مسافرت 4 روزه کجا بریم

مسافرت 4 روزه کجا بریم؟ ـ بهترین مکان های داخلی و خارجی

سفر، یه معجزه است که حال و هوای آدم رو عوض می‌کنه و کلی انرژی و نشاط بهمون میده. فرقی نمی‌کنه تو ایران باشی یا خارج از کشور، یه سفر چهار روزه می‌تونه حسابی حالت رو خوب کنه. ما تو این مطلب یه عالمه پیشنهاد قشنگ داریم، هم برای سفرهای داخلی و هم خارجی، تو فصل‌های گرم و سرد سال. با این ایده‌ها می‌تونی یه سفر فوق‌العاده و خاطره‌انگیز رو برنامه‌ریزی کنی و کلی کیف کنی! پس تا آخر مقاله مسافرت 4 روزه کجا بریم همراه ما باش.

بهترین مکان داخلی برای مسافرت 4 روزه در فصل گرم

 

توی این گرمای طاقت‌فرسا، یه سفر به یه جای خنک و خوش آب و هوا حسابی می‌چسبه! ما یه لیست از جاهای باحال تو ایران و براتون آماده کردیم که می‌تونید تو این روزای گرم بهشون سفر کنید و حسابی کیف کنید.

همدان بهترین مکان داخلی برای سفر ۴ روزه

همدان

تابستون که می‌شه گرما امان آدم رو می‌بره، واسه همین دنبال یه جای خنک و خوش آب و هوا می‌گردیم که چهار روز تعطیلاتمون رو اونجا بگذرونیم. تو ایران که کلی شهر قشنگ و باحال هست، ما تصمیم گرفتیم بریم غرب یا شمال غرب که هواشون خنک‌ تره. اولین مقصدمون همدان هستش. کلی جاهای دیدنی تو همدان هست که می‌تونیم ازشون دیدن کنیم و حسابی کیف کنیم.

تا همدان چقدر توراهیم؟

می‌خوای بری همدان؟ خب، مثل همیشه، اولین سوال اینه که چقدر راهه تا اونجا. می‌تونی روی نقشه دقیق بفهمی چقدر راهه. از تهران تا همدان یه چیزی حدود 320 کیلومتر راهه. اگه ترافیک و اینا نباشه، 3 تا 4 ساعته میرسی همدان. یه مسیرش از آزادراه ساوه می گذره، یه مسیرشم از قزوین.

جاهای دیدنی همدان:

همدان یه شهر فوق‌ العاده تاریخیه، طوری که هرجا برای تفریح بری یه تیکه از تاریخ رو می‌ بینی. یه عالمه جاهای تفریحی داره که هر کدوم یه چیزی از تاریخ رو نشون می‌دن. انگار تاریخ تو رگ و ریشه‌ی این شهر ریشه داره.

دشت میشان

میشان یه دشت باحال و سرسبزه که توی دامنه کوه الوند قایم شده. کوه‌نوردها عاشقش هستن، و اگه یه سری بهش بزنی، تو هم حتما شیفته‌اش می‌شی. توی مسیر رسیدن به میشن، یه عالمه کتیبه از زمان هخامنشی هم می‌تونی ببینی. یه جورایی یه سفر تاریخی و طبیعت‌گردی تو یه پکیج!

دشت میشان برای مسافرت چهار روزه

شهر بازی رنگین کمان

اگه با خانواده سفر چهار روزه‌ دارید، حتما یه سر به شهربازی رنگین کمان بزنید. این شهربازی بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده تو ایرانه و کلی چیزای هیجان‌انگیز داره که هم شما و هم بچه‌ها رو سرگرم می‌کنه.

همدان پر از جاذبه‌های تاریخی جالبه که دیدن همه‌شون تو یه روز غیرممکنه! یه عالمه مکان باحال هست که می‌تونی ازشون دیدن کنی، مثل:

غار علیصدر
• حمام تاریخی قلعه
• آرامگاه باباطاهر
• تپه هگمتانه
• گنبد علویان
• امامزاده حسین
• بازار سنتی همدان
• برج قربان
آرامگاه بوعلی سینا
• موزه تاریخ طبیعی همدان
• حمام حاج تراب

بهترین مکان داخلی برای مسافرت چهار روزه در فصل سرد

آخه مگه میشه شمال رو ول کرد و رفت یه جای دیگه؟ دریا و ساحل که داره، هواش هم عالیه، واسه تفریح و چادر زدن و اینا حرف نداره، تازه به تهران و بقیه شهرها هم خیلی نزدیکه.

رشت

رشت یکی از توپ ترین شهرهای شماله که کلی چیزای قشنگ داره. اگه برنامه شمال داری، حتما یه سری به رشت بزن. پشیمون نمیشی!

رشت بهترین مقصد برای مسافرت چهار روزه در فصل سرما

تا رشت چقدر توراهیم؟

چقدر طول می‌کشه از شهر خودت تا رشت برسی؟ بستگی داره چطوری بری (مثلا با ماشین، اتوبوس، قطار یا هواپیما) و از کجا راه رو شروع کنی. اما اگه از تهران می‌خوای بری رشت، حدود 327 کیلومتر راه داری و توی یه روز معمولی و بدون ترافیک سنگین، 4 تا 4.5 ساعت طول می‌کشه تا برسی.

جاهای دیدنی رشت

تو مسافرت که باشی، باید حالشو ببری و فقط به فکر استراحت و خوشگذرونی باشی. توی شمال که بری، حتی یه قدم زدن ساده توی یه خیابون پر درخت هم به خاطر هوای خوب و طبیعت قشنگش میتونه یه جور تفریح باشه، اما خب  بهتره که بری سراغ جاهای تفریحی معروفش و حسابی ازش لذت ببری!

بازار رشت

این بازار یه چیز دیگه‌ست! از بزرگترین بازارهای روباز ایرانه و پر از چیزای جالبه. تازه اگه دنبال خرید خوراکی هم باشی، بهترین جا همینجاست. ماهی، ترشی، هر چی که فکرت رو بکنی، اینجا تازه‌شو پیدا می‌کنی.

بازار رشت

یه سریا عاشق تاریخ و گشت‌وگذار در مکان‌های قدیمی هستن. قدم زدن در این مکان‌ها و حس کردن گذر زمان، حسابی حالشون رو خوب میکنه. دوست دارن با دیدن آثار باستانی، تصور کنن که صدها سال پیش کی تو این مکان زندگی میکرده و چه اتفاقاتی رخ داده .

اگر شما هم جزو این دسته از آدم‌ ها هستید، رشت گزینه ایده‌آلی برای سفر شماست. این شهر زیبا علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تفریحات متنوع، پر از مکان‌های تاریخی جذاب و دیدنی است که می‌تونید تو این سفر ۴ روزه از اونا دیدن کنید و حسابی به دوران گذشته سفر کنید. بریم یه سری به چند تا از این مکان‌های تاریخی بزنیم:

• آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی
• مدرسه شاپور
• کاروانسرای لات
• عمارت کلاه فرنگی

بهترین مکان های خارجی برای سفر 4 روزه

در فصل های گرم:

شهر مسکو

مسکو

روسیه تو گرمای تابستون عالیه! مخصوصاً مسکو که یه شهر فوق‌العاده با کلی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگیه. یه عالمه چیز هست که میشه دید، از جمله میدان سرخ، کاخ کرملین، گالری ترتیاکوف، کلیسای سنت باستیل و… . خلاصه که کلی حال میده!

شهر تفلیس

تفلیس

تفلیس، پایتخت گرجستان، یه شهر باحال و خوش‌آب‌وهواست که هر سال کلی مسافر رو به خودش جذب می‌کنه. یه شهر خیلی باکلاس و پر از جاذبه‌ست. یه چیز دیگه که خیلی خوبه اینه که توی تفلیس حسابی امنیت داری و می‌تونی با خیال راحت بچرخی و از شهر لذت ببری. کلی جاهای دیدنی و تاریخی و طبیعی تو تفلیس هست که می‌تونی بری و ازشون دیدن کنی. مثلا می‌تونی بری قلعه ناریکالا، پل صلح، موزه ملی گرجستان، برج ساعت تفلیس، سد ژینوالی و کارتلیس ددا. اگه دنبال سفر چهار روزه باحال و پرماجرا می‌گردی، تفلیس یه گزینه عالیه.

در فصل های سرد:

شهر دبی

دبی

یه شهر فوق‌العاده تو دل امارات، پر از جاذبه‌های باحال و تموم‌نشدنی! انگار یه تیکه از اروپا رو آوردن تو خاورمیانه. سواحلش که حرف نداره، برج و بوم‌های بلندش سر به فلک کشیدن، پارک‌ها و شهربازی‌هاش هم که عالین. یه سفر به این شهر رویایی، یه خاطره‌ی قشنگ و به‌یادماندنی میشه براتون.

شهر بمبئی

بمبئی

از مکان‌هایی که علاوه بر مکان‌های دیدنی آن، فرهنگ و آداب‌ورسوم آن نیز قابل‌توجه است. شهری که مردمان آن در میان انبوهی از آداب‌ورسوم خاص خود زندگی می‌کنند. لباس‌های مردم این شهر نیز بیانگر وابستگی آنها به عقاید و رسم‌هایشان است. اما علاوه بر اینها، غذاهای لذیذ و متنوعی نیز طبخ می‌شود. دروازه هند، غار الفنتا، شهرک سینمایی بالیوود، سواحل جوهو و… از مکان‌های دیدنی و جذاب این شهر هستند.

حرف آخر

دور و نزدیک فرقی نداره، سفرهای داخلی تو ایران با اختلاف بهترین و کم‌خرج‌ترین گزینه برای یه مسافرت چهار روزه هستن. چون خودمون بهتر از هر کسی آب و هوای هر منطقه رو می‌شناسیم و می‌تونیم یه جایی رو انتخاب کنیم که با سلیقمون جور باشه. فرقی نمی‌کنه دنبال دیدن مکان‌های تاریخی و مذهبی باشی یا فقط بخوای از طبیعت لذت ببری و حال و هوات عوض بشه، تو ایران کلی جا هست که بهت خوش بگذره.

 

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

مقالات پربازدید