بهترین منطقه کرج برای زندگی

بهترین منطقه کرج برای زندگی کجاست؟

مرکز استان البرز، کرج، نگین درخشان این استان، به عنوان چهارمین شهر پرجمعیت ایران و اولین مقصد مهاجران شناخته میشه.اسم “کرج” از “کراج” گرفته شده که به معنی “انتقال اطلاعات با اشعه های آتشه”. کرج در گذشته یه روستای ساده بود، اما به خاطر طبیعت قشنگش معروف شد.اگه دنبال آپارتمان اجاره ای یا خریدی تو کرج هستی، با خوندن این مقاله تو وبسایت مجله گرشگری میتونی بهترین محله های کرج برای زندگی رو پیدا کنی.

 

بهترین نقاط کرج برای زندگی

عظیمیه که به شهرک رسالت هم معروفه، و مهرشهر، از پرطرفدارترین و البته گرون ‌ترین محله‌ های کرج هستن.

در ادامه با این دو منطقه بیشتر آشنا میشیم.

منطقه عظیمیه کرج

منطقه عظیمیه کرج

عظیمیه یه محله تو شمال شرق کرجه که قدیما بهش می‌گفتن پرگیرک. اون موقع‌ها اینجا پر از باغ و زمین کشاورزی بود.

الان عظیمیه با اون پارک‌ها و باغ‌های قشنگش و ساختمون‌های لوکسش، شده یکی از بهترین محله‌های کرج.

یه جای باحال که بهش میگن بام کرج، که به خاطر آب و هوای عالی و خنکش خیلی طرفدار داره. اگه دنبال یه جای خنک و خوش آب و هوا تو کرج میگردی، حتما به بام کرج سر بزن.

عظیمیه به جز بام کرج، جاهای دیگه هم داره که میتونی ازشون دیدن کنی. مثلا چند تا مرکز خرید بزرگ داره که میتونی توشون خرید کنی و به تفریح بپردازی. مرکز خرید مهستان تو خیابون مطهری و بلوار نبوت هست، مجتمع تجاری یادمان تو بلوار طالقانی پایین تر از پل آزادگان قرار داره، مرکز خرید ایران زمین و مجتمع خرید برج میلاد هم تو ابتدای بلوار طالقانی جنب خیابان شهید حسینی هستن.

قیمت املاک در عظیمیه

اگه می‌خوای تو عظیمیه خونه بخری، باید حسابی پولدار باشی! قیمت آپارتمان‌ ها تو این محله، سر به فلک کشیده. تو اوایل سال ۱۴۰۰، قیمت هر متر آپارتمان تو عظیمیه، حدود ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومن بود. ولی درحال حاضر قیمت هر متر از ۶۰ تا ۱۱۰ میلیون متغیره. البته قیمت‌ها بستگی به نوع ساخت، سال ساخت، مساحت و امکانات آپارتمان هم فرق می‌کنه.

با این قیمت‌ها، می‌تونی بفهمی که عظیمیه، یکی از لاکچری‌ ترین محله‌ های کرجه! اگه دنبال یه جای خوب برای زندگی تو کرج هستی، عظیمیه می‌تونه یه گزینه عالی باشه، البته اگه جیبت پر از پول باشه!

منطقه مهرشهر کرج

منطقه مهرشهر کرج

مهرشهر یکی از قشنگ‌ترین و باحال‌ترین محله‌های کرجه که حسابی معروفه. این محله خیلی آرومه و امنیتش هم خیلی خوبه. واسه همین خیلی‌ها که از شلوغی و سر و صدای شهر خسته‌ان، میان مهرشهر و از زندگی اینجا لذت می‌برن.

یکی از چیزایی که مهرشهر رو خاص می‌کنه، باغ‌های قشنگش هستن. این باغ‌ها باعث شدن که مهرشهر به یکی از بهترین محله‌های کرج با یه آب و هوای عالی تبدیل بشه. یه چیز دیگه که تو مهرشهر خیلی جالبه، اینه که خونه‌ها با یه فاصله مناسب از هم ساخته شدن. اینجوری هم محله قشنگ‌تر شده و هم یه فضای باز و دلنشین بین خونه‌ها وجود داره.

 

تو مهرشهر چند تا مرکز خرید خوب هم هست که می‌تونی توشون خرید کنی و یه تفریح حسابی داشته باشی. مثلا مرکز خرید رویال تو بلوار مسیح پاکدل و مجتمع تجاری پارس تو بلوار شهرداری مهرشهر. یه بازار روز میوه و تره‌بار هم تو بلوار ارم هست که خیلی پرطرفداره و هم محلی‌ها و هم گردشگرها ازش خرید می‌کنن.

 

اگه به تاریخ و فرهنگ علاقه داری، می‌تونی بری کاخ مروارید رو ببینی. این کاخ که مال دوران پهلویه، یه جای دیدنی و جذاب تو مهرشهره. خلاصه که مهرشهر یه محله عالیه که همه چی داره: آرامش، امنیت، آب و هوای خوب، باغ‌های قشنگ، مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری. اگه دنبال یه جای خوب واسه زندگی تو کرج هستی، حتما مهرشهر رو هم در نظر بگیر!

بیشتر بخوانید: لوکیشن خوب برای عکاسی در کرج

قیمت املاک در مهرشهر

قیمت آپارتمان تو مهرشهر الان هر مترش حدودا ۶۰ میلیون تومنه. البته این قیمتا برای آپارتمانای مختلف فرق می‌ کنه و به چیزایی مثل نوع ساختمون، سال ساختش، اندازش و امکاناتی که داره بستگی داره. با این حال، قیمتای بالا نشون می ‌ده که مهرشهر یکی از بهترین جاهای کرج برای زندگیه.

محله جهارنشهر کرج

محله جهارنشهر کرج

منطقه هشت کرج که به اسم جهانشهر معروفه، یکی از جاهای خیلی خفن و باکلاسه این شهره. اسم جهانشهر هم از اسم خانوم محمدصادق فاتح، که بنیانگذار این منطقه بوده، گرفته شده.

قدیما جهانشهر پر از باغ‌های قشنگ بود، ولی خب متاسفانه تو سال‌های اخیر به خاطر ساخت و ساز زیاد، خیلی از این باغ‌ها نابود شدن.

تو جهانشهر یه عالمه امکانات و جاهای دیدنی هست که میشه ازشون لذت برد. مثلا پارک تنیس، باشگاه پینت بال، باغ خانواده که یه پیست دوچرخه‌سواری هم داره، پارک میدان شهید مدنی، پارک بانوان و باشگاه میلاد.

جهانشهر به خاطر وسعت زیادش، فضای سبز خیلی قشنگی داره. درخت‌های باغ‌ها خیلی منظم و مرتب هستن و امکانات رفاهی هم تو این منطقه خیلی خوبه. خلاصه که جهانشهر یه جای سبز و آروم و عالیه برای زندگی. اصلا به خاطر همین هم هست که به عنوان یکی از بهترین محله‌های کرج شناخته میشه.

 

قیمت املاک در جهانشهر

هر متر آپارتمان تو این منطقه از ۹۰ میلیون شروع میشه به بالا.

محله گوهردشت کرج

محله گوهردشت کرج

گوهردشت یکی از محله ‌های خفن کرج توی منطقه هفتم شهره. از محله‌ های باکلاس و معروف کرج به حساب میاد و همه می ‌شناسنش.این محله به خاطر رفت و آمد راحت و دسترسی خوبش به جاهای مختلف، خیلی پرطرفداره. یه جورایی میشه گفت که مرکز کرجه!

 

گوهردشت به سه قسمت یا فاز تقسیم شده که هر فازش ۱۳ تا خیابان داره. فاز یکش از همه بهتره و بیشتر طرفدار داره. تو سال‌های اخیر، خونه ‌های ویلایی گوهردشت جای خودشون رو به آپارتمان ‌های شیک و مدرن دادن.

 

قیمت املاک در گوهردشت

قیمت خونه تو این منطقه نزدیک به ۵۵ میلیونه که با توجه به اینکه توی کدوم فازش باشه متغیره.

بیشتر بخوانید: بهترین باشگاه های بدنسازی کرج

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نوزده =

مقالات پربازدید