معرفی بهترین مکان برای عکاسی در کرج [لوکیشن های رایگان]

در این مقاله از مجله گردشگری قصد داریم شما را با 10 مکان زیبا و خاص در کرج برای عکاسی معرفی کنیم. شما می توانید در این جاهای زیبا و خاص عکسها و فیلمهای قشنگ و مطابق سلیقه خودتان بگیرید و به صورت رایگان این کار را انجام دهید و با خیال راحت به این مکان های معرفی شده بروید و از عکاسی یا فیلمبرداری خود لذت ببرید، با ما همراه باشید.

  1. باغ سیب مهرشهر

باغ سیب مهرشهر لوکیشن خوب برای عکاسی در کرج

باغ سیب در بلوار ارم مهرشهر واقع شده است و دارای مناظری زیبا و بی نظیر است که همچنین یکی از جاذبه های گردشگری کرج محسوب می شود. قدمت و عمر این باغ به دوره پهلوی می باشد و بخشی از آن هم جزو محوطه تاریخی کاخ مروارید است. این مکان در فضایی از قله های کوهستانی و میان بوته های زیبا و گل ها و درخت های انبوه و فراوان احاطه شده است که به شما احساس آرامش می دهد و زیبایی های طبیعی آن شما را شگفت زده می کند. باغ سیب در فصل بهار مکان مناسبی برای عکاسی کردن و محیط قشنگی برای تفریح و لذت بردن از چشم اندازهای زیبای باغ است.

  1. پارک هامون

پارک هامون لوکیشن عکاسی در کرج رایگان

پارک هامون در مهرشهر کرج در منطقه 12 واقع است که زیبایی چشم نواز آن، این منطقه را بیشتر جذاب کرده است. این پارک(بوستان) در سال 1389 تاسیس شده و پذیرای افراد زیادی از علاقه مندان طبیعت می باشد و افرادی که به این بوستان رفته اند، پارک هامون را یکی از زیباترین پارک های زیبا و جذاب کرج می دانند. طراحی هوشمندانه و مدرن این بوستان که به شکل یک مستطیل بزرگ و به شکل قرنیه است، دارای آب نمای موزیکال و در کنارش پروژکتورهای رنگارنگ زیبا، استفاده از نورهای مخفی شبانه و رنگ بندی قشنگ باعث شده که این پارک جلوه ی بسیار زیبایی داشته باشد. پارک هامون به شکل طبقاتی ساخته شده و اختلاف سطح را می توانید در همه جای آن ببینید.
گل های مریم، گلایل و بنفشه در جای جای این پارک قابل مشاهده است که زیبایی و طراوت خاصی را به آن بخشیده است. پارک هامون با طراحی و فضای زیبا و خاص خود یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی های قشنگ شما می تواند باشد.

  1. باغ فاتح

باغ فاتح لوکیشن برای عکاسی در کرج

باغ فاتح(بوستان فاتح) تنها باغ به جا مانده از باغ های بزرگ در منطقه جهانشهر کرج است. این باغ یکی از باغ های زیبا است که جزو جاذبه های گردشگری البرز نیز می باشد. بوستان فاتح دارای امکانات تفریحی و ورزشی زیادی است و گروهای سنی مختلفی به این باغ رفت و آمد دارند که برای استراحت و گذراندن وقت مناسب می باشد.
باغ فاتح که ازآن به نام باغشهر هم یاد می شود یکی از سرسبز ترین و پر درخت ترین منطقه های شهر کرج است که درختان زیادی دارد و این باغ در هر فصلی دیدنی است که در تمام فصل ها با طبیعت رنگارنگ خود از شما استقبال می کند.
این بوستان زیبا یکی از در دسترس ترین و زیباترین مکان ها برای عکاسی و خلق عکس های هنری در کرج است.

  1. پارک ملی ایران کوچک

پارک ملی ایران کوچک لوکیشن عکاسی در کرج

پارک ملی ایران کوچک مساحت 7 هکتار دارد و در منطقه جنوب شرقی میدان جمهوری واقع شده می باشد. 80 درصد فضای این پارک مربوط به حوزه فرهنگی و هنری ایران مربوط است. در این پارک سکونتگاه های اقوام ایرانی را می بینیم که شامل سکونتگاه های استان های اصفهان، مازندران، شیراز، گیلان، خوزستان، البرز، خراسان، یزد، بندر ترکمن و بقیه استان های مختلف می باشند که به صورت زیبا با هنرمندی استادان ماهری از استان های مختلفی ساخته شده اند.
در این پارک قسمت های خاص و جذابی برای عکاسی کردن و بازدید طراحی شده است که از نقاط فرهنگی و تاریخی کل کشور ایران الهام گرفته شده است. از جمله بخش های دیدنی این پارک، بازار سعد السلطنه قزوین، خانه های ابیانه، آب انبار یزد و …. می باشند.
برای مراجعه به پارک ملی ایران کوچک می توانید به منطقه جهانشهر کرج، از مسیر بلوار ماهان به سمت خیابان کلهر بروید.

  1. پارک نبوت

پارک نبوت کرج بهترین مکان برای عکاسی

 

پارک نبوت کرج در میدان نبوت واقع شده است که به مساحت 4 هکتار است و به مرور زمان و با گذشت سال ها، این پارک تغییرات و تحولات زیادی را تجربه کرده است و بزرگتر و مجهزتر شده می باشد. در پارک نبوت انواع درخت های زیبا، گل های مختلف و رنگارنگ با هوای پاک باعث شده که این بوستان، دوست داشتنی و محبوب مردم کرج شود و بوستان نبوت لقب ریه شهر کرج را به خود گرفته است و جزو بهترین مکان ها برای عکاسی در شهر کرج است.
در این پارک انواع امکانات و فضاهای تفریحی وجود دارد،راه روهای زیبا مخصوص پیاده روی که در بین درختان وجود دارند، آب نمای موزیکال،موسیقی و فواره های رنگین و قشنگ، نمای زیبا و طراوت را برای بوستان به وجود آورده اند. شما می توانید با قدم زدن در راه روهای جذابی که در بین درختان سرسبز هستند پیاده روی کرده و عکاسی کنید و یا در جاهای مختلف این بوستان عکسهای زیبایی را خلق کنید.

  1. جاده روستای خوارس

جاده روستای خوارس

خوارس، روستایی در 18 کیلومتری شمال غرب کرج می باشد و در مسیر جاده روستای آتشگاه به نوجان، فرعی دوران و خوارس قرار گرفته است. برای رفتن به روستای خوارس باید از سمت باغستان به روستای آتشگاه و از آتشگاه به سمت روستای خوارس رفت. این روستا در مسیر رودخانه ای قرار گرفته است که از کوه های دوران سرچشمه گرفته و به سمت روستای برغان می رود.
روستای خوارس یکی از قشنگ ترین ییلاقات خوش آب و هوا در کرج است که در چهار فصل سال، رودخانه ای پر آب و هوای خنک و مطبوع بی نظیر آن در تمامی فصل های سال مسافران زیادی را نیز به این منطقه جذب می کند.
منطقه ی سر سبز و وسیع و محیط طبیعت زیبای این روستا، فضای خوب و مناسبی را برای عکاسی کردن در جاده این روستا و خود روستا فراهم کرده است و از بهترین مکان ها برای عکاسی در شهر کرج محسوب می شود.

  1. روستای آغشت

باغ برای عکاسی در کرج

روستای آغشت در منطقه کوهستانی قرار دارد که دارای آب و هوایی خاص است و در زمستان هوای سرد و در تابستان هوای معتدلی دارد. این روستا در شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار، دهستان برغان قرار دارد. روستای آغشت دارای مناظری زیبا و خاص است که در فصل های مختلف از کرج و تهران بازدید کنندگان مختلفی را به خود جذب می کند.
طبیعت زیبای این روستا برای فعالیت های زیاد و مختلفی مناسب است و جزو بهترین مکان ها برای عکاسی در شهر کرج به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: بهترین مکان های دونفره کرج برای قرار عاشقانه

  1. قلعه برغان

بهترین مکان برای عکاسی در برغان

قلعه برغان از مکان های دیدنی روستای آغشت می باشد. این قلعه، دژ تاریخی زیبایی که برگرفته از دوره رنسانس است و با دیدنش شما را یاد فیلم های تاریخی اروپایی و حماسی می اندازد. البته این قلعه قدمت تاریخی زیادی ندارد و قدمت آن 10 سال است اما نمای بیرونی قلعه برغان اسرارآمیز و شباهت فراوانی به دژهای قدیمی رومی ها دارد و به همین علت، گردشگران زیادی تصور می کنند این قلعه قدمت تاریخی طولانی دارد.
این قلعه زیبا می تواند از بهترین مکان ها برای عکاسی و خلق اثرهای هنری باشد.

 

  1. روستای آتشگاه

لوکیشن عکاسی خوب در آتشگاه کرج

یکی از مناطق روستایی خوش آب و هوا و تاریخی که در استان البرز قرار دارد، آتشگاه کرج است. این روستا که از دوره اشکانیان و ساسانیان، محل سکونتی برای زرتشتیان بوده است و از جاذبه های گردشگری کرج می باشد. روستای آتشگاه از ییلاقات دارای آب و هوای مطبوع کوهستانی، طبیعت زیبا، امکانات رفاهی و آثار تاریخی است که در ارتفاعات کوهستانی البرز قرار دارد و گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح در روزهای آخر هفته به این روستا می روند.
برای رفتن به این روستا باید به 20 کیلومتری در شمال غربی کرج بروید و مسیر خود را تا 10 کیلومتری شمال گوهردشت ادامه بدهید که این روستا در پایان یک جاده بن بست قرار گرفته است.
روستای آتشگاه، جاده کوهستانی دارد که این جاده تا چالوس ادامه دارد و چشم انداز و منظره زیبایی دارد و این روستا جزو بهترین مکان ها برای عکاسی در کرج به حساب می آید و می توانید عکس های زیبا در این مناظر طبیعی و قشنگ برای خود خلق کنید.

  1. منطقه مهرشهر کرج

لوکیشن عکاسی در مهرشهر کرج

منطقه مهرشهر در جنوب شهر کرج واقع شده می باشد که با دسترسی به بوستان های بزرگ و پارک ها، خیابان های بزرگ و عریض، دسترسی مناسب و خوبی به لوکیشن های عکاسی در باغ و …. دارد که یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی در فضای باز محسوب می شود.

  1. پارک ایران زمین

پارک ایران زمین کرج مکان خوب برای عکاسی

پارک ایران زمین، واقع در شهر کرج، با موقعیت جغرافیایی فوق العاده و امکانات بی نظیرش، جاذبه زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. فضای سبز زیبا و آرامش بخش این پارک، همراه با امکاناتی مانند محیط بازی و دریاچه، آن را به یک مقصد بی همتا برای تفریح و استراحت تبدیل کرده است.

پارک بزرگ و زیبای ایران زمین، با طبیعتی دست نخورده و فوق العاده خود، احساس طراوت و زندگی را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کند. تجهیزات ورزشی و امکانات متنوع این پارک، از جمله دیگر ویژگی‌هایی است که بازدید از آن را بسیار لذت بخش می‌کند. طراحی هوشمندانه این پارک، آن را به یکی از بهترین لوکیشن برای عکاسی در کرج تبدیل کرده است، با الهام از باغ‌های سنتی ایرانی و طراحی زیبایش که به شکل پلکانی و چشم‌نواز است.

پارک ایران زمین کرج، با مساحتی بالغ بر ۷ هکتار، در شمالی میدان اسبی منطقه عظیمیه کرج واقع شده است. آب و هوای خنک و مطبوع این منطقه، به واسطه درختان سرسبز و طبیعت زیبای پارک، از دیگر مزایای این مکان است.

مطالب بیشتر: بهترین کافه برای ولنتاین در کرج

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

مقالات پربازدید