١۵ متر مکعب آب به دریاچه ارومیه ریخته شد!

١۵ متر مکعب آب به دریاچه ارومیه ریخته شد!

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت : از ابتدای بهمن ماه ١۵ متر مکعب بر ثانیه آب از سد کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه رها سازی شده است.

علی سلاجقه با حضور بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران و دیدار با علی نادری مدیرعامل ایرنا به سوالات خبرنگار این رسانه پاسخ داد.

وی گفت: تالاب های اقماری دریاچه ارومیه و حیات وحش موجود در آن به نسبت وضعیت خوبی داشتند. همه مردم نسبت به دیارچه دغدغه دارند، بارش های اخیر در حوضه آبی دریاچه تراز را به ۱۲۷۱ متر رسانده و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب در دریاچه وجود دارد.

وی افزود: بر این اساس پنجشنبه این هفته (سوم اسفند) بازیدی از دریاچه خواهیم داشت.

سلاجقه ادامه داد: گام دوم احیای دریاچه که در ستاد تالاب های کشور مصوب شده نیز اجرا می شود که بحث نرم افزاری در آن مطرح است.

به گفته وی قرار است در اسفند ماه نیز از سایر سدها رهاسازی آب انجام شود. همچنین با رها سازی پساب فاضلاب تبریز و ارومیه نیز وضعیت بهتر خواهد شد.

وی درباره بودجه سازمان محیط‌زیست گفت: محدودیت بودجه ای دولت را می دانیم اما در این دولت در ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بالاترین نرخ افزایش بودجه را برای محیط زیست داشتیم که امیدواریم با پیشنهاد ما برای بودجه سال ١۴٠٣ هم موافقت شود.

سلاجقه گفت: برای سال آینده اگر بودجه سازمان ٢ برابر باشد می توان کف وظایف سازمان را انجام داد.

منبع: ایرنا

بیشتر بخوانید: دریاچه چورت کجاست

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سه =

مقالات پربازدید