مکان های عاشقانه تبریز

بهترین مکان های عاشقانه تبریز برای قرارهای دونفره

تبریز فقط به خاطر جاذبه‌ های تاریخی و طبیعیش معروف نیست. این شهر زیبا، با حال و هوای دل‌ انگیزش، پر از گوشه و کنارهای رمانتیک و عاشقانه ست که هر زوجی را مجذوب خودش میکنه. چه دنبال قدم زدن تو طبیعت باشید، چه گشت و گذار تو بازارهای سنتی و چه صرف یه وعده غذایی دونفره تو رستوران رمانتیک، تبریز برای هر سلیقه‌ای یه چیزی داره. تو این مقاله، می‌خوایم یه سری از مکان های عاشقانه تبریز رو بهتون معرفی کنیم تا اگه قصد سفر به این شهر رو دارین، برای گذراندن لحظات رمانتیک با معشوقتون ایده‌های ناب داشته باشین.

بهترین جاهای تبریز برای زوج های عاشق

پارک عاشقانه موزیکال ولیعصر در تبریز

پارک موزیکال ولیعصر

پارک ولیعصر تبریز که به پارک موزیکال هم معروفه، یه جای دنج و خلوته که حتماً باید تو تبریز ببینیش. این پارک با معماری اصیل ایرانی طراحی شده و کلی حوض و آبرو داره که آخرش به یه استخر بزرگ می‌رسن. یه آبنمای موزیکال تو این استخر هست که شب‌ها نورپردازی می‌کنه و خیلی قشنگه. دور استخر هم پر از آلاچیق و جای نشستن هست که می‌تونی یه چیزی بخوری و استراحت کنی. پارک ولیعصر تو شرق تبریزه و نزدیک پارک باغلارباغی هست. توی این پارک یه آبنمای باحال هست که ۲۱۵ تا فواره داره و با لیزر و نورپردازی می‌رقصه! فواره‌هاش خیلی بلندن و با لیزر یه عالمه حرکت‌های قشنگ و هماهنگ با موزیک انجام می‌دن.

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری تبریز

کوه عینالی جای عاشقانه در تبریز

کوه عینالی

تو شمال تبریز، یه عالمه کوه سرخ‌ رنگ هست که بهشون میگن عینالی یا عون بن علی. بلندترین قله‌شون 1960 متر از سطح دریا ارتفاع داره. در واقع، عینالی یه مجموعه از کوه‌ها، تپه‌ها، دره‌ها و… هست که تو یه منطقه خاص قرار گرفتن. از بالای عینالی می‌تونی کل شهر تبریز رو ببینی، یه همچین بلندی‌ای داره! تازه یه تله‌کابین هم توش راه افتاده. یه عالمه تکنولوژی باحال داره و وقتی تموم بشه، قراره طولانی‌ترین تله‌کابین ایران بشه. سوارش که می‌شی، یه عالمه از شهر و کوه رو می‌بینی و یه عالمه کیف می‌کنی. آخرشم می‌تونی تو ایستگاه دوم یه قهوه یا یه غذا بخوری و حسابی حال کنی. شمال عینالی به یه رودخونه به اسم تلخه رود (آجی چای) و دریاچه ارومیه می‌رسه، از شرق به یه چشمه به اسم کهلیک (کهلیک بولاغی) می‌خوره، از جنوب به فرودگاه تبریز می‌رسه و از غرب هم به خیابون‌ها و شهرک‌های تبریز می‌چسبه. خلاصه که اگه دنبال یه جای دنج و خلوت برای قرار با عشقت می گردی کوه عینالی یکی از بهترین گزینه هاست.

کافه باران مناسب برای قرار دونفره در تبریز

کافه باران

تو تبریز دنبال یه جای دنج و باحال می گردی که با عشقت یه خلوت باحال داشته باشی؟ کافه باران عالیه! فضاش خیلی خوبه، میز و صندلی هاش جوری چیده شدن که اصلاً صداتون به هم نمیرسه و می تونید راحت حرف بزنید و لذت ببرید. دکور کافه هم ساده و شیکه، یه جورایی مینیماله، اگه از این سبک ها خوشت میاد حتما یه سر به باران بزن. تو باران می تونی سیگار هم بکشی. البته اگه بوی سیگار اذیتت می کنه خیالت راحت، فضای کافه بزرگه و دود بهت نمی رسه. منوی باران هم که عالیه، هر چی که فکر کنی پیدا میشه، از نوشیدنی و دسر گرفته تا غذاهای فرنگی. خلاصه که اگه دنبال یه جای باحال و باکلاسی می گردی که با پارتنرت یه تایم خوب داشته باشی، کافه باران رو بهت پیشنهاد می کنم.

ساعت کاری: 9 صبح تا 11 شب

بیشتر بخوانید: آبشار اسکندر تبریز

خانه بهنام تبریز

خانه بهنام

تو تبریز یه عالمه خونه قدیمی قشنگ هست که کلی هم تاریخچه دارن. یکی از این خونه‌ها خونه بهنامه که الان شده یه جاذبه توریستی تو شهر. این خونه یه نمونه خیلی قشنگ از معماری سنتی ایرانیه. خونه بهنام یا بهنام گنجه‌ای یا قدکی که توی دوران زندیه ساخته شده و توی دوره قاجار هم توش زندگی می‌کردن. خونه بهنام تو میدون ساعت، محله مقصودیه قرار داره. می‌تونی با تاکسی، اتوبوس یا ماشین شخصی به اونجا بری. یه ایستگاه مترو هم به اسم “مترو ساعت” نزدیکش هست که می‌تونی از اونجا با تاکسی یا پیاده به خونه بهنام برسی. فقط یادت باشه که چون این خونه تو مرکز شهره، ممکنه پیدا کردن جای پارک یه کم سخت باشه. اگه دنبال یه جای عاشقانه و تاریخی میگردی میتونی اینجارو در نظر داشته باشی.

خانه لاله ای در تبریز

خانه لاله ای

یه خونه قدیمی تو تبریز، توی خیابون صدر هست که اسمش خانه لاله ایه. این خونه مال اوایل دوره رضاشاهه و آخر دوره قاجار ساخته شده. چیزی که این خونه رو خاص کرده، کاشی کاری و سنگ های نمای خاصشه. به خاطر همین هم خیلی بهش اهمیت میدن و دارن مرمتش میکنن که تبدیلش کنن به موزه. خونه لاله ای دو طبقه است و نمای آجری داره. قبلا یه خونه مسکونی بوده ولی الان دارن بازسازی‌ش میکنن که بشه یه موزه دائمی برای عکس و نقاشی. خونه لاله ای تبریز دو تا در داره، یه درش سمت جنوب غربی و یه درش هم سمت غربه. این عمارت به خاطر لاله‌های قرمزی که بهار توی حیاطش می‌روئه به خونه لاله ای معروف شده. اگه می‌خوای از این بنای تاریخی دیدن کنی، باید بری آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان تربیت جنوبی، کوچه صدری.

پارک رمانتیک عباس میرزا در تبریز

پارک عباس میرزا

باغ عباس میرزا یه پارک جنگلیه که تو تبریز قرار داره و با 1800 هکتار مساحت، بزرگ ترین تفرجگاه شمال غربه! این پارک پر از درخت و سبزه و یه جای باحاله واسه اینکه آخر هفته با پارتنر یا همسرت بری و حسابی کیف کنی. هر فصلی یه جور حال و هوای خاص خودشو داره. بهار که میشه، یه عالمه شقایق رنگارنگ تو این باغچه‌ها می‌کارن که با اون سبزی و طراوت یه تابلوی نقاشی میشه. یه عالمه درختای مختلف هم تو این پارک کاشتن که تو بهار شکوفه می‌کنن و قشنگ‌ترش می‌کنن. یاس‌های زرد و طاووسی و آقطی هم تو بهار یه عالمه رنگ و بوی قشنگ به فضا اضافه می‌کنن. فرقی نمیکنه کی بری، هر فصلی یه زیبایی خاص خودشو داره، ولی اگه بخوای یه پیشنهاد باحال داشته باشم، باید بگم که پاییز بهترین موقعه واسه رفتن به این پارکه. پاییز که میشه برگ درختا رنگای قشنگ و خاص خودشونو میگیرن و کل پارک یه عالمه رنگارنگ و خوشگل میشه.

حرف آخر

تبریز یه شهر پر از رنگ و بو و حس و حاله، یه جوری که انگار تو هر گوشه اون یه داستان عاشقانه منتظر روایت شدن باشه. تو این مقاله سعی کردیم یه سری از مکان‌ های عاشقانه و رمانتیک این شهر رو بهتون معرفی کنیم، جاهایی که می‌تونن برای یه قرار عاشقانه خاطره‌انگیز بی‌نظیر باشن.

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + ده =

مقالات پربازدید