تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود | قیمت بلیط ۱۴۰۳ + جاهای دیدنی + تفریحات

تله کابین نمک آبرود یکی از محبوب‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری مازندران هستش که تو دل جنگل‌ های سر سبز جاده چالوس قرار گرفته. خط ۱ این تله کابین با ۱۷۰۰ متر طول و ۴۰۰ متر ارتفاع، شما رو به یه سفر هیجان‌ انگیز و رویایی می‌ بره. با مجله گردشگری همراه باشید تا جزئیات تفریح هیجان انگیز رو با هم بررسی کنیم.

تله کابین نمک آبرود کجاست؟

تله کابین نمک آبرود یه قسمت از شهرک تفریحی نمک آبروده که ۱۲ کیلومتر از غرب چالوس توی استان مازندران فاصله داره. این شهرک گردشگری از طرف شمال به دریای خزر و از طرف جنوب به ارتفاعات مدوبن در رشته‌کوه البرز می‌رسه. از چالوس تا این جا حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشه. ۳۵ کیلومتر از عباس‌آباد دورتره و یک ساعت راه می‌بره. ۵۵ کیلومتر از کلاردشت فاصله داره و حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشه تا برسی. برای رسیدن از ساری به تله کابین باید حدود سه ساعت و ۲۰ دقیقه رانندگی کنی چون ۱۸۰ کیلومتر باهاش فاصله داره.

لوکیشن تله کابین نمک آبرود روی نقشه

بلیط تله کابین نمک آبرود

دسترسی به تله کابین نمک آبرود مازندران

ماشین شخصی: اگه با ماشین شخصی می‌خواید برید، باید از جاده چالوس به سمت تنکابن حرکت کنید. وقتی از چالوس رد شدید، تابلوی شهرک توریستی نمک آبرود رو می‌بینید. وارد این جاده بشید و یکم که رانندگی کنید به ایستگاه تله کابین میرسید.

اتوبوس: برای رسیدن با اتوبوس، باید از ترمینال مسافربری چالوس سوار اتوبوس‌هایی بشید که به سمت نمک آبرود می‌رن. این اتوبوس‌ها مستقیم شما رو به ایستگاه تله کابین می‌برن.

تله کابین نمک آبرود در زمستان

ویژگی های تله کابین نمک ابرود

این تله کابین گوشه جنوب شرقی شهرک گردشگری نمک آبرود قرار داره که مساحتش به ۶۵۰ هکتار می‌رسه. اولین خط تله‌کابین این مجموعه توی سال ۱۳۷۲ راه افتاد و به مرور، با توجه به استقبال زیاد گردشگران، خط دوم هم توی سال ۱۳۸۵ اضافه شد. بعد از گذشت این همه سال هنوز جزء بهترین‌های کشور به حساب میاد و خوشبختانه تا الان هیچ حادثه‌ای توی این مجموعه نیفتاده، که نشون‌دهنده ساخت و نگهداری اصولی اون هست.

ساخت استاندارد کابین‌ها و بررسی روزانه خطوط تله‌کابین، باعث شده که این سیستم همیشه امن و مطمئن باشه. حتی سیستم‌های تله‌کابین به صورت خودکار اشکالات رو ردیابی و اطلاع‌رسانی می‌کنن. اگر برق هم قطع بشه، با موتور برق اضطراری مسافران رو سالم به ایستگاه می‌رسونن. تعمیرات تخصصی مثل تعویض قطعات، چرخ‌های دکل و لاستیک‌ها هم به‌موقع انجام می‌شه. پس خیالتون از امنیت تله‌کابین نمک آبرود راحت باشه و با خیال راحت از پرواز روی جنگل‌ها لذت ببرید. بر خلاف تله کابین رامسر که فقط یه مسیر داره، این مجموعه در حال حاضر دو خط مجزا داره که در ادامه میخوایم معرفی شون کنیم:

خط ۱ تله کابین

این خط ۴۲ تا کابین داره که هرکدوم ظرفیت ۴ نفر رو دارن و در پایان مسیر به قله مدوبن می‌رسن. جالب اینجاست که کل مسیر ۱۲۰۰ متری رو در عرض ۱۵ دقیقه طی می‌کنه. آخرش به ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا می‌رسه و نزدیک قله مدوبن تموم میشه. قله مدوبن هم توی ارتفاع ۱۰۰۹ متری از سطح دریا قرار گرفته.

خط ۲ تله کابین

این خط ۳۵ تا کابین داره که هرکدوم ظرفیت ۶ نفر رو دارن. مسیری که این کابین‌ها طی می‌کنن مثل تله کابین گردنه حیران حدود ۱۷۰۰ متره و هر کابین تقریباً ۵ دقیقه طول می‌کشه تا از ابتدای خط تا انتها بره. حدود ۸۰۰۰ نفر رو در روز جا به جا میکنه. مسیری که خط دو طی می‌کنه، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به قله دیو حمام با غارهای طبیعی و مناظر بکر داره. در انتهای این مسیر، امکانات رفاهی متنوعی از جمله آلاچیق، کافه سنتی، زیپ‌لاین و پل معلق وجود داره که می‌تونی ازشون استفاده کنی و لحظات خوبی رو سپری کنی.

قیمت بلیط تله کابین نمک آبرود

بهترین زمان سفر به تله کابین نمک ابرود

بهترین زمان سفر به نمک آبرود و استفاده از تله کابین، فصل بهار و تابستانه. تو این فصل‌ ها، هوا خنک و مطبوعه و جنگل هم سرسبز و قشنگه. البته تو فصل پاییز هم می‌ تونید از زیبایی‌ های رنگارنگ جنگل لذت ببرید. تو طول سفر می‌تونید از مناظر جنگلی و کوهستانی لذت ببرید. اگه خوش شانس باشید، شاید حیوونات وحشی مثل گوزن و میمون هم ببینید.

ارتفاع تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود تا چه ساعتی باز است؟

مجموعه تله‌کابین نمک آبرود هر روز از ۹:۳۰ صبح تا ۱۰ شب به مراجعین خدمات می‌ده. فقط یادتون باشه که توی زمان‌هایی که تعداد مسافران زیاد باشه، ممکنه ساعت کار یکم تغییر کنه.

قیمت تله کابین نمک آبرود

قیمت بلیط تله کابین نمک آبرود توی سال ۱۴۰۳ به ازای هر نفر ۲۶۰ هزار تومنه. برای خرید بلیط میتونید به سایت www.namakabroud.com مراجعه کنید و هزینشو به صورت آنلاین پرداخت کنید یا اینکه حضوری برید بخرید. نکته ای باید در نظر داشته باشید اینه که از خودروهای پلاک غیر بومی حدود ۸۰ هزار تومن هم گرفته میشه.

نمایی از تله کابین نمک آبرود

تفریحات تله کابین نمک آبرود

شهربازی

شهربازی نمک آبرود یکی از تفریحات پرطرفدار و مقرون‌به‌صرفه توی این منطقه است که با انواع بازی‌ها و وسایل هیجان‌انگیز از گردشگران استقبال می‌کنه. توی این شهربازی می‌تونید از ماشین‌های تصادفی، بوستر، فریز بی، سالتو، ترامبولین، تاب زنجیری، بازی واقعیت مجازی و سینما ۶ بعدی استفاده کنید و با خانواده و دوستانتون کلی لحظات خوش و سرگرم‌کننده رو تجربه کنید.

کارتینگ

پیست کارتینگ نمک آبرود دو مسیر جداگانه برای بزرگسالان و نوجوانان داره. پیست بزرگسالان ظرفیت ۱۰ ماشین رو داره و مسیرش ۶۰۰ متر طول می‌کشه، با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت. پیست نوجوانان هم ظرفیت ۵ ماشین رو داره و طولش ۲۰۰ متره، با حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت. این پیست از نظر استانداردهای لازم مجهزه و معمولاً هر بار استفاده حدود ۶ تا ۷ دقیقه طول می‌کشه.

سورتمه سواری

سورتمه نمک آبرود اولین و یکی از طولانی‌ترین سورتمه‌ های ایران به حساب میاد که از دل جنگل‌های زیبای منطقه رد می‌شه. این سورتمه حدود ۱۲۵۰ متر مسیر رو طی می‌کنه و می‌تونه با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت بره، ولی می‌تونید با ترمز سرعت خودتون رو کم کنید. توی این مجموعه ۵۶ تا سورتمه داریم که می‌تونن تا ارتفاع ۹۰ متر از ایستگاه مبدا بالا برن. یادتون باشه که توقف کردن یا پیاده شدن وسط مسیر خیلی خطرناکه و اگه مشکل قلبی، بهتره از سورتمه استفاده نکنید.

زیپ لاین

زیپ‌لاین این مجموعه یه مسیر ۱۵۰ متری رو از بالای دره‌ای سرسبز به ارتفاع ۴۵ متر طی می‌کنه، که درون این دره حمام دیو قلعه قرار داره. وقتی با این زیپ‌لاین پرواز می‌کنید، از یه مسیر جنگلی رد می‌شید و دیدی فوق‌العاده به سواحل زیبا و نمک آبرود دارید.

پل معلق تله کابین نمک ابرود

پل معلق

پل معلق نمک آبرود یه پل چوبی و باریکه که دو نفر نمی‌تونن همزمان روش راه برن. این پل از روی دره‌ای رد می‌شه که بین دو قله دیو حمام و مدوبن قرار داره. پل معلق و زیپ‌لاین هر دو توی ایستگاه پایانی خط دو تله‌ کابین نمک آبرود قرار دارن.

ماشین چهار چرخ

مجموعه چهارچرخ نمک آبرود یکی از تفریحات خیلی محبوب این منطقه‌ست که با ایجاد یه فضای رقابتی و رعایت نکات ایمنی، محیطی پرهیجان و شادی رو برای خانواده‌ها فراهم کرده. توی اینجا موتورهای چهارچرخ با قدرت ۲۰۰ و ۲۵۰ سی‌سی هست که می‌تونید هم تک‌نفره و هم دو‌نفره سوارشون بشید. توی پیست خاکی هم چند تا ماشین می‌تونن همزمان با هم دریفت بزنن و حسابی کیف کنن.

پینت بال

پینت بال نمک آبرود توی فضای طبیعی منطقه و وسط یه محوطه بین درختای توسکا قرار داره که همین باعث می‌شه هیجان تعقیب و گریز توی این بازی بیشتر بشه. این پینت بال یکی از بزرگ‌ترین پینت‌بال‌های جنگلی ایرانه و می‌تونه از حداقل ۴ نفر تا حداکثر ۲۰ نفر رو میزبانی کنه. بازی پینت بال سناریوهای مختلفی داره که بازیکن‌ها می‌تونن به صورت توافقی یکی رو انتخاب کنن و بازی رو شروع کنن.

جاهای دیدنی اطراف تله کابین نمک آبرود

جاهای دیدنی اطراف تله کابین نمک آبرود

سد ذوات

سد ذوات روی رودخانه چالوس و توی روستای ذوات قرار داره. به خاطر اینکه این سد تو یه محیط جنگلی زیبا واقع شده، جای خیلی خوبی برای پیک‌نیک و کمپ زدن به حساب میاد. البته باید بدونید که به دلیل ایمن‌سازی حاشیه سد، شنا کردن تو اینجا ممنوعه، ولی اگه اهل ماهیگیری هستید، می‌تونید از این سرگرمی لذت ببرید. تو مسیر منتهی به سد و اطرافش هم آلاچیق‌ها و سفره‌خونه‌های زیادی وجود داره که برای رفاه حال گردشگرا ساخته شده. بهترین زمان برای بازدید از سد ذوات، فصل تابستون و روزهای گرم ساله.

جاذبه های دیدنی نزدیک تله کابین نمک آبرود

ساحل نمک آبرود

ساحل نمک آبرود یکی از جاهای دیدنی نزدیک به مجموعه تله‌کابین و یه جای عالی برای کمپ و پیک‌نیک‌های خانوادگیه. این ساحل امکانات رفاهی خوبی داره، از جمله اقامت شبانه‌روزی، دو بخش شنا جداگانه برای خانم‌ها و آقایون با ۴۰ تا سایبان برای هر بخش، دوش آب، سرویس بهداشتی، و نزدیکی به کلی تفریحات دیگه. همچنین، تو این ساحل فروشگاه‌های صنایع دستی و عکاسخانه سنتی هم وجود داره که می‌تونید ازشون استفاده کنید.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پربازدید