پارک دلفین کیش

دلفیناریوم یا پارک دلفین کیش | قیمت بلیط ۱۴۰۳ + تفریحات و جاهای دیدنی

کیش یکی از زیباترین جزیره‌های خلیج فارس و استان هرمزگانه. این جزیره خیلی وقته که به یه مقصد محبوب برای سفر و تفریح تبدیل شده. چون هم جای دیدنی‌های قشنگی داره، هم مراکز خرید متنوعی داره و هم کلی تفریح آبی و خشکی برای هر سلیقه‌ای. دلفیناریوم یکی از باحال ترین جاهای دیدنی کیش هستش که خیلیا عاشقشن. اگه دلت میخواد بیشتر با پارک دلفین کیش آشنا بشی، این مقاله از مجله گردشگری رو از دست نده.

تبلیغات

پارک دلفین کیش کجاست؟

پارک دلفیناریوم طرفای جنوب شرقی جزیره قرار گرفته و از مرکز شهر دور نیس. هر جور بخوای میتونی بری اونجا؛ تاکسی، مینی‌بوس، ماشین خودت، حتی اگه اهل دوچرخه‌سواری هستی با دوچرخه!

آدرس: خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر

لوکیشن پارک دلفین روی نقشه

تفریحات پارک دلفین کیش

درباره پارک دلفین ها در کیش

این مجموعه از سال ۱۳۸۴ راه افتاده و خیلی زود معروف شد. این پارک خیلی بزرگه، وسعتش حدود ۱۰۰ هکتاره! توش کلی حیوونای دریایی بامزه مثل دلفین، پنگوئن، شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی هستن که تو یه استخر بزرگ ۱۸ هزار متر مکعبی زندگی میکنن. این حیوونا اینجا خیلی راحت و خوشحالن و حتی بچه دار هم میشن! یعنی یه جوری این پارک رو درست کردن که این حیوونا انگار تو خونه خودشونن!

علاوه بر اینکه می‌تونی نمایش‌های باحال دلفین‌ها رو از نزدیک ببینی، یه باغ پرنده‌ی قشنگ هم اونجاست که پر از پرنده‌های رنگارنگه. یه تونل آکواریوم هم هست که کلی ماهی‌های عجیب و غریب توش شنا می‌کنن. یه قطار کوچولو هم هست که تورو از یه بخش به بخش دیگه می‌بره. اول میری باغ پرندگان کیش و بعد میری نمایش دلفین‌ها. این نمایش‌ها خیلی حرفه‌ای و باحالن. دلفین‌ها کارهای خیلی قشنگی انجام می‌دن و موسیقی‌های شاد هم همراهش پخش می‌شه که خیلی حال میده. مطمئن باش یه روز خیلی خوش رو اونجا خواهی داشت.

تفریحات دلفیناریوم کیش

باغ پرندگان مجموعه دلفیناریوم کیش

باغ پرندگان

یه باغ پرنده خیلی باحال هست که کلی پرنده رنگارنگ و عجیب از سرتاسر دنیا توش جمع شدن. طوطی‌های خوشگل، لک‌لک‌های بلند قد، قوهای سفید و پرنده‌های دیگه که اسمشون خیلی بامزه است، مثل توکان و توراکو! این باغ پرنده دو تا بخش داره. یه بخشش پرنده‌هایی هست که تو قفس هستن، بعضی‌شون هم خیلی وحشی و شکاری هستن. ولی نگران نباشید، شما می‌تونید با خیال راحت از پشت قفس بهشون نگاه کنید. یه بخش دیگه‌اش هم پرنده‌هایی هست که آزادانه تو یه فضای بزرگ پرواز می‌کنن. خیلی قشنگه، انگار وسط یه جنگل آمازونی یا یه بیابون آفریقا هستی! جالب اینجاست که تو این باغ پرنده فقط پرنده نیستا! میمون‌های بازیگوش، کروکدیل‌های تنبل، مار بوآهای بزرگ، لاک‌پشت‌های پیر و حتی آهو هم اونجا هستن!

پارک دلفیناریوم کیش

دلفین شو

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های این مجموعه، همون نمایش‌های دلفین‌هاست. تو یه استخر بزرگ پر از آب، دلفین‌ها، شیر دریایی و چند تا حیوون دریایی دیگه، کارای خیلی باحالی انجام می‌دن که کلی ذوق‌زده‌ت می‌کنه. این حیوونا خیلی باهوشن و کلی هم آموزش دیدن. اگه خیلی دوست داشته باشی، می‌تونی با اجازه مسئول‌های پارک، با دلفین‌ها بازی کنی، بهشون غذا بدی، یا حتی بهشون دست بزنی و کلی عکس یادگاری باهاشون بندازی.

کلاسیک شو پارک دلفین کیش

کلاسیک شو

یکی دیگه از بخش‌های خیلی باحال پارک، کلاسیک شوی اونه. تو این نمایش‌ها کلی برنامه‌های خنده‌دار و هیجان‌انگیز اجرا می‌شه، مثل استندآپ کمدی، موزیک زنده، شعبده‌ بازی و بازی با نور.

امکانات پارک دلفین کیش

مسئولای این مجموعه دارن کلی برنامه میچینن که این‌جا رو از اینی که هست، باحال‌تر کنن. مثلاً می‌خوان یه جنگل مصنوعی درست حسابی بسازن، یه کوه آتش‌ فشانی که دود ازش بیاد بالا، یه باغ پر از ارکیده‌های قشنگ و یه باغ پروانه‌ای که پر از پروانه‌های رنگی باشه. تازه، کلی هم رستوران مختلف می‌خوان بزنن که هرکی هر چیزی دوست داشت، بتونه اون‌جا پیدا کنه. خلاصه اینکه می‌خوان این‌جا رو تبدیل کنن به یه دنیای کوچیک و جذاب!

خیلی باحاله که می‌تونی بری اونجا و از خودت عکس بندازی و بعدشم روی کاغذ، لیوان و اینجور چیزا چاپش کنن! یعنی یه یادگاری خیلی خاص از خودت می‌سازی. فروشگاه‌های سوغات هم اطراف این مجموعه قرار دارن که میتونی یه دور بزنی و کلی چیزای قشنگ و یادگاری بخری.

صاحب پارک دلفین کیش

آخه خیلیا کنجکاوند بدونن که مالک این پارک بزرگ کیه. اولش یه آقایی به اسم حسین ثابت که صاحب هتل داریوش کیش بود، این پارک رو ساخت. اما بعدها یعنی سال ۹۳، یه آقا به اسم عبدالرضا موسوی که هواپیمایی زاگرس مال اونه، این پارک رو خرید و الان دیگه همه کارای پارک دست اونه.

درباره پارک دلفین در کیش

ساعت کار دلفیناریوم کیش

بخش ها زمان بازدید
باغ پرندگان / Birds Garden از ساعت ۱۶:۰۰ تا ساعت ۱۹:۳۰
کلاسیک شو / Classic Show از ساعت ۱۸:۳۰ تا ساعت ۲۰
دلفین شو / Dolphin Show از ساعت ۱۷:۳۰ تا ساعت ۱۸:۳۰

قیمت بلیط پارک دلفین کیش ۱۴۰۳

هزینه بلیط پارک دلفین کیش توی سال ۱۴۰۳، تقریباً ۸۵۰ هزار تومنه. با این پول می‌تونی کلی جا رو بگردی؛ هم باغ پرنده‌هاش قشنگه، هم نمایش‌های کلاسیکش دیدنیه، هم آکواریومش پر از ماهی‌های رنگارنگه و هم دلفین شوهاش خیلی باحاله. اگه بچه کوچیک زیر دو سال داری، شناسنامش رو ببر و نگران پول نباش، چون رایگانه. بچه‌های دو تا چهار ساله هم نصف پول بزرگترا رو میدن.

برای خرید بلیط دلفیناریوم کیش، راه‌های مختلفی داری. می‌تونی بری خود پارک و از باجه بلیط بخری، یا از هتلت یا آژانس مسافرتی بگیری. یه راه دیگه هم خرید اینترنتیه که خیلی از سایت‌ها تخفیف‌های خوبی هم روش می‌دن. یادت باشه بعد از خرید، بلیط رو پرینت کن و تو ساعت مشخص شده بری پارک. حالا یه نکته مهم رو بهت بگم؛ دوربین‌های خوب و فیلمبرداری و کالسکه رو خونه بذار، چون آوردنشون به پارک ممنوعه.

هتل نزدیک به پارک دلفین کیش

هتل و رستوران های نزدیک به دلفیناریوم

 هتل رستوران
شباویز فودلند
کوثر پارس
سیمرغ کوه نور
مارینا پارک میرمهنا
شایان دارچین
فلامینگو سیمرغ
پرشین هشتگ
مجتمع اقامتی قصر آرمانی

جاهای دیدنی نزدیک به پارک دلفین کیش

دیدنی های پارک دلفین کیش

آکواریوم کیش

می‌خوای دنیای زیر آب رو از نزدیک ببینی بدون اینکه خیس شی؟ آکواریوم کیش بهترین جا برای این کاره! یه ساختمون قشنگ به شکل کشتی تو خیابون فردوسی هست که پر از آکواریوم‌های بزرگ و کوچیکه. تو این آکواریوم‌ها کلی ماهی رنگارنگ و عجیب غریب پیدا می‌شه که هر کدومشون یه زیبایی خاص دارن. بعضیاشون خیلی بزرگن مثل کوسه و بعضیاشون کوچولو و بامزه. خلاصه اینکه اگه به کیش رفتی، حتما سری به آکواریومش بزن تا یه تجربه جدید و جالب داشته باشی. قیمت بلیط آکواریوم کیش در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۳۰۰ هزار تومنه.

جاذبه های گردشگری نزدیک پارک دلفین کیش

پارک ساحلی سیمرغ

جنوب شرقی جزیره یه ساحل با شن‌های خوشگل و درخشان داره که زیر آفتاب کلی رنگای قشنگ به خودش میگیره. کنار این ساحل یه پارک ساختن به اسم سیمرغ که آدم میتونه بره اونجا حالشو ببره. این پارک کلی آلاچیق و نیمکت داره و یه پیاده‌رو و مسیر دوچرخه‌سواری هم داره که آدم بتونه حسابی قدم بزنه یا دوچرخه‌سواری کنه. حتی میشه کلی تفریح آبی هم کرد. این پارک خیلی طرفدار داره! چون هم جای قشنگیه هم اینکه نزدیک به خیلی از مغازه‌ها و جاهای دیدنی دیگه کیشه. توی این ساحل مجسمه‌های خیلی بزرگی هست که خیلی باحالن و همه دوست دارن عکس بندازن.

جاهای دیدنی نزدیک دلفیناریوم کیش

پارک ساحلی مرجان

این پارک خیلی بزرگه، حدود ۵۰ هکتار جا داره و تو جنوب جزیره کیش، چسبیده به ساحل ساخته شده. هرچی بخوای برای خوش گذروندن توش پیدا می‌کنی؛ از آلاچیق برای استراحت بگیر تا پیست دوچرخه‌سواری برای ورزش کردن. این پارک ساحلی مرجان خیلی معروفه و اگه به کیش بری حتما باید یه سری بهش بزنی. مخصوصا که طلوع و غروب آفتابش خیلی قشنگه و کلی جای دنج برای نشستن و لذت بردن از منظره داره. خلاصه که ساحل مرجان کیش برای همه سن و سالا یه جای خوب برای تفریحه.

از جاهای دیدنی دیگه ای که نزدیک دلفیناریوم قرار گرفته، میتونیم به کلوپ دریایی ناتیلوس، پارک آبی اوشن و اسکله بزرگ تفریحی هم اشاره کرد.

 

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *