پارک دراک شیراز

پارک دراک شیراز | راهنمای بازدید + امکانات و عکس

پارک دراک شیراز تو دل کوه‌های زاگرس قرار داره و یه چشم‌انداز بی‌نظیر از کل شهر بهت میده. هوا تو دراک حتی تو گرمای تابستون هم خنکه، واسه همین خیلی از شیرازی‌ها عصرهای گرم تابستون رو تو این پارک می‌گذرونن. فرقی نمی‌کنه که عاشق کوهپیمایی باشی یا فقط دنبال یه جای خوشگل برای استراحت و پیک‌نیک، دراک یه عالمه چیز برای ارایه داره. تو این مقاله از مجله گردشگری با ما همراه باش تا با این پارک کوهستانی بیشتر آشنا بشی.

معرفی پارک کوهستانی دراک

خیلی‌ها این پارک رو به اسم‌های “کوه مادر” یا “کوه برفی” می‌شناسن. یه پارک بزرگ و خوش آب و هوا که توی منطقه کوهستانی شیراز قرار گرفته. از قدیم الایام، دامنه‌های کوه دراک، پاتوق کوهنوردهای شیرازی بوده. بالاخره تو سال ۱۳۹۲، فاز اول این پارک با مساحت تقریباً ۵۸۰ هکتار ساخته شد و توی سال ۱۳۹۶ هم به پایان رسید. تو فاز اول پارک دراک می‌تونی کلی امکانات باحال مثل پیست دوچرخه‌سواری، آلاچیق، سرویس بهداشتی، زمین بازی، پیاده‌رو و باغ گیاهان دارویی پیدا کنی. الان هم فاز دوم و سوم پارک در حال ساخته و قراره هزار هکتار دیگه به مساحت پارک اضافه بشه. کوه دراک از غرب شیراز شروع می‌شه و تا روستای علی‌آباد می‌رسه. بهترین خبر اینه که برای رفتن به این پارک نیازی به پرداخت پول نیست و ورودی پارک کاملاً رایگانه. فقط اگه دلت بخواد از پل معلق یا زیپ‌لاین استفاده کنی، باید بلیط جداگانه بگیری.

بیشتر بخوانید: نقشه مترو شیراز

تصاویر پارک کوهستانی دراک شیراز

پارک دراک شیراز کجاست؟

این بوستان یه جای باحال تو شمال غرب شیراز تو دامنه های کوه دراک. یه طرفش به بزرگراه حسینی الهاشمی می‌خوره و طرف دیگه‌ش هم به شهرک برف‌فروشان. اگه می‌خوای بری بوستان، باید از تو شهرک برف‌فروشان بری داخل. کوه دراک از غرب شیراز شروع میشه و تا روستای علی‌آباد تو شمال‌غرب شیراز ادامه داره. اگه میخوای بری این کوه، میتونی ماشینتو تو پارکینگ مجتمع احسان پارک کنی و بعدش یه کوهپیمایی حسابی داشته باشی.

لوکیشن پارک کوهستانی دراک شیراز روی نقشه

مسیرهای کوه دراک

مسیر اول برای صعود به قله از مجتمع احسان شروع میشه، همون جایی که نزدیک ورودی کوهه. بعد از اینکه از پل هوایی رد شدین، مسیر کوهنوردی از بین دره ها شروع میشه. یه کم که برین بالا، به تنگه علی عسکری میرسین. بعد از تنگه، منطقه سه کاج رو میبینین که یه حوضچه هم داره. این حوضچه رو آقای محمد علی کریمی درست کرده و توی فصل بارندگی پر از آب میشه. تو طول مسیر یه پل سنگی هم هست و یه منطقه سرسبز پر از نهال و یه چاه آب که بهش میگن جان پناه امیریه. خیلی از کوهنوردها شب رو توی این جان پناه میمونن. از این مسیر تا قله حدود ۳ ساعت طول میکشه.

مسیر دوم: از میدون احسان شروع کن و به سمت دره علی عسگری برو. بعد از اون، باید از دره موسوی عبور کنی و نهایتا از خط الراس به پناهگاه غدیریه برسی. این مسیر ۵ کیلومتری پر از چالش‌های هیجان‌انگیزه، یه تجربه فوق‌العاده برای کوهنوردیه. البته اگه دنبال یه مسیر آسون‌تر هستی، می‌تونی از مسیر نعل اسبی هم استفاده کنی.

مسیر سوم: یه راه دیگه برای رسیدن به قله دراک، عبور از دره کاه‌کشی و یه مسیر ۴.۵ کیلومتریه که شما رو به خط الراس می‌رسونه.

مسیر چهارم: اگه دنبال یه مسیر کوتاه‌تر هستی، می‌تونی از شهرک برف‌فروشان به سمت خط الراس بری. این مسیر حدود ۳.۴ کیلومتره و باید از یه دره بزرگ رد بشی و یه مسیر شیب‌دار رو طی کنی.

مسیر پنجم: یه مسیر طولانی‌تر هم هست که از طریق دره چاک ناری به پناهگاه امیریه می‌رسه. این مسیر حدود ۷ کیلومتره و باید ۳ ساعت کوهنوردی کنی تا به مقصد برسی. توی این مسیر از دره پلنگی و بعد چاک ناری عبور می‌کنی.

عکس های پارک کوهستانی دراک شیراز

امکانات و تفریحات پارک دراک شیراز

پارک دراک یه عالمه امکانات باحال داره که هر چی بخوای توش پیدا میشه.

  1. یه عالمه آلاچیق هست که بری توشون دور هم بشینی و کیف کنی.
  2. مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هم داره که حسابی توش قدم بزنی و از هوا لذت ببری.
  3. اگه اهل کوهنوردی باشی، یه مسیر کوهنوردی داره که حسابی آدرنالینت بالا ببره.
  4. تله‌کابین و زیپ لاین  داره که از بالا یه عالمه عکس و فیلم بگیری و از دیدن طبیعت لذت ببری.
  5. یه چرخ‌وفلک داره که حسابی بچگی‌ات رو یادت بیاره.
  6. باغ گیاهان دارویی هم داره که بری توش گشت بزنی و با یه عالمه گیاه دارویی آشنا بشی.
  7. می‌تونی دوچرخه هم کرایه کنی و تو مسیر دوچرخه‌سواری حسابی دور بزنی.
  8. یه پل معلق داره که بری روش و از بالا کل پارک رو تماشا کنی.
  9. یه برکه مصنوعی داره که توش قایق‌سواری کنی و کیف کنی.
  10. کافه‌رستوران و هتل داره که بری توش یه چیزی بخوری و استراحت کنی.
  11. یه پارک حیوانات و باغ پرندگان داره که بری توش از دیدن حیوانات مختلف لذت ببری.
  12. سرویس بهداشتی‌های متعدد و تمیز هم داره که خیالت راحت باشه.
  13. پارکینگ هم داره که ماشینت رو بزاری و خیالت راحت باشه.

بیشتر بخوانید: مکان های عاشقانه شیراز

پل معلق پارک دراک شیراز

پل معلق پارک کوهستانی دراک شیراز

پل معلق دراک یه پل چوبی باحاله که بالای یه دره‌ی عمیق نصب شده. این پل برای کسایی که بین ۸ تا ۶۰ سال سن دارن طراحی شده، پس چه جوون باشی چه پیر، می‌تونی ازش لذت ببری. این پل معلق یه جورایی لق می‌زنه و تکون می‌خوره، واسه همین یه حس ترس و هیجان تو آدم ایجاد می‌کنه. اما خیالت راحت، تمام نکات امنیتی رعایت شده و همه جوره ازت مراقبت میشه و هیچ خطری تو رو تهدید نمی‌کنه. یه عالمه آدم از این پل دیدن کردن و سالم برگشتن، پس تو هم با خیال راحت برو و از این تجربه فوق‌العاده لذت ببر!

زیپ لاین دراک شیراز

زیپ لاین دراک شیراز

زیپ لاین دراک با ۱۲۰۰ متر طول و ۲۰۰ متر ارتفاع، بلندترین و هیجان‌انگیزترین زیپ‌لاین ایرانه. اصلاً نگران نباش، مربی‌های کاربلد کوهنوردی همه چی رو بهت یاد می‌دن و مراقبتت هستن. یه آموزش کوتاه می‌بینی و بعدش دیگه آماده پروازی! نکته جالبش اینه که می‌تونی با یکی از دوستات یا اعضای خانواده‌ات دو نفری از زیپ‌لاین استفاده کنی. چه تجربه‌ای از این باحال‌تر؟! حتی بچه‌های زیر ۹ سال هم می‌تونن با یه بزرگتر از زیپ‌لاین لذت ببرن. ساعت کاری این قسمت از ۵ بعد از ظهر تا ۹ شبه و هزینشم برای هر نفر ۷۰ تومنه.

ترامپولین پارک دراک شیراز

ترامپولین پارک دراک

تو پارک بزرگ دراک شیراز یه جایی هست به اسم پارک تنگو که یه عالمه چیزای باحال داره. یه چیزش که خیلی جالبه، بزرگترین ترامپولین کل ایرانه! فکرشو بکن چقدر میشه اونجا پرید و بالا پایین شد و کیف کرد. ترامپولین پارک تنگو فقط یه سرگرمی نیست، یه جوریه که هم به شهروندای شیراز خوش میگذره و هم برای خیلی ها شغل ایجاد شده. این پارک خیلی بزرگه، حدود ۳۰۰۰ متر مربع. یه عالمه امکانات هم داره، مثلا کافه، رختکن و دستشویی. ساعت کاریشم برای آقایون: روزهای زوج از ساعت ۴ عصر تا ۱۰:۳۰ شب، جمعه‌ها از ۵ عصر تا ۱۱ شب. خانوما: روزهای فرد به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۴ عصر تا ۱۰:۳۰ شب، پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب و جمعه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ عصر. برای ورود به پارک تنگو باید به ازای هر نفر یک کارت شناسایی معتبر (مثل کارت ملی، گواهینامه یا پاسپورت) به عنوان ضمانت تحویل بدید. موقع تسویه حساب می‌تونید کارت‌هاتون رو پس بگیرید.

هزینشم اینطوری محاسبه میشه: ۳۰ دقیقه اول + ۱۰ دقیقه رخت‌کن: ۵۰ هزار تومان ، هر ۳۰ دقیقه اضافی: ۳۰ هزار تومان و جوراب مخصوص ترامپولین (اختیاری): ۳۵ هزار تومان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =

مقالات پربازدید