آبشار اسکندر تبریز ؛ نکات قبل از بازدید (ویدیو، لوکیشن و PDF)

آبشار اسکندر تبریز

آبشار اسکندر تبریز، که محلی به نام “آبشار ملک کیان” هم بهش اشاره می‌کنه، یه آبشار قدیمی و بلند با ارتفاع حدود ۳۰ متره. این آبشار زیبا تو دامنه شمالی کوه سهند واقع شده و جزو آبشارهای ایران است. اطراف آبشار هم محیطی خونگرم و جذاب داره که هر کسی که بیاد، عاشقش میشه.

 

چیزی جالب که باید بدونید، این آبشار در زمستون یه جادوی خاص و خیره‌کننده‌ای داره. سرما باعث میشه تو اطراف آبشار و کوههای سهند یخ‌ها و قندیل‌هایی بسازه. این قندیل‌ها مکان‌های عالی برای انجام یخ‌نوردی میشن. هر سال تو زمستون، کوهنوردان و یخ‌نوردان برای تجربه‌ی هیجان‌انگیز یخ‌نوردی به آبشار اسکندر تبریز و دامنه کوه سهند میان.

 

آبشار اسکندر تبریز

 

آبشار اسکندر تبریز کجاست؟

آبشار اسکندر روی جاده‌ای که از شهر تبریز به سمت شهرستان اهر می‌بره، قرار داره. دقیق‌تر بگم، این آبشار زیبا توی نزدیکی روستایی به اسم “طویقون” در استان آذربایجان شرقی واقع شده. اون به خاطر زیبایی خارق‌العاده‌اش خیلی خیره‌کننده‌ست، حقیقتاً چشم‌نواز و حیرت‌انگیزه.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تبریز

آبشار اسکندر تبریز از دور

 

لوکیشن آبشار اسکندر تبریز

 

 

 جاهای دیدنی آبشار اسکندر تبریز

آبشار ۵۰ متری اسکندر تبریز، تو فصل‌های گرم، خیلی جذاب و پرانرژیه. آبشار بزرگی داره که آبش به پایین می‌چکه و صدای فوق‌العاده‌ای می‌سازه. این صدا از دورها هم میشه شنید و واقعاً لذت بخشه.

اگه به شنا و بازی در آب علاقه داری، بهتره یه تعداد لباس شنا و ابزارهای لازم رو هم با خودت بیاری. تو فصل‌های گرم، میشه از آب اینجا لذت برد و خیلی خوشحال شد. اون وقتای بهار و تابستون، اطراف آبشار تازه و سبزه. اگه دوست داری در طبیعت قدم بزنی و پیکنیک کنی، آبشار اسکندر تبریز جای مناسبیه.

یه چیز دیگه‌ای که این آبشار ویژه‌اشه، اینه که تو فصل‌های سرد سرما، آبش یخ می‌زنه و شکل‌های دیدنی و جذابی می‌سازه. بعضیا به عنوان یه تجربه هیجان‌انگیز میان اینجا برای دیدن یخ‌ها و برخی دیگه برای یخ‌نوردی.

 

"

 

بیشتر بخوانید: چشمه قل قل دامغان

 

بهترین زمان بازدید از آبشار اسکندر تبریز

آبشار اسکندر در تبریز و طبیعت اطرافش طول سال یه زیبایی خاصی دارن. تو روزای سرد و زمستونی، وقتی همه چی برفی و یخبندانه شده، این آبشار با قندیل‌های بلوری‌اش خودشو نشون می‌ده و واقعاً دلربایی می‌کنه. اونجا تو بهار و تابستون هم، صدای آبشار کنار سبزیهای طبیعت اطرافش، واقعاً دلچسبه و انگار وارد بهشتی خرم شدی.

فقط بستگی به سلیقه و هدفت داره که کی بری. اگه دوست داری از زمستون برفی لذت ببری و ورزش‌های برفی انجام بدی، بهتره تو فصل زمستون بری. ولی اگه دلت می‌خواد از فصل‌های بهار و تابستون با طبیعت زیبا لذت ببری، اون موقع بهترین زمانه.

 

بهترین زمان بازدید از آبشار اسکندر تبریز

 

نکات بازدید از آبشار اسکندر تبریز

  • برای رفتن به این آبشار، باید یه مسیر کوتاه رو پیاده بری. پس بهتره کفش مناسب برای پیاده‌روی تو طبیعت و کوهستان داشته باشی، تا تو این مسیر مشکلی پیش نیاد.

 

  • یه نکته مهم اینه که نزدیک آبشار هیچ امکاناتی نیست، پس بهتره قبل از رفتن، خوراکی، آب و وسایل اورژانسی مثل جعبه کمک اولیه، زیرانداز و چادر با خودت بیاری.

 

  • اگه دلت می‌خواد تو فصل زمستون بری و یخ‌نوردی تجربه کنی، حتماً با یه گروه تخصصی برو، چون تو نزدیکی آبشار و تو مسیر یخ‌نوردی، نمی‌تونی از وسیله نقلیه استفاده کنی. پس باید با یه تیم حرفه‌ای باشی که در مواقع ضروری بهت کمک کنن.

بیشتر بخوانید: مکان های عاشقانه تبریز

"نکات

 

بیشتر بخوانید: چشمه تاپ تاپان

 

با این نکات بهتر می‌تونی از سفرت لذت ببری و به آبشار اسکندر برسی

 

دانلود به صورت پی دی اف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 20 =