معرفی بهترین مکان برای ماهیگیری در اصفهان (آشنایی با برترین نقاط)

بهترین مکان برای ماهیگیری در اصفهان

بهترین مکان برای ماهیگیری در اصفهان کجاست؟ اصفهان که به نصف جهان معروفه، فقط گنبد و مسجد و کاخ و باغ نداره، یه عالمه جای باحال برای ماهیگیری هم داره. فرقی نمیکنه که یه ماهیگیر قهار باشی یا تازه میخوای طعم این تفریح رو بچشی، اصفهان یه چیزی داره که تورو راضی کنه. تو این مقاله میخواییم یه گشتی تو بهترین نقطه های ماهیگیری اصفهان بزنیم، از دریاچه های مصنوعی خفن تا رودخونه های پرماهی. پس اگه دلت یه هوایی از هوای آزاد و یه کم هیجان میخواد، تا آخر این مقاله با ما همراه باش.

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری اصفهان

بهترین جاهای اصفهان برای ماهیگیری

ماهیگیری در دریاچه سد گلپایگان اصفهان

سد گلپایگان

سد گلپایگان یه جورایی پدر سدهای ایران محسوب میشه! اولین سد مخزنی خاکی و مدرن کشور که توی سال 1336 افتتاح شده. سد گلپایگان یه مخزن 45 میلیون متر مکعبی داره که از این مقدار 42 میلیون متر مکعبش قابل استفاده است.این سد یه دریاچه خوشگل هم داره که 18 کیلومتری جنوب غربی گلپایگان، نزدیک روستای اختوان قرار گرفته. این دریاچه میشه انواع ماهی ها رو پیدا کرد، از سوف و کپور بگیر تا ماهی سفید و قزل آلا. خلاصه که هم یه جای قشنگه برای تفریح و هم یه مکان عالیه برای ماهیگیری!

سد گلپایگان رو ساختن که جلوی سیل رو بگیره و آب کشاورزی 6000 هکتار زمین‌های کشاورزی اون دور و بر رو تامین کنه. این سد رو روی رودخانه اناربار (قم‌رود) ساختن و 57 متر هم از زمین بلندتره. از اصفهان تا این سد حدود 202 کیلومتر راهه و با ماشین حدود 2 ساعت و 44 دقیقه طول میکشه تا برسی.

ماهیگیری در دریاچه ذوب آهن

دریاچه ذوب آهن

این دریاچه مصنوعی رو یه زمانی برای ذخیره آب کارخانه ذوب آهن اصفهان درست کردن، الانم آب اضافی کارخونه که گرم شده رو می‌ریزن توش. اطراف دریاچه جای خوبیه برای تفریح و ماهیگیری. کلی ماهی هم توش داره، از کپور و شیر بگیر تا ساردین و هامور. یه چیز خیلی باحال درباره این دریاچه اینه که توش ماهی‌های هامور گنده‌ای به وزن ۲۰ کیلو به بالا و کپورهای غول‌پیکر زندگی می‌کنن! خود مسئولین دریاچه هم این موضوع رو تأیید کردن.

دریاچه ذوب آهن یه جای باحال تو 45 کیلومتری جاده اصفهانه، یه کم بعد از زرین شهر که برسی سمت زاینده رود، میتونی پیداش کنی. دریاچه ذوب آهن تو زرین شهر یه جای باحاله که هم برای تفریح خوبه و هم برای گردش. اگه میخوای دقیق پیداش کنی، میتونی از لوکیشنش روی نقشه کمک بگیری. این دریاچه مصنوعیه و یه فضای خیلی قشنگ و طبیعی داره. مخصوصاً تو فصل گرما کلی آدم می‌ره اونجا، هم محلی‌ها و هم مسافرها.

بیشتر بخوانید: بهترین مکان برای ماهیگیری در کیش

ماهیگیری در تالاب گندمان اصفهان

تالاب گندمان

تالاب گندمان تو چهارمحال و بختیاری نزدیک اصفهانه. از اصفهان تا تالاب گندمان حدود 126 کیلومتر راهه که با ماشین 1 ساعت و نیم طول می‌کشه. یه تالاب وسط یه منطقه‌ی سرد و کوهستانی که دور تا دورش پر شده از کوه‌های کلار. هوای این تالاب خیلی سرده و زمستون‌هاش حسابی برف و بارون می‌باره. فکرشو بکن، بعضی وقتا حتی آب تالاب یخ می‌زنه و پرنده‌ها مجبور میشن برن یه جای دیگه! سردی زمستون این تالاب گاهی تا ۳۰ درجه زیر صفر هم می‌رسه، ولی نگران نباشین، این سختی‌ها یه بهار فوق‌العاده به ارمغان میاره.

بعد از خرداد که فصل تخم‌ریزی ماهی‌های تالابی تموم میشه، برنامه‌تون رو برای ماهیگیری توی این منطقه بچینید. قبل از خرداد اگه دلتون بخواد ماهیگیری کنید، جریمه می‌شید و دردسر میشه براتون. غافل از هیاهوی سطح آب، دنیای زیر تالاب پر از ماهی‌های رنگارنگه! این ماهی‌ها که صاحب اصلی تالاب به حساب میان، توی آب و هوای خنک و دلچسب زیر آب زندگی می‌کنن. بیشترشون هم از این ماهی‌های گورخری، سفید کولی، پوزه دار و سیاه‌ماهی‌های باحال هستن.

ماهیگیری در دهکده چادگان

دهکده چادگان

چادگان، یه ییلاق توپ تو استان اصفهان که کنار زاینده رود جا خوش کرده. فقط 128 کیلومتر با اصفهان فاصله داره و یه عالمه امکانات رفاهی و تفریحی داره. آب و هواش حرف نداره و پر از گیاهه. یه سد هم رو زاینده رود زدن که بهش میگن سد چادگان. پشت سد یه دریاچه قشنگ هست که یه دهکده تفریحی خوشگل به اسم زاینده رود هم کنارش ساخته شده.

ماهیگیری توی این دریاچه یه حال و هوای دیگه‌ای داره! سکوت مطلق، یه آرامش عجیب غریب، انگار دنیا فقط تویی و یه عالمه ماهی قزل‌آلا و کپور زرد که منتظرن تور تو رو به طعمه بکشن.

بیشتر بخوانید: قیمت بلیط آکواریوم اصفهان

ماهیگیری در سد چغاخور در نزدیکی اصفهان

سد چغاخور در نزدیکی اصفهان

چغاخور یه تالاب معروفه که تو استان چهارمحال و بختیاریُ نزدیک اصفهان، تو ارتفاعات کوهستان زاگرس قرار گرفته. این تالاب 2100 متر از سطح دریا ارتفاع داره و دور تا دورش پر از علفزار و کوه‌های بلنده. تو تالاب چغاخور پر از ماهی‌های رنگارنگه، واسه همین هم از اواسط اردیبهشت تا اواخر شهریور کلی آدم میرن اونجا ماهیگیری. البته یادتون باشه که ماهیگیری فقط برای تفریحه و نباید زیاد ماهی بگیرید. اگه اهل ماهیگیری هستین، میتونین از اداره محیط زیست مجوز بگیرید و حسابی کیف کنید. از ماهی گورخری و عروس بگیر تا کپور، آمور، ماهی سفید و فیتوفاک، همه نوعی اینجا پیدا میشه. یه خانواده ماهی هم هست به اسم گامبوزیا که فقط توی این تالاب میشه پیداشون کرد.

تالاب چغاخور یه جای فوق‌العاده‌ست که دو تا جاده اصلی از کنارش رد می‌شن و به همین خاطر خیلی راحت میشه بهش رفت. این تالاب پر از گیاه و جونورهای مختلفه و کلی چیز قشنگ داره که میشه دید. اطراف تالاب چغاخور سه تا تالاب دیگه هم هست به اسم‌های سولقان، علی‌آباد و گندمان که این موضوع باعث شده این منطقه یه جاذبه گردشگری خیلی مهم بشه. از سال 1378 به خاطر اینکه توی این تالاب و اطرافش حیوونای نایاب و قشنگی زندگی می‌کنن، سازمان حفاظت محیط زیست اونجا رو منطقه شکار ممنوع اعلام کرده و ازش مراقبت می‌کنه. مساحت این منطقه شکار ممنوع بیشتر از 2300 هکتاره و کلی جا واسه گشت و گذار و تفریح داره.

Comments 1

  1. شهرام says:

    مرسی از مطلب خوب و کاملتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =