باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش | قیمت بلیط ۱۴۰۳ + هتل های اطراف + جاهای دیدنی

یه قدم بزن تو باغ پرندگان کیش، اونوقت دیگه هیچی مثل قبل نیست! یه عالمه پرنده رنگی رنگی از همه جای دنیا اینجا جمع شدن و هر کدوم یه صدایی دارن که آدمو به وجد میاره. اگه عاشق طبیعت باشی که دیگه هیچی، این باغ پرنده بهشتته! یه عالمه جای قشنگ داره که می تونی توش قدم بزنی و از دیدن این همه رنگ و صدا لذت ببری. با مجله گردشگری همراه شو تا با یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیش آشنا بشی.

باغ پرندگان کیش کجاست؟

این باغ قشنگ و پر از رنگ و لعاب تو دل مجموعه پارک دلفین کیش ساخته شده و کلی پرنده‌ی خوشگل توش زندگی می‌کنن. اگه از بلوار مرجان بری سمت جنوب شرقی جزیره، راحت می‌تونی پیداش کنی. در واقع میشه گفت یه بخش کوچیک از یه مجموعه بزرگ‌ دلفیناریومه که خیلی معروفه.

لوکیشن باغ پرندگان کیش روی نقشه

ورودی باغ پرندگان کیش

درباره باغ پرندگان کیش

در واقع، این پارک یه بخش کوچولو از یه مجموعه بزرگ‌ دلفین های کیشه. این مجموعه خیلی سال پیش، حدود سال ۱۳۸۰، ساخته شد و اولین جایی بود تو ایران که دلفین‌ها رو از نزدیک می‌شد دید. آقای حسین ثابت، همون آدم معروف که هتل داریوش کیش رو ساخته، این مجموعه رو تاسیس کرد. آکواریوم و دلفیناریوم کیش اون موقع خیلی معروف بود و هنوزم هست. بعدها، حدود سال ۱۳۹۳، این مجموعه دست یه نفر دیگه افتاد به اسم آقای موسوی که صاحب شرکت هواپیمایی زاگرس هم هست. این مجموعه خیلی بزرگه، حدود ۱۰۰ هکتار زمین داره و یه گوشه جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته. این مجموعه رو به چند قسمت مختلف تقسیم کردن و یکی از این قسمت‌ها هم همین باغ پرندگانه. باغ پرنده‌ها تقریباً سه هکتار از دلفیناریوم رو گرفته و توش بیش از ۵۷ نوع پرنده مختلف پیدا میشه.

عکسهای باغ پرندگان کیش

بخش های مختلف باغ پرندگان کیش

این باغ رو به دو بخش بزرگ تبدیل کردن. یه قسمت که توش پرنده‌ها تو قفس هستن و یه قسمت دیگه که پرنده‌ها آزادانه می‌گردن.

اون قسمتی که پرنده‌ها تو قفسن، هم پرنده‌های وحشین که گرفتنشون و هم پرنده‌هایی که به هر دلیلی نمیشه آزادشون گذاشت. یه جای خیلی قشنگ و سرسبز درست کردن که با اتوبوس‌های کوچولو یا پیاده می‌تونی بری توش و از پرنده‌های تو قفس دیدن کنی. جلوی هر قفس یه تابلو زدن که همه چی رو درباره اون پرنده نوشته. مثلاً اینکه چه جور پرنده‌ای هست، اسم علمی‌ش چیه، کجا زندگی می‌کنه، چی می‌خوره و چه جوری زندگی می‌کنه.

وقتی از قفس‌ها رد بشی، می‌رسی به یه جای خیلی بزرگ و باز که پرنده‌های آزاد و اهلی توش آزادانه می‌گردن. البته یه تور خیلی بلند کشیدن که پرنده‌ها نتونن از اونجا فرار کنن. جایی که این پرنده‌ها زندگی می‌کنن، خیلی شبیه به جاییه که خودشون توش زندگی می‌کنن و همه چی براشون آماده شده که بچه دار بشن.

امکانات باغ پرندگان کیش

حیوانات باغ پرندگان کیش

یه عالمه پرنده تو این باغ زندگی می‌کنن، نزدیک به ۵۷ مدل مختلف! از طاووس‌های رنگارنگ و طوطی‌های سبز خوشگل گرفته تا قوهای سفید و مرغ موزخوار عجیب و غریب! درناهای تاج‌دار هم که نگم برات، چه جالبن! شترمرغ‌های تنومند و مرغ سقا هم از ساکنین معروف این باغ هستن. کاسکوهای باهوش و قرقاول‌های چینی هم که جای خودشون رو دارن. یه طوطی سفید خیلی خاص هم هست که بهش می‌گن کاکاتو آمبرلا. بیشتر این پرنده‌ها آفریقایی‌ان اما از جاهای دیگه دنیا هم به اینجا آوردنشون.

توکو توکان، یه پرنده سیاه خوش‌تیپ با یه گلوی رنگی یا سفیدِ. این پرنده قشنگ یه منقار بزرگ و رنگی داره که خیلی بهش میاد و باعث شده خاص و دوست‌داشتنی باشه. توکان ها خیلی آرومن و دوست دارن با بقیه ارتباط بگیرن. یه پرنده دیگه هم هست که تو باغ پرندگان کیش نگهش می‌دارن، پنگوئن آفریقایی. این پنگوئن، کوچولو و خیلی بامزس که تو لیست پرنده‌های در حال انقراضه. قد این پرنده ها تقریبا تا زانوی بازدید کننده ها میشه.

وسط پارک یه برکه‌ی کوچولو هست که پر از پرنده‌های رنگارنگه! فلامینگوهای خوش‌رنگ با پاهای بلندشون تو آب قدم می‌زنن و یه رقص قشنگی راه می‌ندازن. پلیکان‌های بزرگ با منقارهای گشادشون منتظرن تا ماهی بگیرن. درناهای باکلاس با تاج طلایی روی سرشون خودشونو نشون میدن. ایبیس‌ها، قوها و کلی لک‌لک‌های مختلفم اونجا هستن که با دیدنشون کلی ذوق می‌کنی.

یه وقت تو باغ پرندگان کیش که داشتی گشت میزدی، یهو چشمت خورد به میمون یا آهو، نترس! این‌جا فقط پرنده نیست که نگه می‌دارن، یه سری حیوونای دیگه مثل آهو و میمون هم هستن. یه بخش دیگه هم هست که توش انواع مار و مارمولک و تمساح گاندو پیدا میشه. این گاندو یه جور تمساح خیلی بزرگ و خاصه که فقط تو ایران و پاکستان پیدا میشه. جالب این‌جاست که این بخش رو وقتی باز می‌کنن که تمساحا سیر شده باشن و آروم خواب باشن. تا کسی رو نترسونن! برای اینکه محیط باغ شبیه خونه‌ی خودشون بشه، کلی درخت و گل و گیاه مختلف هم کاشتن. مثلاً درخت لور، نخل، اوکالیپتوس و کاکتوس.

اطلاعات باغ پرندگان کیش

ساعت کاری باغ پرندگان کیش

قبلاً ساعتایی که می‌تونستی بری باغ پرندگان کیش تو فصل‌های مختلف سال فرق می‌کرد، یعنی تابستون یه ساعتی می‌بود، زمستون یه ساعتی. اما الان دیگه همه فصل‌ها یه ساعت مشخصی رو دارن. یعنی از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۷ و نیم شب می‌تونی بری اونجا و از دیدن پرنده‌های قشنگ لذت ببری.

قیمت بلیط باغ پرندگان کیش

هزینه بلیط باغ پرندگان کیش توی سال ۱۴۰۳ حدود ۸۵۰ هزار تومنه. ولی نگران نباش، با همین پول می‌تونی هم از باغ پرندگان دیدن کنی، هم نمایش دلفین‌ها رو ببینی و هم یه برنامه جذاب دیگه به اسم کلاسیک شو رو از دست ندی! یعنی با یه بلیط، کلی تفریح براتون مهیاست. نرخ بلیط بچه‌های دو تا چهار ساله نصف این مبلغه و بچه‌های زیر دو سال هم که رایگان میتونن برن. یعنی یه تفریح خانوادگی خیلی به صرفه بود.

نرخ باغ پرندگان کیش

رستوران باغ پرندگان کیش

داخل مجموعه دلفیناریوم سفره‌خانه‌های سنتی قرار دارند؛ اما اگر هوس چیز دیگری به سرتان زده است، اینجا چند پیشنهاد خوب برایتان داریم. در غرب این باغ، هیلا کافه قرار دارد. این کافه خیلی به مجموعه نزدیکه و با چند دقیقه پیاده‌روی می‌رسین اونجا. اگه هم دنبال یه جای متنوع‌تری هستین، پیشنهاد می‌کنم برین فودکورت هشتگ. اونجا کلی رستوران و فست‌فود مختلف داره که هر کسی می‌تونه غذای مورد علاقش رو پیدا کنه. البته این فودکورت یه کم از مجموعه دوره و باید با ماشین برین اونجا.

هتل های نزدیک به باغ پرندگان کیش

نام هتل آدرس
هتل سیمرغ ابتدای خیابان جهان، بعد از بازار مرجان
هتل شباویز ابتدای جاده جهان، بعد از ماریناپارک
هتل مارینا پارک بلوار مرجان، جنب برج‌های دوقلو

جاهای دیدنی نزدیک به باغ پرندگان در جزیره کیش

 

مکان  فاصله تا باغ پرندگان زمان
دلفین پارک ۸۵۰ متر ۳ دقیقه
آکواریوم کیش ۸۰۰ متر ۳ دقیقه
ساحل سیمرغ ۲.۱ کیلومتر ۴ دقیقه
مارینا کیش ۲.۸ کیلومتر ۶ دقیقه
برج ایفل کیش ۴ کیلومتر ۱۴ دقیقه
شهر حریره ۸ کیلومتر ۲۰ دقیقه

پارک دلفین ها و باغ پرندگان کیش

دلفین پارک

این پارک از سال ۸۴ کارش رو شروع کرده و از همون اول خیلی معروف شده. یه جای خیلی بزرگه، حدود صد هکتار زمین داره. توش کلی حیوون دریایی بامزه هست؛ دلفین، پنگوئن، شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی! این حیوونا تو یه استخر خیلی بزرگ و باحال زندگی می کنن. علاوه بر اینکه می تونی دلفین های باحال رو از نزدیک ببینی، یه تونل آکواریوم هم داره که کلی ماهی توش شنا می کنن و می تونی از زیر آب اونا رو تماشا کنی.

جاهای دیدنی اطراف باغ پرندگان کیش

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش یه جای خیلی باحاله که همه‌جور ماهی و آبزی توش پیدا میشه! اگه به دنیای زیر آب علاقه داری ولی فرصت غواصی نداری، این‌جا بهترین جاییه که بری. آکواریوم کیش خیلی مجهز و کامله و هر سال کلی آدم از سرتاسر کشور میان اینجا تا از این همه زیبایی لذت ببرن. از بچه‌ها گرفته تا دانشجوها و حتی دانشمندا، همه عاشق اینجان.

جاذبه های گردشگری اطراف باغ پرندگان کیش

ساحل سیمرغ

کیش یه ساحل خیلی خوشگل تو جنوب شرقش داره که ماسه‌هاش انگار الماس می‌درخشند! زیر آفتاب که می‌افته، رنگ‌های قشنگی پیدا می‌کنه و آدم دلش می‌خواد ساعت‌ها اونجا بشینه. کنار این ساحل هم یه پارک به اسم سیمرغ درست کردن که جای خیلی باحالیه. کلی آلاچیق و نیمکت داره تا بتونی راحت بشینی و به صدای دریا گوش بدی. مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هم داره که می‌تونی با دوستات یا خانواده‌ت یه دل سیر بگردی. تازه کلی تفریح آبی هم اونجاست که هیجانش چند برابرت می‌کنه. خلاصه اینکه پارک سیمرغ یه جای عالی برای تفریح و خوش گذرونیه.

تفریحات اطراف باغ پرندگان کیش

مارینای کیش

مارینا کیش، اولین مارینای ایران، یه جای خیلی باحاله که قایق‌های بزرگ و کوچیک، کلی جا برای پارک کردن دارن. این مارینا رو دو تا شرکت ساختن و سال ۹۲ افتتاح شد. اینجا فقط جای پارک قایق نیستا! کلی کار دیگه هم می‌کنن مثل شستن، تعمیر و نگهداری قایق‌ها. یه اسکله اختصاصی داره که قایق‌های تفریحی توش لنگر میندازن، یه عالمه مغازه که وسایل قایقرانی و غواصی می‌فروشن، کافه‌های قشنگ کنار ساحل، یه مدرسه بادبانی و یه باشگاه غواصی داره. حالا تصور کن چه‌قدر خوبه که بتونی انواع تفریحات آبی رو اینجا امتحان کنی! از قایق‌سواری و پاراسل گرفته تا غواصی و جت‌اسکی، همه و همه اینجا هست.

افتتاح برج ایفل کیش

برج ایفل کیش

یه برج ایفل کوچولو و خوشگل تو کیش داریم که شبیه همون برج معروف پاریسه! شب که میشه، این برج رو قشنگ روشن می‌کنن و یه عالمه نور رنگی روش می‌تابونه. خیلی قشنگه و همه دوست دارن برن اونجا عکس بگیرن. این برج تو یه بازار خیلی بزرگ و شلوغ به اسم پردیس ساخته شده. این بازار پر از مغازه‌های مختلفه و کلی چیزای قشنگ توش پیدا میشه. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر مقاله برج ایفل کیش رو بخونید.

دیدنی های اطراف باغ پرندگان کیش

شهر حریره

حریره یه شهر خیلی قدیمی تو جزیره کیشِ، همون جزیره خوشگلی که همه میشناسن. این شهر خیلی وقته متروکه شده، ولی هنوزم کلی جاذبه داره و خیلیا برای دیدنش میرن. اگه یه سر به شمال کیش بزنی، درست کنار ورزشگاه المپیک، میتونی آوارهای این شهر قدیمی رو ببینی. حریره تو اوج رونق کیش ساخته شده بوده و یه مرکز تجاری خیلی مهمی بوده. حالا فکر کن یه شهر پر از رفت و آمد و بازارهای شلوغ! ولی خب، بعد از مدتی دیگه کسی اونجا زندگی نکرده و شهر کم‌کم خراب شده. با این حال، حریره هنوزم یه یادگار ارزشمنده و تو لیست آثار ملی کشور هم ثبت شده.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پربازدید