پیست اسکی شیرباد یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی مشهد توی فصل زمستونه. این پیست تو دامنه‌های شمال شرقی قله شیرباد قرار داره که خود این قله، بلندترین قله رشته‌کوه بینالوده و به «بام خراسان» معروفه. اسکی کردن تو این پیست یه تجربه خاصه. وقتی برف روی زمین نشسته و تو داری روی برف‌ها سر می‌خوری، حس هیجان و شادی بی‌نظیری رو تجربه می‌کنی. یکی از مزایای اسکی اینه که همه‌ی اعضای خانواده می‌تونن با هم بیاند و آموزش ببینن؛ یعنی هم بچه‌ها و هم بزرگ‌ترها می‌تونن کنار هم لحظات خوشی رو بگذرونن. با این مقاله از مجله گردشگری همراه باش تا بیشتر با این پیست آشنا بشی.

تبلیغات سایت

پیست اسکی شیرباد کجاست؟

پیست اسکی شیرباد، درست تو دل رشته‌کوه‌های بینالود قرار گرفته و تو دامنه‌های شمال شرقی قله شیرباد قرار گرفته که در نهایت به دره دولت‌آباد می‌رسه. ! شیرباد بلندترین قله توی رشته‌کوه بینالوده و چون از اون بالا می‌شه کلی منظره‌ی بکر و فوق‌العاده دید، بهش می‌گن «بام خراسان». از دامنه‌های شمالی این قله، شما به دره نهل زشک و دره دولت‌آباد چناران می‌رسین، و از سمت جنوب هم به روستای بوژان که تو نزدیکی نیشابوره. این اشراف به دره‌های مختلف مثل زشک، بوژان، و خرو باعث شده که چشم‌اندازهای این قله و پیست یه چیزی در حد یه نقاشی زیبا باشه! فاصله‌ی پیست تا مشهد حدود ۳۸ کیلومتره، برای رسیدن بهش از جاده مشهد به چناران باید برید و بعد از دولت‌آباد به پیست می‌رسید. فاصله‌اش از روستای دولت‌آباد هم فقط ۱۸ کیلومتره.

لوکیشن پیست اسکی شیرباد مشهد روی نقشه

پیست اسکی شیرباد بوژان، استان خراسان رضوی

 

مسیر دسترسی به پیست اسکی شیرباد

برای رفتن به پیست اسکی شیرباد باید از مشهد به سمت چناران راه بیفتید. مسیر اصلی از مشهد تا روستای دولت‌آباد خیلی خوب و صافه، اما از اونجا که بگذرید، جاده تبدیل به یک مسیر کوهستانی و برفی میشه. پس حتماً قبل از حرکت مطمئن بشید که تجهیزات لازم مثل زنجیر چرخ، ضدیخ و ماشین دو دیفرانسیل دارید؛ چون بدون این وسایل، احتمال اینکه تو راه گیر کنید، خیلی زیاده. حالا اگه بخوام برات دقیق‌تر بگم، فاصله مشهد تا پیست اسکی شیرباد حدود ۳۸ کیلومتره. از این مقدار، ۱۸ کیلومترش مسیر بین مشهد و روستای دولت‌آباده و ۲۰ کیلومتر دیگه هم بین روستا و خود پیست قرار گرفته. اگه از جاده مشهد-چناران برید، وقتی به دوربرگردون گلمکان رسیدید، باید دور بزنید و به سمت روستای دولت‌آباد حرکت کنید. دو کیلومتر که برید، یه جاده فرعی تو سمت راستتون می‌بینید که شما رو مستقیم می‌رسونه به پیست اسکی شیرباد. یادتون باشه که هر چقدر مسیر اولیه هموار و راحت باشه، وقتی به بخش کوهستانی می‌رسید، همه‌چی تغییر می‌کنه. جاده باریک، پیچ‌در‌پیچ و برفی میشه، واسه همین بدون زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی اصلاً توصیه نمی‌کنم راه بیفتید. پس، حواستون باشه قبل از حرکت تجهیزات زمستونی لازم رو همراه داشته باشید تا به‌راحتی و بدون مشکل به پیست برسید و از ورزش و برف‌بازی حسابی لذت ببرید!

امکانات و تفریحات پیست اسکی شیرباد

  • این پیست با سه مسیر مختلف برای اسکی‌بازان مبتدی، متوسط و حرفه‌ای طراحی شده و طول کل مسیرش ۱۲۰۰ متره. پس هرکسی با هر سطحی از تجربه می‌تونه به راحتی بیاد و از اسکی لذت ببره.
  • تله‌اسکی این پیست به طول ۹۰۰ متر شما رو تا ارتفاعات بالایی می‌بره و اونجا می‌تونید از مناظر فوق‌العاده و خنکای کوهستانی لذت ببرید. بعد از اینکه از تله‌اسکی پایین اومدید، مسیر ۱۲۰۰ متری منتظرتونه که کلی هیجان و شادی رو براتون به ارمغان می‌آره.
  • و اما اگر هنوز وسایل اسکی ندارید، هیچ مشکلی نیست! پیست شیرباد یه فروشگاه تجهیزات اسکی داره که می‌تونید همه چی رو از اونجا تهیه کنید. از لوازم اسکی گرفته تا لباس‌های مخصوص، همه‌چی در دسترس شماست.
  • برای کسایی که تازه می‌خوان اسکی یاد بگیرن، اینجا کلاس‌های آموزشی زیر نظر مربیان باتجربه هم وجود داره. حتی اگر اولین بارته که پا به پیست اسکی می‌ذاری، با یه کلاس خوب می‌تونی همه چیز رو یاد بگیری و لحظات خوشی رو تجربه کنی.
  •  اگر بعد از یه روز پرهیجان اسکی، دلتون بخواد یه لقمه غذا بخورید یا چای داغی بنوشید، رستوران و کافی‌شاپ اینجا براتون آماده‌ست. می‌تونید با دوستاتون دور هم بشینید و از غذای خوشمزه لذت ببرید.

رزرو پیست اسکی شیرباد

اقامت در پیست اسکی شیرباد

به این مجموعه، سوئیت‌های اقامتی خیلی باکلاس اضافه شده و برای کسایی که می‌خوان شب رو اینجا بمونن، فوق‌العاده‌ست. اگه تصمیم دارین توی این مکان زیبا بمونید، می‌تونید یکی از این سوئیت‌ها رو رزرو کنید. این سوئیت‌ها توی یه ساختمان سه‌طبقه قرار دارن و واقعاً همه امکانات لازم رو دارن. اما اگه دنبال یه تجربه‌ی متفاوت‌تری هستید، پیشنهاد می‌کنم کلبه‌های سنگی رو امتحان کنید. این کلبه‌ها، نه تنها راحتی رو برای شما فراهم می‌کنن، بلکه می‌تونید شب آرام و دل‌نشین رو توی دل رشته‌کوه‌های بینالود سپری کنید. قیمت اجاره این اقامتگاه ها برای سال 1403 هم میتونی توی جدول زیر ببینی:

اتاق دو نفره 800,000 تومان
اتاق سه نفره 1,100,000 تومان
اتاق چهار نفره 1,400,000 تومان
اتاق هشت نفره 2,300,000 تومان
اتاق سنگی 3,000,000 تومان

 

ساعت کاری پیست اسکی شیرباد

پیست شیرباد تقریباً تو ۵ ماه از سال (یعنی از اواسط آذر تا اواسط فروردین) می‌شه ازش استفاده کرد. اما یه نکته مهم اینه که بعضی وقتا به‌خاطر بارش برف سنگین ممکنه مسیر دسترسی بسته شه. پس بهتره قبل از اینکه بزنی به دل جاده، حتماً وضعیت هوا رو چک کنی. اگه هم شک داری که پیست بازه یا نه، یه زنگی بزن به شماره 05137618495 یا بری سایتشون ببینی اوضاع چطوره. روزهای دوشنبه رو کلاً تعطیل می‌کنن تا یه استراحتی به پیست بدن، اما بقیه روزها از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر آماده است. جمعه‌ها هم می‌تونید ۲۴ ساعته حالشو ببرید. خلاصه این که برنامه‌ریزی کنید که یه روز اسکی درست‌حسابی داشته باشید.

قیمت پیست اسکی شیرباد مشهد

بر اساس اطلاعاتی که توی تابستان سال ۱۴۰۳ به دست اومده، قیمت‌ها برای استفاده از این پیست به شکل جدول زیر هست:

نوع هزینه تعرفه وسط هفته تعرفه آخر هفته
بلیط ورودی پیست برای هر نفر 100,000 تومان 100,000 تومان
بلیط ورودی به اسکی نفری 150,000 تومان 150,000 تومان
اجاره لوازم اسکی 250,000 تومان 400,000 تومان
اجاره لوازم اسکی به‌صورت ساعتی 100,000 تومان 100,000 تومان

توجه: جدول رو به سمت راست بکشید تا بتونید ستون های بعدی رو ببینید.

وضعیت پیست اسکی شیرباد

مرورها و نظرات مردم درباره پیست اسکی شیرباد

نظرات و تجربه‌های مختلفی ازش هست که حسابی آدمو بین دو دوتا چهار تا می‌ذاره! از یه طرف، خود پیست رو خیلی‌ها تحسین می‌کنن و میگن “عالیه”، اما از اون طرف جاده رسیدن بهش واقعاً مشکل‌سازه. مسیر منتهی به پیست برای ماشینای شاسی‌بلند و خودروهای خارجی مناسب‌تره. بعضی از کامنتا تاکید دارن که اگه با ماشین معمولی، مخصوصاً ماشینای ایرانی، برین، باید منتظر خرج افتادن برای جلوبندی و تعمیرات دیگه هم باشین. وقتی برف می‌باره، جاده حسابی یخ میزنه و فقط با زنجیر چرخ میشه ازش رد شد.

به گفته بعضیا قیمت‌ها هم مثل توچال تهرانه، یعنی حسابی گرونه، و مدیریت و امکاناتش رو هم ضعیف دونستن. ولی از اون طرف، بعضیا هستن که میگن با ماشینای معمولی مثل پراید هم راحت رفتن و اصلاً نگران نباشین، فقط بزنید به دل جاده و حالشو ببرید.

حالا نکته مهم اینه که اگه برف خوب بیاد، پیست عالیه، ولی باید آمادگی یه مسیر خاکی حدود ۲۳ کیلومتری رو داشته باشین که ممکنه یه ساعت و خرده‌ای تو راه باشین. خلاصه، اگه ماشین مناسبی دارین و دنبال یه تجربه اسکی تو برف سنگین و طبیعت بکر هستین، شیرباد جای خوبیه، ولی اگه حوصله دردسرهای جاده و خرج اضافی ندارین، شاید بهتره بیشتر فکر کنید!

جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی شیرباد

نام مکان فاصله حدودوی از پیست اسکی(KM)
آبشار بوژان نیشابور 10.4
قله فلسکه 12.4
روستای زشک مشهد 12.7
باغرود نیشابور 13.4
دره هفت غار نیشابور 14.1
روستای خرو علیا 14.3
روستای کنگ مشهد 14.7
قدمگاه امام رضا (ع) 20.8
کویر عشق آباد 25.8
چالیدره 26
آرامگاه عمر خیام 26.1
باغ و عمارت تاریخی سعیدی 27.2
آرامگاه کمال الملک 27.2
جنگل جیغ 35
پارک ملت مشهد 42.5
چشمه گیلاس مشهد 42.8
پارک کوهسنگی مشهد 44.3
Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *