راهنمای قدم به قدم اسکی در توچال + قیمت و لوکیشن

راهنمای قدم به قدم اسکی در توچال + قیمت اجاره و لوکیشن

مجموعه توچال بام یکی از جواهرهای گردشگری تهران است که طیف گسترده‌ای از تفریحات و سرگرمی‌ها را در تمام فصول سال ارائه می‌دهد. این مجموعه، به عنوان یکی از بهترین پیست‌های اسکی در تهران شناخته می‌شود، اما تنها به فصل زمستان محدود نمی‌شود؛ بلکه در فصول گرم نیز فعالیت‌های متنوعی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

از ورزش‌های زمستانی مانند اسکی و اسنوبرد گرفته تا فعالیت‌های گرمسیری مانند پیاده‌روی در طبیعت، مجموعه توچال بام انواع تجربیات تفریحی را فراهم می‌کند. به علاوه، امکانات رفاهی و خدماتی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌ها نیز در این مجموعه قرار دارد که به بازدیدکنندگان امکان پرورش لذت و تفریح در کنار فعالیت‌های خود را می‌دهد.
امروز در مجله گردشگری قصد داریم راجب پیست اسکی توچال صحبت کنیم و آن را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

پیست اسکی توچال

 

پیست اسکی توچال کجاست؟

توچال یکی از قله‌های رشته کوه البرز است که در نواحی شمالی تهران واقع شده است. یکی از ویژگی‌های بارز این پیست اسکی، فاصله کمی است که با شهر دارد. با پیشرفت از شلوغی و هیاهوی پایتخت فاصله‌ی تنها 5 کیلومتر است، به‌طوری‌که با رانندگی در خیابان ولنجک، به پیست اسکی توچال می‌رسید. ارتفاع بلندترین نقاط توچال به 3962 متر می‌رسد و این قله با کلکچال و لزون از شرق و با شاه‌نشین از غرب همسایه است.

 

مسیر دسترسی به پیست اسکی از وسایل حمل و نقل عمومی

می‌توانید از هر نقطه‌ای در شهر تهران با استفاده از مترو به میدان تجریش بروید. بهترین روش برای رسیدن به ولنجک نیز از میدان تجریش با استفاده از مینی‌بوس‌های شهرداری است که به انتهای بلوار دانشجو ایستگاه می‌زنند. البته با استفاده از اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه نیز می‌توانید از مکان‌های دیگری مانند پارک وی، اتوبان چمران و دیگر نقاط به ولنجک بروید. ولنجک مبدا پیست اسکی است.

مسیر دسترسی به پیست اسکی از وسایل حمل و نقل عمومی

 

تاریخچه پیست اسکی توچال

شروع پروژه پیست اسکی توچال به همت دو شرکت اروپایی در سال 1353 آغاز شد. این دو شرکت که یکی اهل فرانسه بود (شرکت پوما) و دیگری اتریشی (شرکت دوپل‌مایر)، پس از چهار سال، یعنی در سال 1357، موفق به به پایان رساندن کار ساخت پروژه شدند. از آن زمان به بعد، فرآیند توسعه و بهبود پیست اسکی توچال به شکل چشمگیری ادامه یافت. پس از پیروزی انقلاب، سه خط تله کابین به این مجموعه افزوده شدند و تا سال 1381 هتل توچال نیز به بهره‌برداری رسید. این روند توسعه و بهبود ادامه داشت تا زمانی که پیست اسکی توچال با تجهیزات و امکانات مدرن خود به روز رسید.

تاریخچه پیست اسکی توچال

 

معرفی ایستگاه های توچال

مسیر تله کابین توچال، با سه خط اصلی و هفت ایستگاه در نظر گرفته شده است. فواصل ارتفاعی ایستگاه‌های توچال به شرح زیر است:

– ایستگاه 1: ارتفاع 1900 متر
– ایستگاه 2: ارتفاع 2300 متر
– ایستگاه 5: ارتفاع 3000 متر
– ایستگاه 7: ارتفاع 3700 متر

نکته: شما برای رفتن به پیست اسکی لازم است که به ایستگاه 7 ام بروید.

معرفی ایستگاه های توچال

راهنمای قدم به قدم اسکی در توچال

در این بخش، توضیحاتی راجع به اقدامات لازم برای به دست آوردن یک اسکی با کیفیت ارائه خواهیم داد.

1. اجاره چوب اسکی

شما می‌توانید این کار را هم به صورت حضوری در مدارس توچال انجام دهید و هم به صورت آنلاین از وب‌سایت توچال. هزینه تقریبی اجاره چوب اسکی از ۳۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان است.

2. خرید بلیط تلکابین

شما برای دسترسی به پیست اسکی لازم است که به ایستگاه 7 بروید. برای اینکه به ایستگاه 7 برسید باید سوار تلکابین شوید که هزینه تقریبی آن به صورت زیر است:

شنبه : ۳۰۰.۰۰۰ تومان

یکشنبه تا چهارشنبه : ۳۵۰.۰۰۰ تومان

پنجشنبه ، جمعه ، ایام تعطیل : ۳۹۵.۰۰۰ تومان

برای تهیه بلیط اسکی برای پیست توچال، بهترین و ساده‌ترین روش از وبسایت tochal.org استفاده است. در این وبسایت، به بخش فروشگاه مراجعه کنید و برای بخش‌های مختلف این مجموعه، بلیط خود را تهیه کنید.

3. تله سیژ

بعد از اینکه به ایستگاه 7 توچال رسیدید باید سوار تله سیژ شوید، به پیست اسکی بروید و از اسکی خود لذت ببرید.

تله سیژ توچال

 

بهترین زمان برای رفتن به اسکی

آب و هوای خط الراس توچال حتی در تابستان نیز سرد یا خنک است، اما اکثراً مردم به دلیل ورزش‌های زمستانی مانند اسکی به این منطقه می‌آیند. بهترین فصل برای این ورزش‌ها زمستان و اوایل بهار است، زیرا در این فصول مناظر برفی و سفید زیبایی دارند. هرچند در بهار و پاییز نیز می‌توان از کوه‌پیمایی لذت برد، اما باید روزهای آفتابی را انتخاب کرد تا مشکلاتی در کوه به وجود نیاید. اگر تنها هدفتان از سفر به این منطقه استفاده از تله‌کابین و اسکی یا تماشای برف است، بهترین زمان زمستان است، اما اگر کوه‌پیمایی هم در برنامه‌ی شماست، بهار و پاییز نیز فصول خوبی برای این فعالیت هستند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + یک =

مقالات پربازدید