لونا پارک شیراز

لونا پارک شیراز | معرفی + ورودی و قیمت بلیط وسایل در ۱۴۰۳

لونا پارک شیراز یه جای خیلی باحال و خوش آب و هواست که بالای شهر، نزدیک دروازه قرآنه. این پارک هم قشنگه و هم خیلی حال میده، چون تو یه جای کوهستانی ساخته شده. یعنی اگه بری اونجا، هم از بازیا لذت می‌بری هم یه هوای دلچسب رو تنفس می‌کنی. خلاصه که موقعیت این پارک خیلی دل‌نشینه. اگه دنبال یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی شیراز می‌گردی، لونا پارک یکی از بهترین گزینه‌هاست.

تبلیغات

لونا پارک شیراز کجاست؟

این پارک توی بزرگ راه جمهوری اسلامی، بلوار آیت‌الله ربانی که توی شمال شرقی شیراز هستش قرار گرفته. نزدیک دروازه قرآن که خروجی این شهر به طرف مرودشت هستش، میتونی به لونا پارک برسی. این پارک قشنگ، درست پای یه کوه سرسبز و باصفاست که بهش میگن باباکوهی. اگه از پارک به سمت اون ور نگاه کنی، کوه دیگه ای هم می بینی که بهش میگن چهل مقام.

لوکیشن لونا پارک روی نقشه

لونا پارک شیراز چه روزهایی باز است

مسیر دسترسی لونا پارک شیراز

خودت رو به بلوار آیت الله ربانی برسون و بعدش تا میدان طاووس ادامه بدی. یهو میرسی به هتل بزرگ شیراز و بعدش دیگه تابلوهای راهنمای لونا پارک جلوی روت سبز میشه. لونا پارک درست روبروی دادگاه انقلابه و خیالت راحت باشه، هم پارکینگ داره هم امکانات دیگه. اگه خواستی با اتوبوس بری، خط های ۷۴ و ۷۶ رو سوار شو و تو ایستگاه های دروازه قرآن یا میدان ابوالکلام پیاده شو. این دو تا ایستگاه فقط ۵۰۰ متر با لونا پارک فاصله دارن. اگه هم دوست نداری با اتوبوس بری، میتونی با تاکسی بری. چون لونا پارک نزدیک دروازه قرآن و هتل بزرگ شیرازه، خیلی راحت میتونی از هر جای شهر سوار تاکسی بشی و خودت رو به اونجا برسونی.

قدمت لونا پارک شیراز

در مورد لونا پارک شیراز

لونا پارک یکی از اولین شهربازی‌های ایران بود که کلی دستگاه بازی جدید و خیلی باحال از خارج آورد. همین که لونا پارک این دستگاه‌ها رو آورد، خیلی زود معروف شد و همه، مخصوصاً جوونا، عاشقش شدن. تو لونا پارک کلی چیزای باحال برای همه سن‌ها هست؛ از دستگاه‌های خیلی هیجان‌انگیز برای جوونا گرفته تا بازی‌های آروم‌تر برای بچه‌ها، مثلاً قلعه بادی. حتی یه بخش مخصوص خانوما هم داره که خانوما بتونن راحت و بی‌دغدغه خوش بگذرونن.

لونا پارک شیراز دیگه تقریبا ۳۰ ساله که داره دل مردم رو شاد می‌کنه. این شهربازی از همون اول که کارش رو شروع کرد، کلی طرفدار پیدا کرد، مخصوصا اونایی که دنبال یه هیجان حسابی بودن. لونا پارک تو یه منطقه کوهستانی که خیلی خوش آب و هواست قرار گرفته. جالب اینجاست که تو این پارک ماکتای خیلی قشنگی از بناهای تاریخی شیراز هم ساختن. شب‌ها هم که دیگه نگم براتون، منظره شهر از بالای لونا پارک اونقدر قشنگه که آدم دلش می‌خواد ساعت‌ها اونجا بمونه.

پیشنهاد میکنم اگه به این شهر سفر کردید، حتما از پارک دراک شیراز هم دیدن کنید.

تاپ زنجیری لونا پارک شیراز

انواع وسایل بازی و سرگرمی لونا پارک

لونا پارک یه بهشت واقعی برای کساییه که دنبال هیجانن! فرقی نمی‌کنه بچه باشی یا بزرگ، حتماً یه چیزی پیدا می‌کنی که سوار شی و کلی کیف کنی. از اون سرسره‌های بلند و چرخ و فلک‌های بزرگ گرفته تا بازی‌های خیلی هیجان‌انگیزتر، هرچی که فکرشو بکنی اینجا هست. بیا تا با هم یه سری از این وسایل این شهربازی باحال رو بشناسیم.

چرخ و فلک

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های شیراز، چرخ‌وفلک بزرگ و بلندی هست که تو شهربازی لونا پارک قرار داره. اگه یه بار به شیراز بری، حتما اسم این چرخ‌وفلک به گوشت خورده. وقتی سوار این چرخ‌وفلک می‌شی، انگار داری کل شهر رو از بالا نگاه می‌کنی و یه منظره‌ی خیلی قشنگ از شیراز رو می‌بینی. این چرخ‌وفلک اونقدر بزرگه که از دور هم دیده می‌شه و خیلی از مسافرها برای اینکه این منظره‌ی زیبا رو از دست ندن، حتما سوارش می‌شن.

پینت بال

پینت‌بال یه بازی دیوونه‌وار و خفنه که تو خیلی از شهربازی‌ها هست و خوشبختانه لونا پارک هم ازش جا نمونده. تصور کن خودت رو وسط یه جنگ واقعی! دو تا تیم که دارن با هم درگیرن و اسلحه‌هاشون پر از توپ‌های رنگیه. آدرنالین تا مغز استخوانت نفوذ می‌کنه و یه هیجان وصف‌ناپذیر رو تجربه می‌کنی. باید مثل یه سرباز حرفه ای لباس مخصوص بپوشی، کلاه ایمنی سرت کنی و با یه اسلحه تو دستت آماده‌ی نبرد باشی.

لیزر تگ

لیزر تگ مثل پینت باله، ولی خیلی باحال‌تر! تو این بازی دیگه خبری از اون گلوله‌های رنگی دردناکی که تو پینت بال هست نیست. به جای اون، یه تفنگ لیزری داریم که باهاش به همدیگه شلیک می‌کنیم. این بازی یه جورایی مثل جنگ‌های ستاره‌ای خودمونیه! البته که این بازی یه قانون مهم داره: باید بالای ۱۲ سال سن داشته باشی تا بتونی بازی کنی. پس اگه کوچولو هستی، باید یه کم بزرگ‌تر بشی تا بتونی از هیجان لیزر تگ لذت ببری.

قلعه بادی

چهار تا قلعه‌ی خیلی باحال و رنگارنگ درست کردن که بچه‌ها میتونن توش بپرن و کلی شیطنت کنن. این قلعه‌ها اونقدر جذابن که بچه‌ها ساعت‌ها مشغول بازی میشن و کلی کیف می‌کنن!

حریم وحشت

اگه دنبال یه هیجان بی‌نظیر توی شهربازی لونا شیراز هستی، حریم وحشت منتظرته! تصور کن وارد یه دنیای تاریک و پر از رمز و راز بشی، با هر قدمی که توی سالن های حریم وحشت برمی‌داری، یه ترس جدید سراغت بیاد و قلبت از جا کنده بشه! این همه هنر و طراحی خاص، آدرنالین رو تو رگ‌هات به جوش می‌آره و یه تجربه فراموش‌نشدنی برات رقم می‌زنه. پیشنهاد میکنم حتما به حریم وحشت که ترسناک ترین اتاق فرار توی شیراز به حساب میاد سر بزنید.

رنجر

رنجر لونا پارک شیراز یه دستگاه دیوونه‌واریه که آدرنالینتو تا سقف میبره بالا! سوار که میشی، اولش آروم آروم شروع می‌کنه و کم کم تندتر میشه. هر دفعه که میره بالا و پایین، یه کم بیشتر هول می‌ده. آخرشم که دیگه یهو وایمیسته، سر و ته می‌شی و چند ثانیه آویزون می مونی! اگه دنبال یه هیجان بی‌نظیری، رنجر بهترین گزینه است.

از وسایل بازی های دیگه که توی این شهر بازی قرار گرفته به سرسره آبشار، چرخش فضایی، صندلی پرنده، دراگون، بشقاب‌پرنده، قطار داخل تونل، آکروجت، شبیه‌ساز ترن هوایی، ماشین سواری، الاکلنگ، دایناسور، تاب گردان، میمون گردان و… هم میشه اشاره کرد.

هزینه ورودی لونا پارک شیراز

ساعت کاری لونا پارک شیراز

درجواب این سوال که لونا پارک شیراز تا ساعت چند باز است؟ باید بگم این شهربازی از ۶ عصر تا ۱۲ شب بازه. فقط اینکه یه نکته ای وجود داره، این پارک تو زمستون تعطیله چون هوا سرده و برف میاد. شب‌ها لونا پارک شلوغ‌ تره. اگه از صف و اینجور چیزا خوشت نمیاد، بهتره اول وقت بری که خلوت‌تر باشه. پیشنهاد میکنم قبل رفتنت به شماره ۰۷۱۳۲۲۹۸۶۲۴ زنگ بزنی تا با خیال راحت بری.

قیمت بلیط لونا پارک شیراز ۱۴۰۳

هزینه ورودی لونا پارک شیراز توی سال ۱۴۰۳ نفری ۱۰ هزار تومن هستش ولی برای هر کدوم از وسایل باید بلیط جداگانه بگیری. قیمت بلیط هر کدوم از وسایل رو داخل جدول زیر برات گذاشتم.

عنوان بازی قیمت (تومان)
سرسره آبشار ۶۸,۵۰۰
کشتی صبا ۶۸,۵۰۰
سورتمه ۶۸,۵۰۰
فریز بی ۸۲,۵۰۰
تاب زنجیری بزرگسالان ۸۲,۵۰۰
صندلی پرنده ۶۸,۵۰۰
سالتو ۸۵,۵۰۰
ماشین برقی ۶۸,۵۰۰
بوستر ۸۲,۵۰۰
تاب زنجیری کودک ۴۹,۵۰۰
قلعه بادی کودک ۵۴,۵۰۰
هلیکوپتر کودک ۴۳,۵۰۰
قطار کودک ۴۳,۵۰۰
تونل وحشت ۸۲,۵۰۰
چرخش فضایی ۶۸,۵۰۰
رنجر ۸۲,۵۰۰
ترامپولین کودک ۵۴,۵۰۰
تکان دهنده کودک ۳۴,۵۰۰
موتور کراس ۴۳,۵۰۰
قایق اژدهای دراگون ۵۲,۵۰۰
گاو وحشی ۶۸,۵۰۰
سینما ۷ بعدی ۶۸,۵۰۰
چرخ و فلک ۶۸,۵۰۰
ترن هوایی ۶۸,۵۰۰

جاهای دیدنی نزدیک به شهربازی لونا شیراز

جاهای دیدنی نزدیک به لونا پارک شیراز

دروازه قرآن

دروازه قرآن تو شمال شرقی شیراز، ابتدای جاده شیراز به سعادت‌شهر قرار داره و اگه از لونا پارک بخوای پیاده بری، فقط ۱۰ دقیقه راهه. قدیما شیراز ۶ تا دروازه داشته که اسم‌هاشون قرآن، اصفهان، سعدی، قصابخانه، کازرون و «شاه داعی تا اله» بوده. ولی الان فقط دروازه قرآن مونده. این دروازه به دستور عضدالدوله دیلمی ساخته شده و بالاش یه قرآن گذاشته بودن تا مسافرایی که رد میشن به برکت اون قرآن، سفرشون به سلامت باشه. تو دوره زندیه هم کریمخان دستور داد دروازه رو مرمت کنن و دو تا قرآن که به “هفده من” معروف بودن رو بالاش گذاشتن. الان اون قرآن‌ها تو موزه پارس نگهداری میشن.

جاذبه های گردشگری نزدیک لونا پارک شیراز

آرامگاه خواجوی کرمانی

آرامگاه خواجوی کرمانی توی شمال شرق شیراز، کنار دروازه قرآن قرار داره و اگه از لونا پارک بخوای پیاده بری، حدود ۱۰ دقیقه راهه. این آرامگاه تو دامنه کوه صبوی و سر جاده شیراز به اصفهان قرار گرفته. خواجوی کرمانی یکی از شاعران معروف ایرانیه که تو سال ۶۵۹ هجری شمسی تو کرمان به دنیا اومده. یه مدت از عمرش رو تو سفر و بغداد گذرونده و بعد که به ایران برگشته، اومده شیراز و مدتی هم پیش استادی به نام ابواسحاق بوده. جالبه بدونی که نزدیک آرامگاهش سه تا غار هست که می‌گن تو یکی از این غارها عبادت می‌کرده. اگه خواستی بری بازدید، بدون که از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب بازه.

دیدنی های اطراف لونا پارک شیراز

آرامگاه حافظ

مقبره حافظ، شاعر بزرگ قرن هشتم که به “لسان‌الغیب” معروفه، تو بلوار آزادی شیراز قرار داره، بین بلوار چهل مقام و خیابان حافظ. اگه از لونا پارک بخوای بری، حدود ۲.۵ کیلومتر راهه که با ماشین چهار دقیقه بیشتر طول نمی‌کشه. بعد از وفات حافظ، اونو تو باغ مصلی زیر سایه یه سرو به خاک سپردن. در زمان حکومت میرزا ابوالقاسم گورکانی، روی قبرش یه عمارت گنبدی ساختن و روبه‌روی اون هم یه حوض بزرگ بنا کردن. این بنا تو دوره شاه عباس و نادر شاه مرمت شد، اما اصلی‌ترین تغییرات و بازسازی‌ها رو کریمخان زند انجام داد. به دستور کریمخان، یه تالار با چهار ستون یک‌پارچه روی قبر حافظ ساختن که از شمال و جنوب باز بود و از طرفین هم دو تا اتاق داشت.

جاذبه های دیدنی نزدیک لونا پارک شیراز

موزه هفت‌ تنان

باغ موزه هفت‌تنان که بعضی‌ها بهش باغ تیکه هفت تنان هم می‌گن، تو شمال شیراز و نزدیک آرامگاه حافظ قرار گرفته. این باغ موزه حدود ۳۳۸۸ متر مربع مساحت داره و بنای داخلیش هم ۹۸۸ متر مربعه. قدمت این باغ به دوره زندیه برمی‌گرده، اما ساختمون داخلش متعلق به دوره کریمخان زند هست. اسم این باغ به خاطر وجود هفت تا سنگ قبره که متعلق به هفت عارف بزرگ بوده و به دستور کریمخان روی هر کدومشون یه سنگ بزرگ قرار دادن. داخل عمارت باغ یه تالار هست که تو طاقچه‌هاش پنج تا نقاشی معروف از دوران زندیه رو می‌بینی. سقف این تالار روی دو ستون بزرگ قرار گرفته و وسط عمارت هم یه حوض بزرگ دیده می‌شه. اگر از لونا پارک بخوای بری، حدود سه کیلومتر راهه که با ماشین حدود پنج دقیقه طول می‌کشه.

از جاذبه های گردشگری دیگه ای که نزدیک لونا پارک شیراز قرار گرفته میشه به آبشار شیراز، مقبره باباکوهی، باغ جهان نما، گهواره دید و آرامگاه سعدی هم اشاره کرد.

سوالات متداول

آیا لونا پارک شیراز باز است در ۱۴۰۳؟

در حال حاضر این مجموعه از ۶ عصر تا ۱۲ شب فعالیت میکنه ولی ممکنه توی زمستون تعطیل باشه. پیشنهاد میکنم قبل رفتن حتما با شماره ۰۷۱۳۲۲۹۸۶۲۴ تماس بگیرید.

هزینه ورودی لونا پارک شیراز چند است؟

نفری ۱۰ هزار تومن

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *