مکان های بکر کیش

کیش کجا بریم خوش بگذره؟

کیش با کلی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی، یه جای فوق‌ العاده برای سفره. فرقی نمی‌کنه اهل تفریح و هیجان باشی یا عاشق تاریخ و فرهنگ، کیش برای هر سلیقه‌ ای یه عالمه حرف داره. این جزیره انقدر دیدنی داره که تو لیست بهترین جاهای دیدنی ایران جا خوش کرده. وقتی می‌ خوای بری کیش، انقدر گزینه‌ های مختلف پیش روت داری که ممکنه گیج بشی و ندونی کجا باید بری. ما تو این مقاله از مجله گردشگری، یه گلچینی از مکان های بکر کیش رو بهت معرفی می‌ کنیم تا بتونی راحت‌ تر مقصد دلخواهت رو پیدا کنی.

جاهای لاکچری کیش

کیش پر از جاهای لوکس و خفنه که آدم کیف می‌ کنه! از رستوران‌های لاکچری و مراکز خرید پر از برندهای معروف گرفته تا تفریحات آبی هیجان‌ انگیز و پارک‌ های جذاب. یه جورایی کیش با این همه تنوع و امکانات خاص، آدم رو مجذوب خودش می‌ کنه. در ادامه می‌ خوام یه سری از جاهای لوکس کیش رو بهت معرفی کنم که سفرت رو به یه خاطره فراموش‌ نشدنی تبدیل می‌ کنن:

مجتمع تفریحات دریایی یکی از جاهای لاکچری کیش

مجتمع تفریحات دریایی کیش

این مجموعه یکی از خفن‌ترین و به‌روزترین مراکز تفریحی کیشِ که هر چی بخوای توش پیدا می‌شه، از تفریحات آبی و سینمایی گرفته تا پارک و… . البته قیمت بعضیا شون یه ذره بالاست و آدم رو یاد پولدارها می‌ندازه! اما انصافاً کلی تفریحات جذاب و خاطره‌انگیز داره که می‌تونه حسابی بهتون خوش بگذره، مثلا:

  • غواصی
  • پاراسل
  • جت اسکی
  • بنانا
  • شاتل فضایی
  • قایق تندرو
  • اسکی روی آب
  • دوچرخه سواری
  • بالن سواری
  • سینما و پلاژ مخصوص برای بانوان و آقایان…

این مجموعه یه عرشه نیم دایره‌ ای داره که اندازه قطرِش 300 متر و عرضش 30 متره. روی عرشه یه سازه بتنی ساخته شده که 17 تا سالن مجزا داره. تو این سالن‌ ها می‌ تونی از رستوران و کافی‌ شاپ، ماساژ، دوش، فروشگاه‌های مختلف و… استفاده کنی.

این مجتمع الان بیشتر از 800 نفر ظرفیت داره و لازم نیست برای جابجا شدن تو مجموعه، کیفت رو با خودت ببری. همه خریدها رو می‌ تونی با یه دستبند الکترونیکی که بهت می‌ دن انجام بدی.

آدرس: خیابان سنایی، بلوار اندیشه

بیشتر بخوانید: بهترین مکان برای ماهیگیری در کیش

تله کابین میکامال لاکچری ترین جای کیش

تله کابین میکامال

تله کابین میکامال تو کیش یه حال و هوای دیگه‌ ای داره! یه مسیر 2.5 کیلومتری که از اسکله تفریحی تا بام میکامال می‌ ره و تو این مسیر 23 تا 25 دقیقه‌ ای می‌ تونی از بالا به تمام زیبایی‌ های جزیره کیش نگاه کنی. هر کابین 1 تا 8 نفرست. نگران امنیتش هم نباش، چون یه شرکت سوئیسی به اسم BMF که کارش حرف نداره، ساختتش. طراحی کابین‌ ها هم کار شرکت پورشه دیزاینه. تو این مجموعه پارکینگ، کافی‌شاپ و سرویس بهداشتی هم هست که خیالت از همه چیز راحته. همه این‌ها باعث شده که میکامال جزو بهترین تله کابین‌ های ایران باشه و یه تجربه فوق‌العاده رو برای تو رقم بزنه.

آدرس: خیابان سنایی، بلوار اندیشه، اسکله تفریحی کیش

قشنگ ترین جاهای کیش

کیش که میری، کلی جاهای دیدنی باحال منتظرتن، از تاریخی و طبیعی گرفته تا تفریحی!  میخوام چند تا از قشنگ ترین جاهای کیش رو بهت معرفی کنم که شاید اسمشون رو کمتر شنیده باشی، ولی دیدنشون حسابی میچسبه!

دره پرتغالی ها در کیش

دره پرتغالی ها

تو جزیره کیش، یه جای خوش آب و هوا و سرسبز هست به اسم دره پرتغالی‌ ها. می‌ دونی چرا بهش می‌گن دره پرتغالی‌ ها؟ چون خیلی قدیما، پرتغالی‌ ها تو این منطقه زندگی می‌ کردن.یه درخت انجیر معابد کهنسال با قدمت حدود 600 سال هم تو این دره هست. خیلی‌ ها معتقدن که این درخت خوش‌ یمنه و برای برآورده شدن آرزوهاشون، پارچه‌ های رنگی به شاخه‌ هاش گره می‌ زنن. به این درخت، درخت سبز هم می‌گن.

درخت سبز با بقیه درخت‌ها فرق داره، چون شاخه‌هاش به جای اینکه برن بالا، خم می‌ شن و می‌ رن تو خاک. بعد توی خاک به ریشه درخت متصل میشن یه درخت با شاخه‌های درهم تنیده درست می‌ کنن. یه مجموعه تفریحی و گردشگری هم به اسم درخت سبز تو این منطقه ساختن تا گردشگران بهشون خوش بگذره.

آدرس: بخش شمالی جزیره کیش، پارک درخت سبز، نزدیک به آب انبار

جزیره هندورابی کیش

جزیره هندورابی

تو سفرت به کیش، یه فرصت عالی داری که بری یه جزیره دیگه به اسم هندورابی که فقط 28 کیلومتر با کیش فاصله داره. این جزیره یه طبیعت بکر و دست نخورده داره و با یه بافت سنتی، روی ارتفاع 29 متری از آب قرار گرفته.

تو هندورابی می‌تونی از دیدن یه روستای سنتی، قبرستان، سواحل زیبا، مسجد، آب انبار و غار لذت ببری. یه کلوپ آبی هم تو جزیره هست که می‌تونی توش انواع تفریحات آبی مثل غواصی و جت اسکی رو امتحان کنی. برای رفتن به هندورابی، می‌تونی از کیش با قایق بری که حدود یه ساعت و نیم طول می‌ کشه. یه راه دیگه هم هست که با قایق موتوری بری که سریع‌ تر می‌ رسی.

آدرس: ۲۸ کیلومتری کیش

ساحل صخره ای کلبه هور

ساحل صخره ای کلبه هور

ساحل کلبه هور یه ساحل صخره‌ ای تو کیشه که بین دو تا صخره، یه آب زلال و قشنگ داره. این ساحل انقدر قشنگه که تو لیست زیباترین سواحل ایرانم هست.

چون آب این ساحل خیلی شفافه، می‌ تونی به راحتی ماهی‌ های رنگارنگ رو تو آب ببینی. عمق آب اینجا هم 8 متره که برای غواصی عالیه. یه غار کوچولو 5 متری هم تو ساحل کلبه هور هست که فقط با مد آب دریا میاد، می‌ تونی ببینیش.

تو این ساحل، آلاچیق، رستوران و کافه هم هست که می‌تونی ازشون استفاده کنی. دوچرخه‌ سواری و اسب‌ سواری هم از تفریحاتی هستن که می‌ تونی تو ساحل کلبه هور انجام بدی.

آدرس: جاده جهان، میدان هور

جاهای باحال کیش

کشتی یونانی یه جای باحال در کیش

کشتی یونانی

کشتی یونانی کیش، یه جاذبه گردشگری معروف که حتما باید دید. همه اسم کشتی یونانی کیش رو شنیدن، حتی اگه تا حالا به کیش سفر نکرده باشن. این کشتی رو انگلیسی‌ ها ساختن و بعدش یونانی‌ ها صاحبش شدن. تو تاریخ ۴ مرداد ۱۳۴۵، کشتی یونانی نزدیک ساحل کیش به گل نشست و تا الان هم همونجاست. هیچکس دقیق نمی‌دونه چرا کشتی به گل نشست.

کشتی یونانی یه جای خیلی قشنگه، مخصوصا موقع غروب آفتاب که می‌تونی عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیری. اما حیف که بدنه کشتی داره خراب می‌شه و ممکنه تا چند سال دیگه غرق بشه. می‌گن درست کردنش هم صرفه اقتصادی نداره. پس اگه می‌خوای از این کشتی تاریخی عکس یادگاری بگیری، بهتره زودتر به کیش سفر کنی.

آدرس: جنوب غربی کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =

مقالات پربازدید