تپه عباس آباد همدان

مجتمع تفریحی تپه عباس آباد همدان | معرفی + تفریحات + جاهای دیدنی

دنبال یه جای باحال تو همدان میگردی که هم بتونی حسابی تفریح کنی، هم یه عالمه عکس بگیری و هم از دیدن کل شهر کیف کنی؟ پس صاف برو تپه عباس‌آباد! این تپه که به بام همدان هم معروفه، بالاترین نقطه شهره و یه ویوی بی‌نظیر از همه جا داره. از بالا که نگاه کنی، کل شهر زیر پاته و حسابی کیف میکنی. یه عالمه رستوران و کافه هم اون بالا هست که میتونی یه چیزی بخوری و از ویو لذت ببری.

می‌تونی از خدمات رفاهی و اقامتی استفاده کنی و حتی تو واحدهایی که رو بام همدان ساختن، اقامت داشته باشی. یه دریاچه هم تو این مجموعه هست که دورش می‌تونی پیاده‌روی کنی و از خنکای هوای همدان لذت ببری. مطمئنم که با یه بار رفتن به همدان و گشت‌وگذار تو این مسیر، یه سفر خاطره‌انگیز و فوق‌العاده رو تجربه می‌کنی.

مجتمع تفریحی تپه عباس آباد همدان

مجتمع تفریحی تپه عباس آباد همدان کجاست؟

تو جنوب غربی همدان، یه مجتمع اقامتی هست به اسم عباس آباد که یه جای فوق‌العاده‌ست. این مجموعه رو یه تپه به همین اسم ساختن که از بالایِش کل شهر همدان زیر پاتونه. یه طرف که نگاه کنی، زیبایی‌های شهر رو می‌بینی و از طرف دیگه، چشم‌اندازهای بی‌نظیر گنجنامه رو. یه چیز جالب دیگه اینه که از این اقامتگاه به هگمتانه، اولین پایتخت آریایی‌ها، هم اشراف داری.

مسیر دسترسی به تپه عباس آباد

راحت‌ترین راه برای رفتن به بام همدان استفاده از ماشین خودتون هست. دو تا مسیر برای رفتن به اونجا با ماشین وجود داره:

  • جاده چهارباغ ارم: این مسیر مستقیم‌ تره و شما رو زودتر می‌رسونه به بالای تپه.
  • جاده گنجنامه: این مسیر یه کم پیچ‌و‌خم داره، ولی توی مسیرش می‌تونید از دیدن طبیعت قشنگ گنجنامه لذت ببرید.

پیاده:

اگه اهل پیاده‌روی هستید، می‌تونید از طریق کوچه‌های اطراف به بالای تپه برید. مسافتش خیلی زیاد نیست و یه پیاده‌روی دلچسب می‌تونه باشه.

تله‌کابین:

یه راه دیگه هم برای رفتن به بام همدان استفاده از تله‌کابین هست.ایستگاه تله‌کابین توی قسمت جنوبی چهارباغ ارم قرار داره. با سوار شدن توی تله‌کابین می‌تونید از یه منظره‌ی فوق‌العاده زیبا از شهر همدان لذت ببرید و حسابی کیف کنید.

تپه عباس آباد همدان در زمستان

تاریخچه تپه عباس آباد همدان

می‌گن زمان هخامنشی‌ها اینجا تو مسیر جاده شاهی و ابریشم بوده و هر وقت شاه عوض می‌شده، طبل و نقاره می‌زدن روی تپه که همه بفهمند. واسه همین بهش می‌گفتن تپه نقاره‌خانه. جدا از اینا، جشن‌های باحال و مختلفی هم روی این تپه برگزار می‌شده. اسم‌های دیگه تپه عباس‌آباد هم جالبه: استخر عباس‌آباد، آخر آسفالت، تپه نقاره خانه، بام همدان و بالا استخر!

تو جنگ جهانی دوم، آلمانی‌ها یه استخر روی تپه ساختن که هم آب شهر رو تامین کنه هم برقش رو. الانم یه رستوران تو وسط این استخره. بعد از جنگ هم جاده و امکانات رفاهی به تپه اضافه کردن و تبدیلش کردن به یه مجتمع گردشگری.

تو مجتمع عباس‌آباد ویلاهای دوبلکس قشنگی هست که سال ۹۴ ساختن و الان تعدادشون بیشتر شده. این تپه گردشگری هر روز داره توسعه پیدا می‌کنه و امکانات جدیدی بهش اضافه میشه. مطمئناً یه جای عالی برای تفریح و سیاحته.

دریاچه مصنوعی تپه عباس آباد

دیدنی های تپه عباس آباد همدان

این تپه که یکی از جاذبه های گردشگری همدان هستش، پر از مناظر طبیعی بکر و فضای سرسبزه که آدم رو مجذوب خودش می‌کنه. همین که به بالای تپه میرسی، انگار یه عالمه قشنگی جلوی چشمات پهن میشه. از یه طرف تموم شهر همدان زیر پاته و از طرف دیگه کوچه‌باغ‌های قشنگ عباس‌آباد. انگار که توی یه گالری نقاشی قدم میزنی!

یه دریاچه مصنوعی بزرگ و خوشگل داره که یه رستوران با یه معماری خیلی خاص وسطش مثل یه جزیره ساخته شده. تو تابستون که هوا گرمه، این دریاچه مثل یه کولر عمل می‌کنه و حسابی شما رو خنک می‌کنه. علاوه بر این، می‌تونی با قایق روی دریاچه بچرخی و از منظره لذت ببری. دور و بر دریاچه هم پر از فضای سبزه و گل‌های قشنگه که حسابی حال و هواتو عوض می‌کنه.

یه آبشار مصنوعی ۶۰ متری داره خیلی قشنگه و یه فضای باحال و دلنشین درست کرده. علاوه بر اینکه خیلی خوشگله، یه فایده دیگه هم داره. این آبشار باعث میشه که هوای اونجا خنک و دلچسب بشه و حسابی سرحالت می‌کنه.

امکانات تفریحی و رفاهی مجتمع تپه عباس آباد همدان

  • یه سینمای روباز داره که تو فصل‌های گرم سال حسابی میچسبه. فیلم دیدن تو هوا آزاد یه چیز دیگه است!
  • اگه اهل هیجانی، زمین اسکیت و پینت بال تپه عباس‌آباد منتظرتن. با دوستات برو و یه عالمه ازش لذت ببر.
  • اما این همه چیز نیست! تپه عباس‌ آباد یه پارک تفریحی هم داره که کلی وسایل بازی داره و برای بچه‌ها عالیه. یه پارکینگ بزرگ هم داره که دیگه نگران جای پارک نباشی.
  •  مسجد، رستوران، فست فود، کافی شاپ و … هم داره که بتونی یه چیزی بخوری و حالت جا بیاد.

اقامتگاه مجتمع تپه عباس آباد در همدان

اقامتگاه تپه عباس آباد همدان

از اولش که تپه عباس‌آباد راه افتاد، ۱۰ تا ویلای دوبلکس دو خوابه داشت که حسابی می‌تونست توش حال کنی. بعدش تو سال ۹۷ چند تا ویلای یه خوابه هم بهش اضافه کردن که حسابی تکمیل شد. یه خوبی این ویلاها اینه که هم به شهر همدان نزدیکه (فقط ۳ کیلومتر) و هم به بقیه جاهای دیدنی همدان راحت می‌تونی بری.

اگه تو این ویلاها بمونی انگار داری تو یه هتل سه ستاره می‌مونی، ولی خدایی امکاناتی که بهت می‌دن از خیلی از هتل‌های چهار ستاره هم بهتره. ویلاها خیلی خوشگل و باسلیقه طراحی شدن و همه چی توشون کامله. خلاصه که یه جای باحاله واسه موندن تو همدان، هم خوشگله هم دسترسیش عالیه هم امکاناتش کامله.

جاهای دیدنی نزدیک مجتمع تفریحی تپه عباس آباد

این مجتمع یه موقعیت فوق‌العاده داره، طوری که به همه جاذبه‌های تفریحی و تاریخی شهر نزدیکه.

دهکده گنجنامه همدان در نزدیکی تپه عباس آباد

دهکده گنجنامه همدان

دهکده گنجنامه‌ یه مجموعه تفریحی کامله که کلی چیزای باحال داره. می‌تونی با تله‌کابین بری بالا و از منظره لذت ببری، یا غار آکواریوم رو ببینی که پر از آبه و خیلی قشنگه. یه آبشار خوشگل هم اونجا هست که می‌تونی زیرش بری و خنک بشی. آخرشم می‌تونی بری سراغ کتیبه‌های تاریخی که خیلی باارزش هستن و کلی داستان و راز و رمز دارن. برای اطلاعات بیشتر میتونی مقاله دهکده گنجنامه رو مطالعه کنی.

آرامگاه باباطاهر  در نزدیکی تپه عباس آباد

آرامگاه باباطاهر

این آرامگاه به خاطر معماری قشنگش و اشعار باباطاهر که روش نوشته شده، شده یکی از جاذبه‌های گردشگری همدان. آرامگاه رو توی سال‌های ۱۳۴۶ تا ۱۳۴۹ دو تا مهندس به اسم‌های هوشنگ سیحون و فروغی ساختن و توی سال ۱۳۷۶هم به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده. باباطاهر توی اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم زندگی می‌کرده و بیشتر از همه به خاطر دوبیتی‌هاش معروفه. فاصله این آرامگاه تا تپه عباس آباد ۶.۹ کیلومتره. برای اطلاعات بیشتر میتونید مقاله آرامگاه باباطاهر عریان رو مطالعه کنید.

فاصله آرامگاه بوعلی سینا تا تپه عباس آباد

آرامگاه بوعلی سینا

این آرامگاه نه فقط یادبود یکی از بزرگترین دانشمندان تاریخ بشریت، بلکه نمادی از فرهنگ، دانش و علم در ایرانه. هر گردشگری که به ایران سفر می‌کنه، حتما باید سری به همدان و این آرامگاه باشکوه بزنه. ستون‌های سر به فلک کشیده از جنس سنگ گرانیت، به این بنا ابهت خاصی بخشیدن و هر بیننده‌ای رو مجذوب خودشون می‌کنن. آرامگاه ابوعلی سینا در میدان اصلی همدان واقع شده و به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده. سالانه مسافران زیادی از سراسر دنیا به این مکان میان تا از نزدیک با مقبره این دانشمند بزرگ آشنا بشن و از فضای روحانی اون لذت ببرن. این آرامگاه تا مجتمع تفریحی و اقامتی تپه عباس آباد ۵.۲ کیلومتر فاصله داره.

تاریخچه موزه هگمتانه

موزه هگمتانه

موزه هگمتانه، اسمش که میاد، آدم یاد تاریخ ایران باستان میفته، یه جورایی مثل یه ماشین زمانه که میبره آدم رو به هزاران سال قبل. هگمتانه که خودش یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایرانه، یه موزه هم داره که پر از اشیای قیمتی و جالبه. تو این موزه میتونی انواع سنگ‌های تزیینی و مهره‌های خیلی قدیمی رو ببینی که هر کدومشون یه داستانی برای گفتن دارن. سر ستون‌های سنگی و خشت‌های چهار گوش هم که یادگاری از بناهای باشکوه اون زمانه.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پربازدید