مکان های تفریحی رایگان مشهد

تجربه یک روز شگفت انگیز در مکان های تفریحی رایگان مشهد

دنبال یه تفریح حسابی تو مشهدی؟ هزینه هم نداری؟ اصلا نگران نباش! این مقاله رو بخون تا با یه عالمه مکان های تفریحی رایگان مشهد آشنا بشی.

تو مشهد کلی جای تفریحی باحال هست که لازم نیست پول خرج کنی و می‌ تونی حسابی خوش بگذرونی. یه عالمه پارک تو دل شهر هست که می‌ تونی بری و از فضای سبز و قشنگشون لذت ببری. بازارها و روستاهای اطراف مشهد هم خیلی دیدنی هستن و می‌تونی با خانواده بری و یه روز پر خاطره بسازی.

بهترین جاهای تفریحی مجانی در مشهد

 

باغ ملی مشهد

باغ ملی تو مشهد یه پارک قدیمی و باحال تو مرکز شهره، دقیقاً تو محله جنت و خیابون امام خمینی (ارگ سابق). یه زمانی این باغ از آب قنات رکن آباد که خیلی معروف بود، سیراب می شد. چون باغ ملی به ارگ حکومتی و مرکز شهر نزدیک بود، کلی مراسم تو این باغ برگزار می شد.

حالا با اینکه شهر مشهد خیلی بزرگ شده و پارک های زیادی تو همه جای شهر ساخته شده، باغ ملی دیگه مثل قبل خاص نیست. ولی بازم به خاطر قدمتش خیلی مهمه و هر روز کلی آدم میان تو سایه درختاش استراحت می کنن.

باغ ملی مشهد جای دیدنی رایگان

باغ ملی وسط یه منطقه خیلی شلوغ و پر رفت و آمد قرار داره. همین باعث شده که این باغ یه جای خیلی خاص تو این منطقه باشه. سرسبزی و قشنگی باغ ملی تو دل شلوغی خیابون های مشهد، یه پناهگاه موقتی برای کساییه که از این خیابون ها و بازارها رد می شن. اینجوری می تونن یه نفس عمیق بکشن و خستگی در کنن.

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری مشهد

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی یه جای سرسبز و قشنگه که حسابی حال آدم رو خوب می‌کنه. می‌تونی با خیال راحت به همراه خانواده بری و از بخش‌های مختلفش دیدن کنی. این پارک بعد از پارک ملت، دومین پارک بزرگ مشهد به حساب میاد.

از دوره پهلوی به بعد، پارک کوهسنگی تبدیل به یه مجموعه تفریحی و گردشگری شده. امکاناتی که تو این پارک هست باعث شده که هر آدمی با هر سن و سلیقه‌ای، جذبش بشه. طراحی پارک به صورت هفت تا باغ به هم پیوسته است. اسم این باغ‌ها، باغ آرامگاه، باغ فرهنگی، باغ پذیرایی، باغ سنگی، باغ طبیعی، باغ ورزشی و باغ تفریحی هست و هر کدوم یه سری از امکانات پارک رو در خودشون جا دادن.

پارک کوهسنگی جای تفریحی رایگان در مشهد

باغ آرامگاه مال میرزا ابراهیم رضوی بوده و یه مقبره هم توش برای خودش ساخته. تو باغ پذیرایی هم رستوران سنتی و کافه و فست فود و سالن جشن پیدا میشه. باغ سنگی هم که خیلی قشنگه و یه کوه و آبشار داره و یه جای باحال برای استراحت گردشگرهاست. تو باغ طبیعی هم که تو قسمت جنوبی پارک هست، میتونی دریاچه ها رو ببینی.اگه اهل ورزش و تفریح هستی، میتونی بری باغ ورزشی و باغ تفریحی و دوچرخه سواری و درشکه سواری و ورزش کنی. تو باغ فرهنگی هم موزه بزرگ خراسان و آمفی تئاتر روباز و نمازخانه و یه جای بازی برای بچه ها هست. تو طرح توسعه پارک هم یه دریاچه مصنوعی و یه جزیره پرندگان و استخر و دو تا شهربازی سرپوشیده اضافه شده.اگه رفتی مشهد، حتما یه سر به کوهسنگی بزن و از موزه بزرگ خراسان و بازار چارسوق کوهسنگی هم دیدن کن.

آبشار قره سو

آبشار قره‌سو یه جای خفن تو کلات نادریه که پر از آبشارهای بلند و قشنگه. این آبشارها تو یه دره تنگ و پیچ‌درپیچ قرار دارن که دیواره‌هاش 90 درجه‌ست و خیلی باحاله. طبیعت قره‌ سو خیلی قشنگه و آب‌وهوای ییلاقی داره. 8 تا آبشار، چشمه‌های خنک و نردبان‌های فلزی که برای رفتن به بالای آبشار گذاشتن، این منطقه رو به یه جای دیدنی تبدیل کردن. مسیر حرکت تو این دره‌ها خیلی تنگ و باریکه و یه جورایی هم تاریکه. برای همین نردبان‌های فلزی گذاشتن که به گردشگرها کمک کنه. اگه دنبال یه جای خنک و قشنگ برای تفریح می‌ گردی، قره‌ سو یه انتخاب عالیه.

آبشار قره سو جای تفریحی مجانی در مشهد

نکاتی که باید بدونی:

برای رفتن به قره‌سو باید از مشهد به کلات نادری بری و بعد از اون به روستای قره‌سو.
مسیر رسیدن به آبشارها یه ذره سخته و باید پیاده‌روی کنی.
تو این منطقه امکانات رفاهی خیلی کم هست، پس بهتره همه چیزهایی که لازم داری رو با خودت ببری.

بیشتر بخوانید: دانلود نقشه مترو مشهد pdf

 

چشمه گیلاس

چشمه گیلاس یکی از بهترین چشمه های خراسان رضویه. روستای چشمه گیلاس هم خودش یه جای زیبا و دل انگیزه که توش یه روز خوب میتونه به یه خاطره خوب تبدیل بشه. با فاصله کوتاهی از چناران و مشهد، میتونی یه سفر فوق العاده رو تجربه کنی. از مناظر طبیعی زیبا گرفته تا آب شیرین و خنک چشمه، همه چیز اینجاست که باعث میشه انرژی مثبت بگیری و لحظات خوبی رو سپری کنی.

چشمه گیلاس جای تفریحی رایگان در مشهد

این چشمه هزار متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و عمقی بین چهار تا پنج متر داره، این چشمه از آب‌ دهی ۲۳۰ لیتر در ثانیه برخورداره. کارشناسان آن را در گروه چشمه‌های کارستی (آهکی) قرار دادن.

چشمه گیلاس یه جای فوق‌ العاده است که پر از حوضچه‌ها و دریاچه‌های کوچیکه. به خاطر همین، طبیعت‌گردها و گردشگرها عاشقش شدن. هوای اینجا هم خیلی خنک و پاکه و یه فضای دلچسب و دوست‌داشتنی برای گذروندن وقت، مخصوصاً تو فصل تابستون، به وجود میاره.

 

 

آبشار اخلمد

این آبشار تو روستای اخلمد و دره اجنه، یه تیکه از بهشته که آدم دلش می‌ خواد تا ابد اونجا بمونه. انقدر قشنگه که هر سال کلی آدم از همه جا میان می‌بیننش. آبشار اخلمد از چند تا آبشار کوچیک و بزرگ تشکیل شده که دوتاشون خیلی به هم نزدیکن و حدود ۸۰ متر ارتفاع دارن. صداشون که تو دره می‌پیچه، آدم رو محو خودش می‌کنه، مخصوصاً تو بهار که همه جا سرسبزه و پر از گله.

آبشار اخلمد بهترین جای تفریحی رایگان

توی دره اخلمد، هفت تا آبشار قشنگ قایم شده که دیدن هر کدومشون یه عالمه می‌ارزه. البته رسیدن به این آبشارها یه کمی سخته، چون باید از بین یه عالمه صخره و طبیعت وحشی عبور کنی. چهار تا از این آبشارها همیشه آب دارن، حتی تو زمستون هم که یخ می‌بندن، قشنگیشون دوچندان می‌شه. اما سه تا آبشار دیگه فقط تو بهار و تابستون می‌تونن ببینید، چون تو فصل‌های سرد خشک می‌شن. اگه اهل طبیعت‌گردی هستی و از سختی نمی‌ترسی، حتما یه سر به دره اخلمد بزن و از دیدن این آبشارهای قشنگ لذت ببر.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

مقالات پربازدید