مکان های پاییزی مشهد

بهترین مکان های پاییزی مشهد و اطراف آن + عکس های جذاب

پاییز که میاد، مشهد کلی مکان باحال و دیدنی برای بازدید داره که واقعا باید از دستش ندید. این فصل، طبیعت رو به رنگ‌های گرم و جذاب درمیاره و همه جا رو با زیبایی‌های خاصی پوشونده. از پارک‌های سرسبز و کوه‌های رنگی گرفته تا روستاهای دنج و جاهای دیدنی دیگه، مشهد تو پاییز یه جوریه که دل ازش نمی‌کنی. تو این مقاله قراره قشنگ ترین و بهترین مکان های پاییزی مشهد رو بهتون معرفی کنیم.

تبلیغات

جاهای دیدنی پاییزی مشهد

جاهای دیدنی پاییزی مشهد

پارک ملت مشهد

پارک ملت یکی از مکان‌ های تفریحی رایگان مشهد و از قدیمی‌ترین بوستان‌های این شهره. این پارک بزرگ با مساحت ۷۲۰ هزار متر مربع (۷۲ هکتار)، بیش از ۳۵ هزار درخت قدیمی و چند ده‌ ساله داره که فضای زیبایی رو ایجاد کرده. در بخش شرقی پارک، یه دریاچه قرار گرفته که پشت اون مجتمع جانبازان واقع شده. اما پاییز که میاد، این پارک یه حال و هوای خاصی پیدا می‌کنه. برگ‌های رنگارنگی که تو هوا می‌رقصن و روی زمین فرش می‌شن، واقعاً صحنه‌ای دیدنی و بی‌نظیر رو می‌سازن. اگه بخوای یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد تو پاییز رو انتخاب کنی، پارک ملت بدون شک یه گزینه عالیه. پس حتماً یه روز پاییزی به این پارک سر بزن و از طبیعت زیباش لذت ببر.

جاهای دیدنی مشهد پاییز

پارک جنگلی وکیل آباد

پارک وکیل آباد یکی از جاهای دیدنی مشهد و استان خراسان رضویه که تو شمال غرب شهر و در منطقه ۹ شهرداری قرار گرفته. این پارک جذاب کنار یه رودخونه فصلی واقع شده و از زمان‌های دور، یه جای عالی برای تفریح و گردش بوده. پاییز که می‌رسه، پارک جنگلی وکیل آباد مشهد یه چهره دیگه به خودش می‌گیره. این فصل به پارک یه حس و حال رویایی می‌ده که هرکسی رو برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت پاییزی وسوسه می‌کنه. هوای خنک پاییز و یه فنجون چای داغ توی کافی‌شاپ‌های این پارک می‌تونه یکی از بهترین تجربه‌های پاییزیت باشه. پس اگه تو پاییز سری به مشهد زدی، حتماً پارک وکیل آباد رو تو لیست گشت و گذارات بذار و از زیباییش لذت ببر.

مکان های دیدنی مشهد در پاییز

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد، اولین بوستان مینیاتوری در شرق کشوره و با وسعت ۸ هکتاری‌اش، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی این شهره. اینجا انگار یه ایران کوچیکه، چون آثار و بناهای مهم ایران تو ابعاد مینیاتوری توش به نمایش گذاشته شدن. تا حالا ۵۸ المان ملی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی تو این پارک قرار گرفته که از جمله می‌شه به تخت جمشید، پل خواجو، آرامگاه فردوسی و باغ شازده ماهان اشاره کرد. حتی اگه همه جای ایران رو دیده باشید، باز هم از گشت‌وگذار تو این پارک غافل نشید. دریاچه مصنوعی، زمین بازی کودکان، رمپ و تراس تماشا و فضای سبز گسترده از دیدنی‌های دیگه‌ی این پارک هستن.

جاهای تفریحی مشهد در پاییز

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی، همون‌طور که از اسمش پیداست، یه بوستان زیباست که در نزدیکی دو کوه سنگی ولی نه خیلی بلند قرار گرفته. این پارک با چشم‌اندازهای صخره‌ای، معماری پلکانی، حوض بزرگ و طبیعتی که داره، به یکی از رویایی‌ترین جاهای دیدنی مشهد تو فصل پاییز تبدیل شده. ولی جذابیت پارک کوهسنگی مشهد فقط به طبیعتش محدود نمی‌شه و کلی چیز برای کشف کردن داره. اگه دنبال دیدن منظره‌ی شب هستید، می‌تونید از پله‌هایی که برای بالارفتن از کوه تعبیه شده، استفاده کنید. اگه هم اهل خرید هستید، مجتمع تجاری‌تفریحی مهر کوهسنگی، یه جای عالی برای پاساژگردیه.

یکی از بخش‌های جالب این پارک، موزه بزرگ خراسانه که توش می‌تونید آثار تاریخی از پیش از اسلام تا دوران اسلامی رو ببینید. همچنین، اگه دنبال خرید صنایع دستی نفیس از سراسر ایران هستید، بازارچه چهارسوق کوهسنگی رو از دست ندید. نمایشگاه آثار هنری هم تو این مجموعه برپا می‌شه که بازدیدش خالی از لطف نیست.

جاهای دیدنی اطراف مشهد در پاییز

طرقبه یک مکان پاییزی در مشهد

طرقبه

با کمتر از نیم‌ساعت رانندگی، می‌تونید به دل طبیعت کوهستانی طرقبه مشهد بزنید و از مناظر پاییزی فوق‌العاده عکس بگیرید. طرقبه در هر فصلی زیبایی‌های خاص خودشو داره و روستاهای این منطقه همیشه مقصد محبوب مردم مشهد و گردشگران هست. با این حال، در پاییز، طبیعت کوهستانی طرقبه تبدیل به بهشتی با هزار رنگ می‌شه که نباید از دستش داد.

محبوبیت این منطقه به خاطر تفریحات متنوع، رستوران‌های عالی و طبیعت دل‌فریبشه که در پاییز رنگ و لعاب بیشتری پیدا می‌کنه. اگه به طرقبه برای صرف غذا میرید، از ابتدای جاده طرقبه تا روستای جاغرق، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. اما اگه دنبال تفریحات جذاب هستید، حتماً سری به مجموعه تفریحی چالیدره بزنید. اینجا با تله‌کابین، زیپ‌لاین، قایق‌سواری، بانجی جامپینگ و تله‌سیژ، یه دنیا سرگرمی منتظر شماست.

جاهای دیدنی اطراف مشهد در پاییز

باغ پونه

باغ پونه، یکی از پارک‌های عمومی و جذاب طرقبه است که برای تفریح و استراحت مکان فوق‌العاده‌ای به حساب میاد. رودخانه‌ای که از کنار این پارک می‌گذره، به باغ پونه یه طراوت و شادابی خاصی داده و فضاش رو فوق‌العاده کرده. اطراف پارک هم پر از امکاناته، از رستوران و غذاخوری گرفته تا پمپ بنزین و فروشگاه‌های صنایع دستی. به همین خاطر می‌تونید ساعت‌ها توی این پارک خوش بگذرونید. آلاچیق‌های زیادی هم در این پارک وجود داره که برای استفاده از اون‌ها بهتره صبح زود برید. علاوه بر این، آب‌نماهای زیبایی هم توی باغ پونه هست که در کنار درختان سبز و بلند، هوای مطبوع و دلنشینی رو برای شما به ارمغان می‌آورد. خلاصه که این باغ یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف مشهد محسوب میشه که اگه نبینیدش ضرر کردید.

شاندیز طبیعت پاییزی زیبا در پاییز

طبیعت شاندیز

شاندیز، شهری در شمال شرق ایران و استان خراسان رضوی، با ویژگی‌های خاصی که داره، یه مقصد عالی برای عاشقان طبیعت به حساب میاد. این شهر به خاطر دره‌های سرسبز و پرآب، درختان بلند و گل‌های وحشی‌اش معروفه. آب و هوای معتدل و رودخانه‌های روانی که از دامنه‌های شمالی کوه‌های بینالود سرچشمه می‌گیرند، زیبایی‌های شاندیز رو دوچندان می‌کنه. به خصوص در پاییز که طبیعت اینجا با رنگ‌های گرم و دل‌فریب، جذاب‌تر از همیشه می‌شه.

جاهای تفریحی اطراف مشهد در پاییز

روستای جاغرق

روستای جاغرق، یه روستای خوشگل و ییلاقی توی ۲۱ کیلومتری جنوب غربی مشهد و ۷ کیلومتری جنوب غربی طرقبه واقع شده. اگه یه بار به این روستا سر زده باشید، مطمئنم که به یکی از مکان‌های ثابت سفرتون تبدیل می‌شه. اگه هوس یه لیوان چای آتیشی، بلال و لبو توی هوای سرد به سرتون زد یا دلتون آش رشته گرم و غذای خانگی خواست، جاغرق بهترین جاییه که باید برید.

رستوران‌های این منطقه به خاطر کیفیت عالی و طبیعت زیبای جاغرق، خیلی معروف هستن. جاغرق پر از رودها و آبشارهای فصلیه که توی فصل بهار و پاییز حسابی زیبا می‌شه. نماد این روستا یه چنار بزرگ و کهنسال در ابتدای روستا با قطر ۲ متر و سن ۷۰۰ ساله که به زیبایی اینجا افزوده. این روستا یکی از محبوب‌ترین جاهای تفریحی اطراف مشهد در پاییز هست، پس اگه قصد دارید توی پنج‌شنبه یا جمعه‌شب به اینجا برید، آماده ترافیک و ازدحام زیاد باشید.

جاده پاییزی اطراف مشهد در پاییز

دره ارغوان

دره ارغوان، یکی از خوش‌منظره‌ترین جاهای دیدنی مشهد تو منطقه طرقبه‌ست. این دره با آب‌و‌هوای دلپذیرش حتی تو روزای گرم تابستون هم خنک و مطبوع می‌مونه. دره ارغوان توی نواحی مرتفع و میان کوه‌های سرسبز واقع شده و برای کسایی که به طبیعت‌گردی و کوهنوردی علاقه دارن، یک مکان فوق‌العاده تو شمال شرق ایرانه. اگر دنبال مکان های پاییزی مشهد می‌گردید و می‌خواهید به جایی برید که تو این فصل کم‌تردد باشه و پر از آرامش و مناظر زیبای پاییزی باشه، دره ارغوان یه پیشنهاد ویژه و عالیه.

جنگل جیغ بهترین مکان پاییزی در مشهد

جنگل جیغ

جنگل جیغ یکی از جاذبه‌های جالب استان خراسان رضوی و در روستای سربرج شهرستان بردسکن قرار داره. این روستا تو جنوب مشهد واقع شده و فاصله‌اش تا مرکز شهر مشهد تنها ۳۲ کیلومتره. پاییز که میاد، جنگل‌های مشهد با رنگ‌های نارنجی و زیباشون حال و هوای خاصی پیدا می‌کنن و یکی از این جنگل‌ها، جنگل جیغه که به خاطر ماجراهای عجیبش شهرت زیادی پیدا کرده. این جنگل به عنوان یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های دیدنی مشهد شناخته می‌شه. دلیلش هم اینه که تو اواخر شب و نزدیک صبح، صدای عجیبی شبیه به جیغ تو این جنگل شنیده می‌شه. بعضی‌ها می‌گن این صدا از وزش باد تو شاخ و برگ درختان ناشی می‌شه، ولی گاهی حتی بدون نسیم هم این صدا به گوش می‌رسه. به خاطر همین، خیلی‌ها با وجود زیبایی‌های فوق‌العاده جنگل، جرات نمی‌کنن شب رو تو اینجا بگذرونن و از ترس به این جنگل سر نمی‌زنن.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *