پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران | قیمت ورودی و بلیط در 1403

پارک ژوراسیک تهران یه جور ماشین زمانه که می تونه شما رو ببره به میلیون‌ها سال پیش، زمانی که دایناسورها هنوز زنده بودن. این موجودات با اینکه خیلی قوی و بزرگ بودن، اما نتونستن توی چرخه زندگی باقی بمونن و از بین رفتن. حالا پارک ژوراسیک یه فرصت عالی به وجود آورده که بتونیم توی یه محیط آروم و قشنگ، با دایناسورها آشنا بشیم و چیزهای زیادی در موردشون یاد بگیریم. اینجا انگار دایناسورها هنوز منقرض نشدن و می‌تونیم از نزدیک ببینیمشون و باهاشون عکس یادگاری بگیریم.

توضیحات پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک یا پارک دایناسورها یه جای تفریحی و آموزشی تو تهرانه که از سال 1392 افتتاح شده و پر از دایناسورهای متحرک با اندازه واقعیه! مجسمه‌ها انقدر دقیق ساخته شدن که انگار دایناسورهای واقعی رو زنده می‌بینی! پلک می‌زنن، دست و پاهاشون رو تکون می‌دن و صداشون هم درمیاد! یه عالمه چیز هم درباره دایناسورها یاد می‌گیری، مثلا اسم علمیشون، چی می‌خوردن و چطوری زندگی می‌کردن. واسه اردوی مدرسه هم عالیه.یه تخم دایناسور بزرگ هم تو پارک هست که نشون می‌ده دایناسورها چطوری به دنیا می‌اومدن. این پارک یه جای عالی برای تفریح و یادگیریه، مخصوصاً برای بچه‌ها!

اسم این پارک رو از روی یه کتاب معروف به اسم “پارک ژوراسیک” برداشتن. این کتاب رو “مایکل کرایکتون” نوشته بود و سه سال بعد از انتشارش، یعنی سال 1993، “استیون اسپیلبرگ” یه فیلم خیلی معروف به اسم “پارک ژوراسیک” از روی این کتاب ساخت.

به جز دایناسورها، مجسمه‌های حیوانات دیگه مثل فیل، تمساح و خرس قطبی هم توی پارک هستن. فکر کن داری توی جنگل قدم می‌زنی و یهو یه فیل غول‌پیکر روبروت سبز می‌شه! یا یه تمساح که از توی آب بیرون می‌پره! یا یه خرس قطبی که داره با یه تیکه یخ بازی می‌کنه! خیلی جالبه، نه؟

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تهران

پارک دایناسورها در تهران

لوکیشن و مسیرهای دسترسی ژوراسيك پارك تهران

آدرس :منطقۀ سعادت‌آباد تهران، میدان به‌رود (انتهای بلوار پاک‌نژاد)، بلوار شقایق، بعد از پارک پرواز.

با ماشین خودتون که می‌خواین برین، اول باید از طریق اتوبان‌های نیایش، یادگار امام یا چمران خودتون رو به سعادت‌آباد برسونین. بعدش هم برین بلوار پاکنژاد و میدان بهرود. از اونجا هم وارد بلوار شقایق بشین و بعد از پارک پرواز، پارک ژوراسیک رو می‌بینین. یه پارکینگ هم داره که می‌تونین ماشینتون رو اونجا پارک کنین.

برای رفتن به پارک ژوراسیک، می‌تونی از اتوبوس یا بی‌آرتی استفاده کنی که هم ارزونه و هم به صرفه. فقط کافیه سوار اتوبوسی بشی که به میدان صنعت می‌ره یا از اونجا رد می‌شه. فرقی نمی‌کنه کجای تهران هستی، از هر نقطه‌ای می‌تونی این کارو انجام بدی. بعد از اینکه به میدان صنعت رسیدی، می‌تونی با یه تاکسی کوتاه بری سعادت‌آباد و پارک ژوراسیک. البته تاکسی‌های خطی هم هستن که می‌تونن تو رو به سعادت‌آباد برسونن.

یه راه دیگه که هم ارزونه و هم راحت و بدون ترافیک، مترو هست. فقط کافیه سوار خط 7 مترو تهران بشی و بری تا ایستگاه میدان صنعت. بعدش که پیاده شدی، یه ماشین بگیر و برو سعادت آباد. از اونجا هم خیلی راحت میتونی به پارک برسی.

آدرس پارک ژوراسیک تهران

اسپايدر پارك در پارک ژوراسیک تهران

کنار ژوراسیک، یه پارک دیگه به اسم اسپایدر پارک هم تو تهران افتتاح شده که فقط در مورد حشرات و خزندگان هست. تو این پارک می تونی مجسمه های خیلی بزرگ و قشنگی از بیش از 20 نوع حشره مثل عنکبوت، زنبور، مورچه، کفشدوزک و حلزون و همچنین مجسمه خزندگانی مثل تمساح، لاک پشت و ایگوانا رو ببینی.

جالبه که یه حشره شناس معروف به اسم دکتر علی رضا زمانی اطلاعات و مشخصات هر کدوم از این حشرات و خزندگان رو جمع آوری کرده و توی پارک گذاشته تا همه بتونن ازشون یاد بگیرن.

اسپایدر پارک یه جای خیلی جالب و آموزنده است که هم برای بچه ها و هم برای بزرگترها جذابه. اگه دوست داری با دنیای حشرات و خزندگان بیشتر آشنا بشی، حتما یه سر به این پارک بزن.

اسپايدر پارك در پارک ژوراسیک تهران

تفریحات ژوراسیک پارک

تو پارک ژوراسیک فقط دایناسورها نیستن که می‌تونی ببینیشون! کلی تفریح دیگه هم هست که می‌تونی ازشون لذت ببری. می‌تونی بری تو سینمای چهاربعدی و یه فیلم هیجان‌انگیز ببینی، یا تو آتلیه عکاسی یه عکس یادگاری با دایناسورها بگیری. یادت نره میتونی از فروشگاه هدیه و کارگاه سفال هم دیدن کنی. اگه هم خسته شدی می‌تونی بری تو ژورا شاپ و یه عالمه غذای خوشمزه بخوری. یه استودیو هم تو پارک هست که می‌تونی با دایناسورها عکس بگیری و یه یادگاری قشنگ از پارک ژوراسیک داشته باشی.

ساعت بازدید پارک ژوراسیک

این پارک تو روزهای مختلف هفته، ساعات کارش فرق می‌کنه:

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 9 شب می‌تونی بری.
پنجشنبه‌ها، جمعه‌ها و روزهای تعطیل هم از ساعت 10 صبح تا 10 شب بازه.
پس هر وقت دلت خواست، می‌تونی بری و از دیدن دایناسورها لذت ببری! فقط یادت باشه که تو روزهای تعطیل، پارک شلوغ‌ تره.

بیشتر بخوانید: اتاق فرار تهران

قیمت ورودیه پارک ژوراسیک تهران

قیمت ورودیه پارک ژوراسیک تهران

هزینه بلیط پارک ژوراسیک تهران، 75 تومنه. ولی فقط ورودی پارک دایناسورها نیست، باید برای هر بخش جداگانه پول بدی. مثلا:

پارک ژوراسیک: 75 تومن
اسپایدر پارک: 75 تومن
جانگل لند: 150 تومن
باگزلند: 150 تومن
پس حواست باشه که فقط با 75 تومن نمی‌تونی همه جا رو ببینی!

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =

مقالات پربازدید