آشنایی با انواع بورسیه_های تحصیلی آلمان

همه چیز درباره بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی

بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، دانشگاه‌های مطرح آلمان مانند دانشگاه فنی مونیخ را انتخاب می‌کنند. مزایایی مانند قرارداشتن دانشگاه‌های آلمان در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان، رایگان بودن تحصیل در دانشگاه‌های دولتی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، اشتغال به کار پاره‌وقت همزمان با تحصیل، امکان دریافت بورسیه تحصیلی آلمان، وجود امنیت بالا برای دانشجویان، امکان همراهی خانواده با دانشجو و غیره، آلمان را به یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های مهاجرت تحصیلی در بین ایرانیان تبدیل کرده است. دانشجویان بین‌المللی در آلمان با دریافت بورسیه تحصیلی می‌توانند هزینه‌های زندگی در این کشور را تأمین کنند. در این مطلب، قصد داریم هر آنچه را که باید درباره بورسیه‌های تحصیلی آلمان بدانید توضیح دهیم.

تبلیغات

دریافت بورسیه تحصیلی آلمان چه شرایطی دارد؟_

دریافت بورسیه تحصیلی آلمان چه شرایطی دارد؟‌

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی رایگان است، اما دانشجویانی که موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های دولتی و رایگان این کشور مانند دانشگاه فنی مونیخ نشوند، با دریافت بورسیه تحصیلی می‌توانند در هزینه‌های تحصیل و زندگی در آلمان صرفه‌جویی کنند.

برخی از بورسیه‌های تحصیلی آلمان تمام هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی در این کشور را پوشش می‌دهند و برخی دیگر، بخشی از این هزینه‌ها را دربرمی‌گیرند. مهم‌ترین شرایط موردنیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان عبارت‌اند از: داشتن رزومه قوی و معدل بالا در مقطع تحصیلی قبلی، ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی یا آلمانی و برخورداری از شرایط لازم برای پذیرش در رشته تحصیلی مورد‌نظر.

آشنایی با انواع بورسیه_های تحصیلی آلمان

آشنایی با انواع بورسیه‌های تحصیلی آلمان

اگر آلمان را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کرده‌اید و برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تحصیل و زندگی در آلمان قصد استفاده از بورسیه را دارید، باید با انواع بورسیه‌های تحصیلی این کشور که هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه، هزینه زندگی و هزینه‌های مربوط به نیازهای دانشجویی مانند هزینه خرید کتاب، مسافرت و غیره را پوشش می‌دهند، آشنا شوید. انواع بورسیه تحصیلی آلمان عبارت‌اند از:

بورسیه‌های دولتی

یکی از انواع بورسیه‌های تحصیلی آلمان که موردحمایت دولت و ارگان‌های دولتی این کشور قرار دارند، بورسیه‌های دولتی هستند. از بهترین و پرطرفدارترین بورسیه‌های تحصیلی دولتی آلمان می‌توان به بورسیه بنیاد هاینریش بل، بورسیه کنراد آدناور آلمان، بورسیه اراسموس آلمان و بورسیه بنیاد DAAD آلمان اشاره کرد.

بنیاد هاینریش بل با‌توجه‌به ملیت دانشجویان بین‌المللی به آن‌ها به‌صورت ماهانه کمک‌های مالی بین ۸۱۲ تا ۱۳۵۰ یورو ارائه می‌دهد. بورسیه کنراد آدناور دانشجویان تحصیلات تکمیلی دوره ارشد را به مدت دو سال و دانشجویان دوره دکترا به‌مدت سه سال با کمک هزینه ماهانه تحت پوشش قرار می‌دهد. بورسیه اراسموس برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آلمان مهاجرت تحصیلی کرده‌اند. شرط استفاده از این بورسیه وجود قرارداد همکاری بین دانشگاه موردنظر و اراسموس است.

بورسیه بنیاد DAAD را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین بورسیه تحصیلی آلمان معرفی کرد. این بورسیه به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد، دوره دکترا و محققان فعال در مؤسسات و دانشگاه‌های خصوصی تعلق می‌گیرد. کمک هزینه تحصیلی بنیاد DAAD به دانشجویان کارشناسی ارشد ماهانه ۹۳۴ یورو و به دانشجویان دکترا ماهانه ۱۳۰۰ یورو است.

بورسیه_های دانشگاهی

بورسیه‌های دانشگاهی

بورسیه‌های دانشگاهی به‌عنوان یکی دیگر از بورسیه‌های تحصیلی آلمان که به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شوند، انواع مختلفی دارند. بهترین بورسیه‌های دانشگاهی آلمان عبارت‌اند از: بورسیه تحقیقاتی هامبولت، بورسیه مبتنی بر شایستگی دانشگاه هامبورگ و بورسیه Landesstipendium Niedersachsen دانشگاه گوتینگن آلمان.

بورسیه تحقیقاتی هامبولت آلمان بدون توجه به ملیت و رشته تحصیلی پژوهشگران و محققان ماهانه بین ۲۶۷۰ تا ۳۱۷۰ یورو کمک هزینه به آن‌ها ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌المللی با دریافت بورسیه مبتنی بر شایستگی دانشگاه هامبورگ بعد از پشت سر گذاشتن دو ترم موفقیت‌آمیز ماهانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو کمک‌هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند. دانشجویانی که از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و به‌سختی در آلمان زندگی می‌کنند، می‌توانند از کمک‌هزینه تحصیلی ۵۰۰ یورویی بورسیه دانشگاه گوتینگن استفاده کنند.

بورسیه‌های فدرالی

به بورسیه‌های تحصیلی آلمان که توسط فدرال‌ها و استان‌های این کشور به دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، بورسیه‌های فدرالی می‌گویند. از مهم‌ترین بورسیه‌های فدرالی آلمان می‌توان مواردی مانند بورسیه بنیاد بادن ووتمبرگ، بورسیه بایرن برنامه مکس وبر و بورسیه برلین السا نویمان را نام برد.

نحوه ثبت‌نام و مدارک لازم بورسیه تحصیلی آلمان

نحوه ثبت‌نام هر یک از بورسیه‌های تحصیلی آلمان به نوع بورسیه بستگی دارد. به‌عنوان مثال، دانشجویان برای ثبت‌نام در هر یک از بورسیه‌های دولتی و فدرالی آلمان باید به سایت مربوط به آن‌ها مراجعه کنند. برای ثبت‌نام در بورسیه دانشگاهی نیز باید به سایت رسمی دانشگاه موردنظر مراجعه شود.

مدارک موردنیاز برای دریافت هر یک از بورسیه‌های دولتی، دانشگاهی و فدرالی آلمان با هم تفاوت‌های جزئی دارند، اما برخی از مدارک مشترک برای دریافت انواع مختلف بورسیه‌های تحصیلی این کشور عبارت‌اند از: مدارک شناسایی، پاسپورت معتبر، عکس پرسنلی، مدارک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی معتبر، ارائه رزومه تحصیلی متقاضی، انگیزه‌نامه یا SOP، توصیه‌نامه استاد، تأییدیه سوپروایزر در دوره دکترا، مقالات بین‌المللی، گواهی سلامت‌ و غیره.

دریافت بورسیه تحصیلی آلمان از طریق مؤسسه مهاجرتی سیم آخر

در این مطلب، راجع‌به انواع مختلف بورسیه‌های تحصیلی آلمان صحبت کردیم و توضیح دادیم که دانشجویان بین‌المللی که موفق به دریافت پذیرش دانشگاه‌های دولتی و رایگان آلمان مانند دانشگاه فنی مونیخ نشوند، برای صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی و تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی آلمان می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی دولتی، دانشگاهی و فدرالی آلمان استفاده کنند. متقاضیان برای دریافت سریع بورسیه تحصیلی در آلمان می‌توانند از خدمات مؤسسه مهاجرتی سیم آخر استفاده کنند. این مؤسسه با ارائه خدماتی مانند مشاوره تخصصی رایگان، مکاتبه با دانشگاه‌ها و اساتید کشور موردنظر، تأیید و تکمیل مدارک، اخذ وقت سفارت، دریافت ویزای دانشجویی و ویزای همراه و والدین، رزرو محل سکونت و خوابگاه و غیره به یکی از بهترین و معتبرترین مؤسسه‌های مهاجرتی ایران تبدیل شده است.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *