پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران ؛ راهنمای طبقات و مسیر دسترسی (ویدیو، لوکیشن و PDF)

بیاین یکم در مورد پل طبیعت تهران صحبت کنیم. این پل که کنار بزرگراه حقانی قرار داره، واقعا یکی از جاذبه‌های خفن تهرانه. یه جا باحال برای تفریح و دیدنی که حتی اگه تاحالا نرفتین، حتما شنیدین.

این پل نه تنها به عنوان یه سازه‌ی زیبا محسوب میشه، بلکه به خاطر چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که ازش پیدا میشه، معروفه. می‌تونین از بالای پل نگاهی به تهران بندازین و لحظات خوبی رو با دوستاتون یا حتی خانوادتون سپری کنین.

البته نمی‌خوام بگم که تنها چیزی که اینجا پیدا میشه چشم‌اندازه. اینجا کلی کافه و رستوران هم داره. می‌تونین بشینین، چای بخورین یا یه دوربین بیارین و عکس‌های خاطره‌ای بگیرین. وقتی شب میشه، نورپردازی اینجا واقعا فوق‌العاده‌ست. یه جا مناسب برای سلفی گرفتن و لحظات خوبی رو با دوستاتون به اشتراک بذارین.

حالا بریم سراغ ساختارش. پل طبیعت با یه معماری خاص و منحصر به فرد ساخته شده. نمیدونم آیا تاحالا به سوالاتی مثل “چه کسی طراحیش کرده؟” فکر کردین یا نه، ولی واقعا جالبه که بدونید این پل توسط چه دسته‌ای از معماران طراحی شده.

بیشتر بخوانید: قیمت بلیط باغ گیاه شناسی تهران

 

مسیر رفتن به پل طبیعت تهران

یه پل خیلی قشنگ تو تهران داریم که بهش پل طبیعت میگن. این پل روی اتوبان مدرس ساخته شده و یه اتصال خوبی بین پارک طالقانی و پارک آب و آتش ایجاد کرده. جالبه که موقعیتش خیلی خوبه، اینجا راحت می‌تونید با مترو، اتوبوس یا حتی ماشین شخصی یا تاکسی برید. اینجا واقعاً یکی از جاهای دیدنی تهرانه که حتما باید ببینیدش!

آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگ‌راه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

مسیر رفتن به پل طبیعت

مسیر دسترسی به پل طبیعت با مترو: می‌خوای بری پل طبیعت؟ یه جوری ساده و راحت میشه با مترو. اول باید تو ایستگاه شهید حقانی از خط یک مترو پیاده بشی. بعد از اون، میری به سمت پارک طالقانی. از اونجا همونجوری که میری جلو، یه پیاده‌راه چوبی زیبا میاد، اونجا میتونی راحت به پل طبیعت برسی. حیف نیست، راه خیلی راحته!

مسیر دسترسی اول با ماشین: حالا اگه می‌خوای بری پل طبیعت از طریق پارک طالقانی، می‌تونی از بزرگ‌راه شهید حقانی بری، بعد از چهارراه جهان کودک و پل بزرگ، وارد خیابون کوچیک پارک طالقانی بشی و اتومبیلتو تو پارکینگ بذاری.

مسیر دسترسی دوم با ماشین: برای راه رفتن به پل طبیعت از طریق پارک آب و آتش باید اول از همه، از خیابان جردن یا همون نلسون ماندلا به سمت شمال برید. بعد وقتی به بزرگراه حقانی برسید، راست بزنید و وارد خیابان شهیدی بشید. پارک ماشینتون رو پیدا کنید و بلافاصله از اون وارد دروازه پارک آب و آتش بشید. مهمه که بدونید که دو تا پارکینگ عمومی برای اتومبیل‌ها در همین خیابان شهیدی وجود داره، پس نگران پارک ماشین نباشید.

بیشتر بخوانید: قیمت ورودیه پارک ژوراسیک تهران

طبقات پل طبیعت

پل طبیعت تهران از 3 تا طبقه تشکیل شده که تو ادامه با اونا آشنا میشید:

طبقه اول ؛ شکم گردی

طبقه اول پل طبیعت

طبقه ی اولش خیلی خوبه! رستوران و کافه‌هایی داره که می‌تونید انواع غذاهای خوشمزه ایرانی و فرنگی رو امتحان کنید. محیطشم خیلی قشنگه، دیواره‌هاش شیشه‌این که باعث شده فضا خیلی دلنشین‌تر بشه. واقعاً جاییه که می‌تونید در آرامش و آسایش، با چشم‌انداز زیبا، از غذاهای خوشمزه‌ش لذت ببرید. اینجا انتخاب خوبیه برای یه تجربه خوشمزه و شگفت‌آور در تهران!

 

بیشتر بخوانید: ساعت کار مترو تهران ۱۴۰۲

 

طبقه دوم پل ؛ منظره ای دیدنی برای پیاده روی

طبقه دوم پل طبیعت

طبقه دوم اینجا یه مسیر فوق‌العاده برای پیاده‌روی داره، با ۲۸۷۰ متر مربع فضای باز که واقعاً عالیه! اینجا سکوها و نیمکت‌هایی داریم که می‌تونید وقتی خسته می‌شید، رویشون استراحت کنید. واقعاً احساس راحتی و آرامش می‌کنید وقتی اینجا قدم می‌زنید.

و چیزی که واقعاً خوبه اینه که اطرافش همه‌جا سبزه و پر از گیاهانه. این پوشش گیاهی باعث شده که اینجا خیلی زیبا و دلنشین باشه. وقتی از طبیعت اطراف لذت می‌برید و در کنار این همه سبزی و طبیعت زندگی می‌کنید، واقعاً حس خوبی بهتون دست می‌ده. من خودمم اینجا اوقات خوبی رو سپری می‌کنم و مطمئناً شما هم از این محیط دلنشین لذت خواهید برد.

 

طبقه سوم پل ؛ طبقه ای برای عکاسی

طبقه سوم پل طبیعت

طبقه سوم پل طبیعت تهران، آدم رو به شگفتی می‌اندازه! اینجا دو سکو داریم، یکی در شمال و یکی در جنوب، که بهترین جا برای نگاه کردن به غروب آفتاب و لذت بردن از چشم‌اندازهای اطرافه. واقعا همونجا که اگه بخوای عکس بگیری یا یه سلفی خوب بندازی، بهترین انتخابه.

همین طبقه سوم حدود ۵۷۱ مترمربع مساحت داره، که کمتر از بقیه طبقه‌هاست، ولی بازم از لحاظ منظر و طبیعت، اینجا عالیه. هر کی اینجا میاد حتما عاشقش میشه، اطمینان دارم.

 

پل طبیعت تهران را چه کسی طراحی کرده؟

دوستان عزیز، من می‌خوام در مورد گروه شگفت‌انگیز “سازه‌های پارچه‌ای دیبا” صحبت کنم. بله، این گروه فوق‌العاده‌ای دارای دو معمار و طراح است، لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی. البته لیلا عراقیان که در تاریخ ۱۸ مهر ۱۳۶۲ به دنیا اومده، فارغ‌التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه UBC کانادا هستند.

حالا قبل از اینکه به داستان پل طبیعت بپردازیم، بخوام بگم که این گروه قبلاً دو پروژه فوق‌العاده رو هم انجام داده بوده. یکیش آمفی‌تئاتر آب و آتش بوده که فکر کنم خیلی خوشحال کننده باشه، و دیگری پل ابریشم ۲ که با یه بازار گل و گیاه و سایبان‌های کوچیک بوستان بنادر پوشیده شده بود. البته هر دو پروژه‌شون هم خیلی خوب انجام شدند و افتخارات زیادی بردند.

نمایی دور از پل طبیعت

حالا بریم سراغ داستان جالب پل طبیعت. خب، اینجا داستان جالبی داریم. مسئولان شرکت نوسازی عباس‌آباد دیدند که این گروه خلاقیت بی‌پایان داره و دعوتشون کردند تا در مسابقه طراحی یه پل پیاده شرکت کنند. و حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟! طرح مشترک این سه نفر، یعنی لیلا عراقیان، علیرضا بهزادی و سحر یاسایی، به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد! واقعاً خیلی جالبه که هدف اصلی این پروژه این بوده که یه جایی برای ماندن و لذت بردن برای مردم باشه. همینطور اونا مبلمان و فضاهای سبز فوق‌العاده‌ای طراحی کردن که این دو پارک رو به هم وصل کردن. خیلی خوب نیست؟ این پروژه نه تنها یه پل نیست، بلکه یه تجربه زندگیه که همه‌ی ما می‌تونیم ازش لذت ببریم.

 

بیشتر بخوانید: نقشه بی آر تی تهران

 

نکات جالب در مورد پل طبیعت

این پل توی بزرگراه مدرس تهران قرار داره و خیلی جالبه. طبقه پل پایین‌ترین طبقه‌اشه، و اندازه‌اش حدود ۱۴۵۰ متر مربعه. این طبقه دوم دیوارهای شیشه‌ای داره که مخصوصاً برای فصول سرد و بارانی مناسبه.

نکات جالب در مورد پل طبیعت

واینکه طبقه سوم پل، دو سکو گرد داره که باعث میشه افراد بتونن عکس‌های شگفت‌انگیزی از منظره اطراف بگیرن. این پل تا مقابل رشته کوه‌های البرز واقع شده و از اونجا به خط افق شمال تهران نگاه می‌کنه. حالا یه چیز دیگه که جالبه اینه که ساختار پل به شکل شاخه‌های درهم تنیده درخت طراحی شده. این طراحی خیلی خاصی داره که به اصول حفاظت از محیط زیست پایبنده و از پارک‌های ملی و طبیعی در کشورهایی مثل فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا الهام گرفته.

پل از این نظر هم خیلی کاراست که با اعمال فرم درختی بر روی ستون‌هایش و انتخاب نام “طبیعت” برایش نشون میده که واقعاً دو فضای سبز رو به هم وصل کرده و به عنوان یک پل میان این دوتا فضا عمل می‌کنه. و یه چیز دیگه که اهمیت داره اینه که در ساخت پل از کفپوش‌های چوبی و کامپوزیت‌هایی استفاده شده که ۱۰۰٪ قابل بازیافت هستن و به محیط زیست آسیب نمی‌زنن.

ساعات کاری پل طبیعت تهران

 

بیشتر بخوانید: نقشه مترو اصفهان ۱۴۰۲

 

ساعات کاری پل طبیعت تهران

ساعت بازدید از پل طبیعت تا نصف شبه. بعد از این ساعت نمی‌تونید بیاید. اگه دوست دارید شبو برای گشت‌و‌گذار استفاده کنید، می‌تونید به پارک‌های طالقانی یا آب و آتش برید. ولی پل طبیعت رو بزارید برای وقتای دیگه!

 

امیدواریم این مقاله از مجله گردشگری برای شما جذاب بوده باشه.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − ده =

مقالات پربازدید