آبشار هفت چشمه چالوس؛ لوکیشن و جزئیات سفر

آبشار هفت چشمه چالوس؛ لوکیشن و جزئیات سفر

بیا دیگه به جاده چالوس بریم، یه جا که زیبایی‌های طبیعیش به اوجش رسیده! واسه خیلیا اینجا جاذبه‌هاش کاملاً ناشناخته‌اس. یه جا که می‌تونی همه‌ی استرس و دغدغه‌هاتو فراموش کنی. آبشار هفت چشمه مثل نقطه‌ی قوته، اینجا بهش می‌گن “آبشار جاده چالوس”، خیلی معروفه! دلت می‌خواد یه سفر کوتاه و خلاصه تابستونی بریم؟ باهم بریم اونجا، تا آماده‌ی سفرمون باشیم.

آبشار هفت چشمه چالوس

 

آدرس آبشار هفت چشمه کجاست؟

راهش خیلی دشوار نیست، فقط کافیه هر وسیله‌ای که دارید رو بردارید و برید سمت اتوبان تهران-کرج، بعدشم جاده چالوس رو بگیرید. بعد از حدود ۱۷ کیلومتر رانندگی در جاده‌ی زیبای چالوس، به تابلوی روستای ارنگه می‌رسیدید، اونجا هم رستوران‌هایی هستن که یکیشون هم به نام “هفت چشمه” شناخته میشه. اگه می‌خواین توی پارکینگ رستوران پارک کنید، باید یه هزینه‌ای پرداخت کنید و بعدش ادامه راه رو پیاده برید.

حالا برای رسیدن به آبشار، دو مسیر جلوتونه؛ یکی کنار رستوران و یکی داخل رستوران. انتخاب دوم (داخل رستوران) بهتر به نظر میاد، ولی باید هزینه‌ی ورودی رو هم بپردازید. این مسیر که توی انتهای رستورانه، خوبه، یه جاده‌ی خاکی با شیب ملایمتون منتظره.

آدرس آبشار هفت چشمه

وگرنه، اگه مسیر اول رو بگیرید که سربالایی داره و زیاده روی می‌کنه، باید از تابلوی ارنگه راست بپیچید و وارد جاده‌ی دیگه‌ای بشید. بعد از یه مسافت کوتاه، می‌تونید خودروتون رو نزدیک اولین ویلا که می‌بینید پارک کنید و پیاده راه رو به آبشار ادامه بدید.

تا برسید به آبشارها، حدودا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی نیاز داره. اگه قصد دارید آبشار بلند آدران و عبور از آب رودخونه رو تجربه کنید، زمانش بیشتره، حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت. مسیر خیلی متنوعه و چشم‌نوازه، مخصوصا توی آبشار اصلی. منظره‌ها و هیجانش واقعا فوق‌العاده‌ست.

در طول مسیر هم می‌تونید توی سایه‌ی درختان زیبا اوقات خوشی داشته باشید، ولی وقتی به آبشار اصلی می‌رسید، باید آماده‌ی سختی مسیر باشید. جاهایی هست که بسیار باریک و صخره‌ایه و برای رد شدن از اونا باید خیلی مراقب باشید، مخصوصا اونجا که باید از روی صخره‌ها و لبه‌های کوه عبور کنید و آب رو بگذرونید.

 

بهترین زمان بازدید از آبشار هفت چشمه

بهترین وقت برای رفتن و دیدن آبشار هفت چشمه تو کرج، که یکی از بهترین آبشار های ایران است، تابستونه. تو این فصل گرم، هوا تو دره‌ها بهتره و از فضای سبز و زیبای اینجا بهتر می‌شه استفاده کرد. آب رودخونه ارنگه چالوس حتی تو تابستونم خیلی سرده، برای دیدن آبشار اصلی (آدران) باید رو از روی این رود بری و یه مسیر تو آب رو بری. تو بعضی قسمت‌ها آب تا زانو و گاهی تا نیم تنه‌ی ادم بالا میاد، از این رو تو فصلای دیگه که سرده و آب بیشتره، برای افراد عادی که تجهیزات خاصی ندارند دسترسی سخت‌تره. مسیر کوهستانی و بعضی نقاط سخت می‌تونه تو فصلای دیگه، خصوصاً وقت بارون، شرایط رو سخت‌تر کنه و برای گردشگرانی که علاقه‌مند به دیدن این آثار طبیعی زیبا هستند، موانع بیشتری ایجاد کنه. باید به‌خاطر داشته باشین که تو روزای تعطیل و آخر هفته، افراد زیادی به این منطقه میان و ممکنه با زحمت جمعیت روبرو بشین.

بهترین زمان بازدید از آبشار هفت چشمه

 

امکانات آبشار هفت چشمه

تو اون ناحیه چند تا سکو سیمانی نصب شده که می‌تونی برای استراحت و اونجا بشینی. یه شیر آب هم داریم، سطل زباله و سرویس بهداشتی که تو ابتدای راه قرار دارن. ادامه راه هم چند تا سرویس بهداشتی و سطل زباله داره که می‌تونی استفاده کنی. رستورانا هم تو اول راه هستن، می‌تونی غذا بخوری و اگه خواستی ماشینتو تو پارکینگ رستورانا بزاری.

امکانات آبشار هفت چشمه

 

پوشش گیاهی و جانوری این آبشار زیبا

توی منطقه آبشار هفت چشمه کرج، واقعاً یه زندگی گیاهی متنوع و پر رنگی وجود داره. اصلیتش از درخت بیده، که همه جا اینجا می‌بینیش. و بعلاوه به این بیدهای زیبا، خیلی از بوته‌ها و درختچه‌ها مثل زرشک، ازگیل و زالزالک تو این منطقه حضور دارن. آبشار هفت چشمه خودشم یه قسمتی از منطقه حفاظت‌شده البرز جنوبیه. تو اینجا پرندگان خیلی خوش رنگ و زیبا مثل کلاغ نوک قرمز، پرستو و کبک زندگی می‌کنن و از طبیعت لذت می‌برن.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − سه =

مقالات پربازدید