معرفی آبشار سنگ نو بهشهر، مازندران

آبشار سنگ نو در شهر تاریخی بهشهر، یکی از شهرهای استان مازندران واقع شده می باشد. این آبشار یکی از منطقه های طبیعی استان مازندران در دل یکی از جنگل های خوش آب و هوای شهر بهشهر قرار دارد. علت نام گذاری این آبشار به سنگ نو به دلیل وجود یک سنگ در زیر این آبشار است که به علت فشار آوردن بیش از حد آب بر آن، به صورت حوضچه سنگی زیبا درآمده است.

آبشار زیبا و دیدنی سنگ نو با وجود رودخانه و انبوهی از درختان مانع ورود ذره ای نور خورشید به این منطقه می باشد و از جمله جاهای دیدنی شهر بهشهر است که فصل بهار و تابستان مناسب ترین زمان برای سفر به آنجا است. آب این منطقه از چشمه هایی که در دل کوه ها قرار دارند سرچشمه می گیرند و بیرون می آیند و به علت اینکه در معرض نور خورشید قرار نگرفته اند این آبشار همیشه خنک و دلچسب باقی مانده است.
در سمت جنوب یکی از محله های بهشهر به اسم فراش تا رسیدن به این آبشار، به مدت زمان تقریبی دو الی سه ساعت باید در دره ای زیبا و سرسبز پیاده روی کنید. این دره بسیار دلنشین، سر سبز و خاص است که در طول مسیر پیاده روی خستگی را حس نمی کنید.
در محدوده این آبشار و مراتع اطرافش گونه های مختلفی از گیاهان و درختانی مانند ممرز، توسکا، کراد، افرا، انجیلی، نمدار، ازگل، کهلو و ….. را می توانید ببینید.

مسیر رسیدن به آبشار سنگ نو: این آبشار در ۳ کیلومتری در دل جنگل های جنوبی شهر بهشهر است. برای رسیدن به این آبشار زیبا، اول باید به بخش جنوبی محله فراش بروید و سپس از آنجا به طرف آبشار سنگ نو حرکت کنید. از قسمت پارکینگ تا خود آبشار مسیری به مدت تقریبی یک الی یک ساعت و نیم را باید پیاده روی کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مکان ها برای عکاسی در کرج

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − چهار =

مقالات پربازدید