تله کابین کرمان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های تفریحی این شهره که کلی حال و هوای متفاوت داره. این تله کابین روی کوه شیوشگان نصب شده و مسیرش از سمت گنبد جبلیه می‌گذره. خب، تصور کن از وسط درختای جنگل قائم رد بشی و کوه‌های پر از صخره‌های متخلخل قشنگ رو از نزدیک ببینی، انگار وسط یه تابلوی نقاشی هستی! وقتی به بالای کوه می‌رسی، تازه داستان شروع می‌شه! اینجا پر از امکانات باحاله که یه روز کامل رو می‌تونی اونجا خوش بگذرونی. از رستوران و کافه گرفته تا پارک و حتی مسیرای دوچرخه‌سواری و موتورسواری، هر چی بخوای هست. از اون بهتر، یه ویو عالی و باحال به سمت شهر کرمان داری که هرچی عکس بگیری بازم کمه. با مجله گردشگری همراه باش تا بیشتر با این جاذبه تفریحی آشنا بشی.

تبلیغات

تله کابین کرمان کجاست؟

تله‌کابین میثاق بین‌الملل، یکی از جدیدترین جاهای تفریحی و جذابه که توی پارک پردیسان، رو کوه شیوشگان ساخته شده. اگه بخوای بدونی دقیقاً کجاست، توی بلوار شهید مغفوری و نزدیک بام کرمان قرار گرفته. این تله‌کابین توی امتداد مسیر گنبد جبلیه ساخته شده و همین جذابیتش رو بیشتر کرده.

آدرس: سرآسیاب فرسنگی،بزرگراه شهید پورجعفری،خ ظهور

لوکیشن تله کابین میثاق بین‌الملل روی نقشه

مسیر حرکت تله کابین های در کرمان

تاریخچه تله کابین کرمان

تله‌کابین “میثاق ملل” توی کرمان یه پروژه بزرگ و هیجان‌انگیزه که بالاخره بعد از کلی تلاش و آزمایش‌های مختلف تو 12 بهمن 1402 رسماً افتتاح شد. این پروژه یه ظرفیت خیلی بالایی داره، یعنی می‌تونه روزانه حدود 4800 نفر رو جابه‌جا کنه، که خیلی عدد قابل‌توجهیه، چون به گردشگری شهر کلی کمک می‌کنه. واسه ساخت این تله‌کابین و امکانات مربوط بهش، چیزی حدود 10 هزار میلیارد ریال هزینه شده، که 7 هزار میلیاردش فقط خرج خود تله‌کابین شده و بقیه‌اش هم برای بناها و فضاهای اطرافش مثل پارک پردیسان قائم. این پارک درست کنار گلزار شهدای کرمان قرار گرفته، که یه مکان مهم و دیدنی هم از نظر فرهنگی و هم تاریخی به حساب میاد. تله‌کابین کرمان یکی از موفقیت‌های بزرگ پروژه‌های مشترک شهرداری کرمان و موسسه “ملل” محسوب میشه. خیلی جالبه که بدونی تو این استان چندتا پروژه دیگه هم دارن اجرا می‌کنن؛ مثلاً یه پروژه به اسم “برلیان” که 5 همت خرجش شده یا 18 هکتار گلخانه تو جنوب کرمان که برای اونم 1.4 همت سرمایه‌گذاری کردن. این تله‌کابین هم با ساختار زیبا و ایمن خودش، قراره یه تجربه خاص و بی‌نظیر رو برای مسافرا و مردم محلی رقم بزنه. علاوه بر اینکه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ های گردشگری کرمان محسوب میشه، کلی هم فرصت شغلی و اقتصادی برای شهر ایجاد کرده.

ویو بالای کوه تله کابین کرمان

قیمت بلیط تله کابین کرمان

هزینه رفت و برگشت این تله کابین توی سال 1403، نفری ۱۸۰ هزار تومنه. کل مسیر هم حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌بره، ولی این ۱۰ دقیقه هم کاملا ارزشش رو داره چون مناظر فوق‌العاده زیبای کوهستان و شهر رو از بالا می‌تونی ببینی. این تجربه هیجان‌انگیز هم برای کسایی که اهل طبیعت و ارتفاعات هستن و هم برای اونایی که دنبال یه تفریح خانوادگی و آروم می‌گردن، خیلی مناسبه.

نظرات مردم و مرورهای تله کابین کرمان

  • تقریباً همه روی این موضوع اتفاق نظر دارن که مسیر تله‌کابین خیلی جذابه. از روی جنگل‌های قائم رد میشه و تا بالای کوه صاحب‌الزمان می‌ره. از اون بالا هم یه ویوی بی‌نظیر از شهر کرمان دارید که مخصوصاً غروب و شب‌ها خیلی دل‌نشینه. بعضی‌ها حتی می‌گن روزای بارونی دیدنش یه چیز دیگه‌س.
  • بالای کوه امکاناتی مثل فست فود، کافه، پارک، پیست دوچرخه‌سواری، و حتی مسجد وجود داره. به نظر می‌رسه این فضا رو برای خانواده‌ها طراحی کردن که بتونن یه روز خوب رو اونجا بگذرونن. ولی بعضیا اشاره کردن که قیمت‌ها شاید کمی بالا باشه نسبت به مکان و خدمات.
  • از لحاظ دسترسی و وجود پارکینگ هم به نظر می‌رسه مشکل خاصی نباشه. مردم می‌گن پارکینگ اختصاصی داره و از طریق کمربندی شهر به راحتی می‌شه به پارک پردیسان قائم و تله‌کابین رسید.
  • یه نکته مهم اینه که این پروژه خیلی تازه ست و از عید 1403 شروع به کار کرده. هنوز هم دارن روش کار می‌کنن و امکاناتی مثل پیست دوچرخه‌سواری تازه راه افتاده.

سکوی سوار شدن مسافران تله کابین در کرمان

جاهای دیدنی اطراف تله کابین کرمان

نام جاذبه فاصله تقریبی از تله‌کابین کرمان
گنبد جبلیه 822.7 متر
تخت درگاه قلی بیگ 1 کیلومتر
قلعه اردشیر کرمان 2 کیلومتر
آتشکده آناهیتا کرمان 2.5 کیلومتر
موزه ساعت کرمان 2.6 کیلومتر
آرامگاه مشتاقیه کرمان 3.3 کیلومتر
آتشکده زرتشتیان کرمان 3.3 کیلومتر
بازار مظفری کرمان 3.5 کیلومتر
مسجد ملک کرمان 3.8 کیلومتر
بازار سردار کرمان 3.8 کیلومتر
بازار وکیل کرمان 3.9 کیلومتر
حمام وکیل کرمان 4 کیلومتر
مجموعه گنجعلی خان 4.1 کیلومتر

پیشنهاد میکنم برای دیدن بقیه جاذبه های گردشگری این شهر، به بهترین آژانس مسافرتی کرمان مراجعه کنید و با رزرو تورهای یک یا چند روزه یه مسافرت عالی و بی نظیر داشته باشید.

 

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *