بازار گل محلاتی

همه چیز درباره بازار گل محلاتی (ساعت بازدید + لوکیشن)

بازار گل محلاتی یکی از جاهای دیدنی تهرانه که دیدن یه عالمه گل و گیاه خوشگل و رنگارنگ حالت رو حسابی خوب می‌ کنه. غرفه‌های گل‌فروشی توی این بازار یه عالمه انرژی مثبت بهت می‌دن و می‌تونی ساعت‌ها توش قدم بزنی و از دیدن گل‌ها و گیاه‌های خوشبو و قشنگ لذت ببری. اصلاً غیرممکنه که بری بازار گل محلاتی و دست خالی برگردی! توی این بازار علاوه‌بر انواع گل‌ها و گیاهان، چیزای دیگه‌ ای هم پیدا می‌شه. می‌تونی بری سراغ غرفه‌هایی که محصولات کشاورزی، ابزارآلات باغبانی، گل‌های طبیعی و هر چی که برای گل و گیاه نیاز داری می‌فروشن. توی این مقاله از مجله گردشگری با ما همراه شو تا یه گشتی توی باغ گل محلاتی تهران داشته باشیم.

بازار گل محلاتی تهران

بازار گل محلاتی کجاست؟

تو اتوبان شهید محلاتی (جنوب شرقی تهران)، محله زمزم، یه بازار گل خیلی بزرگ هست که به اسم بازار گل شهید محلاتی می شناسنش. این بازار 10 تا سالن داره و حدود 600 تا غرفه توش هست. نصف بیشتر غرفه ها گل شاخه ای می فروشن، 30 درصدشون گل های آپارتمانی و بیرونی دارن و 20 درصدشون هم به خشکبار و وسایل تزئینی اختصاص پیدا کرده. باغ گل شهید محلاتی سال 1375 ساخته شده و 10 هزار متر مربع وسعت داره. قدیمی ترین بازار گل تهران هم هستش ها!

آدرس دقیق: بزرگ‌راه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، پایین‌تر از دادگاه خانواده، بازار گل شهید محلاتی.

بازار گل محلاتی روی نقشه

بازار گل محلاتی عکسها

راه های دسترسی به بازار گل محلاتی

چگونه به بازار گل محلاتی برویم؟ فرقی نمیکنه ماشین شخصی داری یا میخوای با مترو، تاکسی و اتوبوس بری. برات همه مسیرهای دسترسی رو کامل توضیح دادم:

ماشین شخصی

با ماشین شخصی رفتن به بازار گل میتونه یه دردسر باشه، چون پارکینگ درست و حسابی نداره و تو خیابونای اطراف هم جرثقیل منتظره که ماشینای خلاف رو بلند کنه! خلاصه که باید حسابی بگردی تا یه جای پارک درست و حسابی پیدا کنی. از طرف دیگه، اگه با یه خانواده پرجمعیت برید بازار گل، ماشین شخصی خیلی راحت تره. چون کلی خرید میکنید و دیگه مجبور نیستید توی اون شلوغی دنبال وانت یا تاکسی بگردید. ولی راحت ترین مسیر با خودرو شخصی اینه که تو اتوبان امام علی(ع) به سمت جنوب بری، بعد وارد اتوبان محلاتی شرق بشی. بعدش تو خیابون نبرد جنوبی، تو اولین چهارراه سمت راست بپیچ. 50 متر بعد، بازار گل رو سمت راستت می‌بینی.

مترو

اول باید سوار خط 4 مترو (ارم سبز-کلاهدوز) بشی و بری تا ایستگاه نبرد. بعدش که از مترو اومدی بیرون، درست جلوی در مترو تاکسی های نبرد جنوبی منتظرن. کافیه سوار یکی از تاکسی ها بشی و به راننده بگی “بازار گل”.

مطلب پیشنهادی: نقشه مترو تهران

تاکسی

سه تا خط تاکسی ویژه از بزرگراه شهید محلاتی برای رفتن به بازار گل وجود داره که خیلی راحت میتونی ازشون استفاده کنی.

خط اول: سر چهارراه مصطفی خمینی
خط دوم: میدان امام خمینی
خط سوم: میدان هفت تیر

اتوبوس

یه راه دیگه برای رسیدن به بازار گل اینه که سوار اتوبوس‌های ابتدای اتوبان محلاتی بشین. این اتوبوس‌ها مستقیم می‌برنتون دم در بازار. دو تا خط اتوبوس از اتوبان محلاتی رد می‌شن که می‌تونن کمکت کنن: خط بلوار ابوذر – بهارستان و خط بلوار ابوذر – سعدی

بیشتر بخوانید: نقشه بی ار تی تهران با کیفیت بالا

اگه از اتوبوس و مترو استفاده میکنی، ولی نگران این هستی که بعد از خرید کلی جنس تو بازار، چطوری اونا رو ببری خونه؟ اصلا نگران نباش! دم در بازار پر از ماشین و وانت هست که هر چقدر هم که بار داشته باشی، می‌برنت دم خونتون. تو خود بازار هم کلی چرخ دستی هست که با یه پولی می‌تونن خریدای سنگینتو هر جا که بخوای ببرن.

بازار گل و گیاه شهید محلاتی

خرید اینترنتی از بازار گل محلاتی

امروزه که همه چی آنلاین شده، خرید گل هم از این قاعده مستثنی نیست. دیگه لازم نیست برای یه شاخه گل یا یه دسته گل تو مناسبت‌ها و اینا، حضوری بری بازار گل محلاتی و کلی وقت صرف کنی و این‌ور اون‌ور بگردی. یه عالمه سایت اینترنتی هستن که گل‌های خوشگل و قشنگ رو به صورت آنلاین می‌فروشن و با یه کلیک می‌تونی سفارش بدی و دم در تحویل بگیری. یکی از بهترین این سایت‌ها، “گلپینو” هست که از بازار گل محلاتی تهران گل‌ها رو می‌ذاره تو سایتش و می‌تونی هر چی که دلت می‌خواد رو آنلاین سفارش بدی.

این بازار گل یه جوریه که نه آدرس اینستاگرام داره و نه وب‌سایت رسمی! انگار یه راز قشنگه که فقط بین گل‌بازها و عاشقان گل می‌چرخه. البته نگران نباش، این بازار یه عالمه فروشنده باحال داره که توی شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام فعال هستن. کافیه یه سرچ ساده کنی تا بتونی ازشون گل‌های خوشگل و رنگارنگ بخری.

محصولات باغ گل و گیاه محلاتی

تو این بازار هر چی بخوای پیدا میشه، از خاک و کود و درخت و درختچه گرفته تا انواع بذر و گلدون و گل شاخه بریده. کاکتوس و ساکولنت هم که کلی طرفدار داره تو این بازار میشه پیدا کرد، هم مدل ساده‌شو هم مدلای تزئینی و رنگی‌ش. یه عالمه ابزار و ادوات گل‌آرایی هم هست که به درد عاشقای گل و گیاه می‌خوره. حالا یه نکته جالب: تو اینجا خیلی چیزها رو دسته‌ای می‌فروشن. مثلا گل‌ها رو معمولا 10 یا 20 تایی یه دسته می‌کنن و می‌فروشن.

تو این بازار گل و گیاه، هر گلی یه جوری فروخته میشه. مثلا گل آنتوریوم رو توی باکس میذارن و میفروشن. هر باکس هم بین 10 تا 15 شاخه گل آنتوریوم داره. گل ارکیده هم یه جور دیگه فروخته میشه. فروشنده ها تعداد گل های هر شاخه رو میشمارن و پولشو میگیرن، نه پول هر شاخه رو. گل ارکیده گرون تره چون خیلی طرفدار داره و همه از این گل خوشگل خوششون میاد.

بازار گل محلاتی کجاست

ساعت کار بازار محلاتی تهران

بازار گل محلاتی از 5 صبح تا 12 ظهر بازه، ولی جمعه ها و روزای تعطیل تا ۲ یا ۳ بعد از ظهر هم مغازه‌ها باز هستن. صبح زود برید که هم ترافیک کمتر باشه، هم جای پارک راحت‌تر پیدا کنید، هم گل‌ها شاداب‌تر باشن. جمعه‌ها خیلی شلوغه، یه روز دیگه رو انتخاب کنید. از ساعت ۷ صبح به بعد هم که دیگه خیلی شلوغ میشه. اگه می‌تونی، صبح زود غیرتعطیلات برو. هم خلوت تره، هم جنس ارزون‌تر گیرت میاد. یه نکته دیگه هم هست، مخصوصاً تو فصل‌های گرم. چون بازار سقف داره و مثل گلخونه میمونه، ظهر که میشه خیلی گرم میشه. پس هر چی زودتر بری بهتره.

 

قیمت گل در بازار گل محلاتی

توی این بازار گل و گیاه رو به قیمت عمده میدن، یعنی خیلی مناسب‌تر از گل‌فروشی‌ها هستش. تنوع گل‌ها هم که حرف نداره، هر چی که بخوای پیدا می‌کنی. یه عالمه فروشنده هم توی بازار هست که می‌تونی ازشون قیمت بگیری و بهترین قیمت و کیفیت رو پیدا کنی. البته بعضی‌ها می‌گن که آخر هفته‌ها و تعطیلات قیمت‌ها یه ذره بالا می‌ره، ولی بازم نسبت به گل‌فروشی‌ها خیلی ارزون‌تره.

 

سوالات متداول

چگونه با مترو به بازار گل محلاتی برویم؟

سوار خط ۴ مترو بشید و توی ایستگاه نبرد پیاده بشید و با تاکسی بقیه مسیر رو برید.

بازار گل محلاتی چه روزهایی تعطیل است؟ آیا جمعه ها باز است؟

ساعت کاری تو همه ی روزای سال بازه.

بازار گل محلاتی منطقه چند است؟

منطقه 14

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =

مقالات پربازدید