پل معلق هیر اردبیل

قیمت بلیط پل شیشه ای هیر 1403 + راهنمای بازدید پل معلق هیر اردبیل

اردبیل فقط به خاطر آب‌ و هوا و طبیعت قشنگش معروف نیست، یه عالمه جاذبه‌ های گردشگری داره که آدم رو میخکوب می‌ کنه. یکی از این جاذبه‌ ها، پل شیشه ای معلقیه که تو شهر هیر اردبیل قرار داره. این پل تمام شیشه‌ ایه و قشنگ مثل یه قوس توی هوا معلق مونده. اگه می خوای از پل معلق هیر اردبیل دیدن کنی، با مجله گردشگری همراه شو تا یه عالمه اطلاعات جالبو باحال بهت بگم!

معرفی پل شیشه ای هیر اردبیل

یه جاذبه توپ تو شهر هیر هست که نباید از دستش بدید، یه پل شیشه‌ای معلق که 100 متر ارتفاع داره و روی یه دره عمیق ساخته شده. این دره 234 هکتار وسعت داره و یه رودخونه پرآب به اسم هیرچایی از وسطش رد میشه. وقتی از بالای پل به پایین نگاه می‌کنی، یه منظره فوق‌العاده قشنگ از رودخونه می‌بینی. از یه طرف هم می تونی قله سبلان رو ببینی و از طرف دیگه هم باغ‌های میوه هیر چشم‌انداز قشنگی رو به وجود آوردن.

این پل اولین پل تمام شیشه‌ای قوسی شکل توی کل دنیاست! برای ساختش از 5 لایه شیشه استفاده کردن که با کابل‌های فلزی به هم وصل شدن و یه پل 208 متری با عرض 120 سانتی‌متر ساختن. اگه می‌خوای یه تجربه هیجان‌ انگیز داشته باشی، حتما به پل هیر اردبیل سر بزن!

بیشتر بخوانید: قیمت بلیط غار سهولان

پل معلق هیر کجاست

پل معلق هیر کجاست؟

هیر یه شهر خوش آب و هوا تو جنوب اردبیلِ که پر از باغ های آلبالو و گیلاسِ و به خاطر همین بهش میگن شهر شکوفه های گیلاس یا باغ شهر اردبیل. پل شیشه ای هیر هم روی رودخانه هیر چایی تو این شهر ساخته شده و یه جاذبه گردشگری خیلی خفن به حساب میاد. اگه هیر رو برای سفر انتخاب کردی، دیدن این پل رو هم از دست نده!

لوکیشن پل شیشه ای هیر اردبیل

 

بهترین مسیر پل معلق هیر اردبیل

پل هیر یه جای خفن تو استان اردبیله که واسه رسیدن بهش باید اول بری شهر هیر. این شهر تو جاده سرچم به اردبیل قرار داره و 23 کیلومتری اردبیل فاصله داره. بعد از اینکه رسیدی هیر، یه تابلو میبینی که نوشته دربند، برو تو اون جاده و بعد از 1 کیلومتر میرسی به پل هیر. اگه از سمت اردبیل میای، 29 کیلومتر راه داری تا به دربند هیر برسی و حدود 40 دقیقه طول میکشه تا با ماشین برسی.

 

پل شیشه ای هیر در اردبیل

راهنمای بازدید از پل شیشه ای هیر

این پل پارکینگ داره، ولی تو روزای شلوغ زود پر میشه. جاده‌ی پل هم باریکه و زیاد ماشین جا نمیده. اگه می‌خوای بری، یا صبح زود برو یا تو روزای خلوت!

بعد از اینکه ماشینت رو پارک کردی، یه پیاده‌ روی 500 متری تو مسیر شیب‌ دار داری تا به پل برسی. آخرش هم باید 20 تا پله رو بالا بری تا به پل برسی. دیدن خود پل فقط 30 دقیقه طول می‌ کشه، ولی اگه بخوای از کل مجموعه دیدن کنی، 2 تا 3 ساعت وقت می‌خواد. اینجا یه عالمه تفریح دیگه هم هست، مثل زیپ لاین، استخر، بگ جامپ، ترامپولین، فواره موزیکال و یه مجتمع تفریحی که می‌تونه برای همه اعضای خانواده، چه بچه‌ها و چه بزرگ‌ترها، مخصوصاً عاشق‌های هیجان، جذاب باشه.

خلاصه اینکه به زودی اینجا کلی چیزای خفن می‌سازن! هتل و آپارتمان و مغازه و رستوران های شیشه ای! فکرشو بکن، یه عالمه آدم از جاهای مختلف میان اینجا و تو این هتل و آپارتمان‌ ها می‌مونن، تو مغازه‌ها خرید می‌کنن و تو رستوران‌های شیک غذا می‌خورن. وای چه شود!

بهترین زمان بازدید از پل معلق هیر در اردبیل

همونطور که گفتیم، این پل تو استان اردبیل قرار داره. خب، اردبیل یه استان سردسیره، پس بهترین زمان برای دیدن این پل هیجان‌ انگیز و حتی بقیه جاهای استان، بهار و تابستونه. تو این فصلا، آب و هوای اردبیل خیلی عالیه و طبیعت بکرش هم به زیباترین شکل خودش درمیاد.

بهترین زمان بازدید از پل معلق هیر در اردبیل

نکات مهم در مورد پل معلق هیر

پل هیر اردبیل یه جورایی شاهکار مهندسی ایرانی هاست که تو دل طبیعت سرسبز اردبیل ساخته شده. قبل از اینکه راهی این پل بشی، بد نیست چند تا نکته جالب در موردش بدونی:

  • دومین پل معلق تو ایرانه و جالب اینه که سازندش همون شرکتیه که پل مشکین‌ شهر رو ساخته. یه جورایی میشه گفت داداشِ پل مشکین‌شهره!
  • شیشه‌های پل 3 سانتی‌متر ضخامت دارن و با کابل‌های فلزی به هم وصل شدن. یه جورایی مثل تیکه‌های یه پازل بزرگ می‌مونن که با سیم‌های فلزی محکم به هم وصل شدن.
  • پل شیشه‌ای هیر که یه پروژه خفن و جذابِ، توسط بخش خصوصی ساخته شده و حدود 80 میلیارد تومان هم خرجش برداشته. این پل که اولین پل شیشه‌ای قوسی شکلِ جهانِ، یه تفریح هیجان‌انگیز و عالیه که می‌تونه حسابی حالتون رو خوب کنه.
  • یه زیپ‌لاین تووپی که تو این مجموعه هستش، 150 متر ارتفاع داره و با سرعت می‌تونی ازش بری پایین و کلی کیف کنی.
  • یه نورپردازی عجیب و غریب و قشنگی داره که شب‌ها روشن میشه. انقدر قشنگه که نگو و نپرس!

بیشتر بخوانید: بهترین آژانس های مسافرتی اردبیل

قیمت بلیط پل شیشه ای هیر

بلیط پل معلق هیر مشگین شهر تو سال 1403، 130هزار تومنه. می‌تونی هر روز از ساعت 8 صبح تا 10 شب بری و از این پل‌ ها که روی دره‌ی دربند شهر هیر هستن دیدن کنی و کیف کنی.

سوالات متداول

ارتفاع پل شیشه ای هیر چقدر است؟

100 متر

پل شیشه ای هیر چند متر است؟

208 متر

از اردبیل تا پل معلق هیر چند ساعت راه است؟

حدود 23 دقیقه که 29 کیلومتر فاصله دارد

Related Posts

Comments 1

  1. محسن says:

    گوگلو زیرورو کردم تا قیمت بلیط پل شیشه ای هیر رو پیدا کنم. مرسی ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 14 =

مقالات پربازدید