‌ کنه تو چه فصلی بری، هر موقع که بری یه جور قشنگی می‌ تونی از این روستاها لذت ببری.

بعضی از این روستاها علاوه‌بر طبیعت قشنگشون، یه عالمه تاریخ و فرهنگ هم دارن. می‌ تونی با مردمشون حرف بزنی، رسم و رسوماتشون رو بشناسی و یه تجربه متفاوت داشته باشی.

خلاصه که اگه دنبال یه جای باحال واسه تفریح و گردش می‌گردی، یه سر به روستاهای دیدنی اطراف کرج بزن. مخصوصاً اگه داری می‌ ری شمال، یه کم وقت بذار و تو راه یه سر به این روستاها بزن. پشیمون نمی‌ شی!

برغان یکی از بهترین روستاهای اطراف کرج

روستای برغان

اگه دنبال یه جای خوشگل و خنک تو کرج می‌گردی، یه سر به برغان بزن. یه روستای قشنگ که تو یه دره سرسبز قایم شده. بهار و تابستونش عالیه و تو پاییز و زمستون می‌تونی حسابی برف‌بازی کنی.رودخونه‌های شاهرود و سنج هم از کنارش رد می‌شن و یه عالمه آب و جوی و زمین‌های کشاورزی بهش جون می‌دن. یه عالمه میوه و تره‌بار خوشمزه هم اینجا پیدا می‌شه که آدم دلش می‌خواد همه رو یه جا بچپه!

اما برغان فقط طبیعت قشنگ نداره، یه عالمه چیزای خوشمزه هم می‌تونی اینجا پیدا کنی. از آش و دلمه و کباب گرفته تا بستنی محلی و آلوچه‌های ترش و ملس، همه چی تو برغان پیدا می‌شه. خلاصه که اگه شکمو هستی، برغان حکم بهشت برات داره!

تو برغان بیشتر مردم کشاورز، باغدار و دامدار هستن. یه عده هم توی کار صنایع دستی هم تبحر دارن.

زراعت: توی زمین‌های برغان گندم، جو، صیفی‌جات و میوه‌های باغی مثل گردو، توت، آلبالو، گوجه‌فرنگی و گیلاس می‌کارن. این میوه‌ها حسابی معروفن و جزو سوغاتی‌های برغان هم به حساب میان.

دامداری: توی برغان شیر و عسل هم کلی طرفدار داره.

غذا: یه غذای محلی خیلی خوشمزه که توی برغان حتما باید امتحانش کنی دیزی محلیه. کباب و فسنجان هم از غذاهای معروف اینجان.

میگن این روستا به گوجه برغانی معروفه.

آدران روستای بکر کرج

روستای آدران

تصور کن یه روستای قشنگ پر از درخت، شمال کرج، درست کنار جاده چالوس! آره، اسمش آدران. یه جای خفن که میشه روش حساب کرد واسه یه عالمه روستای دیگه مثل ونس، نوجان، وینه و آئینسان.اگه اهل طبیعت گردی هستی، یه مسیر عالی توی این روستا منتظرتِ: دره آدران. جنوب کوه لیوک، یه دره سرسبز به اسم دره‌سر که پر از جویبار و چشمه‌ست.

بهترین موقع برای رفتن به آدران؟ بهار! وقتی که همه جا سبزه و نسیم خنک می‌ وزه و حسابی حالت خوب میشه.خلاصه که اگه دنبال یه جای قشنگ و باحال واسه طبیعت گردی می‌ گردی، آدران رو از دست نده.

سنقرآباد بهترین روستای کرج برای پیک نیک

روستای سنقرآباد

تصور کن یه جای قشنگ، حدود بیست کیلومتری غرب کرج، یه هوای پاک و تمیز که می‌ ره تو ریه‌ات، پر از درخت و آبادی‌ های سرسبز. یه جوریه که انگار از دود و دم شهر فرار کردی و رسیدی به یه دنیای دیگه! اسم این جای قشنگ سنقرآباده.

مثل یه نگین سبز می‌ مونه وسط اون همه درخت و آب. یه چیز جالب دیگه هم اینه که یه درخت چنار غول‌ پیکر وسط روستا هست که هیچکس دقیق نمی‌دونه چند سالشه، ولی یه جور جذابیت خاصی به این روستا داده.

فکر می‌کنی همه چی تو سنقرآباد طبیعت و کوه و دشتِه؟ نه بابا، سخت در اشتباهی! یه عالمه چیزای دیگه هم این دهکده خوشگل داره. یکی‌ شون امامزاده بی‌ بی سکینه که یه بنای تاریخی با معماری صفویه ست. چند سالی میشه که حسابی بازسازیش کردن و شده یه جای دیدنی.

حالا یه چیز دیگه که سنقرآباد رو پرطرفدار کرده ویلاهای شیک هستن. این روزا خیلی‌ ها عاشق ویلاهای لاکچری این منطقه شدن و آخر هفته‌ها می‌ رن اونجا حال می‌ کنن. البته یه حرف‌ هایی هم هست که می‌ گن این ویلاسازی‌ها به کشاورزی تو این منطقه آسیب زده.

شهرستانک بهترین روستای کرج برای پیک نیک

روستای شهرستانک

یه روستای قشنگ با یه عالمه درخت و گل و یه آب و هوای عالی! این دقیقا حال و هوای شهرستانکه، یه روستای خوشمزه تو دل البرز که نزدیک کرج هم هست.

قدیم‌ها، ناصرالدین شاه قاجار از این روستا انقدر خوشش اومده بود که یه کاخ قشنگ تو دلش ساخت. الان که حدود ۱۲۰ سال از ساخت این کاخ می‌گذره، می‌تونی بری و ببینیش و حس کنی توی قصر پادشاه‌ها هستی! یه سر هم به نقاشی کمال‌الملک تو کاخ گلستان بزن تا بفهمی این کاخ توی زمان خودش چه شکوهی داشته.

اگه اهل کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستی، شهرستانک عالیه! کلی مسیر کوهنوردی و طبیعت‌گردی داره که می‌تونی توش کلی کیف کنی. یه ساعتی بیشتر طول نمی‌کشه که از کرج خودتو برسونی به این روستای خوشگل و یه عالمه خاطره قشنگ بسازی.

هر کی که یه بار می‌ره شهرستانک، دیگه دلش نمی‌خواد از اونجا بیاد بیرون. هوای خنک و گوارا، یه طبیعت ناب و قشنگ، یه عالمه درخت و گل و بلبل… چی از این بهتر؟! تازه یه عالمه چیزای تاریخی هم اونجا پیدا می‌شه که آدم رو محو خودش می‌ کنه.

مثلاً یه چشمه به اسم “گله‌گیله” هست که می‌گن پرآبه و یه عالمه خاصیت داره. این چشمه بالای روستاست و می‌تونی با یه نیم ساعتی پیاده‌روی از کاخ ناصری بهش برسی. یا مثلاً می‌تونی کفش کوه‌ نوردیت رو بپوشی و بری یه سری به قلعه دختر بزنی. این قلعه یه زمانی آتشکده بوده و یه عالمه داستان‌های جالبی پشتش هست.

تو روستای خوش آب و هوا شهرستانک، یه کاخ قاجاری هست که اسمش “کاخ ناصری”. یه جاده قدیمی به اسم “جاده ناصری” که از ری تا مازندران می‌رفته از این روستا رد می‌شه.اگه از توچال کوهنوردی کرده باشی، آخرش به قله شاه‌نشین می‌رسی که دقیقاً روبروی کاخه. دور و بر کاخ پر از درخت‌های قشنگه و یه رودخونه کم‌ عمق هم از کنارش می‌گذره.ناصرالدین شاه قاجار این کاخ رو حدود سال ۱۲۹۴ ساخته. الان کاخ تو لیست آثار ملی ثبت شده، ولی خب یه جوری بگم که خیلی داغون شده! تقریباً همه کاخ تو دوره ناصری خراب شده و فقط یه ساختمان باقی مونده که اونم تو دوره پهلوی دوم مرمتش کردن.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + سه =

مقالات پربازدید