جاهای دیدنی دبی

بهترین جاهای دیدنی دبی | لیست ۴۰ جاذبه گردشگری دبی امارات

دبی که یه زمانی یه دهکده ماهیگیری ساده تو خلیج فارس بود، حالا به یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای دنیا تبدیل شده. بیشتر از ۲۰۰ ملیت مختلف تو این شهر کنار هم زندگی می‌کنن، هرکدوم با فرهنگ، غذا و استایل خودشون. این شهر یکی از اون هفت امارتیه که کشور امارات متحده عربی رو تشکیل می‌ده و با سرعتی باور نکردنی پیشرفت کرده. از ساحل‌های شنی تا برج های لوکس که شبیه یه شاهکار هنریه، همه چیز تو دبی یه جور خاص و متفاوت به نظر می‌رسه. اگه برنامه داری که بری دبی، باید بدونی اینجا فقط یه مقصد معمولی نیست، یه دنیای کاملاً جدید از تجمل، فرهنگ‌های مختلف و سرگرمی‌های عجیب و غریبه. اگه آماده‌ای که سفرت رو شروع کنی، اینجا یه لیست درجه یک از بهترین جاهای دیدنی دبی که باید ببینی، برات آماده کردیم.

تبلیغات

بهترین جاذبه های گردشگری دبی

اکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب یکی از جاهای دیدنی دبی

اکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی دبیه که حتماً باید ببینید! این جاذبه توی دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان قرار داره و واقعاً یه سفر فراموش‌نشدنی به دنیای شگفت‌انگیز زیر دریا رو براتون فراهم می‌کنه. آکواریوم دبی با ظرفیت ۱۰ میلیون لیتر آب، یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های سرپوشیده‌ی جهانه و دنیای متنوعی از موجودات دریایی رو به نمایش می‌ذاره. شما می‌تونید از نزدیک انواع و اقسام ماهی‌ها، کوسه‌ها، و حتی لاک‌پشت‌های دریایی رو ببینید و به این فکر کنید که چه دنیای شگفت‌انگیزی زیر آب منتظر شماست.

باغ وحش زیر آب هم درست بالای آکواریوم قرار داره و به شما این امکان رو می‌ده که با موجوداتی مثل پنگوئن‌ها، خرچنگ‌ها، موش‌های آبی و اسب‌های دریایی از نزدیک آشنا بشید. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها، کینگ کروک هست که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خزندگان دنیا شناخته می‌شه و طولش به بیش از ۵ متر می‌رسه و وزنی بالغ بر ۷۵۰ کیلوگرم داره. واقعاً دیدن این غول بزرگ یکی از تجربیات خاصیه! علاوه بر این، باغ وحش زیر آب نمایشگاه‌های جالب و خلاقانه‌ای هم برگزار می‌کنه. مثلاً نمایشگاه «موجودات شب امارات» که تجربه‌ای متفاوت از زندگی شبانه در بیابان رو به شما نشون می‌ده و به شما می‌گه که چطور موجودات خاص و شگفت‌انگیز در تاریکی شب به زندگی ادامه می‌دن.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، اتوبان شیخ زاید، مرکز خرید دبی مال
نحوه دسترسیبا مترو خط قرمز رنگ به ایستگاه برج خلیفه یا دبی مال بروید
ساعت کاریدوشنبه تا جمعه ۱۰:۰۰ الی ۲۳:۰۰
شنبه و یکشنبه ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰
مدت زمان مورد نیاز برای بازدیدتونل آکواریوم: حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه
باغ وحش زیر آب: ۱ تا ۲ ساعت

فواره دیدنی یا آبنمای دبی

فواره دبی

فواره دبی، یه شاهکار با موسیقیه که آب رو تا ۱۵۲ متر بالا پرتاب می‌کنه! یعنی فکر کن، این ارتفاع به بلندی یه ساختمون ۵۰ طبقه است. هر روز هم این شوهای دیدنی در دریاچه ۳۰ جریبی برج خلیفه اجرا میشه. طراحیش هم دست سازندگان معروف فواره‌های بلاژیو در وگاس بوده. اینجا واقعاً یه تجربه‌ی بی‌نظیره؛ وقتی آب و نور با موزیک ترکیب می‌شه، واقعاً محشر میشه!

موضوعجزئیات
آدرسامارات متحده عربی، دبی، بلوار شیخ محمد بن رشید، فشن پارکینگ دبی مال
ساعت کاریاز ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۳:۰۰، هر ۳۰ دقیقه یک بار
مدت زمان مورد نیاز۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت

آکواریوم لاست چمبرز یکی از جاهای دیدنی معروف دبی

آکواریوم لاست چمبرز

بزرگ‌ترین آکواریوم خاورمیانه و آفریقا منتظرته! داستان از این قراره که ویرانه‌های شهر افسانه‌ای آتلانتیس که هزاران سال پیش توی اعماق دریا گم شده بودن، بالاخره کشف شدن و حالا توی آکواریوم لاست چمبرز دبی زنده شدن. اینجا جاییه که می‌تونی تو دنیای اسرارآمیز زیر آب گم بشی و با ۶۵ هزار موجود دریایی عجیب و غریب رو در رو بشی. از کوسه‌های هیجان‌انگیز گرفته تا مارماهی‌های مرموز، اسب‌های دریایی کوچولو و حتی پیراناهای خطرناک! همه‌شون اینجا منتظرن تا تو رو به ماجراجویی تو دنیای آتلانتیس ببرن.

ولی داستان فقط به همینجا ختم نمیشه! این آکواریوم پر از پیچ‌واپیچ‌ها و تونل‌های شیشه‌ایه که حس می‌کنی تو دل دریا قدم می‌زنی. یه حس خاصی بهت دست می‌ده که انگار وسط ماجراجویی فیلم‌های علمی‌تخیلی هستی. از اون گذشته، اگه دنبال هیجان و یادگیری بیشتر باشی، یه تانک لمسی هم وجود داره که می‌تونی موجودات دریایی رو لمس کنی و از نزدیک حس کنی. تازه، هر روز یه سری نمایش‌های تعاملی و جذاب توی تئاتر آبی برگزار می‌شه که حیات زیر آب رو برات زنده‌تر از همیشه می‌کنه. لاست چمبرز فقط یه جاذبه توریستی نیست، بلکه یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری دبی و مهم‌ترین مراکز آموزش و حفاظت از حیات دریایی هم هست.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، اتوبان شیخ زاید (E11)، پالم جمیرا
ساعت کاریهمه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۱:۰۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۱ ساعت

باغ گل معجزه یکی از جاهای باحال دبی

باغ گل معجزه

باغ معجزه یکی از خاص ترین جاذبه های دیدنی دبی هستش که نه تنها برای بازدیدکنندگان محلی، بلکه برای گردشگران خارجی هم فوق‌العاده جذابه. این باغ با طراحی بی‌نظیرش و نمایش‌های شگفت‌انگیز، هر کسی رو مجذوب خودش می‌کنه. تو فاز اولش، امکاناتی رو ارائه می‌ده که تجربه بازدید رو راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنه. از پارکینگ‌های روباز و VIP بگیرید تا نشیمنگاه‌های دلنشین برای استراحت. توالت و وضوخانه هم برای راحتی بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده، و اتاق نگهبانی و اتاق کمک‌های اولیه هم وجود داره تا خیال شما از بابت امنیت و سلامتی راحت باشه. برای کسانی که نیاز به حمایت دارن، گاری‌هایی فراهم شده تا بتونن بدون دغدغه از زیبایی‌های باغ لذت ببرن. و البته، کیوسک‌های تجاری و خرده‌فروشی هم هست که می‌تونید سوغاتی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه رو تهیه کنید.

عنوانجزئیات
آدرس امارات، دبی، منطقه البرشا، منطقه دبی لند
ساعت کاری شنبه و یکشنبه از ۰۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰، دوشنبه تا جمعه از ۰۹:۰۰ الی ۲۱:۰۰
مدت زمان حدود ۸ ساعت

فریم دبی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی

قاب دبی (فریم دبی)

دبی فریم یا قاب دبی،درست مثل یه پنجره جادویی، شهر رو از دو زاویه کاملاً متفاوت بهت نشون می‌ده. از یه طرف، دیره و کرامه و اون کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی رو می‌بینی که پر از داستان‌های نوستالژیکه، و از طرف دیگه، برج‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ای مثل برج خلیفه و برج‌های امارات رو داری که نماد دبی مدرنه. یه تضاد جذاب که انگار گذشته و حال دبی رو تو یه قاب آورده.

این مکان دیدنی خارق‌العاده با ۱۵۰ متر ارتفاع و ۹۵ متر عرض، بیشتر شبیه به یه قاب عکس بزرگ طراحی شده که توش می‌تونی دبی رو از یه زاویه دیگه ببینی. جالبیش اینه که بیرون قاب رو از لوگوی نمایشگاه EXPO 2020 الهام گرفتن و تو کتاب رکوردهای جهانی گینس هم ثبت شده به‌عنوان بزرگ‌ترین قاب عکس دنیا! دبی فریم نه فقط یه قاب برای عکسای اینستاگرامی خوشگل، بلکه یه پل ارتباطی بین تاریخ غنی و آینده درخشانه. داخلش یه موزه دارن که کل داستان دبی رو، از قدیما تا برنامه‌های بلندپروازانه‌ای که برای آینده دارن، برات تعریف می‌کنه.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، پارک زعبیل، ورودی شماره ۴
نحوه دسترسیبا مترو خط قرمز به ایستگاه Al Jafiliya بروید و سپس ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید تا به قاب دبی برسید. همچنین می‌توانید با اتوبوس شماره F09 هم به اینجا بیایید.
ساعت کاریهمه روزه از ۰۹:۰۰ الی ۲۱:۰۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۲ ساعت

بهترین برج های دبی

برج خلیفه یکی از زیباترین برج های دبی

برج خلیفه

برج خلیفه یه غول آهنیه که یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی محسوب میشه و تو قلب این شهر خودنمایی می‌کنه. با ارتفاع بیش از ۸۲۸ متر و ۱۶۳ طبقه، رکورد بلندترین ساختمان دنیا رو هم داره. وقتی میری بالای برج، یه منظره فوق‌العاده از دبی و خلیج فارس میبینی، مخصوصاً توی عرشه‌های دید باز که برای عکاسی و ویوهای ناب ساخته شدن. تو طبقه ۱۵۴، یه سالن خفن داره که حس می‌کنی دنیا زیر پاته! تازه طبقه‌های ۳۸ و ۳۹ هم هتل دارن برای اونایی که می‌خوان لاکچری‌ترین تجربه اقامت رو داشته باشن.

این برج با الهام از مسجد بزرگ سامرا طراحی شده، و ساختش دست معمارای شرکت Skidmore،Owings & Merrill  بوده که واقعاً یه شاهکار خلق کردن. اگه دلت نمی‌خواد تو صفای طولانی بمونی، پیشنهاد می‌کنم قبلش بلیط رزرو کنی. برج خلیفه به خاطر نزدیکی به دبی مال هم خیلی پرطرفداره، پس اگه می‌خوای یه روز کامل پر از خرید، غذا و ویوهای فوق‌العاده داشته باشی، حتماً اینجا رو تو لیستت بذار.

عنوانجزئیات
آدرس امارات، دبی، بزرگراه شیخ محمد بن زاید، جنب مرکز خرید دبی مال
ساعت کاریطبقات ۱۲۴ و ۱۲۵:
شنبه و یکشنبه: ۰۵:۰۰ الی ۲۴:۰۰
دوشنبه تا جمعه: ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰
طبقه ۱۴۸:
همه روزه: ساعت غیر پیک ۲۱:۰۰ الی ۲۳:۰۰ و ساعت پیک ۱۲:۰۰ الی ۱۸:۰۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۲ ساعت

برج نخل یکی از زیباترین جاذبه های دبی

پالم ویو (برج نخل)

حالا تصور کن که بالای برج پالم تاور ایستادی، جایی که ارتفاعش به ۲۴۰ متر می‌رسه و تو دقیقاً توی طبقه ۵۲ هستی. اینجا به تو این فرصت رو می‌ده که از یک منظره بی‌نظیر ۳۶۰ درجه‌ای لذت ببری. از تراس بازش، می‌تونی زیبایی‌های نخل جمیرا و خلیج فارس رو به وضوح ببینی. بجز منظره‌های معروف، گوشه‌ و کنار شهر هم با جواهرات پنهانش، تو رو شگفت‌زده می‌کنه.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، نخل جمیرا، پالم تاور
نحوه دسترسیبا استفاده از مونوریل پالم جمیرا در ایستگاه Nakheel Mall پیاده شوید
ساعت کاریدوشنبه تا جمعه: ۰۹:۰۰ الی ۲۰:۳۰
شنبه و یکشنبه: ۰۵:۳۰ الی ۲۰:۳۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۲ تا ۳ ساعت

برج العرب یکی از معروف ترین جاهای دبی

برج العرب

این برج یکی از معروف ترین جاهای دیدنی دبی هستش که به سرعت برای مردم جهان شناخته شده. هتل برج العرب، یکی از بلندترین و لوکس‌ترین هتل‌های جهانه که با طراحی خاصش مثل یک بادبان سفید، واقعاً دل هر بیننده‌ای رو می‌بره. این شاهکار معماری در ساحل جمیرا قرار داره و با ارتفاعی حدود ۳۲۱ متر، نماد واقعی افق دبی به حساب میاد. وقتی به این هتل نگاه می‌کنی، احساس می‌کنی وارد دنیای مجلل و رویایی دبی شدی. خدمات فوق‌العاده و امکانات بی‌نظیرش هم باعث می‌شه هر کسی بخواد یک بار هم که شده توی این هتل اقامت داشته باشه. برج العرب رکوردهایی هم داره، مثل گران‌ترین کوکتل که قیمتش ۲۷۳۲۱ درهم (تقریباً ۷۴۳۹ دلار) هست و بزرگ‌ترین لوستر کریستالی سواروسکی که با ۲۱۰۰۰ کریستال درست شده و ارزشی معادل ۱.۳ میلیون درهم داره.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، جمیرا، هتل برج العرب
نحوه دسترسیبا اتوبوس شماره ۸، ۸۱ یا X28 به محل برسید
ساعت کاریهمه روزه از ۱۰:۰۰ الی ۱۹:۰۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۹۰ دقیقه

کایان یکی از برج های زیبای دبی

برج کایان

این آسمان‌خراش خیره‌کننده تو دبی مارینا، طراحی‌اش به همون شرکتی برمی‌گرده که برج خلیفه و برج ترامپ در شیکاگو رو ساخته. این سازه ۳۰۶ متر بلندی داره و با ۷۵ طبقه‌، به عنوان یکی از بلندترین برج‌های جهان شناخته می‌شه. اون چیزی که این ساختمان رو متمایز می‌کنه، طراحی پیچیده و خاصش هست. قبلاً بهش می‌گفتن برج بی‌نهایت، چون هر طبقه‌اش به اندازه ۱.۲ درجه دور یه بالابر استوانه‌ای می‌چرخه. این طراحی جالب باعث شده که برجی با حالتی مارپیچ شکل بگیره و نمایی جذاب و دینامیک به شهر ببخشه.

عنوانجزئیات
آدرسدبی مارینا
ساعت کاری۸ تا ۱۸

هتل جوورا در یکی از برج های دیدنی دبی

هتل جوورا

هتل چهار ستاره جوورا که در سال ۲۰۱۸ به بهره‌برداری رسید، با ارتفاع ۳۵۶ متر و ۷۵ طبقه، عنوان بلندترین هتل جهان رو به خودش اختصاص داده. این رکورد رو از JW Marriott Marquis Dubai که ۳۵۵ متر ارتفاع و ۷۲ طبقه داره، گرفته. ساخت این هتل حدود ۱۲ سال طول کشید و گفته میشه بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده. Gevora شامل بیش از ۵۰۰ اتاق و سوئیت لوکس و مدرن است که هر کدوم طراحی خاص و راحتی خاصی رو ارائه می‌دن. این هتل با نمای طلایی رنگش و تاج مخروطی شکل در بالای ساختمان، خیلی سریع در دل دبی جا پیدا کرده. علاوه بر این، پنج تا رستوران داره که هر کدوم انواع غذاهای خوشمزه رو سرو می‌کنن و می‌تونی تجربه‌های متفاوتی از غذا خوردن رو داشته باشی.

عنوانجزئیات
آدرسجاده شیخ زاید
ساعت کاریشبانه روزی

برج های جمیرا امارات یکی از جاذبه های دبی

برج های جمیرا امارات

برج‌های جمیرا در امارات، یکی از نمادهای برجسته معماری دبی، ۲۰ سال قدمت دارن. این مجموعه شامل یه هتل و یه برج اداری ۳۵۰ متریه که نه تنها در این دو دهه درخشش خودش رو حفظ کرده، بلکه هنوز هم یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌ های دبی به حساب میاد و به عنوان دروازه‌ای مهم به منطقه مالی دبی شناخته میشه.

ساخت و ساز از سال ۱۹۹۶ آغاز شد و معمارش Hazel Wong بود. طراحی این برج‌ها ترکیبی از دو مثلث متساوی‌الاضلاع و مضامین سنتی اسلامی با معماری مدرن است. نمای برج‌ها با پانل‌های آلومینیومی پوشیده شده که بهشون اجازه میده تا نور خورشید رو به طور زیبایی جذب کنن و جلوه‌ای متفاوت از برج‌ها رو بسته به زاویه‌ای که بهشون نگاه می‌کنید، ارائه بدن. این ویژگی‌ها باعث میشه که برج‌های جمیرا نه تنها از نظر ظاهری جذاب باشن، بلکه تجربه‌ای منحصر به فرد از معماری و فرهنگ دبی رو هم به نمایش بذارند.

عنوانجزئیات
آدرسجاده شیخ زاید
ساعت کاریشبانه روزی

بهترین جاهای تفریحی دبی

پارک موضوعی دنیای رئال مادرید یکی از جاهای زیبا و دیدنی دبی

پارک موضوعی دنیای رئال مادرید

اولین پارک موضوعی فوتبال جهان، یعنی رئال مادرید ورلد، در دبی واقع شده و واقعاً یه تجربه متفاوت برای طرفدارای فوتبال و عاشقان هیجان به حساب میاد. اینجا با بیش از ۴۰ تا جاذبه و تجربه منحصر به فرد، هر سلیقه‌ای رو راضی می‌کنه. پارک به سه منطقه اصلی تقسیم شده: خیابان قهرمانان که پر از یادگاری‌های باشگاه رئال مادرید و تاریخش هست، جشن پلازا با فعالیت‌های تفریحی و نمایشی، و خیابان ستاره‌ها که بیشتر بر روی بازی‌ها و چهره‌های معروف فوتبال تمرکز داره.

اگر به دنبال هیجان واقعی هستید، حتماً سوار ترن هوایی هالا مادرید بشید، که یه تجربه فراموش‌نشدنی رو براتون به ارمغان میاره. و یادتون نره که Stars Flyer، بلندترین وسیله تفریحی دنیا با ارتفاع ۴۶۰ فوت رو هم امتحان کنید! اینجا شما رو به اوج می‌بره و حس پرواز رو بهتون میده. اگر عاشق آدرنالین هستید، Hands Up رو از دست ندید؛ این برج پرتاب با سرعت بالا، قلبتون رو به تپش می‌اندازه. برای خانوادگی‌ها هم، The Wave – La Ola یک تجربه آبی و سرگرم‌کننده‌ست که می‌تونید با هم کلی خوش بگذرونید.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، اتوبان شیخ زاید، منطقه جبل علی
ساعت کاریجمعه و شنبه: از ۱۲:۰۰ الی ۲۲:۰۰
یکشنبه تا پنجشنبه: از ۱۲:۰۰ الی ۲۱:۰۰

موزه توهم یا ایلوژن به عنوان جاذبه گردشگری دبی

موزه توهم یا ایلوژن

شهر ایلوژن یه موزه جادویی و عجیب غریبه که هر چی ازش بگم کم گفتم! اینجا جاییه که هیچ‌چیزش معمولی نیست و هر چیزی که می‌بینی و حس می‌کنی، ذهنت رو به بازی می‌گیره. تو این موزه پر از راز و رمز، از توهمات نوری عجیب‌غریب گرفته تا صداهایی که انگار از یه دنیای دیگه میان، همشون جوری طراحی شدن که باورت نشه. تازه، ترفندهای جادویی که اینجا می‌بینی، از بهترین‌های دنیان.

حتی چیزهایی که تو فضای مجازی برات غیرممکن بوده رو اینجا آوردن و می‌تونی ببینی! از اون تصویرهای نوری که باعث میشه دوباره بهش نگاه کنی تا پدیده‌های باورنکردنی که تو دنیای دیجیتال که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردی واقعی باشن. تو شهر ایلوژن مرز بین واقعیت و خیال حسابی قاطی می‌شه. اینجا همه چی یه ماجراجویی ناب و متفاوت از دنیاییه که می‌شناسی. هر گوشه‌اش پر از هیجانه و تجربه‌هایی که فکرت رو حسابی درگیر می‌کنه! اگه دنبال یه جاذبه گردشگری خاص توی دبی میگردی، بنظرم حتما به این مکان سر بزن.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، خور دبی، ال سیف، منطقه میراث
نحوه دسترسیمترو خط سبز، ایستگاه شرف دی جی (Sharaf DG)، ۱۲ دقیقه پیاده‌روی
ساعت کاری (دوشنبه تا پنجشنبه)۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰
ساعت کاری (جمعه تا یکشنبه)۱۰:۰۰ الی ۲۳:۰۰
مدت زمان بازدیدحدود یک ساعت

موزه کودکان اولی اولی

موزه کودکان اولی اولی

موزه کودکان اولی اولی یکی از بهترین جاذبه های دیدنی دبیه که باید حتماً بهش سر بزنی! اسمش از زبان هاوایی اومده و به معنی “شادی” هست. اینجا ۸ گالری جذاب داره و بیش از ۴۵ نمایشگاه تعاملی که بچه‌ها می‌تونن باهاشون کلی خوش بگذرانند. این مجموعه با عشق و دقت طراحی شده و ایده‌های مربیان، هنرمندان و روانشناسان از ۱۲ کشور مختلف توش به کار رفته. اینجا بچه‌ها می‌تونن بدون هیچ قضاوتی بازی کنن و تجربه‌های جدیدی کسب کنن. محیطش طوری طراحی شده که بچه‌ها یاد بگیرن توی فضایی کم‌خطر ریسک کنن و با دستان خودشون چیزای جدید بسازن و مشکلات رو حل کنن.هدف این موزه اینه که بچه‌ها رو با STEAM (علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضی) به شکلی شاد و سرگرم‌کننده آشنا کنه. اینجا نه تنها یاد می‌گیرن، بلکه با خانواده‌شون هم ارتباط بهتری برقرار می‌کنن و لحظات خوشی رو با هم تجربه می‌کنن.

عنوانجزئیات
آدرسامارات متحده عربی، دبی، القوز، خیابان ۴A
ساعت کاریدوشنبه‌ها، سه‌شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها: از ساعت ۹ صبح تا ۶ غروب
چهارشنبه‌ها: از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ غروب
جمعه‌ها و یکشنبه‌ها: از ساعت ۹ صبح تا ۷ غروب
شنبه‌ها: از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۸ شب

اسکی یکی از جاهای دیدنی سفر به دبی

پیست اسکی

این پیست اسکی تو دبی فقط اولین پیست سرپوشیده خاورمیانه نیست، بلکه واقعاً یه معجزه تکنولوژی مدرنه! تو دل کویر، شما می‌تونید هر زمانی که دلتون بخواد، از اسکی، اسنوبورد و حتی تیوپ‌سواری لذت ببرید. وقتی وارد اسکی دبی می‌شید، حس می‌کنید وسط کوه‌های برفی کلرادو هستید. طراحی این پیست طوریه که واقعاً حس و حال کوهستان رو به شما منتقل می‌کنه. از دما و برف گرفته تا مناظر زیبا و جذاب، همه چیز به شکل عالی طراحی شده تا شما بتونید هیجان اسکی رو در هر فصل و هر زمانی تجربه کنید.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، اتوبان شیخ زاید (E11)، مرکز خرید امارات مال
نحوه دسترسیبا مترو خط قرمز به ایستگاه امارات مال بروید.
ساعت کاریدوشنبه تا جمعه: از ۱۰:۰۰ الی ۰۱:۰۰
شنبه و یکشنبه: از ۰۹:۰۰ تا ۰۱:۰۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۴ ساعت

پارک کروکودیل یک مکان دیدنی در دبی

پارک کروکودیل

پارک کروکودیل دبی، با ۲۵۰ تا کروکودیل نیل، نه تنها محلی برای دیدن این موجودات شگفت‌انگیز بلکه یک مرکز آموزشی و تفریحی کامل هم هست.توی این پارک، علاوه بر دیدن کروکودیل‌ها، می‌تونید از موزه تاریخ طبیعی که پر از اطلاعات جالب درباره حیات وحش و اکوسیستم‌هاست بازدید کنید. آکواریوم با موضوع دریاچه آفریقایی هم تجربه‌ای جذاب و رنگارنگ از دنیای زیر آب رو به شما ارائه می‌ده. محوطه‌سازی پارک از ساوانا الهام گرفته که شما رو به دنیای وحشت و زیبا می‌بره و حس می‌کنید که وسط طبیعت هستید.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، مشرف، خیابان طرابلس
ساعت کاریهمه روزه از ۱۰:۰۰ الی ۲۰:۰۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۲ تا ۳ ساعت

سافاری پارک یک جاذبه جذاب در دبی

باغ وحش سافاری پارک

این مجموعه که در منطقه الورقا ۵ واقع شده، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های حیات‌وحش دبی به حساب میاد و با ۳۰۰۰ تا حیوان از گوشه و کنار جهان، توی ۱۱۹ هکتار زمین، حس واقعی حیات‌وحش رو به شما منتقل می‌کنه. اینجا یه محیط آموزشی فوق‌العاده داره و به رفاه و حفاظت از حیوانات اهمیت ویژه‌ای میده. پارک به پنج بخش اصلی تقسیم شده که شامل دهکده آفریقایی، دهکده آسیایی، سافاری صحرای عربی، دهکده کاوشگر و دره ماجراجویی هست. هر کدوم از این بخش‌ها تجربه‌ای منحصر به فرد رو ارائه می‌ده.

شما می‌تونید در مناطق آزاد پارک بگردید و از نزدیک با حیوانات آشنا بشید. سفر سافاری یکی از جاذبه‌های اصلی اینجا هست که در اون می‌تونید حیوانات وحشی رو در زیستگاه طبیعی‌شون ببینید. همچنین مزرعه کودکان هم برای بچه‌ها یه تجربه‌ی سرگرم‌کننده و آموزشی داره. این پارک شامل ۸۴ گونه پستاندار، از جمله ۱۵ نوع گوشتخوار و ۱۸ نوع دیگه، و همچنین ۶۰ نوع خزنده و ۱۱۵ نوع پرنده است. از شیرهای خشن و زیبا تا فلامینگوهای رنگی و شاداب، همه در کنار هم در اینجا زندگی می‌کنند.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، Al Warqa 5
ساعت کاریاز ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰
(ساعت کاری در ایام مختلف سال ممکن است متفاوت باشد)
مدت زمان مورد نیازحدود ۲ ساعت

استخر آئورا اینفینیتی یکی از بهترین جاذبه های دبی

استخر آئورا اینفینیتی

اگه دنبال یه تفریح بی نظیر و باحال ترین جای دیدنی دبی هستید، حتماً باید به آئورا اسکای پول سر بزنید! این استخر با ارتفاع ۲۰۰ متر، مرتفع‌ترین استخر ۳۶۰ درجه‌ جهانه و با مناظری شگفت‌انگیز از نخل جمیرا و درخشش خلیج عربی، حتماً شما رو شگفت‌زده می‌کنه. تصور کنید توی آب‌های آبی این استخر معلق در هوا نشسته‌اید و از زیبایی‌های دبی لذت می‌برید. AURA نه تنها یک استخره، بلکه یه تجربه‌ی همه‌جانبه‌س که تمام حواستون رو به خودش جلب می‌کنه و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی براتون می‌سازه.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، برج پالم، طبقه ۵۰
نحوه دسترسیبا مونوریل پالم به ایستگاه Nakheel Mall بروید
ساعت کاریاز ۰۶:۰۰ الی ۲۳:۰۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۳ تا ۴ ساعت

سیاره سبز یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی دبی

سیاره سبز

سیاره سبز، یکی از اولین گنبدهای زیستی دبی و کل منطقه‌ست که انگار بخشی از جنگل‌های استوایی رو عیناً آورده وسط CITY WALK. اینجا بیش از ۳۰۰۰ نوع گیاه و جانور زندگی می‌کنن، اونم تو یه فضای بسته که حس می‌کنی تو دل یه جنگل استوایی واقعی قدم می‌زنی. وقتی وارد می‌شی، از همون اول با یه تجربه‌ی متفاوت روبرو می‌شی؛ پرنده‌ها آزاد تو فضا پرواز می‌کنن، درخت‌های بلند و تاک‌ها بالای سرت آویزونن و صدای زوزه‌ی حشرات و پرنده‌ها از هر گوشه‌ای به گوش می‌رسه.

این فضای چهار طبقه‌ای حسابی سرگرمت می‌کنه! تو طبقه‌های مختلفش می‌تونی تنبل‌های بامزه رو ببینی، توکان‌های خوش‌رنگ با اون منقارهای بزرگشون تو هوا پر می‌زنن و خارپشت‌های درختی هم واسه خودشون بالای درختا لم دادن. تازه، کلی از گیاه‌های نادر آمریکای جنوبی، خزنده‌های عجیب و غریب، ماهی‌های خوش‌رنگ و حشرات خاص رو هم از نزدیک می‌بینی.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، تقاطع بلوار الوصل و بلوار صفا
نحوه دسترسیبا مترو به ایستگاه Burj Khalifa/Dubai Mall بروید
ساعت کاریهمه روزه از ۱۰:۰۰ الی ۱۸:۰۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۲ ساعت

بهترین پارک های آبی دبی

آتلانتیس آکواونچر یکی از بهترین پارک آبی های دبی

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر

اینجا نه‌ تنها یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی دنیاست، بلکه یه جورایی هیجان و ترشح آدرنالین رو به حداکثر می‌رسونه. سرسره ادیسه وحشت رو از دست نده، این یکی واقعاً برای آدماییه که عاشق ترس و هیجانن! بعدش می‌تونی تو سرسره Zoomerango یه سقوط عمودی رو تجربه کنی که انگار داری تو فضا معلق می‌شی! برای آدمای شجاع هم تونل کوسه‌ها خیلی جالبه، چون از وسط یه آکواریوم پر از کوسه رد می‌شی. بخش موج‌ سواری هم جای خفنیه، مخصوصا برای اونایی که دنبال یه تفریح شاد و مهیجن. تازه بچه‌ها هم تو بخش Splashers Kids می‌تونن کلی کیف کنن و آزاد باشن. خلاصه، اینجا برای همه سنین هیجان و تفریح داره که میتونی ازشون استفاده کنی.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، آتلانتیس د پالم، جاده کرسننت
ساعت کاریهمه روزه از ۹:۴۵ الی ۱۸:۳۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۶ تا ۷ ساعت

وایلد وادی هیجان انگیزترین پارک آبی دبی

پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خوش‌گذرانی خانوادگی توی دبیه. این پارک درست در کنار برج العرب جمیرا، یکی از نمادهای معروف دبی واقع شده و با ۳۰ تا اسلاید و جاذبه مختلف، هر کسی رو مجذوب خودش می‌کنه.اگه دوست دارید کمی آدرنالین خونتون بالا بره، باید حتماً سوار “Jumeirah Sceirah” بشید، که یکی از بلندترین و هیجان‌انگیزترین سرسره‌های آبی دبیه! همچنین، “Master Blasters” هم یه تجربه مسابقه‌ای بی‌نظیر داره که نباید از دستش بدید. برای بچه‌ها هم منطقه Juha’s Dhow and Lagoon به عنوان بهشتی آبی شناخته می‌شه، جایی که بیش از ۱۰۰ فعالیت و بازی آبی برای سرگرم کردن کوچولوهاتون داره. تم پارک هم واقعاً خاصه؛ الهام‌گرفته از افسانه‌های عربی و داستان‌های جوها، همه‌جا با رنگ‌ها و طراحی‌های زیبا تزئین شده. دسترسی به وایلد وادی هم خیلی راحته؛ فقط ۲۰ دقیقه با ماشین از مرکز شهر فاصله داره و با تاکسی یا اتوبوس‌های عمومی هم به راحتی می‌تونید به اینجا برسید.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، خیابان جمیرا، جنب برج العرب
نحوه دسترسیبا مترو لاین قرمز به ایستگاه Mall of Emirates بروید و سپس حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید؛ همچنین می‌توانید با اتوبوس شماره ۸ یا ۸۱ به ایستگاه نزدیک مجموعه برسید.
ساعت کاریهمه روزه از ۱۰:۰۰ الی ۱۸:۰۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۵ تا ۶ ساعت

آکوفان یکی از بهترین پارک آبی ها در دبی

پارک آبی آکوا فان

آکوا فان بزرگ‌ترین پارک آبی بادی منطقه که درست کنار ساحل JBR واقع شده. اینجا یه بهشت آبی به وسعت ۲۷۰۰ متر مربع با بیش از ۱۱۰ تا بازی هیجان‌انگیز منتظرتونه. وقتی از بالا به این پارک نگاه کنی، اسم “Dubai” به رنگ‌های صورتی و آبی خودنمایی می‌کنه و این یه ویژگی خیلی خاصشه که توجه هرکسی رو جلب می‌کنه. در تمام طول سال بازه و یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک، سرسره‌های آبی بلند و هیجان‌انگیزشه که هرکسی رو به چالش می‌کشه. اگر عاشق آدرنالین هستی، اینجا جای توئه! علاوه بر این، رمپ‌ها، پله‌ها و پرش‌های مختلف هم هست که تجربه‌ت رو کامل‌تر می‌کنه. اما یادت نره، مراقب میمون‌بارهای چالش‌برانگیز باش، چون ممکنه لحظاتی از ترس و هیجان رو برات به ارمغان بیارن! ساعات کاری اینجا هم روزانه از ۹ صبح تا غروب آفتاب هست.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، روبروی جمیرا بیچ رزیدنس (JBR)
ساعت کاریهمه روزه از ۰۹:۰۰ الی ۱۷:۳۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۲ ساعت

بهترین مراکز خرید دبی

مرکز خرید امارت مال در شهر دبی

مرکز خرید امارت مال

این مرکز خرید بزرگ که همه می‌شناسنش، یه دنیای کامل از خرید و تفریحه! از برندای لاکچری مثل کریستین لوبوتن، که وقتی کفشاشو می‌پوشی حس می‌کنی روی ابرایی، تا مارکای باکیفیت ولی اقتصادی‌تر مثل DKNY، همه اینجا جمع شدن. تازه، این فقط بخش خریدشه! هتل‌های لوکس که نگم برات، بعضیاشون حتی با چشم‌انداز برج خلیفه‌ان، رستوران‌هایی که هر جور غذایی بخوای پیدا می‌کنی، از غذاهای بین‌المللی تا سنتی، و تئاترهایی که همیشه برنامه‌های جذابی دارن. حالا باحال‌ترین بخشش چیه؟ پیست اسکی سرپوشیده! یعنی تو یه هوای ۴۰ درجه تو دبی، می‌تونی بری لباس زمستونی بپوشی و اسکی کنی یا آدم‌برفی بسازی. خلاصه اگه دنبال خرید، خوش‌گذرونی و هیجان توی یکی از لوکس ترین جاهای دبی هستی، اینجا همون جاییه که دنبالش بودی!

عنوانجزئیات
آدرسچهارراه چهارم خیابان شیخ زاید
ساعت کاری روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۲ شب
مابقی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ شب

عکسهای جاذبه های گردشگری دبی

دبی مال

این مرکز خرید یکی از دیدنی ترین جاهای دبی هستش. نه تنها به خاطر فروشگاه‌های لوکسش مثل کارتیه و هری وینستون معروفه، بلکه امکاناتی داره که هر کسی رو جذب می‌کنه. یه آکواریوم بزرگ و شگفت‌انگیز با موجودات دریایی زیبا داره که می‌تونه ساعت‌ها شما رو سرگرم کنه. بعدش یه پیست روی یخ هم هست که هم می‌تونید اسکی کنید و هم با دوستانتون حسابی خوش بگذرونید. و از همه جذاب‌تر، منظره‌ای ۳۶۰ درجه‌ای از شهر دبی رو از بالای برج خلیفه می‌بینید که واقعاً منحصر به فرده.

عنوانجزئیات
آدرس جاده فایننشال سنتر، مجاور برج خلیفه
ساعت کاریروزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ شب
روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱ شب

مرکز خرید ابن بطوطه یکی از مراکز خرید دبی

مرکز خرید ابن بطوطه

مرکز خرید ابن بطوطه توی دبی یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین جاها برای خرید و تفریحه. اینجا نه تنها کلی فروشگاه با برندهای معروف داره، بلکه می‌تونی انواع غذاها رو هم امتحان کنی و حسابی سرگرم بشی. جالب اینجاست که طراحی این مرکز خرید بر اساس سفرهای ابن بطوطه، کاشف بزرگ قرون وسطی، انجام شده و هر بخشش یه داستان متفاوت از سفرهای اون رو روایت می‌کنه. مثلاً بخش‌هایی به نام‌های چین، هند، و مصر داره که هر کدوم حال و هوای خاص خودشون رو دارن.

عنوانجزئیات
آدرسبزرگراه شیخ زاید، نزدیک ورودی ۶ منطقهٔ آزاد جبل علی
ساعت کاری۱۰ تا ۲۲ شب

مرکز خریدسیتی واک در دبی

سیتی واک

این مرکز بیشتر از ۹۲۹,۰۳۰ متر مربع مساحت داره و عملاً بهشتیه برای عاشقان خرید، خوش‌خوراکا، خانواده‌ها و اونایی که دنبال یه فضای آروم ولی پر از امکاناتن. جایی نزدیک خیابون صفا و جاده معروف شیخ زایده، یعنی قلب دبی، جایی که دسترسی به همه‌جا آسونه. تو سیتی واک، از مغازه‌های برندهای معروف جهانی گرفته تا رستوران‌هایی که هر کدوم یه طعم متفاوت دارن، همه‌چی با هم جمع شده. مثلاً رستوران‌های معروفی مثل “The Butcher Shop & Grill” و “L’ETO” رو می‌تونی پیدا کنی که هر کدوم توی خودشون یه تجربه خاص غذا خوردن رو بهت می‌دن. علاوه بر اون، کلی کافه خوشگل و متفاوت هم داره که می‌تونی توشون یه قهوه بخوری و از حال و هوای دبی لذت ببری.

این مکان بیشتر از یه مرکز خرید عادیه؛ یعنی از سینماهای لوکس گرفته تا مراکز تفریحی مثل “Hub Zero” (یه پارک تفریحی مبتنی بر بازی‌های ویدیویی) و حتی دیوارهای گرافیتی جذاب که هر کدوم یه اثر هنری حسابی محسوب می‌شه. اونجا جوریه که هم می‌تونی ساعت‌ها توش بچرخی و خرید کنی، هم کلی خوش بگذرونی و حتی بچه‌هاتم سرگرم بشن. سیتی واک جوری طراحی شده که هم خریدارا و هم گردشگرا رو تو خودش غرق می‌کنه. فاز جدیدی هم داره که فضاهای اقامتی و دفترهای اداری باکلاس رو ارائه می‌ده. دانشگاه کانادایی دبی هم تو همین منطقه‌ست و به زودی دفتر مرکزی ۱۳,۹۳۵ متر مربعی “طلابات” هم اینجا افتتاح می‌شه، که این خودش نشون می‌ده اینجا چه قدر مرکز مهمیه.

عنوانجزئیات
آدرس۳۹ خیابان الصفا، ۳ کیلومتری جمیرا
ساعت کاریساعات کار فروشگاه‌ها از یکشنبه تا شنبه، از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰
ساعات کار رستوران‌ها و کافه‌ها از یکشنبه تا شنبه، از ساعت ۱۰:۰۰ تا نیمه‌شب

مرکز خرید دبی فستیوال سیتی

دبی فستیوال سیتی

این مرکز خرید فوق‌العاده که کنار نهر دبی جا خوش کرده، از سال ۲۰۰۷ داره مشتری‌ها رو شگفت‌زده می‌کنه، ولی سال ۲۰۱۷ اونقدر بزرگ‌تر و باحال‌تر شد که الان دیگه یه غول واقعی تو دنیای مراکز خرید حساب می‌شه. یکی از چیزایی که فستیوال سیتی مال رو خاص می‌کنه، اینه که درست کنار آب‌های آروم نهر دبی قرار گرفته. از نظر دسترسی هم هر راهی که فکرشو بکنی هست؛ با ماشین، اتوبوس یا حتی قایق! تازه یه سرویس قایق به اسم آبرا داره که مسافرها رو بین فستیوال سیتی و ایستگاه دریایی الجداف جابجا می‌کنه. اگه از مترو هم استفاده می‌کنی، می‌تونی با خط سبز خودتو به ایستگاه دبی کریک برسونی. این سرویس‌ها رو اداره راه و حمل و نقل دبی (RTA) با کلی نظم و دقت می‌چرخونه.

اینجا یکی از عجیب‌ترین و خیره‌کننده‌ترین شوهای لیزر، نور و فواره تو دنیاست. هر روز نمایش‌های جدیدی داره که با موزیک‌های جذاب و نورپردازی حرفه‌ای انجام می‌شه. می‌تونی کارت نمایش رو با یه قهوه یا غذای خوشمزه تو فضای باز تکمیل کنی.اما فقط به اینا بسنده نکن! تو فستیوال سیتی مال بیش از ۴۰۰ تا فروشگاه هست، از برندهای لوکس جهانی گرفته تا فروشگاه‌های محلی که هرچی دلت بخواد پیدا می‌کنی. حالا اگه هوس خوردن یه غذای خوشمزه کردی، خوبه بدونی اینجا بیش از ۱۰۰ تا رستوران و کافه داره که هر نوع غذا از فست‌فود گرفته تا غذاهای لاکچری سرو می‌کنن. تازه بزرگ‌ترین فودکورت دبی هم اینجاست؛ یه جای شیک و دنج با ۱۰۰۰ تا صندلی که بعد از یه روز خرید حسابی می‌تونی بشینی و با خیال راحت دلی از عزا در بیاری.

عنوانجزئیات
آدرسخیابان کرسنت، نزدیک به بلوار فستیوال
ساعت کاریدوشنبه تا پنجشنبه: ۱۰:۰۰ تا ۲۳:۰۰
جمعه تا یکشنبه: ۱۰:۰۰ تا ۱:۰۰

بهترین سواحل دبی

ساحل کایت در شهر دبی

ساحل کایت

کایت دقیقاً همون جاییه که هم تفریح داری، هم آرامش. ساحلش پر از شن‌های نرم و سفیدیه که وقتی پاهاتو می‌ذاری روشون، حس خوبی بهت میده. اینجا پر از انرژی و زندگیه؛ از صدای موج‌های دریا گرفته تا آدمایی که مشغول ورزش و تفریح هستن. اگه عشق ورزش کردن باشی، قسمت‌های مخصوص تناسب اندام داره که می‌تونی توش حسابی عرق بریزی. اهل کتابی؟ کتابخونه ساحلی داره که می‌تونی زیر آفتاب با یه کتاب خوب خلوت کنی. بچه‌ها هم اینجا از خوشحالی بال درمیارن، کلی بازی و سرگرمی براشون هست که هیچ وقت حوصلشون سر نره. تازه، می‌تونی بدون هیچ دغدغه‌ای لم بدی و از آرامش کنار دریا لذت ببری.

عنوانجزئیات
آدرسخیابان جمیرا و در مجاورت مسجد احمدالطیار
ساعت کاریشبانه روزی

ساحل مارینا در شهر دبی

ساحل مارینا

این منطقه ساحلی فوق‌العاده و لاکچری کنار نخل جمیرا، پر از آسمان‌خراش‌های خیره‌کننده و شیکه. هر گوشه‌اش یه اقامتگاه منحصر به فرد داره که آدم رو مجذوب خودش می‌کنه. بلوارهای عریض و سرسبز با نسیم دل‌انگیز هم که حس و حال خاصی به اینجا می‌دن. همه‌چیز هم به زیبایی و با دقت ساخته شده، طوری که می‌تونی به راحتی از جاذبه‌های مختلفش لذت ببری و حسابی خوش بگذرونی.

عنوانجزئیات
آدرسدر کنار ” جبل علی ” و ” الصفوح Al Sufouh
ساعت کاریشبانه روزی

ساحل الممزر یکی از بهترین جاذبه های دبی

ساحل الممزر

این مجموعه‌ی باحال ۱۰۶ هکتاری، یکی از جاهای دیدنی دبی برای عاشقان طبیعته! پنج تا ساحل با حال و هوای متفاوت که هرکدوم یه تجربه‌ی منحصر به فرد دارن. می‌تونی یه دوچرخه بگیری و با آرامش به کاوش در این سواحل بپردازی. هر ساحل هم امکاناتی مثل رختکن، دوش و سرویس بهداشتی داره تا راحت باشی. اما اینجا فقط ساحل نیست! پارک کلی امکانات تفریحی داره؛ استخرهای شنا برای روزهای گرم، پارک اسکیت برای عاشقان هیجان، و مناطق پیک نیک دنج که می‌تونی با دوستان و خانواده‌ات لحظات خوبی رو سپری کنی. حتی کلبه‌ هم داره که می‌تونی در اون‌ها استراحت کنی و از مناظر لذت ببری.

نیمکت‌های هوشمند با انرژی خورشیدی و وای فای هم به کمک‌ات میان و با یک برنامه‌ی کاربردی می‌تونی بلیط‌ها رو بگیری یا امکانات رو رزرو کنی. نکته‌ی جالب اینه که بعضی روزها ساحل مخصوص زنان و کودکان است، پس حتماً قبل از رفتن برنامت رو چک کن تا از این فرصت‌های ویژه بهره‌مند بشی.

عنوانجزئیات
آدرس منطقهٔ الحمریه بعد از اسکله الحمریه
ساعت کاریشبانه روزی

ساحل جمیرا یکی از بهترین دیدنی های دبی

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا تو دبی یکی از معروف‌ترین خط‌های ساحلی مصنوعیه که خیلی به مرکز شهر نزدیکه. اینجا اقیانوس با یه جزیره زیبا محافظت می‌شه. اگر دنبال هیجان و سرگرمی هستید، ورزش‌های آبی اینجا حسابی جالبه! از جت‌اسکی‌های سرعتی گرفته تا قایق‌سواری موزی، می‌تونید لحظات هیجان‌انگیزی رو تجربه کنید. دست‌پخت‌های خاورمیانه‌ای و غربی هم تو رستوران‌ها و کافه‌های پشت ساحل منتظرتون هست. با این تنوع غذایی، مطمئناً چیزی برای خوشمزگی پیدا می‌کنید. ساحل جمیرا حدود ۵۰۰ متر طول داره و طبیعتاً در تعطیلات آخر هفته‌ها شلوغ‌تر می‌شه، ولی این شلوغی خودش یه حس خاصی به فضا می‌ده! در مورد امکانات، اتاق رختکن وجود نداره، اما صندلی‌های آفتابی برای لم دادن و استراحت تو آفتاب فراهم شده.

عنوانجزئیات
آدرس منطقهٔ جمیرا
ساعت کاریشبانه روزی

ساحل سان ست در شهر دبی

ساحل سان ست

ساحل سانست، که خیلی‌ها بهش ساحل Umm Suqeim هم می‌گن، واقعاً یه نقطه‌ی بی‌نظیره برای عصرهای دل‌انگیز. اینجا نه تنها می‌تونی غروب آفتاب رو تماشا کنی، بلکه رنگ‌های شگفت‌انگیزی رو می‌بینی که توی آسمون و آب منعکس می‌شن. این تجربه به قدری زیباست که آدم نمی‌تونه ازش دل بکنه! امکانات اینجا خیلی زیاد نیست، ولی یه حسن بزرگش اینه که یه کتابخونه عمومی داره و می‌تونی کتاب‌هایی رو برای مطالعه انتخاب کنی یا حتی قرض بگیری. می‌تونی با آرامش در امتداد ساحل قدم بزنی و از نسیم ملایم دریا لذت ببری. اینجا به خاطر فضای آرامش‌بخش و منظره‌های زیباش، جای ایده‌آلی برای فرار از شلوغی شهر و پیدا کردن آرامش در دل طبیعته.

عنوانجزئیات
آدرسکنار هتل جمیرا بیچ و نزدیک به پارک ام سقیم دبی
ساعت کاریشبانه روزی

بهترین شهربازی های دبی

لگولند یکی از جاهای دیدنی و گردشگری دبی

شهربازی لگولند

لگولند یه دنیای فوق‌العاده برای ماجراجویی و سرگرمیه که مخصوص خانواده‌ها با بچه‌های ۲ تا ۱۲ سال طراحی شده. این پارک موضوعی، بیش از ۴۰ تا سواری و نمایش تعاملی داره و با ۱۵ هزار مدل LEGO که از ۶۰ میلیون آجر ساخته شدن، واقعاً چشم‌نوازه!

پارک به شش سرزمین جذاب تقسیم شده: LEGO® CITY، ADVENTURE، KINDGOMS، IMAGINATION، FACTORY و MINILAND. هر کدوم از این سرزمین‌ها یه فضای متفاوت و سرگرم‌کننده رو ارائه میدن که توش می‌تونی هم بازی کنی، هم یاد بگیری و هم کلی خاطره‌سازی کنی. از کشف دنیای خیالی در MINILAND با مدل‌های معروف گرفته تا سواری‌های هیجان‌انگیز در ADVENTURE، این شهربازی یه تجربه خاصه.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، اتوبان شیخ زاید (E11)، روبروی منطقه جبل علی
ساعت کاری دوشنبه تا جمعه ۱۰:۰۰ الی ۱۸:۰۰، شنبه و یکشنبه ۱۰:۰۰ الی ۱۹:۰۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۳ تا ۴ ساعت

موشن گیت یکی از جاهای دیدنی دبی

موشن گیت

موشن گیت پر از زرق و برق و هیجان و ماجراجوییه. وقتی واردش می‌شید، می‌بینید که به چند تا بخش مختلف تقسیم شده که هر کدوم به یکی از جنبه‌های فرهنگ هالیوود و سینما می‌پردازه؛ از Lionsgate و Dreamworks بگیرید تا Columbia Pictures و فراتر از اون.

اینجا می‌تونید با شخصیت‌های دوست‌داشتنی مثل Smurfs و Shrek ملاقات کنید، یا با Ghostbusters توی یک ماجرای هیجان‌انگیز شرکت کنید. از ترن هوایی‌های خفن و نمایش‌های تئاتری گرفته تا جلسات ملاقات و احوالپرسی با شخصیت‌ها، هر گوشه از این پارک پر از سرگرمی‌های جذابه. حتی می‌تونید در نمایش‌های تعاملی شرکت کنید و خودتون رو توی ماجراها غرق کنید.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، اتوبان شیخ زاید (E11)، روبروی منطقه جبل علی
ساعت کارییکشنبه تا پنجشنبه ۱۱:۰۰ الی ۲۰:۰۰، جمعه و شنبه ۱۱:۰۰ الی ۲۱:۰۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۴ تا ۵ ساعت

شهربازی ای ام جی یکی از مکان های دیدنی دبی

شهربازی آی ام جی

آی ام جی یه جایی فوق‌العاده برای کساییه که می‌خوان از تفریح و هیجان لذت ببرن بدون اینکه نگران گرما باشن. پارک به پنج منطقه حماسی تقسیم شده که هر کدوم یه حال و هوای خاص دارن: Marvel، Lost Valley، Cartoon Network، IMG Boulevard و Novo Cinemas. هر کدوم از این مناطق پر از سرگرمی و ماجراجوییه و مناسب همه سلیقه هاست. اگر شما طرفدار ترن‌های هوایی و سواری‌های هیجان‌انگیز هستید، اینجا کلی گزینه جذاب دارید. اما اگه بیشتر دنبال تجربه‌های ویدیویی و ماجراجویی‌های تعاملی هستید، Lost Valley و Cartoon Network براتون انتخاب‌های عالی هستن. منطقه Cartoon Network محبوب آمریکایی‌هاست، چون می‌تونید با شخصیت‌های مورد علاقتون مثل Power Puff Girls، Adventure Time و The Amazing World of Gumball ملاقات کنید. اینجا پر از بازی‌ها و جاذبه‌های جالبیه که باعث میشه بچه‌ها و بزرگ‌ترها حسابی سرگرم بشن.

عنوانجزئیات
آدرسامارات، دبی، خیابان شیخ محمد بن زاید (E311)، City of Arabia
ساعت کارییکشنبه تا پنجشنبه از ۱۲:۰۰ الی ۲۲:۰۰ – جمعه و شنبه از ۱۲:۰۰ الی ۲۳:۰۰
مدت زمان مورد نیازحدود ۵ تا ۶ ساعت

پارک سرپوشیده گلیچ

پارک سرپوشیده گلیچ

GLITCH توی مرکز الغریر واقعاً یه مقصد فوق‌العاده برای همه سنین هست! اینجا با بیش از ۳۰ تا بازی متنوع، هر کسی می‌تونه کلی خوش بگذرونه. اگه دلت می‌خواد حس و حال جنگجوی نینجا رو تجربه کنی، مسیری به سبک نینجا برات آماده‌ست که حسابی آدرنالینت رو بالا می‌بره. همچنین، سرسره‌ای به ارتفاع ۱۰ متر منتظرت هست تا با هیجان سر بخوری پایین و فریاد شادی‌ات رو توی فضا پخش کنی. و اگه دوست داری توی دیوارهای کوهنوردی امتحان پس بدی، اینجا فرصتی داری که از گرانش فرار کنی و به ارتفاعات برسی. یه دور بولینگ هم می‌تونی با خانواده‌ات تجربه کنی و لحظات شاد و مفرحی رو رقم بزنی. و حالا نوبت SkySurf هست! این اولین تجربه غلتکی توی شهر هست که بهت این امکان رو می‌ده که مثل پرنده‌ها توی محل مسابقه شناور بشی.

عنوانجزئیات
آدرس مرکز الغریر
ساعت کاری۱۰ صبح تا ۱۰ شب یکشنبه تا پنجشنبه
۱۰ صبح تا ۱۲ شب جمعه و شنبه

مکان های تاریخی دبی

مسجد جمیرا در شهر دبی

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا یکی از نقاط دیدنی و فوق‌العاده دبی هستش. برنامه «Open Minds» که بیش از دو دهه سابقه داره، به شما این فرصت رو میده که با راهنماهای محلی آشنا بشید، سوالات خودتون رو بپرسید و کلی عکس‌های زیبا بگیرید. این مسجد زیبا یکی از محبوب‌ترین مساجد دبی و به روی غیرمسلمان‌ها هم بازه، که این خودش یه مزیت بزرگ برای گردشگران محسوب میشه. لازم نیست برای بازدید عمومی رزرو کنید، ولی بهتره لباس معمولی بپوشید. فقط فراموش نکنید که خانم‌ها باید روسری یا شال همراه خودشون بیارند. مسجد جمیرا از شنبه تا پنجشنبه بازه و روز جمعه تعطیله.

عنوانجزئیات
آدرسخیابان جمیرا در نزدیکی ساحل خلیج فارس
ساعت کاریحدفاصل بین اذان صبح تا اذان مغرب و عشا

قلعه الفهیدی در شهر دبی

قلعه الفهیدی

این قلعه تاریخی، یکی از جاذبه‌های توریستی باحال و محبوب دبی هستش. داستانش برمی‌گرده به سال ۱۷۸۷، وقتی که شیخ سعید بن مکتوم آل مکتوم، حاکم معروف اون زمان، تصمیم به ساختش گرفت. حالا این قلعه تبدیل شده به موزه دبی و یه دنیای جذاب از تاریخ و فرهنگ این شهر رو به نمایش می‌ذاره. توی این موزه، می‌تونی با شیوه زندگی بادیه‌نشین‌ها آشنا بشی، و همچنین سراغ دوران غواصی مروارید بری و مسیرهای تجاری باستانی رو کشف کنی. اینجا پر از آثار باستان‌شناسی از سکونتگاه‌های قدیمیه که بهت اطلاعات جالبی درباره تاریخ منطقه می‌ده. نمایشگاه‌های تعاملی هم داری که می‌تونی باهاشون درگیر بشی و به‌صورت جذاب و آموزنده، تاریخ دبی رو تجربه کنی.

عنوانجزئیات
آدرسجنوب خور دبی و منطقه السوق الکَبیر
ساعت کاریاز شنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

جاذبه گردشگری نهر دبی

نهر دبی

نهر دیره یا همون “خور دبی”، قلب تپنده تاریخ دبی بوده و هنوز هم یه عالمه خاطره و قصه تو دل خودش داره. قدیما، همین نهر مرکز تجاری کل دبی بود؛ جایی که کشتی‌ها و قایق‌ها کالاهای مختلف رو از سراسر جهان می‌آوردن. این نهر، دبی قدیم رو از دبی مدرن جدا می‌کنه و یه جورایی یه پل بین گذشته و حال این شهره. حالا اگه بخوای یه تجربه متفاوت و هیجان‌انگیز داشته باشی، می‌تونی سوار قایق‌های چوبی سنتی “آبرا” بشی. این قایق‌های کوچیک و دوست‌داشتنی، تو رو تو دل آب‌های نهر می‌برن و یه ویوی فوق‌العاده از دو طرف شهر بهت میدن. هم می‌تونی توی این قایق‌ها بشینی و از هوای خنک و نسیم لذت ببری، هم دبی قدیم و جدید رو ببینی. اینجوری حس می‌کنی داری توی دل تاریخ و فرهنگ این شهر قدم می‌زنی، ولی از وسط آب!

عنوانجزئیات
آدرسدر شمال‌شرقی شهر و در امتداد جاده رأس‌الخو
ساعت کاریشبانه روزی

شهر قدیمی دبی

شهر قدیمی دبی

وقتی به این بخش تاریخی شهر می‌ری، انگار که داری قدم به دنیای گذشته می‌ذاری، زمانی که دبی هنوز به شهری مدرن و پر از آسمان‌خراش تبدیل نشده بود. با قدم زدن تو خیابون‌های سنگفرش شده، می‌تونی زیبایی معماری عربی رو ببینی، با ساختمان‌های کلاسیک و کم‌ارتفاع که حس و حال نوستالژیکی رو منتقل می‌کنن. اینجا پر از آداب و رسوم باستانی‌ست و بازارهای سنتی مثل «سوق الذهب» (بازار طلا) و «سوق_spices» (بازار ادویه) هم منتظرند تا شما رو به دنیای عطرها و رنگ‌ها ببرند.

دبی قدیم یکی از جاذبه‌های تاریخی اصلی شهره و رستوران‌های باصفایی داره که غذاهای اصیل اماراتی رو به شما معرفی می‌کنن. از «مجبوس» (برنج ادویه‌دار با گوشت) گرفته تا «حمص» و «فلافل»، این غذاها یه تجربه واقعی از فرهنگ و مهمان‌نوازی اماراتی‌ها رو براتون به ارمغان میارن.

عنوانجزئیات
آدرسسمت غربی نهر دبی
ساعت کاریشبانه روزی

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پربازدید

سیری در وب