هتل های 4 و 5 ستاره اصفهان کافی نیست

کافی نبودن تعداد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در اصفهان با انتقاد سرپرست اداره‌کل گردشگری این استان مواجه شد.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، تعداد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در استان برای گردشگران خارجی کافی نیست و ضعف مراکز اقامتی استان، تعداد تخت‌های مورد نیاز گردشگران است.

 

بیشتر بخوانید: رودخانه جاجرود پیک نیک

 

محققیان با اشاره به ضعف‌هایی که در مورد اسکان گردشگران داخلی و خارجی در اصفهان وجود دارد، گفت:

کمبود اصلی و ضعفی که در مراکز اقامتی وجود دارد، تعداد تخت‌های مورد نیاز گردشگران است.

 

او با بیان اینکه تعداد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره برای گردشگران خارجی کافی نیست، گفت:

تا آخر آذرماه یک هتل ۵ ستاره به مجموع هتل‌های ۵ ستاره استان اصفهان افزوده خواهد شد و هتلی که در مرکز اصفهان قرار دارد نیز در حال تکمیل است تا به مرحله بهره‌برداری برسد. در خیابان پاسداران نیز هتل ۵ ستاره دیگری در حال ساخت است. در کل، مشکل استان اصفهان در خصوص هتل‌های ۴ و ۵ ستاره رو به بهبود است.

 

محققیان در مورد مراکز اقامتی، رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی که از طرف مراکز گردشگری هماهنگ شده است، توضیح داد:

راهنمایان، مسئول هماهنگ کردن تور با مراکز اقامتی و پذیرایی نیستند و دفاتر خدماتی و مسافرتی این مسئولیت را به عهده دارند. در شرح وظایف آژانس‌ها است که هماهنگی‌های لازم را با مراکز اقامتی و پذیرایی انجام دهند. معمولا هر مرکز اقامتی و پذیرایی که سرویس مناسب‌تر و کامل‌تری ارائه دهد با آن‌ها قرارداد بسته می‌شود و بحث زد و بند خاصی در این زمینه وجود ندارد.

 

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه اکثر گردشگران خارجی که به اصفهان سفر می‌کنند از کشورهای چین، روسیه و اوکراین هستند و در پاسخ به اینکه این گروه از گردشگران به‌لحاظ مالی ضعیف هستند و در نتیجه خرید صنایع دستی انجام نمی‌شود، گفت:

ما برای ورود گردشگران اروپایی و ثروتمند مشکلی نداریم و حتی در فرودگاه نیز ویزای فرودگاهی صادر می‌کنیم و محدودیتی دراین‌باره وجود ندارد؛ ولی با توجه به اینکه تبلیغات منفی علیه ایران زیاد است و مواردی که در کشور آن‌ها مطرح می‌شود مبنی بر ایران‌هراسی است این اتفاق انجام نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید: آرامگاه ابوعلی سینا

 

او افزود:

در حال حاضر بیشترین گردشگران ورودی به اصفهان مربوط به کشورهای چین و روسیه هستند که برای گردشگری سلامت و زیارتی به ایران و از جمله اصفهان مسافرت می‌کنند.

 

منبع: کجارو

بیشتر بخوانید: مکان های ماهیگیری در اصفهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هجده =

مقالات پربازدید