مکان های پاییزی تهران

بهترین مکان های پاییزی شیراز و اطراف آن در ۱۴۰۳

شیراز توی پاییز قشنگ‌ تر از همیشه میشه! اصلا حال و هوای دیگه ای داره. هوا اونقدر خوبه که آدم دلش میخواد ساعت‌ها تو خیابونای شیراز قدم بزنه و از دیدن برگ‌های زرد و نارنجی درخت‌ها لذت ببره. یه جوری که انگار طبیعت یه فرش رنگارنگ پهن کرده زیر پات! راستی میدونی چرا پاییز بهترین فصل برای سفر به شیرازه‌؟ چون تو این فصل، شیراز خیلی شلوغ نیست و میتونی با خیال راحت از جاهای دیدنی شهر دیدن کنی. خلاصه که اگه دنبال یه سفر خاطره انگیز هستی، مکان های پاییزی شیراز رو از دست نده.

تبلیغات

جاهای دیدنی شیراز در پاییز

 

پاییز خیابان ارم شیراز

خیابان ارم

خیابان ارم شیراز یه جای خیلی باحاله برای قدم زدن و خوش گذرونی توی پاییز! اگه یه روز دلت خواست یه کم هوا بخوری و دور و برت زرد و نارنجی باشه، ارم بهترین گزینه ست. این خیابون از هر طرفی که بری بهش میرسی؛ از سمت جنوب که بیای، بلوار آزادی بهت میرسونه و اگه از شمال بیای، میدان ارم و بلوار دانشجو و جمهوری اسلامی راهش رو نشونت میدن.

یه چیز خیلی باحالی که این خیابون داره، یه راه خیلی پهن و قشنگه که پر از برگای رنگی پاییزیه. انگار که خودت رو وسط یه تابلو نقاشی حس میکنی! اگه خواستی بری باغ ارم شیراز، ماشینتو یه کم اونورتر پارک کن که هم تو ترافیک نمونه و هم بتونی تو این خیابون قشنگ یه کم پیاده‌روی کنی و از هوای خوبش لذت ببری.

پاییز قصردشت شیراز

باغ های قصردشت

یکی از مکان های دیدنی شیراز در پاییز، کوچه باغ‌های قصرالدشته. این محله قدیمی با قدم زدن توش، حس و حال خاصی به آدم می‌ده و انگار روحتون نوازش می‌شه. قصرالدشت هنوز همون حال و هوای قدیمی خودش رو حفظ کرده و مثل سی سال پیش، یه منطقه سرسبز و باطراوته. وقتی تو این کوچه باغ‌ها قدم می‌زنید، می‌تونید به قدمت این محله پی ببرید. قصرالدشت در زمان پادشاهان زندیه یه روستای کوچیک بوده که خارج از شهر قرار داشته، ولی حالا به یکی از دیدنی‌های شیراز تبدیل شده. این محله تو منطقه یک شیراز واقع شده و از محله‌های زند، سینما سعدی، بیست متری سینما سعدی و فلسطین می‌گذره.

پاییز پارک آزادی شیراز

پارک آزادی

پارک آزادی، یکی از جاهای دیدنی شیرازه که به‌خصوص در پاییز، زیبایی خاصی پیدا می‌کنه. این بوستان بزرگ و قدیمی با قدمت چندین دهه، تو پاییز تبدیل به یه منظره رنگارنگ از برگ‌های طلایی و قرمز می‌شه که چشم هر بیننده‌ای رو مجذوب خودش می‌کنه. پارک آزادی که در نزدیکی ورودی شمالی شهر و در ۳ کیلومتری دروازه قرآن قرار داره، با فضای بزرگ و دلنشینش، یکی از مکان های دونفره شیراز توی پاییزه. اینجا با قدم زدن تو مسیرهای سرسبز و دیدن طبیعت زیبا، می‌تونید از آرامش و زیبایی‌های پاییز تو شیراز نهایت لذت رو ببرید. این بوستان از لحاظ موقعیت مکانی بین بلوار آزادی، خیابان سمیه، و خیابان مشکین‌فام واقع شده. بوستان آزادی که بزرگ‌ترین پارک شیرازه، قدمتش به سال ۱۳۴۵ برمی‌گرده و اون زمان به نام بوستان فرحناز شناخته می‌شد. این پارک در زمینی به وسعت ۲۰ هزار مترمربع، نزدیک باغ صفا ساخته شده.

لوکیشن پاییزی شیراز

پارک بعثت

پارک بعثت یکی از دیدنی های شیراز در پاییزه که آدم دلش می‌خواد کلی اونجا بچرخه و حالشو ببره. این پارک رو یه آقایی به اسم مهرداد ایروانیان طراحی کرده که خیلی تو کارش حرفه‌ای بوده. می‌دونی این پارک فقط حدود یک هکتاره! با این حال، کلی چیز توش پیدا می‌شه که آدمو سرگرم کنه. مثلاً می‌تونی بری تو زمین فوتبالش یه کم توپ بزنی یا با دوستات پینگ‌پنگ بازی کنی. اگه هم دوست داشتی، یه زیرانداز بندازی و یه پیک نیک حسابی راه بندازی. یه چیز دیگه که خیلی تو این پارک جالبه، یه کوشک قدیمی و قشنگه که وسط پارک خودنمایی می‌کنه. اگه به تاریخ و معماری علاقه داری، حتماً یه سری به این کوشک بزن. راستش رو بخوای، پارک بعثت یه جورایی ورودی باغ عفیف آباد هم حساب می‌شه.

جاهای پاییزی اطراف شیراز

پاییز دشتک شیراز

روستای دشتک

دشتک یه روستای خیلی خوشگل و دیدنیه نزدیک شیراز. اسمش رو از همون دشت کوچیکی که توش ساخته شده گرفته. دور تا دور روستا رو کوه‌های بلند گرفته و خونه‌هاشم مثل پله پله روی دامنه کوه ساخته شده. هوای دشتک با جاهای دیگه فرق داره چون کوهستانه. بهار و تابستون هواش خنکه و پاییز و زمستون سرد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که دشتک اینقدر سرسبزه و آبادیه، چشمه‌ها و آبشارهای زیاده که همیشه آب دارن و درختا و باغ‌های میوه رو سیراب می‌کنن. این چشمه‌ها باعث شدن دشتک تو پاییز هزار رنگ بشه و خیلی قشنگ و دل‌انگیز به نظر برسه. این روستا که از توابع بخش درودزن دهستان ابرج و زیرمجموعه شهرستان مرودشت فارس به حساب میاد، حدود ۸۰ کیلومتر با شیراز فاصله داره. برای رسیدن به دشتک، باید از جاده مرودشت به سمت کامفیروز برید.

پاییز قلان شیراز

روستای قلات

روستای قلات یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی نزدیک به شیرازه که تو روزهای پاییزی با آب و هوای خنک و دلپذیرش، کلی گردشگر رو جذب می‌کنه. این روستای ییلاقی با مسیرهای سنگفرش‌شده، خونه‌های پلکانی که روی دامنه کوه ساخته شدن، درختای سرسبز، طبیعت فوق‌العاده، چشمه‌هایی که از دل کوه سرازیر می‌شن، و یه دره عمیق و جاذبه‌های تاریخی، از همون لحظه اول نگاهتون رو می‌گیره.

اگه تو فصل پاییز به شیراز سفر کردید، حتماً به قلات سر بزنید. این روستا چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از کوه، چشمه و جنگل رو یکجا بهتون نشون می‌ده. قلات تو ۳۶ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار داره و یکی از مقاصد گردشگری مهم استان فارسه. این روستای تاریخی با خونه‌های پلکانیش، در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ به‌عنوان اولین بافت روستایی تاریخی طبیعی استان فارس تو فهرست میراث ملی ایران ثبت شده. قلات تو مسیر بزرگراه شیراز – سپیدان قرار داره و از مرکز شهر شیراز حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه فاصله داره.

جاهای پاییزی اطراف شیراز

تنگ بستانک

تنگ بستانک، یکی از جاهای دیدنی اطراف شیراز در پاییزه که با طبیعت بکر و مناظر شگفت‌انگیزش، به «بهشت گمشده» معروفه. این ییلاق زیبا که تو شهرستان مرودشت قرار داره، با هوای خنک و دلپذیر پاییزی، رودهای خروشان، درخت‌های انبوه با برگ‌های رنگارنگ، مناظر کوهستانی و آبشارهای طبیعی، یه مقصد عالی برای گشت‌وگذار تو روزهای پاییزیه. تنگ بستانک که جزو مناطق حفاظت‌شده ایرانه، پر از گونه‌های گیاهیه و تو پاییز، زیبایی‌های خاصی پیدا می‌کنه. اگه دنبال یه تجربه طبیعت‌گردی متفاوت تو پاییز هستید، تنگ بستانک رو از دست ندید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *