زیباترین جاده جهان

۱۰+ تا از زیباترین جاده های جهان که باید بشناسید!

تصور کن پشت فرمون نشستی، یه ماشین معمولی زیر پات داری، اما جاده‌ای که توش رانندگی می‌کنی اونقدر قشنگه که انگار نه انگار! نه به ماشین لاکچری نیازی داری، نه به سرعت بالا! حس خوب توی رگ و رگت جریان پیدا می‌کنه و فقط می‌خوای از این لحظه لذت ببری. این حس رو می‌تونی توی زیباترین جاده های جهان تجربه کنی. جاده‌هایی که هر کدوم یه جور خاص آدم رو مجذوب خودشون می‌کنن.

زیباترین جاده های دنیا

این جاده‌ها مثل یه دعوت‌نامه‌ان برای یه سفر رویایی، سفری که هر کیلومترش پر از خاطرات و تجربیات جدیده. توی این سفر قراره کلی مناظر نفس‌گیر ببینی، چیزای جدید یاد بگیری و خاطرات قشنگی بسازی که تا آخر عمر یادت می‌مونن. یه جاده زیبا مثل یه نعمته که خدا به همه آدما داده. چه با ماشین شخصی بری، چه با اتوبوس، چه با دوچرخه، فرقی نداره. تو مسیر رسیدن به مقصد میتونی از دیدن مناظر اطراف لذت ببری و حالت خوب بشه. تو این مقاله میخوایم یه سری از قشنگ ترین جاده های جهان رو بهت معرفی کنیم. مطمئن باش که حتی دیدن عکساشونم حالت رو خوب میکنه.

جاده اقیانوس اطلس در نروژ

جاده اقیانوس اطلس نروژ

تو نروژ یه جاده مارپیچی هست که اسمش اقیانوس اطلسه. این جاده دو تا روستا رو به هم وصل می‌کنه و به عنوان زیباترین جاده دنیا شناخته شده. تصور کن داری تو یه جاده رانندگی می‌کنی که از بین یه عالمه منظره سرسبز ساحلی و بوته زار می‌گذره. یهو می‌رسی به صخره‌های بلند و خشن Hustadvika که یه عالمه موج بهشون می‌کوبه. می‌تونی یه غروب آفتاب بی‌نظیر رو تو این منطقه ببینی که انگار خورشید می‌ره تو دل دریا. جاده اقیانوس اطلس فقط ۸ کیلومتر طول داره، ولی یه شاهکار مهندسی و طبیعت واقعیه. یه جاده پر پیچ و خم که تو رو می‌بره تو دل یه دنیای دیگه.

جاده شماره 40 روتا آژانتین

بیشتر بخوانید: بزرگترین پارک آبی دنیا

جاده شماره ۴۰ روتا آژانتین

جاده شماره ۴۰ روتا، یه جاده‌ی فوق‌العاده‌ست که تقریباً کل آرژانتین رو دور میزنه. نه تنها بلندترین جاده‌ی این کشوره، بلکه یکی از طولانی‌ترین بزرگراه‌های دنیا هم محسوب میشه. سفر ما از جنوبی‌ترین نقطه‌ی آرژانتین، یعنی منطقه‌ی کابو شروع میشه و بعد از عبور از دشت‌های پاتاگونیا، به سمت شمال و کوه‌های بلند آندس می‌ریم. تو این مسیر، از کنار شهرهای شلوغ، طبیعت بکر و ساحل‌های زیبا رد می‌شیم تا به مرتفع‌ترین نقطه‌ی جاده می‌رسیم. بعد از اون، سفرمون رو در شهر مرزی “لا کوییاکا” به پایان می‌بریم. جاده‌ی شماره ۴۰ روتا یکی از زیباترین جاده‌های دنیاست و به عنوان ویترین کشور آرژانتین هم شناخته میشه.

بزرگراه شماره 1 آمریکا

بزرگراه شماره ۱ آمریکا

بزرگراه شماره ۱، که به اسم “کالیفرنیا یک” هم می‌شناسنش، یه اتوبان ساحلیه که تقریباً کل خط ساحلی این ایالت رو پوشش می‌ده. این جاده از جنوب لس‌آنجلس شروع می‌شه و تا مندوچینو کاونتی ادامه داره.

اما قشنگ‌ترین قسمت این بزرگراه، بی‌شک منطقه‌ی مونتریه. اینجا، جاده از کنار دریا توی کارمل شروع می‌شه و تا خط ساحلی بیگ سور کالیفرنیا امتداد پیدا می‌کنه. البته جذابیت‌های این جاده فقط به دریا ختم نمی‌شه؛ دو طرفش پر از جنگل‌های انبوه با درخت‌های بلند و قشنگه، یه پل معروف به اسم “بیکزبی کریک” داره و پر از صخره‌های بزرگه که آدم رو مجذوب خودش می‌کنه. به جرات می‌تونم بگم که این جاده یکی از زیباترین جاده‌های دنیاست!

بزرگراه میلفورد نیوزلند

بزرگراه میلفورد نیوزلند

اگه دنبال یه جاده‌ی هیجان‌انگیز و پرماجرا می‌گردی، بزرگراه میلفورد تو نیوزلند رو از دست نده. این جاده از دل کوه‌های آلپ جنوبی می‌گذره و یه منظره‌ی فوق‌العاده زیبا رو بهت نشون می‌ده. مسیر شروع میشه از کنار دریاچه‌ی ته آنائو و به سمت یکی از قشنگ‌ترین جاذبه‌های نیوزلند، یعنی Milford Sound می‌ره. تو این جاده باید حواست حسابی جمع باشه، چون پیچ و خم‌های زیادی داره و رانندگی تو بعضی از قسمت‌هاش سخته. اگه حواست نباشه، ممکنه تو دو ساعت به ته جاده برسی! برای همین، خیلی‌ها تو طول مسیر ماشین رو کنار می‌ذارن و پیاده می‌شن تا از تماشای این جاده‌ی بی‌نظیر لذت ببرن.

جاده کاراکورام پاکستان

جاده کاراکورام پاکستان

تصور کن یه جاده ۱۳۰۰ کیلومتری که از اسلام‌آباد پاکستان شروع می‌شه و تا ژین‌جیانگ چین می‌رسه! این جاده که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جاده‌های آسفالتی دنیا شناخته می‌شه، “کاراکورام” نام داره. ساختنش ۲۰ سال طول کشیده و بلندترین نقطه‌ش هم حدود ۴۷۰۰ متر ارتفاع داره. فکر کن داری از این جاده رد می‌شی و از پنجره به بیرون نگاه می‌کنی، یه منظره‌ی نفس‌گیر از طبیعت بکر و کوه‌های یخی کاراکورام رو می‌بینی. جالبه که بدونی این جاده دقیقاً هم‌مسیر با جاده‌ی ابریشم معروف و باستانیه و به خاطر زیبایی بی‌نظیرش به عنوان زیباترین جاده‌ی جهان شناخته شده.

بزرگراه 163 ایتالیا

بزرگراه ۱۶۳ ایتالیا

فر کنید پشت فرمان هستید و در یه جاده‌ای رانندگی می‌کنید که یه طرفش صخره‌های بلند و سر به فلک کشیده و طرف دیگش آبی بی‌کران مدیترانه. این یه جاده‌ی معمولی نیست، بلکه یکی از زیباترین جاده‌های دنیاست که در ساحل آمالفی ایتالیا قرار داره. بزرگراه ۱۶۳ که از شهر سالرنو شروع میشه، یه شاهکار مهندسیه که در دل کوه‌ها ساخته شده و یه منظره‌ی نفس‌گیر رو به نمایش می‌ذاره. توی طول مسیر، از کنار روستاهای قشنگ و رنگارنگی رد می‌شید که انگار از یه نقاشی بیرون اومدن. این جاده به قدری دیدنیه که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا شناخته میشه. اگه دنبال یه تجربه‌ی بی‌ نظیر و یه سفر رویایی هستید، حتما به ساحل آمالفی و رانندگی در بزرگراه ۱۶۳ برید. مطمئن باشید که پشیمون نمی‌شید.

جاده چاپمن آفریقای جنوبی 

جاده چاپمن آفریقای جنوبی

یه جاده ۹ کیلومتری تو حومه کیپ تاون هست که باید حتما تجربش کنی. از یه مسیر کوهستانی فوق‌العاده زیبا شروع میشه و به خلیج هوت می‌رسه. یه جاده پر پیچ و خم با ۱۱۴ تا گردنه که یه طرفش پر از کوه و صخره‌ست و از طرف دیگه می‌تونی اقیانوس اطلس رو تماشا کنی و کیف کنی از قطره‌های آبی که به صورتت می‌خوره. این جاده فقط یه مسیر چالش‌برانگیز پر از پیچ و خم نیست، یه عالمه جا هم داره که می‌تونی ماشین رو پارک کنی، پیاده شی، پیک‌نیک بری و از تماشای وال‌ها و نهنگ‌ها تو اقیانوس لذت ببری. خلاصه که یه عالمه چیزای قشنگ منتظرته!

جاده اقیانوس بزرگ استرالیا

جاده اقیانوس بزرگ استرالیا

تصور کنید سوار ماشین هستید و دارید در امتداد یکی از زیباترین سواحل دنیا، در تورکوئه استرالیا رانندگی می‌کنید. ۲۴۰ کیلومتر جاده‌ی پر پیچ و خم در انتظار شماست که از تورکوئه در شرق تا وارنامبول در غرب امتداد دارد. جالبه که بدونید این جاده رو سربازان استرالیایی در سال ۱۹۳۲ ساختند. یه جورایی میشه گفت یادبودی برای سربازان جنگ جهانی اول هم هست. اهمیت این جاده اونقدر زیاد بوده که به عنوان میراث باستانی استرالیا هم ثبت شده. تو طول مسیر به پارک ملی بزرگ اوت‌وی می‌رسید و میتونید آبشارهای عظیمی رو ببینید که از صخره‌های معروف به “۱۲ حواری” سرازیر میشن. واقعا میشه گفت جاده اقیانوس بزرگ یکی از زیباترین جاده‌های دنیاست. آبشارها، پارک ملی و مناظر ساحلی، همه و همه دست به دست هم دادن تا یه شاهکار طبیعی خلق بشه.

جاده شماره یک ایسلند

جاده شماره ۱ ایسلند

دور تا دور ایسلند یه جاده کمربندی هست که یه عالمه لحظه‌ی نفس‌گیر و قشنگ برای راننده‌ها و سرنشین‌ها داره. جاده‌ی شماره ۱ از وسط ایسلند شروع میشه و به سمت شرق می‌ره. انگار که داری با یه تور توی کل کشور می‌چرخی، بدون اینکه نیازی به راهنما داشته باشی. تو این جاده کوه و دهکده‌های ماهیگیری قشنگ و گوزن‌های خوشگل می‌بینی. کلی جاذبه‌ی دیگه هم هست مثل آبشار بزرگ سلجالاندزفوس، دریاچه‌ی فوق‌العاده میواتن، چشمه‌های آب گرم و تالاب‌های یخی.

بلوریج پارک وی، کارولینای شمالی آمریکا

بلوریج پارک وی، کارولینای شمالی آمریکا

بلوریج پارک وی تو ایالت کارولینای شمالی آمریکا، یه جاده‌ی بی‌نظیره که به خاطر زیبایی‌هاش بهش لقب “محبوب‌ترین جاده‌ی رانندگی دنیا” رو دادن. این جاده از کنار کوه‌های “اسموکی بزرگ” شروع میشه و تا بیرون پارک ملی ویرجینیا ادامه داره و تو طول مسیرش پر از مناظر چشم‌نوازه. فکر کن داری تو یه جاده‌ی فوق‌العاده زیبا رانندگی می‌کنی، یه طرفت کوه‌های بلند و سرسبز و طرف دیگه‌ش دشت‌ها و چمن‌زارهای پهناور. بعد از طی کردن حدود ۷۵۰ کیلومتر، به یه سری شهر و روستای قشنگ با تپه‌های ملایم می‌رسی که انگار یه نقاشی زیبا رو به تماشا نشستی.

جاده ی مرگ بولیوی

جاده‌ی مرگ بولیوی

شاید باورش سخت باشه، ولی “جاده‌ی مرگ” یکی از زیباترین مسیرهای رانندگی دنیاست. جنگل‌های ابری و صخره‌های بلندش هر ماجراجویی رو مجذوب خودش می‌کنه. البته این جاده یکی از خطرناک‌ترین‌ها هم هست و رانندگی تو این مسیر یه تجربه‌ی فوق‌العادست. جاده‌ی مرگ بولیوی، که اسم رسمیش “یونگاس” هست، یکی از هیجان‌انگیزترین و در عین حال خطرناک‌ترین جاده‌های رانندگی جهانه. این جاده از لاپاز شروع می‌شه و به شهر کورویکو می‌رسه. پیچ‌های تند، مسیرهای باریک و صخره‌هایی که تا ته دره‌های عمیق می‌رن، از جمله چیزهایی هستن که این جاده رو مشهور کردن. جاده‌ی مرگ فقط برای راننده‌ها چالش‌برانگیز نیست، بلکه دوچرخه‌سوارهای ماجراجو هم برای تجربه یه سواری نفس‌گیر به این جاده میان. با وجود خطراتش، مناظر این جاده بی‌نظیرن. از جنگل‌های ابری گرفته تا چشم‌اندازهای بی‌انتهای کوه‌ها و دره‌ها، همه و همه تو این مسیر جمع شدن.

بیشتر بخوانید: بلگراد کجاست

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

مقالات پربازدید