خیابان لبخند تهران

خیابانی در تهران که نامش لبخند است!

خیابان لبخند در تهران

در شهر تهران کوچه‌ ها و خیابان‌ هایی وجود دارند که به دلیل شکل ظاهری‌ شان، قدم زدن در آنها حال دل را خوب کرده و نشاط را به شهروندان ارمغان می‌ دهند. خیابان لبخند یکی از این خیابان‌ هاست. مسیری که رهگذران با دیدن مجسمه‌ ها و المان‌ های شهری شاد و بانشاط آن، حتی برای دقایقی کوتاه لبخند به چهره می‌ آورند.

این خیابان که جزو محور‌های پرتردد تهران است، یک کیلومتر طول دارد. در سراسر خیابان لبخند و فضای سبز اطراف آن، المان‌ های رنگی و سرگرم‌ کننده قرار گرفته تا فضایی جذاب برای گذران فراغت ایجاد کرده و لبخند را به شهروندان هدیه دهد.

 

سلفی با نوستالژی

خیابان لبخند در سال ۱۳۹۹ با شعار «یک لبخند مهمان ما باشید» به شکل امروزی خود درآمد. تصاویر کمدین‌ های مشهور جهان، تندیس انسان‌ها، ماکت ایموجی‌ ها و شکلک‌ های محبوب چت‌ ها، ماکت کمدین‌ های ایرانی، درختان و گیاهان تزئین شده، چتر های رنگی و دیگر نماد های خیابان لبخند برای لحظه‌ ای شادی را به شهروندان ارمغان می‌ دهند و لبخند را روی لب‌ هایشان می‌ نشانند. دهه شصتی‌ ها می‌ توانند در اینجا با ماشین و ماکت شخصیت‌ های چاق و لاغر خاطره‌ بازی کنند و یا همراه با سایر مراجعان به تماشای مجسمه گوریل انگوری بنشینند و عکس یادگاری بگیرند. مجسمه موش‌ های بامزه «مدرسه موش‌ ها» نیز جذابیت‌ های خود را دارند. در طراحی مبلمان این خیابان با نماد‌ هایی مانند مرد کتابخوان، فرهنگ کتاب و کتابخوانی ترویج داده شده و صفحه نمایش کوچک تلویزیونی، تلویزیون‌ های قدیمی را یادآوری می‌ کند.

 

خیابان لبخند در تهران کجاست

مطلب پیشنهادی : بهترین اتاق فرار تهران

 

در میان رنگ و نور

خیابان لبخند نه تنها یکی از مقاصد خوب گردشگری برای شهروندان است، بلکه یک لوکیشن جذاب برای گرفتن عکس‌ های یادگاری در شب و روز محسوب می‌ شود. نورپردازی المان‌ های این معبر در ساعات شب جذاب و دیدنی است. با نور پردازی‌ هایی که در این محدوده انجام شده، این خیابان فضای دیدنی‌ تری پیدا کرده و امکان عکاسی در شب نیز فراهم شده است. وجود این نماد‌ های جذاب در کنار ون‌ کافه‌ ها باعث شده تا بلوار دادمان و خیابان لبخند همیشه شلوغ باشد. خیابان لبخند تنها پیاده‌ راه وسیع از بلوار دادمان است که یک سمت آن را فضای سبز با درختان تنومند و سمت دیگرش را بلوار دادمان تشکیل داده است و به‌ دلیل جذابیت‌ هایش به خیابان لبخند شهرت دارد.

نشانی: شهرک غرب، بلوار پاکنژاد، بلوار دادمان

منطقه : ۲

جاذبه‌ های نزدیک: انواع مراکز خرید، شهر کتاب ابن‌ سینا، باغ‌ راه فدک

منبع: صدآنلاین

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفده =

مقالات پربازدید