آکواریوم انزلی

آکواریوم انزلی | معرفی کامل + تفریحات + قیمت بلیط ۱۴۰۳

اگه می‌خوای بری شمال، حتماً یه سر به آکواریوم انزلی بزن. این جاذبه شگفت انگیز که می‌گن بزرگترین آکواریوم ایرانه، تو منطقه آزاد انزلی ساخته شده. اسمش Funtastic Aquarium هست و با سرمایه‌گذاری خارجی تو سال ۱۳۹۷ افتتاح شده. تو این آکواریوم می‌تونی انواع و اقسام موجودات دریایی عجیب و غریب از سراسر دنیا رو ببینی. چون تو بخش تجاری-گردشگری منطقه انزلی قرار گرفته، باعث شده کلی گردشگر به اینجا بیان و منطقه حسابی رونق پیدا کنه.

تبلیغات

آکواریم انزلی کجاست؟

تو منطقه آزاد انزلی، یه جای خیلی باحال هست که میشه توش دنیای زیر آب رو دید. اسمش آکواریوم انزلی هست و توی کیلومتر پنج بلوار شهید فاتحی، درب ورودی شماره یک قرار داره. در واقع میشه گفت یکی از قشنگ ترین جاهای دیدنی گیلان هستش و کلی آبزی منحصر به فرد رو توی خودش جا داده.

لوکیشن آکواریوم انزلی روی نقشه

نمای بیرون آکواریوم بندر انزلی

مشخصات آکواریوم انزلی

با بیش از ۴۰ آکواریوم، بزرگترین و کاملترین آکواریوم ایرانه و کلی موجودات آبزی از پنج قاره دنیا رو تو خودش جا داده. یه تونل ۴۰ متری زیر آب داره که حس غواصی تو اعماق اقیانوس رو بهت میده. میشه با بیش از ۵۰۰۰ تا آبزی از ۵ قاره دنیا آشنا شد. از ماهی‌های رنگارنگ و بامزه گرفته تا کوسه‌های غول پیکر و مرجان‌های دیدنی، همه و همه تو این دنیای زیر آب منتظر دیدنت هستن.

کلی آکواریوم‌های مختلف داره، از معمولی و روباز گرفته تا مینی و تونل آکواریوم که حس غواصی توی اعماق اقیانوس رو بهت میده. با تنوع زیادی از آبزیان که از ۵ قاره دنیا جمع شدن، به عنوان بزرگترین و کاملترین آکواریوم ایران شناخته شده و بعد از آکواریوم اصفهان و کیش، مدرن ترین و جدیدترین اکواریوم کشوره. این مجموعه دو طبقه داره و ۱۰ هزار متر مربع وسعت داره. آکواریوم هاش هوشمند طراحی شدن و اطلاعات مربوط به هر کدوم از آبزیان و حیوانات رو میشه از طریق نمایشگرهای چند رسانه ای دید. فیلترهای قوی هم برای تصفیه آب و گرفتن املاح داخلشون استفاده میشه. نزدیکی انزلی به پایتخت و جاذبه‌های گردشگری دیگه مثل بازار و ساحل، باعث شده که این مجموعه حسابی طرفدار داشته باشه و به یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی شمال کشور تبدیل بشه.

بیشتر بخوانید: بهترین آکواریوم های ایران

شرایط بازدید از آکواریوم بندر انزلی

بخش های مختلف اکواریوم انزلی

آرواره

وقتی وارد آکواریوم می‌شی، اولش می‌ری توی سالن آرواره. میتونی آرواره ماهی‌های مختلف رو توی اندازه واقعی ببینی، درست مثل اینکه توی اقیانوس باشن.

سالن خلیج فارس

یکی از بزرگ ترین بخش های این مجموعه ست.اینجا می‌تونی یه عالمه ماهی و موجودات دریایی خلیج فارس رو ببینی که توی آکواریوم‌های بزرگ و قشنگ بالا و پایین می‌چرخن. انگار داری توی اعماق خلیج فارس غواصی می‌کنی! حالا یه چیز دیگه! توی این سالن یه عالمه جای قشنگ و باحال برای عکس گرفتن هم درست کردن.

سالن آمازون

بعدش میرسی به یه سالن پر از ماهی‌ها و موجودات آبزی رودخانه آمازون. بخش آمازون، درست مثل جنگل‌های انبوه و سرسبز آمازون، پر از ماهی‌های رنگارنگ و دیدنیه. اینجا می‌تونی کلی از ماهی‌های بومی این منطقه مثل سفره‌ماهی، طوطی‌ماهی، اسکار و … رو از نزدیک ببینی و از تماشای حرکات و شیطنت‌هاشون لذت ببری. علاوه بر اینها، توی این بخش می‌تونی ماهی‌های پنگوسی که از جنوب شرق آسیا اومدن و ماهی‌های دریاچه مالاوی تو آفریقا رو هم پیدا کنی. اما یه ستاره توی این بخش هست که توجه همه رو جلب میکنه: اکسولوتل! این ماهی بامزه با لبخند همیشگیش، معروف‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین موجود این آکواریومه. اکسولوتل یه جورایی جادویی هم هست، چون اگه یکی از اعضای بدنش رو از دست بده، دوباره به طور معجزه آسایی رشد می‌کنه! این موجودات دوست‌داشتنی ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر رشد می‌کنن و می‌تونن تا ۱۵ سال عمر کنن.

قیمت بلیط آکواریوم انزلی

تونل آکواریم

میشه گفت که قشنگ ترین بخش آکواریوم انزلی، تونلشه. یه تونل خفن که با عبور ازش، غرق میشی توی دنیای تاریک و پر رمز و راز زیر آب. انگار که داری توی یه اعماق اقیانوس قدم میزنی و اطرافت پر شده از ماهی های رنگارنگ و موجودات دریایی عجیب و غریب. تمام تجهیزات این تونل از ترکیه وارد شده و ضخامت شیشه هاش هم ۱۸ سانتی متره. یه جوری طراحی شده که انگار داری ۳۶۰ درجه دور تا دور خودت رو تماشا می‌کنی و هیچی از دنیای زیر آب رو از دست نمی‌دی. فقط کافیه یه قدم توی این تونل شیشه‌ای بزاری و از دیدن ماهی‌های مختلف مثل سفره ماهی آب شور، ماشه ماهی، راس دم جارویی و … لذت ببری. جالبه که بدونی، توی اکثر مواقع غواص‌های باحالی هم داخل آکواریوم هستن که با این آبزی‌های قشنگ بازی می‌کنن و کلی بهت حال می‌دن.

غار دریایی

این غار با طراحی و نورپردازیش دقیقا مثل غارهای واقعی زیر آبه. تو این قسمت می‌تونی ۳۵ مدل ماهی مختلف رو از نزدیک ببینی، از ماهی مورای گرفته تا جعبه ماهی مکعبی! یه عالمه موجودات دریایی دیگه هم اینجا هستن که می‌تونی باهاشون آشنا بشی.

دیدنی های آکواریوم انزلی

سالن دریای خزر

می‌تونی یه عالمه از موجودات دریای خزر رو ببینی. یه عالمه ماهی رنگارنگ و قشنگ، از کوچولوهاش تا غول‌های قصه‌ها! یکی از مهم‌ترین ماهی‌هایی که اینجا می‌تونی ببینی، فیل‌ماهی یا همون بلوگاست که بزرگ‌ترین ماهی دریای خزره. این ماهی یه افتخار بزرگه برای ایران، چون گرون‌ترین خاویار دنیا رو داره.

فانتستیک آکواریوم انزلی

کوسه ماهی‌ ها

فکر کن داری توی یه آکواریوم مخصوص، به یه عالمه کوسه که وحشی‌ترین موجودات دریایی هستن نگاه می‌کنی، بدون اینکه هیچ خطری تهدیدت کنه! اصلا یه چیز دیگه‌ست!

ماهی‌های واتوز (کوسه بامبو)

یه قسمت هست که می‌تونی به ماهی‌ها و بچه کوسه‌ها غذا بدی و کیف کنی! این قسمت مخصوصاً برای بچه‌ها خیلی جالبه. دیدن حرکت تند و تیز ماهی‌ها و اینکه چطوری برای خوردن غذا میان سطح آب، یه صحنه‌ی خیلی قشنگ درست می‌کنه.

خرید بلیط آکواریوم انزلی

ماهی های کوی

تو کشورهای شرق آسیا، مخصوصا ژاپن و چین، یه نوع ماهی هست که اسمش کوی هست و خیلی هم طرفدار داره. این ماهی‌ها به خاطر رنگ‌های شاد و قشنگشون معروفن و خیلی‌ها معتقدن که نماد خوشبختی و امید هستن. جالبه که بدونید برای غذا دادن به این ماهی‌ها از شیشه شیر استفاده میشه! خیلی‌ها برای این کار داوطلب میشن و از غذا دادن به این موجودات زیبا لذت می‌برن.

بخش پرندگان و خزندگان

فکر می‌کنی آکواریوم انزلی فقط پر از ماهی و مرجانه؟ سخت در اشتباهی! طبقه دوم این آکواریوم پر از پرنده و خزنده‌های رنگارنگ و جالبه که دیدن هر کدومشون می‌تونه یه تجربه جدید باشه. از کروکودیل‌های رود نیل که وحشتناکن تا ایگوآناهای گیاهخوار و بامزه و پرنده‌های خوش‌رنگ و قشنگ مثل مرغ بهشتی و کاکادو و طوطی ماکائو، همه و همه توی این طبقه منتظر دیدن شما هستن.

تونل آکواریوم انزلی

بیشتر بخوانید: قیمت بلیط تالاب انزلی

بلیط ورودی آکواریم انزلی

دو راه برای خرید بلیط آکواریوم انزلی وجود داره:

  • آنلاین: میتونی از طریق سایت خود آکواریوم بلیط رو آنلاین رزرو کنی.
  • حضوری: می‌تونی به صورت حضوری هم به گیشه آکواریوم مراجعه کنی و بلیط رو بخری.بلیط آکواریوم در سه دسته مختلف “بزرگسال”، “کودک (۳ تا ۱۲ سال)” و “توریست خارجی” فروخته میشه. موقع خرید دقت کن که کدوم نوع بلیط رو میخوای بخری، چون بعد از خرید امکان کنسل کردن و پس گرفتن پول وجود نداره. قیمت بلیط توی سال ۱۴۰۳ برای بزرگسال ۴۶۵ هزار تومن، کودک ۳۷۰ هزار تومن و توریست خارجی ۶۵۰ هزار تومن هستش.

عکاسی در آکواریوم انزلی

قوانین بازدید از اکواریوم انزلی

یه چند تا نکته هست که قبل از ورود باید بهشون توجه کنید:

  • موقع خرید بلیط، چه حضوری چه آنلاین، حواستون باشه که چی می‌خرید. چون بعد از اینکه بلیط رو توی سیستم ثبت کردن، دیگه نمی‌تونید پولشو پس بگیرید، حتی یه ذره‌شو!
  • با حجاب برو اونجا. هم خانوما هم آقایون باید لباس مناسب داشته باشن.
  • ورود حیوانات ممنوعه: سگ، گربه، پرنده و هیچ حیوون دیگه ای رو با خودت نیار، حتی توی قفس هم نمیشه.
  • کالسکه و ویلچر مشکلی ندارن: میتونی با خودت کالسکه یا ویلچر بیاری داخل.
  • عکس و فیلم آزادن، ولی فلش خاموش! : از آکواریوم و ماهی ها میتونی عکس و فیلم بگیری، فقط یادت باشه فلش رو خاموش کنی که بهشون آسیب نرسه.
  • خوردن و آشامیدن ممنوعه: نه خودت چیزی بخور نه به ماهی ها بده.
  • دستتو توی آب نکن! نه به ماهی ها دست بزن نه چیزی توی آب فرو کن. هم برای سلامتی خودت خطرناکه هم برای ماهی ها.
  • مواظب باش به چیزی آسیب نزنی! هر چی خراب کنی باید پولشو بدی.

ماهی های موجود در آکواریوم انزلی

تفریحات آکواریوم بندر انزلی

سینما واقعیت مجازی

دلتون یه سفر هیجان‌انگیز به یه جای دور می‌خواد، اما وقت و هزینه سفر ندارین؟ سینما واقعیت مجازی یه راه حله! با این تکنولوژی می‌تونین به هر جایی که دلتون می‌خواد سفر کنین و حس و حال اونجا رو تجربه کنین. مثلا می‌تونین برین زیر آب و دنیای قشنگ ماهی‌ها رو ببینین، یا به قله اورست صعود کنین و از اون بالا کل دنیا رو تماشا کنین.

لونا پارک

اگه دنبال یه تفریح شاد و پر هیجان هستین، حتما به لونا پارک رشت سر بزنین. این شهربازی توی یه جای خیلی خوب قرار گرفته، درست بغل آکواریوم بندر انزلی. کلی دستگاه بازی هیجان‌انگیز داره که می‌تونه ساعت‌ها سرگرمتون کنه.

شهربازی گیم لند

تو مجموعه آکواریوم بندر انزلی یه شهربازی دیگه هم هست به اسم گیم لند که مخصوص بچه‌ها و نوجوون‌هاست. توی این شهربازی می‌تونین انواع بازی‌های کامپیوتری و ویدیویی رو انجام بدین، باکس گیم بازی کنین، بسکتبال بزنین، سوار ماشین مسابقه بشین، با تروریست‌ها بجنگین و کلی تفریح دیگه داشته باشین.

شهربازی آکواریوم انزلی

بولینگ

سالن بولینگ آکواریوم انزلی مدرن‌ترین سالن بولینگ گیلانه. با نورپردازی‌های ماورای بنفشش حسابی حال و هوات رو عوض می‌کنه. فرقی نمی‌کنه قبلا بولینگ بازی کرده باشی یا نه، حتما یه سر به این سالن بزن و از بازی لذت ببر.

عکاسی

یه دیوار سبز ساده هست که بهش می‌گن “دیوار کروماکی”. با این دیوار می‌تونی عکس‌هایی با ژست‌های مختلف و پیش‌فرض بگیری. بعد از عکاسی هم می‌تونی عکس‌های خوشگلت رو چاپ کنی و روی شاسی، تی‌شرت یا لیوان داشته باشی‌.

گیفت شاپ

آکواریوم انزلی فقط ماهی و مرجان و این چیزا نداره! یه عالمه چیزای قشنگ هم داره که می‌تونی ببری خونه یادگاری. توی گیفت شاپش پر از دست‌سازه‌ی دریایی، لوازم تزئینی، بازی فکری و اسباب‌بازی‌های باحاله. از بچه تا بزرگ، همه توی این فروشگاه یه چیزی پیدا می‌کنن که خوششون بیاد.

کافه

تو محوطه‌ی بیرون یه کافه باحال هست به اسم کافه ماگ. فرقی نمی‌کنه که رفتی آکواریوم رو ببینی یا فقط دنبال یه جای باحال برای یه قهوه‌ی داغ میگردی، کافه ماگ عالیه. چون فضای باز داره و می‌تونی حسابی از طبیعت لذت ببری.

رستوران

رستوران گرندشف تو طبقه دوم آکواریوم انزلی دقیقا همون جاییه که دنبالش می‌گردی. تو گرندشف بالاترین سطح استانداردها رو برای ارائه غذاهای باکیفیت رعایت می‌کنن و از بهترین آشپزهای ترکیه‌ای استفاده می‌کنن تا یه غذای بی‌نظیر رو جلوی روت بذارن. فضای رستوران هم یه کلاسیک به روزه که حسابی می‌چسبه. یه طرفش که بشینی، منظره‌ی دریای خزر رو هم داری و توی یه فضای شیک و دلچسب، یه غذای خوشمزه می‌خوری. فرقی نمی‌کنه چی مزه داری، تو گرندشف می‌تونی از بین غذاهای ایرانی و بین‌المللی هر چی که دلت می‌خواد انتخاب کنی

 

جاذبه های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

مقالات پربازدید

سیری در وب