سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود | اطلاعات کامل + قیمت بلیط 1403

شمال کشورمون پر از شگفتی و زیباییه و هر کدوم از شهرهاش کلی جاذبه دارن. واسه همینم هست که جزو بهترین مقاصد گردشگری تو ایران به حساب میان و هر سال میلیون‌ها مسافر از سراسر کشور به اونجا میرن. یکی از این شهرها نمک‌ ابرود تو استان مازندرانه که به خاطر جاذبه‌های دیدنی و تفریحی زیادش معروفه. این شهرک تفریحی توریستی کلی امکانات رفاهی و تفریحی برای مسافرا داره. سورتمه نمک آبرود یکی از این تفریحات هیجان‌انگیزه که کلی طرفدار پیدا کرده. اگر میخوای اطلاعات بیشتری درباره این تفریح فوق العاده داشته باشی پس این مقاله رو اصلا از دست نده.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی مازندران

قیمت سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود کجاست؟

نمک آبرود یه شهرک توی استان مازندران و 12 کیلومتری جاده چالوس به تنکابن قرار داره. اگه از تهران می‌خوای بری نمک آبرود، 211 کیلومتر راه داری. برای رسیدن به این مکان، باید بری جاده چالوس و بعد از اون، به سمت تنکابن حرکت کنی. توی راه، یه خروجی هست که به شهرک نمک آبرود می‌رسه. سورتمه نمک آبرود پایین مجموعه قرار گرفته و برای رسیدن بهش نیازی به سوار شدن تله‌ کابین نیست.

آدرس دقیق: استان مازندران، شهرستان نمک ابرود، جاده چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس – تنکابن، مجموعه تفریحی نمک آبرود.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های جاده چالوس

برای دیدن لوکیشن سورتمه نمک آبرود روی نقشه کلیک کنید.

سورتمه جنگلی نمک آبرود

مشخصات سورتمه نمک آبرود

اولین سورتمه ایه که تو ایران ساخته شده و انقدر مسیرش طولانیه که لقب “طولانی‌ترین مسیر سورتمه سواری کشور” رو هم بهش دادن. خط ریل سورتمه نمک آبرود یه مسیر ۱۲۵۰ متری تو دل جنگله که حسابی آدرنالینتو بالا می بره. از سطح زمین ۹۰ متر ارتفاع داره و با سرعتی معادل ۲۵ کیلومتر بر ساعت حرکت می کنه. نگران سرعت زیاد نباش، اگه دلت یهو طاقت نیاورد می تونی با استفاده از شاسی هایی که کنار سورتمه هست سرعتشو کم کنی.

یه شرکت آلمانی به اسم ویگاند وظیفه طراحی و ساخت این سورتمه رو برعهده داشته و تمام استانداردهای لازم رو هم رعایت کرده. علاوه بر این، شرکت عمران و مسکن شمال هم حسابی روی کار و امنیت این سورتمه نظارت می‌کنه تا خیالت از هر نظر راحت باشه و بتونی کیف کنی! یه چیز دیگه هم اینکه تعداد سورتمه های این مجموعه ۵۶ تا هستش.

عکس سورتمه نمک آبرود

شرایط استفاده از سورتمه جنگلی نمک آبرود

  1. سوار شدن کودکان زیر 5 سال طور کامل ممنوعه.
  2. کودکان 7 تا 10 سال فقط با همراهی والدین و با بلیط دو نفره می تونن سوار بشن.
  3. اگر بیماری قلبی، دیسک گردن و کمر دارید بهتره قید سورتمه رو بزنید
  4. تا آخر مسیر، کمربندتون رو اصلا باز نکنید
  5. وسط راه توقف یا پیاده شدن ممنوعه! هم برای خودتون و هم برای بقیه خطرناکه.
  6. فقط برای مواقع اضطراری از ترمز استفاده کنید. برای حفظ فاصله با سورتمه جلویی هم می تونید ازش کمک بگیرید.
  7. تو روزای بارونی هم سورتمه تعطیله!
  8. رعایت قوانین و مقررات برای حفظ ایمنی خودتون و بقیه ضروریه.

سورتمه شهربازی نمک آبرود

قیمت بلیط سورتمه نمک آبرود ۱۴۰۳

اگه هوس سورتمه‌ سواری تو نمک‌ آبرود رو کردی، باید بلیط تهیه کنی. بلیطش نفری 200 هزار تومنه، فرقی هم نمی‌کنه که بچه باشی یا بزرگسال. بچه‌ ها هم باید بلیط داشته باشن، البته اگه بین 7 تا 10 سالشون باشه می‌تونن با یه بزرگسال سوار سورتمه بشن و یه بلیط دو نفره بگیرن. یه چیز دیگه هم هست، اگه با ماشین خودتون می‌رید به این مجموعه، باید 80 هزار تومن هم پول پارکینگ بدین.

ساعت کاری سورتمه نمک آبرود

از صبح زود، یعنی 8 صبح تا غروب آفتاب، یعنی 7 شب، بازه و منتظر شماست. البته یادت باشه که یه وقتایی که هوا خیلی بده، مثلاً بارون یا برف شدید می‌باره، سورتمه نمک ابرود تعطیله. پس قبل از اینکه راهی بشی، یه زنگ بزن و از باز بودنش مطمئن شو.

جاهای دیدنی و تفریحات اطراف سورتمه شهربازی نمک آبرود

جاهای دیدنی اطراف نمک آبرود

پارک جنگلی

پارک جنگلی نمک آبرود یه جاییه که بیشتر از ۲۰۰ هکتار وسعت داره و پر از درختای وحشی و قشنگه. جالبه که بدونی بعضی از این درختا، شمشاد هستن و عمرشون به بیش از ۷۰۰ سال میرسه! این پارک یه طبیعت بکر و دست‌نخورده داره و یه عالمه حیوون وحشی توش زندگی می‌کنن. این پارک یه جاذبه گردشگری مهم تو شمال ایرانه و کلی تفریح و سرگرمی توش پیدا میشه. مثلا می‌تونی تو این پارک جنگلی پیاده‌ روی کنی، پیک‌ نیک بری، از آبشار و رودخونه لذت ببری و یه عالمه عکسای قشنگ بگیری.

تفریحات اطراف سورتمه نمک آبرود

تله کابین

تله کابین نمک آبرود یکی از محبوب‌ترین تفریحات شمال کشور هست که از سال 1372 تا حالا کلی طرفدار داره. بعد از این همه سال، هنوز هم جزو بهترین تله کابین‌های ایران محسوب می‌شه و خوشبختانه تا حالا هیچ اتفاق ناگواری توش نیفتاده. این نشون می‌ده که هم ساختش اصولی بوده و هم خیلی خوب ازش نگهداری می‌شه. دو خط جدا داره که هر کدوم یه جور حال و هوای خودشون رو دارن:

خط 1: 42 کابین 4 نفره داره که تو 15 دقیقه شما رو به قله مدوبن می‌بره. توی این مسیر 1200 متری می‌تونید از زیبایی‌های شمال لذت ببرید.

خط 2: 35 کابین 6 نفره داره که یه مسیر 1700 متری رو طی می‌کنن. توی 5 دقیقه به بالای قله می‌رسید و می‌تونید چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از کل منطقه رو تماشا کنید.

قیمت بلیط برای هر دو خط تله کابین یه جوره و نرخ‌های مختلفی برای سنین مختلف وجود داره.

موزه اطراف سورتمه نمک ابرود

موزه خودروهای تاریخی

اگه عشق ماشین داری، یه سر به موزه خودروهای تاریخی نمک آبرود بزن که بی‌نظیره! اینجا پر از ماشین‌های قدیمی و آنتیکه که انگار از دل تاریخ بیرون اومدن. جای موزه هم عالیه. دسترسیش خیلی راحته و می‌تونی بعد از دیدن ماشین‌ها، یه سر هم به بقیه جاذبه‌های نمک آبرود بزنی. یه تیر دو نشون که می‌گن همینه! عکس‌های یادگاری با ماشین‌های عتیقه که بگیری، یه هوایی هم عوض می‌کنی و حسابی سرحال می‌شی.

مهم‌ترین بخش موزه، بدون شک، همون ماشینای کلاسیکه که آدمو محو خودشون می‌کنن. توی این قسمت، ۲۵ تا از خوشگل‌ترین و نایاب‌ترین ماشینای دنیا از همه جا جمع شده. فرقی نمی‌کنه که عاشق ماشینای آمریکایی باشی یا طرفدار مدل‌های اروپایی، توی این موزه یه عالمه چیز واسه دیدن و کیف کردن پیدا می‌کنی.

 

 

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =

مقالات پربازدید