برج ایفل کیش

برج ایفل کیش | معرفی + هتل و رستوران + جاهای دیدنی

کیشو دیگه همه میشناسنش! این جزیره خوشگل توی بندر لنگه هرمزگانه و خیلی به خلیج فارس نزدیکه. البته که همین نزدیکی به دریا باعث شده خیلی معروف بشه، اما خب، آب و هوای خوب و جاهای دیدنی زیادش هم خیلی تو این معروف شدن نقش داشته. تفریحات و جاذبه های گردشگری کیش انقدر زیاده که اصن تمومی نداره. یکی از این جاهای دیدنی که جدیدا خیلی سر و صدا کرده، برج ایفل کیش هست. با مجله گردشگری همراه باش تا بیشتر باهاش آشنا بشی.

تاریخچه برج ایفل کیش

برج ایفل کیش کجاست؟

این برج تو بازار پردیس، طرفای شرق جزیره، نزدیک اسکله میرمهنا ساخته شده و خیلی به فرودگاه و هتل‌ها نزدیکه. می‌تونی از فرودگاه یا هتلت ماشین کرایه کنی و خودت بری. اگه ماشین دوست نداری، تاکسی‌های سفید هستن که می‌برنت. حتی می‌تونی سوار تاکسی‌های ون بشی که قیمتش ارزون‌تره. بازار پردیس صبحا از ساعت ۹ تا ۱۳:۳۰ و بعدازظهرها از ساعت ۵ تا ۱۰:۳۰ شب بازه. ولی نگران نباش، حتی اگه بازار بسته باشه، می‌تونی بری بدل برج ایفل در کیش رو ببینی.

آدرس: کیش، بلوار فردوسی، روبروی پارک هنگام، محوطه بازار پردیس ۱.

لوکیشن برج ایفل کیش روی نقشه

افتتاح برج ایفل کیش

تاریخچه برج ایفل کیش

اواخر تابستون سال ۹۷، درست موقع عید غدیر، یه اتفاق جالب تو کیش افتاد. یه برج ایفل کوچولو، شبیه همون برج معروف پاریس، بعد از پنج ماه کار مداوم آماده شد و افتتاحش. اون موقع خیلیا به این کار گیر دادن که چرا یه همچین چیزی رو تو ایران ساختن و میگن که شبیه کارای اروپاییاست. ولی سازنده‌هاش می گفتن که گردشگرا بیشتر به اینجور بناها علاقه نشون می‌دن و دوست دارن زیر یه برج ایفل خودشونو عکس بندازن. خلاصه اینکه، این برج جدید شد یه جاذبه‌ی تازه برای کیش و کلی هم طرفدار پیدا کرد.

امکانات رفاهی برج ایفل در کیش

مشخصات برج ایفل تو کیش

یه برج ایفل کوچولو رو تو کیش ساختن که البته به اندازه اون برج معروف پاریس نیست، خیلی کوچکتره. فقط ۳۰ متر ارتفاع داره. شب که میشه، چراغ های قشنگ روش روشن میشه و همه رو سمت بازار پردیس میکشه. برای ساختش از کلی قطعه فلزی ریز و درشت استفاده کردن، طوری که انگار دارن یه پازل خیلی بزرگ رو سر هم می‌کنن! ارتفاعش ۳۰ متره و وزنش هم تقریباً ۳۵ تن میشه. خیلی محکم ساختنش و یه سیستم صاعقه‌گیر هم روش نصب کردن تا موقع رعد و برق آسیبی نبینه. رنگش رو هم خیلی محکم زدن تا جلوی زنگ‌زدگی و خراب شدنش رو بگیره. جالب اینجاست که کل هزینه ساخت این برج رو بخش خصوصی داده و حدود ۱۳ میلیارد تومن خرج شده. حالا کیشی‌ها یه جاذبه‌ی جدید دارن که یادآور برج ایفل معروف پاریسه.

امکانات رفاهی برج ایفل در کیش

دور و بر برج ایفل کیش پر از بازارچه و مغازه‌های مختلفه، مثلاً بازار پردیس. اگه بری اونجا خرید کنی، می‌تونی یه سر هم به برج بزنی. کلی هم غذاخوری و کافه اون اطراف هست که می‌تونی یه چیزی بخوری. جالب اینجاست که این برج ایفل کوچولوی ما، برخلاف اصلش تو پاریس، نه آسانسور داره نه نمایشگاه. یعنی اونقدر کوچیکه که حتی نمی‌تونی داخلش بری! به عبارت ساده‌تر، برج ایفل کیش بیشتر یه تزیینه تا یه بنای کاربردی. ولی خب، برای عکس گرفتن و یه دور زدن کوتاه بد نیست.

بیشتر بخوانید: قیمت بلیط آکواریوم کیش

رستوران ‌های اطراف برج ایفل کیش

نام رستوران توضیحات خلاصه
رستوران پیکولو غذاهای ایتالیایی متنوع (پیتزا، پاستا)
کافه رستوران ضیافه صبحانه و ناهار در کنار برج ایفل جزیره
فست فود خوشمزه برگرها و ساندویچ‌های سریع و خوشمزه
میرمهنا غذاهای محلی و بین‌المللی متنوع
باران محیط شیک و آرام برای شام غروبی با منوی متنوع

هتل های نزدیک به برج ایفل جزیره کیش

نام هتل توضیحات خلاصه
هتل داریوش هتلی بزرگ و معروف با امکانات ویژه و اتاق‌های شیک در کیش
هتل پرشین طراحی مدرن و امکانات جذاب، نزدیک به برج ایفل جزیره کیش
هتل ایران موقعیت مرکزی، امکانات رفاهی مناسب، اتاق‌های مدرن
هتل پارس رو به مناظر دریا، امکانات تفریحی متنوع، اتاق‌های مرتب و مدرن
هتل شایگان محیط آرام، امکانات اقامتی متنوع، نزدیک به برج ایفل جزیره کیش

دیدنی های نزدیک به برج ایفل کیش

دیدنی های برج ایفل کیش

قلعه وحشت

اگه دنبال یه جای ترسناک و هیجان‌انگیز تو کیش می‌گردی که مو به تن آدم سیخ بشه، قلعه وحشت کیش بهترین گزینه است. از برج ایفل که حرکت کنی، نهایتاً دو دقیقه دیگه به این قلعه وحشتناک می‌رسی. اینجا دیگه هیجان به معنای واقعی کلمه ست! از برج ایفل تا اینجا فقط ۲ دقیقه با ماشین طول میکشه.

جاهای دیدنی نزدیک به برج ایفل کیش

اسکله تفریحی

اسکله تفریحی کیش یه جای خیلی باحال و بزرگه که کف اون هم از چوب ساخته شده. این اسکله خیلی طولانیه، حدوداً ۴۳۷ متر، و عرضش هم ۱۸ متره. اگه بخوای تو کیش خوش بگذرونی، یکی از اولین جاهایی که باید بری همین اسکله است. چون هم کنار دریاست، هم کلی جای دیگه برای تفریح دور و برش هست. خلاصه اینکه، این اسکله یه نقطه شروع خیلی خوبیه برای اینکه بتونی از همه امکانات و تفریحات جزیره استفاده کنی. این اسکله تا برج ایفل ۴ دقیقه فاصله داره.

جاذبه های گردشگری نزدیک برج ایفل کیش

پارک شهر کیش

پارک شهر کیش یه جای خیلی باحاله که تازه چند سال پیش افتتاح شده! این پارک گنده و قشنگ، پر از درخت و گل و گیاهه و یه دریاچه مصنوعی خیلی بزرگم داره. فکر کن، وسط جزیره یه دریاچه‌ی خودمونیه که توش کلی قایق پدالو داره! یعنی میتونی با خانوادت سوار یکی از این قایق‌ها بشی و کلی تو دریاچه بچرخی و حال کنی. این پارک رو مخصوصا برای گردشگرها ساختن تا وقتی میان کیش، یه جای دنج و باحال برای استراحت داشته باشن. تو این پارک آلاچیق‌های قشنگی هم هست که میتونی با خانواده‌ت بری اونجا بشینی و کلی خوش بگذرونی. از برج ایفل بعد از ۵ دقیقه با ماشین میتونی بهش برسی.

جاهای دیدنی اطراف برج ایفل کیش

صخره خرچنگ های کیش

گه دنبال یه جای آروم و دنجی هستی که بتونی کنار ساحل قدم بزنی و از اون همه آبی دریا و نور خورشید لذت ببری، این‌جا عالیه! یه عالمه خرچنگ تو این ساحل زندگی می‌کنن. اینا روزها تو لونه‌هاشون قایم میشن چون از آفتاب خوششون نمیاد. ولی شب‌ها یا صبح خیلی زود که هوا خنک‌تره، میشن بیرون و کلی تو ساحل پرسه می‌زنن. یه نوع خرچنگ خیلی معروف هم این‌جا پیدا میشه که بهش میگن خرچنگ ارواح. خیلی باحاله! حالا یه چیزایی رو هم باید بدونی. شنا کردن تو این ساحل اصلا خوب نیست چون کلی سنگ و صخره داره و ممکنه دست و پات زخمی بشه. پس فقط از تماشای دریا و خرچنگ‌ها لذت ببر. این مکان فقط ۵ دقیقه تا برج فاصله داره.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پربازدید