آشنایی با باغ سنگی چندیگر

آشنایی با باغ سنگی چندیگر هندوستان

آشنایی با باغ سنگی چندیگر

آشنایی با باغ سنگی چندیگر  : یکی از جاذبه‌ های گردشگری هند است که تمامی مجسمه‌ های آن از تکه‌ های سنگ، سرامیک، سفال و زباله ساخته شده‌ اند.

شهر چندیگر به عنوان اولین شهر طراحی‌ شده هند، در جهان به خاطر معماری و برنامه‌ ریزی شهری خود شهرت دارد. طرح اولیه این شهر توسط معمار سوئیسی-فرانسوی، لو کوربوزیه، برنامه‌ ریزی شده و ساخت آن سال‌ ها به طول انجامیده است. طراحی این شهر با محوریت مردم انجام شده است.

 

چندیگر نماد هندوستان مدرن است و به صورت شهری مرفه، تمیز و زیبا ساخته شده که به طور رسمی توسط دولت مرکزی کنترل می شود و مرکز ایالت های پنجاب و هاریانا است.

یکی از مکان های توریستی این شهر، باغ سنگی چندیگر است که از سنگ، سفال و مواد دور ریختنی ساخته شده است.

 

مطلب پیشنهادی : تایلند ایران کجاست؟ ـ سفر به تایلند را در ایران تجربه کنید

 

باغ سنگی چندیگر یا راک گاردن (Rock Garden of Chandigarh) در طرح اولیه شهر وجود نداشت و حاصل طراحی خلاقانه و هوشمندانه یک طراح هندی به نام نک چند (Nek Chand) است.

نک چند به خاطر خلاقیتش، جایزه پادما شری که چهارمین مقام والای شهروندی در هند به شمار می آید، دریافت کرد. در سال ۱۹۸۳ نیز تمبری با تصویر باغ سنگی چندیگر در هند به چاپ رسید.

 

طراحی باغ سنگی چندیگر

نک چند ابتدا به عنوان بازرس راه در بخش مهندسی پروژه ساخت شهر چندیگر مشغول به کار بود و در سال ۱۹۵۷ به فکر کار بر روی پروژه مجسمه ها افتاد. او طراحی خود را با کسی در میان نگذاشت و به صورت مخفیانه به کارش ادامه داد.

منبع: صد آنلاین

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 16 =

مقالات پربازدید