آشنایی با تنگه و آبشار پیازه لرستان

آشنایی با تنگه و آبشار پیازه لرستان

تنگه و آبشار پیازه کجاست؟

آشنایی با آبشار پیازه : آبشار های لرستان با زیبایی‌ های منحصر به‌ فرد خود همواره جذابیت زیادی دارند و آبشار تنگه پیازه یکی از شگفت‌ انگیز ترین جاذبه‌ های این استان است. در مسیر رسیدن به این منطقه، آبشار ها و حوضچه‌ های پلکانی تنگه پیازه تجربه‌ ای لذت‌ بخش را به شما ارائه می‌ دهند. این مکان برای علاقه‌ مندان به طبیعت و کوهنوردی یک مقصد جذاب محسوب می‌ شود.

 

تنگه پیازه در منطقه‌ ای سرسبز در استان لرستان واقع شده است، جایی که حوضچه‌ ها و آبشار های زیبایش چشم‌ ها را به تلاقی آب و صخره دعوت می‌ کنند. این منطقه گردشگری در مسیر جاده الشتر و در بریدگی زرین چقا، به سمت روستای بسطام، بعد از تنگ حسن و پیش از روستای چم تکله قرار دارد. این منطقه یکی از جذاب‌ ترین مقاصد سفر به لرستان است که با طبیعت بکر و چشم‌ انداز های بی‌ نظیر خود، هر بازدید کننده‌ ای را مجذوب خود می‌ کند. سنگ‌ های مخملی، گل‌ سنگ‌ ها، صدای پرندگان، رنگ سبز طبیعت و آب‌ و هوای دلپذیر از لذت‌ های بی‌ بدیل این سفر هستند.

مطلب پیشنهادی : آبشار اسکندر تبریز

 

تنگه پیازه در حدود ۲۰ کیلومتری خرم‌ آباد، در مسیر جاده شهرستان الشتر و بریدگی زرین چقا قرار دارد. این منطقه یکی از دیدنی‌ های لرستان است که هر قسمت آن داستانی برای گفتن دارد. با ادامه این مسیر و عبور از دو روستا به روستای هزار منی می‌ رسید. در قسمت ورودی این روستا، سمت چپ دهانه تنگ مشخص است که در میان آن رودخانه‌ ای جریان دارد. از سمت راست رودخانه که مسیر پاکوب است، با حدود یک تا دو ساعت پیاده‌ روی به محل تلاقی دو دشت زیبا و چشم‌ نواز گهواره و تنگه پیازه می‌ رسید.

 

می‌ توانید در همین نقطه کمپ بر پا کنید و پس از استراحت، ادامه مسیر را بروید. از اینجا تا تنگه حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه راه است تا به آبشار و حوضچه‌ ها برسید. حوضچه‌ های پلکانی این تنگه هر کدام دو تا سه متر عمق دارند و آب‌تنی در آن‌ها بسیار لذت‌ بخش است. آبشار این تنگه نیز حدود سه متر ارتفاع دارد. رسیدن به این تنگه نیاز به ۵ کیلومتر پیاده‌ روی دارد که بین ۳ تا ۴ ساعت طول می‌ کشد.

 

بهتر است برنامه سفر خود به این تنگه را به دو بخش تقسیم کنید؛ بخش اول تا تلاقی دو دشت باشد و پس از استراحت کوتاه، بخش دوم مسیر تا رسیدن به تنگه را طی کنید. فراموش نکنید با کفش مناسب و نیاز های ضروری خود عازم شوید.

 

منبع : صد آنلاین

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هشت =

مقالات پربازدید