جاهای دیدنی رشت در پاییز

بهترین جاهای دیدنی رشت در پاییز ۱۴۰۳ کجاست؟

پاییز که میشه، طبیعت یه رنگ و روی دیگه به خودش میگیره. برگای درختا قاطی پاتی میشن، زرد، نارنجی، قرمز… انگار یه نقاش ماهر دست به کار شده و کل جنگل رو رنگ آمیزی کرده! اگه پاییز به رشت بری که دیگه حرف نداره! هر جا رو نگاه کنی، یه منظره ی رویایی میبینی که آدم دلش می‌خواد تا آخر عمر تو قاب عکس نگهش داره. هوا هم که خیلی خوبه، نه خیلی گرمه نه خیلی سرد. گاهی وقتا هم یه کم بارون میاد که اونم خودش یه حس و حال دیگه داره. اصلا رشت که معروفه به بارونش! پس اگه دنبال جاهای دیدنی رشت در پاییز هستی، این مقاله رو از دست نده.

تبلیغات

بهترین دیدنی های رشت در پاییز

باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی رشت در پاییز

باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی

باغ محتشم و ساختمون کلاه فرنگی که بهش پارک شهر رشت هم میگن، یکی از جاهای قدیمی دوره قاجار و زمان ناصرالدین شاهه. این پارک قدیمی‌ترین پارک رشت به حساب میاد و دو تا بخش داره: یه قسمت مکانیزه و یه بخش دیگه که باغه. ساختمون کلاه فرنگی تو قسمت جنوبی باغ و کنار رودخونه گوهر رود واقع شده. دلیل اینکه بهش میگن کلاه فرنگی، اینه که طبقه بالای ساختمون خیلی شبیه کلاه سیلندری فرنگی‌هاست. این باغ و ساختمون کلاه فرنگی از دیدنی‌های معروف رشت هستن و خیلیا که به اینجا میان، با دیدن معماری قشنگ عمارت حسابی کیف می‌کنن. وقتی اینجا میای، هم می‌تونی از طبیعت باغ لذت ببری و هم از دیدن یه ساختمون تاریخی خوشحال بشی. اوج قشنگی باغ محتشم تو فصل پاییزه، وقتی که رنگ‌های قرمز، زرد، و سبز برگا با آبی آسمون قاطی می‌شن.

جاده سراوان فومن در پاییز

جاده سراوان فومن

جاده سراوان فومن یکی از قشنگ ترین جاهای دیدنی گیلان محسوب میشه. اگه یه وقت خواستی بری شمال، قبل از اینکه به رشت برسی، یه راه فرعی سمت چپ هست که میره سمت فومن. این جاده خیلی قشنگه، همه جا سبز و سرسبزه. اگه پاییز یا زمستون بری اونجا، مخصوصاً صبح زود، یه منظره خیلی رویایی می بینی؛ یه مه صبحگاهی روی درختای قهوه‌ای رنگ که انگار یه نقاشی قشنگه!

دیدنی های رشت در پاییز

دریاچه ویستان

یه دریاچه خیلی خوشگل داریم به اسم ویستان که تو رودبار هست. این دریاچه از اونجایی که طبیعی و رهاورده یه زلزله بوده، حسابی خاصه. اگه بخوای بری اونجا باید یه راه خاکی پر پیچ و خم رو طی کنی تا برسی به دامنه یه کوه و یه جنگل راش خیلی بزرگ. چون این دریاچه خیلی دور از شهره و رسیدن بهش سخته، هنوز خیلی بکر و دست نخورده مونده. هوای اونجا هم که نگم برات چقدر تمیزه و آرومه، انگار نه انگار که آدمایی هم هستن!

اگه یه روز ابری و مه آلود به ویستان بری که دیگه حرف نداره، اون موقع دریاچه خیلی قشنگ‌تر میشه.. اوایل پاییز که میشه، همه جا پر میشه از برگای نارنجی و قرمز و زمین هم مثل یه فرش رنگارنگ میشه. حالا تصور کن این همه رنگ قشنگ کنار دریاچه، چه منظره دل انگیزی میشه! به خاطر همین هر سال کلی آدم میان ویستان تا از این همه زیبایی لذت ببرن.

جاهای دیدنی اطراف رشت در پاییز

جنگل و ساحل گیسوم

مجموعه گیسوم، که ترکیبی از پارک جنگلی و ساحل داره، یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی استان گیلانه. اینجا جزو اون معدود مکان‌هاییه که جنگل و دریا به هم می‌رسن و با هم ترکیب می‌شن. جنگل گیسوم علاوه بر طبیعت آروم و دلنشینش، جذابیت‌های دیگه‌ای هم داره. جاده‌های داخل جنگل به‌خاطر درختای بلندش که دو طرف جاده رو گرفته‌ان، مثل یه تونل طبیعی شدن که تو هر فصلی از سال مخصوصا پاییز منظره‌ش واقعاً دیدنی است. علاوه بر این، تو ساحل و جنگل گیسوم می‌تونید از تفریحاتی مثل دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، موتور چهارچرخ‌سواری، شاتل‌سواری، پاراسل‌سواری، آفرود، قایق‌سواری و حتی پاراگلایدر لذت ببرید.

 دیدنی های رشت در پاییز

پارک جنگلی سراوان

پاییز که میاد، سراوان رشت قشنگ‌تر از همیشه میشه! هم مردابش، هم دریاچه‌اش، انگار یه تابلو نقاشی هستن که آدم دلش میخواد ساعت‌ها کنارش بشینه و نگاشون کنه. جاده‌های جنگلی سراوانم که دیگه نگم برات! اونقدر قشنگن که آدم فکر میکنه تو یه قصه راه میره. این جاده‌ها که توی دل جنگل پیچ و تاب میخورن، پاییز که میشه، قشنگ‌تر از همیشه میشن و آدمو به یه دنیای دیگه می‌برن. پیشنهاد میکنم توی این فصل به هیچ عنوان بازدید از پارک جنگلی سراوان رو از دست نده.

مناطق دیدنی رشت در پاییز

دریاچه سقالکسار

یه نیم ساعتی از رشت که بزنی بیرون و راه جیرده رو بگیری، می‌رسی به یه دریاچه خوشگل که اسمش سقالکسارِ. این دریاچه یه جوری منتظر پاییزه که نگو! هر وقت پاییز بیاد، سقالکسار قشنگ‌تر از همیشه میشه. می‌دونی چرا؟ چون اسمش رو از پرنده‌هایی گرفتن که اونجا آب می‌خوردن. حالا تصور کن وسط پاییز کنار این دریاچه باشی و پرنده‌ها رو ببینی که دارن آب می‌خورن. چه حس خوبی میشه، نه؟

اگه میخوای بری سقالکسار، بهترین وقتش اوایل پاییزه. چون از آذرماه به بعد هوا خیلی سرد میشه. البته اگه اهل ماجراجویی باشی، میتونی با احتیاط یه آتیش کوچولو روشن کنی و کنار دریاچه بشینی. صدای باد و پرنده‌ها و خش‌خش برگ‌ها خیلی حال میده.

بهترین جاهای دیدنی رشت ئر فصل پاییز

پارک جنگلی سردار جنگل (فلکده)

پارک سردار جنگل که تو روستای فلکده، نزدیک رشتِ، یه جای فوق‌العاده برای فرار از شلوغی شهره. اگه بری اونجا، انگار یه تیر دو نشون زدی! هم می‌تونی تو دل جنگل قدم بزنی و از هوای تازه و طبیعت لذت ببری، هم اینکه با یه پیاده‌روی کوتاه به زیارت آقا سید شریف بری. درختای بلند و قدیمی این پارک، تو فصل پاییز یه منظره‌ی رویایی می‌سازن. خلاصه که اگه دنبال یه جای آروم و با صفایی برای تفریح هستی، پارک سردار جنگل بهترین گزینه است.

جاذبه های گردشگری رشت در پاییز

پارک مفاخر

این پارک مفاخر یه جای خیلی باحاله! قدیم‌ها بهش می‌گفتن یخچال، چون یه یخچال طبیعی بزرگی داشت. حالا دیگه یخچالش نیست ولی شده یه پارک بزرگ و دنج که آدم توش آروم می‌گیره. اینقدر آرومه که تو رشت کمتر جایی مثل این پیدا می‌کنی. اگه از اون آدمایی هستی که به سروصدا حساسن و دوست دارن تو طبیعت آروم باشن، این پارک عالیه. درختای کهنسال و تنومندی داره، مثلاً کاج و بلوط، که تو فصل پاییز یه رنگ دیگه می‌گیرن و پارک رو قشنگ‌تر می‌کنن.

تو این پارک همه‌چی هست، میز پینگ‌پنگ و شطرنج داره که بتونی با دوستات بازی کنی، وسایل ورزشی داره که بدنت رو گرم کنی، سرویس بهداشتی و نمازخونه داره و حتی یه کتابخونه کوچولو هم داره که اگه کتاب دوست داری، بتونی یه گوشه‌ای بشینی و کتاب بخونی. یه چیز جالب دیگه هم که راجع به این پارک هست اینه که یه یخچال طبیعی قدیمی پشتش بوده. قدیمی‌های رشت می‌گفتن زمستونا برف‌ها رو جمع می‌کردن و تو این یخچال نگه می‌داشتن تا تابستونا ازش استفاده کنن.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *