مکان های پاییزی تهران

بهترین مکان های پاییزی تهران [جاهای دیدنی + تفریحی]

تهران تو پاییز یه حال و هوای خاصی پیدا می‌کنه. این شهر با برگ‌های رنگارنگ و هوای خنک پاییزی واقعاً دیدنی میشه و هر کسی رو جذب خودش می‌کنه. قدم زدن تو این فصل، وقتی که برگ‌های درختا زیر پات خش‌خش می‌کنن و بارون آرومی هم می‌باره، خیلی دل‌نشینه و تهران رو حسابی دوست‌داشتنی می‌کنه. حالا اگه از اونایی هستی که عاشق گشت و گذار تو پاییزی، ولی وقت زیادی نداری، پس با ما همراه باش تا بهترین جاهای دیدنی و مکان های پاییزی تهران رو بهت معرفی کنیم.

تبلیغات

بهترین جاهای تهران در پاییز

جاهای قشنگ تهران در پاییز

بوستان آب و آتش

یکی از جاهای قشنگ تهران در پاییز، بوستان حضرت ابراهیم یا همون پارک آب و آتش هست که تو اراضی عباس‌آباد ساخته شده. یکی از چیزایی که این پارک رو خاص می‌کنه، رقص آب و آتش تو این بوستانه که واقعاً دیدنیه. این پارک کلی امکانات تفریحی داره؛ از فضای سبز گرفته تا ۴ تا برج آتش، پیست کالسکه‌سواری، لونه کبوتر، آلاچیق، آبنما، زمین اسکیت و حتی یه فانوس دریایی. این فانوس دریایی، پارک آب و آتش رو از بوستان بنادر جدا می‌کنه. درست روبه‌روی پارک هم پل ابریشم قرار داره که بوستان بنادر رو به گنبد مینا وصل می‌کنه.

لوکیشن بوستان آب و آتش

جاهای تهران در پاییز

پارک قیطریه

پارک قیطریه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تهران هستش که با پوشش جنگلی خودش طرفدارای زیادی داره. این پارک در اصل باغ شخصی یکی از نوادگان قاجار بوده که تو سال‌های ۱۳۵۲۰تا ۱۳۷۲ توسط شهرداری خریداری شده و بعد به پارک تبدیل شده. پوشش گیاهی پارک قیطریه خیلی متنوعه و حدود ۲۱ نوع درخت و درختچه داره. تو پاییز، با تغییر رنگ برگ‌های درختا، این پارک به شدت زیبا میشه. از امکانات و جاهای دیدنی این پارک میشه به زمین بازی، پیست اسکیت، نگارخانه، کتابخانه و البته فرهنگسرای ملل اشاره کرد که همه‌شون باعث میشن پارک قیطریه یه جای عالی برای تفریح باشه.

لوکیشن پارک قیطریه روی نقشه

پارک های پاییزی تهران

پارک ملت

بوستان ملت یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهرانه و تو شمال شهر قرار داره. این پارک حدود ۳۴ هکتار وسعت داره و تو ساختش از پارک‌های انگلیس الهام گرفتن. منطقه‌ای که پارک توش قرار داره، خیلی خوش آب و هواست. تو پاییز، وقتی برگ‌های طلایی همه‌جا رو می‌پوشونن، منظره‌ای فوق‌العاده قشنگی پیدا می‌کنه که آدم از دیدنش سیر نمیشه.

لوکیشن پارک ملت روی نقشه

جاهای دیدنی تجریش تهران در پاییز

درکه و دربند

یکی از جاهای باحال تهران درکه‌است که تو شمال غربی شهر واقع شده. تو پاییز، درکه یه چیزی شبیه به تابلو نقاشی میشه با رنگ‌های مختلف برگ‌ها و انارهای قرمز ترک خورده که منظره‌ای فوق‌العاده زیبا به وجود میاره. برای کوه‌پیمایی کنار رودخانه، بالا رفتن به ارتفاعات پلنگ‌چال و استفاده از تله‌کابین توچال هم خیلی خوبه و کلی تفریح لذت‌بخشه.

لوکیشن درکه روی نقشه

جاهای تفریحی پاییزی تهران

پارک چیتگر

پارک چیتگر یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی تهران و استان‌های اطرافشه که تو پاییز واقعاً قشنگ میشه. این پارک پر از درخته و دیدن این درختا تو پاییز خیلی حال میده. یه پیست دوچرخه‌سواری هم داره که از شمال به زمین‌های چیتگر، از جنوب به بزرگراه کرج، از غرب به پیکان‌شهر و از شرق به منطقه خرگوش‌دره محدود میشه. پارک چیتگر در بیشتر فصل‌های سال محل خوبی برای تفریح و گردش هست.

لوکیشن پارک چیتگر روی نقشه

جاهای دیدنی تهران در پاییز

باغ گیاه شناسی تهران

یکی از باغ‌های بزرگ و دیدنی تهران، باغ گیاه‌شناسیه که توش انواع و اقسام گیاهان و درختا کشت و پرورش می‌شن. علاوه بر این، گلخانه‌هایی هم داره که برای آموزش و تحقیق استفاده می‌شن. این باغ تو پاییز با توجه به گیاهان و درختان زیادی که داره، خیلی زیبا و جذاب میشه و به همین خاطر یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران تو این فصل به حساب میاد.

لوکیشن موزه گیاه شناسی روی نقشه

جاهای دیدنی و تفریحی تهران در پاییز

باغ فردوس

یکی از جاهای جذاب تهران تو پاییز، باغ فردوسه که قدمتش به دوره قاجار برمی‌گرده. این باغ یه عمارت بزرگ داره که سه طبقه است و گچبری‌ها و تزئینات زیبایی داره که تو نگاه اول جلب توجه می‌کنه. عمارت باغ موزه فردوس تو خیابان ولیعصر واقع شده و بعد از انقلاب اسلامی، این مجموعه تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و به عنوان مرکز آموزش فیلم‌سازی مورد استفاده قرار گرفت. قیمت ورودی باغ فردوس هم به نسبت امکاناتی که داره خیلی مناسبه.

لوکیشن باغ فردوس روی نقشه

جاهای گردشی تهران در پاییز

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه یکی از جاهای باحال تهران تو نیاورانه که پر از گیاهان و درختای متنوعه؛ از بید مجنون و نارون گرفته تا سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک و اقاقیا. تو پاییز، این درختا طبیعت زیبایی رو خلق می‌کنن و پیاده‌روی روی برگ‌های زرد و نارنجی و صدای خش‌خش برگ‌ها، لذت خاصی داره. این پارک یه هدیه پاییزی برای عاشقان پیاده‌رویه. در اصل، پارک جمشیدیه ابتدا یه باغ شخصی متعلق به جمشید الدوله بود و بعداً بخش زیادی از اون رو برای ساخت پارک به شهرداری دادند. پارک جمشیدیه به خاطر ۶۰ نوع پرنده‌ای که داره، یه پوشش جانوری خاصی هم داره. بهش “بهشت سنگی” تهران هم می‌گن چون پیاده‌روی روی سطح شیب‌دار و کفپوش‌های سنگی و ناصافش حس یه جنگل رو به آدم میده.

لوکیشن پارک جمشیدیه روی نقشه

جاهای دیدنی تهران در شب پاییز

جاهای دیدنی تهران در شب پاییز

پل طبیعت

پل طبیعت یکی از جاهای پاییزی تهران محسوب میشه که با طراحی خاص خودش، سه طبقه داره و بوستان آب و آتش رو به پارک طالقانی وصل می‌کنه. معماری این پل واقعاً بی‌نظیره و وقتی شب میشه، با اون نورپردازی فوق‌العاده‌اش، جلوه‌ای خاص پیدا می‌کنه. از بالای این پل می‌تونی منظره‌های زیبایی از دامنه دماوند، کوه‌های البرز و دو پارک طالقانی و آب و آتش رو ببینی.

یکی از دلایلی که پل طبیعت تو پاییز خیلی جذاب میشه، اینه که می‌تونی از زیبایی‌های اطراف پل لذت ببری، تو ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین پیاده‌روی کنی، از مناظر زیبا عکس بگیری و کلی سوژه جذاب کشف کنی. این پل روی بزرگراه مدرس ساخته شده و واقعاً ارزش دیدن داره.

لوکیشن پل طبیعت روی نقشه

جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز

جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز

فشم

یکی از بهترین جاهای پاییزی اطر اف تهران، دره اوشان – فشم هست که حدود ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری شمال شرق تهرانه. فشم به‌خاطر باغ‌های میوه‌اش تو پاییز منظره‌های فوق‌العاده‌ای داره که دیدنشون واقعاً لذت‌بخشه. اطراف این منطقه هم چند تا روستای دیدنی مثل آهار، شکرآب، زایگون، گرماب‌دره و میگون هست که واسه یه سفر یک روزه عالی‌ان و حسابی می‌چسبن.

لوکیشن فشم روی نقشه

بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز

دریاچه شورمست

یه جای خیلی زیبا و رویایی به نام دریاچه شورمست هست که حدود ۱۷۰ کیلومتری تهران قرار گرفته. این دریاچه که ۱۵ هزار متر مربع وسعت و حدود پنج متر عمق داره، تو پاییز واقعا دیدنی میشه و مناظر فوق‌العاده‌ای رو برای عاشقان پاییز به نمایش می‌ذاره. دریاچه شورمست نزدیک روستای شورمست و پنج کیلومتری غرب شهر پل سفید قرار داره و تو ارتفاعات مشرف به این شهره. فاصله‌اش با تهران هم حدود دو ساعت و نیم راهه و واقعاً ارزش دیدن رو داره.

لوکیشن دریاچه شورمست روی نقشه

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *