پارک جهان نما کرج

پارک جهان نما کرج | معرفی + مبلغ ورودی + جاهای دیدنی

پارک جهان نما کرج، قشنگ‌ترین و بزرگ‌ترین پارکی هست که تو این شهر می‌تونی پیدا کنی. این پارک خیلی بزرگه، تقریباً ۱۴۰۰ هکتار، و یه عالمه درختای مختلف با یه دریاچه‌ی قشنگ و یه جزیره‌ی کوچولو وسطش داره. این پارک خیلی قدیمی هم هست و قدمت ۵۰ ساله داره. بین اتوبان تهران-کرج و بزرگراه شهید همت قرار داره. اگه دوست داری بیشتر با این پارک جنگلی که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کرج محسوب میشه آشنا بشی، این مقاله رو از دست نده.

تبلیغات

ورودی پارک جهان نما کرج

پارک جهان نما کرج کجاست؟

این پارک جنگلی بین اتوبان تهران-کرج و بزرگراه همت قرار گرفته. اگه بخوای بری اونجا، باید وارد آزاد راه تهران-کرج بشی. نزدیکای ایستگاه مترو اتمسفر که رسیدی، سمت راست جاده یه تابلو بزرگ میبینی که راهنماییت میکنه به سمت پارک.

لوکیشن پارک جنگلی جهان نما روی نقشه

نمای بالای پارک جهان نمای کرج

مسیر رفتن به پارک جهان نما کرج

خیلی راحت می‌تونی با ماشین خودت بری یا سوار مترو یا تاکسی بشی. این پارک یه جایی بین شهرک خاتم و جهان نما تو استان البرزه. اگه با ماشین شخصی می‌ری، از آزادراه تهران-کرج که اومدی تو کرج، باید سمت کارخانه بهنوش بری. اگرم با مترو رفتی باید ایستگاه اتمسفر پیاده بشی که از اونجا تا پارک زیاد فاصله نداره.

بیشتر بخوانید: رودخانه کرج کجاست

پل پارک جنگلی جهان نمای کرج

تاریخچه پارک جهان نما کرج

این پارک خیلی قدیمیه، فکر کن بیش از ۵۰ سال از عمرش می‌گذره! اگه یه قدم تو پارک بزنی، درختای تنومند و کهنه‌اش خودشون این حرفو ثابت می‌کنن. خیلی از این درختا خارجی ان و همین باعث شده این پارک خاص‌تر بشه. آخه اینجور درختای خارجی تو ایران کم پیدا میشه و دیدن‌شون حسابی لذت‌بخشه. از زمان ساختش تا حالا شهرداری حسابی به این پارک رسیده و کلی امکانات توش درست کرده که همه، پیر و جوون، بتونن خوش بگذرونن. حتی برای بچه‌ها و جوونا هم کلی کارای باحال تدارک دیدن. این پارک پر از مجسمه‌های قشنگ و گل‌های رنگیه و آدم وقتی میره اونجا کلی آروم میشه. هر گوشه این پارک یه زیبایی خاص خودش رو داره و هر بار که میری یه چیز جدید کشف می‌کنی.

عکس پارک جنگلی جهان نما در کرج

بخش های مختلف پارک جنگلی جهان نما کرج

دریاچه

یدونه دریاچه‌ی بزرگ و قشنگ درست وسط پارک وجود داره که روش یه پل قوسی خیلی خوشگل کشیده شده. این پل با گل‌های رنگارنگی که دو طرفش کاشتن، منظره‌ی پارک رو چند برابر قشنگ‌تر کرده. یه جزیره کوچولو و قشنگ وسط دریاچه ساختن که به پارک حسابی زیبایی داده. دور تا دور دریاچه و روی پلش کلی جای خوب برای عکس گرفتن هست که یادگاری‌های قشنگی برات می‌مونه. قایق‌هایی هم هست که می‌تونی سوارشون بشی و یه گشت تو این محیط رویایی بزنی.

مسیر دوچرخه سواری

اگه دوچرخه‌سواری حال می‌کنی، پارک جهان‌نما یه جای فوق‌العادست برات. یه مسیر مخصوص دوچرخه داره که حسابی حال میده. انگار داری تو یه جنگل سبز و قشنگ دوچرخه سواری می‌کنی. این مسیر یه کم شبیه مسیر پارک جنگلی چیتگر هستش. وقتی داری تو این مسیر پدال می‌زنی، بوی گل و گیاه همه‌جاش می‌پیچه و کلی حس خوب بهت می‌ده.

مسیر پیاده روی

کلی مسیر تو دل جنگل‌های سرسبز کشیده شده که می‌تونی ساعت‌ها توش قدم بزنی و از دیدن درختای رنگارنگ لذت ببری. اینقدر آرومه که انگار دنیا رو تو دستت گرفتی.

شهربازی

کلی تاب و سرسره و وسایل بازی دیگه داره که بچه‌ها از کوچولو تا بزرگ‌تر عاشقشن. بهترین قسمت قضیه اینه که مامان باباها هم کنارشون می‌تونن بشینن و بچه‌هاشونو شاد و خندان ببینن. اینجا یه جای امن و باحاله که بچه‌ها می‌تونن کلی بازی کنن و خوش بگذرونن. یعنی یه بهشت کوچولو برای بچه‌ها وسط یه پارک بزرگ و قشنگ!

پارک جنگلی جهان نما در کرج

امکانات باغ جهان نما کرج

این پارک همه چی داره که آدم چند ساعت توش حال کنه و آروم بگیره. دستشویی، بوفه که توش کلی خوراکی خوشمزه پیدا میشه، آبخوری، یه عالمه نیمکت و آلاچیق که میتونی زیرشون بشینی و استراحت کنی؛ همه اینا تو پارک جهان نما هست. یه چیز دیگه که خیلی خوبه اینه که اینترنت تو این پارک خیلی خوبه و هرجا که باشی میتونی به نت وصل بشی. از اونجایی که خیلی بزرگه و پر از درخت و چمنه، هوای توش همیشه خنکه و یه نسیم خنک هم دائماً تو پارک می وزه.

کافه و رستوران

اصلا نگران نباش که چیزی برای خوردن همراهت نیاوردی! تو پارک جهان نما کلی بوفه و کافه هست که هرچی دلت بخواد توش پیدا میشه. از چیپس و پفک گرفته تا انواع ساندویچ و نوشیدنی. اگه هم دوست داشتی یه جای دنج بشینی و یه قهوه یا چای گرم بخوری، کلی کافه شیک و باحال منتظرته. مخصوصا توی فصلای سرد سال که بری اونجا، حسابی بهت خوش می گذره. راستی، توی پارک رستورانای خوبیم هست که میتونی با خانوادت بری اونجا و کلی غذاهای خوشمزه بخوری و یه شب خاطره‌انگیز رو بگذرونی.

پارکینگ عمومی

پارک جنگلی جهان نمای کرج پارکینگ عمومی داره. یعنی اینکه آدم راحت و آسوده میتونه با ماشین خودش بره اونجا و نگران جای پارک نباشه. تازه، دور و بر پارک هم کلی جا هست که ماشینت رو پارک کنی و بری تو دل طبیعت.

دیدنی های پارک جنگلی جهان نما در کرج

بهترین زمان بازدید از پارک جهان نما

هر موقع دلت خواست می‌تونی بری اونجا و کلی حال کنی. بهار که می‌شه، همه جا پر از گل‌های رنگارنگه. پاییز هم که دیگه نگم برات، برگ‌ها زرد و نارنجی می‌شن و هوا اونقدر خنکه که آدم دلش می‌خواد هی نفس بکشه. زمستون هم که دیگه یه چیز دیگه‌ست! همه جا پر از برف سفیده و آدم انگار تو یه دنیای دیگه راه می‌ره. خلاصه اینکه هر فصلی بری پارک جهان‌ نما، زیبایی خاص خودش رو داره.

مبلغ ورودی و ساعت کاری پارک جهان نما

رفتن به پارک جهان نما که اینقدر هواش خوبه و دل‌چسبه‌، کاملا رایگانه! یعنی چی؟ یعنی می‌تونی بری اونجا، هر چقدر دلت خواست بچرخی و کیف کنی، بدون اینکه یه ریال پول بدی. البته اگه خواستی یه قهوه بنوشی یا یه غذا بخوری، اون موقع باید پول بدی، ولی خب برای استفاده از خود پارک که پولی نمی‌گیرن. این یعنی یه فرصت عالی برای اینکه با خانواده‌ت بری اونجا و کلی خوش بگذرونید.

برای اینکه همه بتونن از پارک استفاده کنن، یه محدودیت زمانی دو ساعته گذاشتن. یعنی هر نفر می‌تونه حداکثر دو ساعت تو پارک بمونه. این کار خیلی خوبه، چون باعث میشه همه بتونن از این فضای قشنگ استفاده کنن و کسی جا نمونه. این پارک همیشه بازه و هر ساعتی از شبانه روز که دلت خواست میتونی بری اونجا.

جاهای دیدنی نزدیک پارک جهان نما کرج

جاهای دیدنی نزدیک به پارک جهان نما کرج

دره وسیه

یه جای قشنگ و خلوت تو کرج داریم که خیلی‌ها ازش خبر ندارن! این دره وسیه اسمشه، یه منطقه کوهستانی تو شرق کرجه که اتفاقاً جاده چالوس هم از کنارش رد می‌شه. حالا چرا این‌قدر خلوت مونده؟ چون مسافرها ازش خبر ندارن! البته جمعه‌ها که کرجی‌ها خودشون میان اونجا، حسابی شلوغ می‌شه. این دره از ته حصار بالا شروع می‌شه و اگه بخوای پیاده بری تهش، حدود ده کیلومتر راه داری. آخرشم می‌رسی به پشت یه کوه‌هایی که اگه از اتوبان تهران-کرج رد بشی، اون آنتن‌های بزرگ رو قله‌ش می‌بینی. از این دره تا جهان نما حدود ۳.۴ کیلومتر فاصله ست

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *