بهترین جاهای دیدنی اطراف چالوس 1403 + لوکیش دقیق

بهترین جاهای دیدنی اطراف چالوس ۱۴۰۳ + لوکیش دقیق

بهترین لوکیشن های چالوس

چالوس یکی از زیباترین شهرهای مازندرانه. اینجا در کنار جنگل‌های سرسبز و دریای خزر واقع شده و از طبیعتی بکر، ییلاقات مختلف، جاذبه‌های طبیعی و مناظر و چشم‌اندازهای رویایی برخورداره. آثار تاریخی هم جزء جاذبه‌های چالوسه که باعث شده این شهر برای گردشگران جذاب باشه. اگه قصد سفر به مازندران و دیدن بهترین‌های چالوس رو داری، پیشنهاد می‌کنم تا این مطلب رو تموم کنی. چالوس جاهای دیدنی زیادی داره که آشنایی باهاشون می‌تونه سفرتو لذت‌بخش‌تر کنه. تو این مقاله بهترین جاهای دیدنی چالوس رو در هر فصل به تفکیک بهار، تابستان، پاییز و زمستان معرفی می‌کنیم.

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود

تو شهرک توریستی نمک آبرود، وسط جاده چالوس به تنکابن، یه جای خفن هست. جزو امکاناتش، شهربازی، پینت بال، و کارتینگ هم داره، ولی خب، اصلیترین چیزایی که اینجا رو معروف کردن، دو تله‌کابینه که واقعا دل هر گردشگری رو می‌بندن.

برای استفاده از تله‌کابین، باید توی شهرک باشی بین ساعات ۸ صبح تا ۸ شب. یه خط تله کابین سرعتش تا ۳ متر بر ثانیه میره و تونسته حدود ۱۵ دقیقه سواری رو برای گردشگرا جذاب کنه، چهار تا پنجاه متر بالا می‌ره. اما خط دومش، واقعا یه چیز دیگه‌ست، با منظره‌های طبیعی خیلی خاصی که میشه از اونجا دید، مثل دیو حمام.

هر سن و سلیقه‌ای می‌تونه تو اینجا سرگرم بشه. باور کنید، این تله‌کابین‌ها جزو بهترین چیزای دیدنی چالوس هستن.

 

پل زغال چالوس

پل زغال چالوس

شمال کشور یه رودخونه داره که از غرب مازندران شروع میشه و تو ارتفاعات کندوان جاری میشه. این رودخونه تو بستر خشن کوهستان جریان داره و خونه ماهی‌های آزاد، مثل سوف و سفید، هست. بعد از طی کردن بیش از هفتاد کیلومتر، این رودخونه به شهر چالوس میرسه و توی دریای مازندران ختم میشه. به همین دلیل اسمش “رود چالوس” هست. در سال ۱۳۰۷ شمسی، یه پل به اسم “پل زغال” بین شهر چالوس و مرزن آباد ساخته شد تا افراد بتونن با امنیت بیشتری ازش استفاده کنن.

الان بعد از این همه سال، پل زغال چالوس همچنان بهره‌برداری میشه و به لطف قدمتش، یکی از جاهای دیدنی توی چالوس محسوب میشه. اگر خودرو دارید، حتما برید اینجا. منظره اطراف رودخونه و کوه‌ها واقعا فوق العاده است و حتی اگر به تنهایی برید، لحظاتی فراموش نشدنی رو تجربه می‌کنید.

 

مرداب هسل چالوس

مرداب هسل چالوس

در حدود ۱۰ کیلومتری شهر چالوس، نزدیک روستای سینوا و مرزن آباد، یه جا خیلی قشنگ و جادویی هست به اسم مرداب هسل. این مرداب توی دل جنگل‌های زیبای مازندران قرار داره و یکی از مکان‌های دیدنی و گردشگری شهرستان چالوس هست. مرداب هسل جذابیت زیادی داره و خیلی از مردم بهش علاقه دارن. اصطلاح هسل در گویش محلی چالوس به معنی آبی هست که ساکنه و آروم هست، و این دریاچه واقعاً مثل این تعریف آروم و بی‌حرکت هست. صداهای حیوانات مختلف و آرامشی که تو این محیط بی‌نظیر و خالی از هرگونه آلودگی حس میشه، واقعاً شایسته وصف نیست.

 

کاخ چای خوران چالوس

کاخ چای خوران چالوس

اینجا کاخ چای‌خوران چالوسه، که الان موزه شده. قدیماً تو دوران پهلوی، اینجا مکانی بوده که مردم میومدن اینجا، استراحت کنن و چای بنوشن. چیزی که اینجا رو واسه همه جالب کرده، قدمتش، زیبایی معماریش که از معماری غربی الهام گرفته، سادگی و اینکه از تجملات دوره.

این کاخ خیلی باشکوه و دلپذیره، با گچبری‌های دیدنی، بالکن زیبا، سرستون‌های تاریخی و کاشی‌کاری‌های اصیل. برای دیدن اینجا باید برید جنوب میدان معلم و کنار ساختمان دادگستری برسید.

 

مرداب کندوچال

مرداب کندوچال

اینجا مرداب کندوچال، یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف چالوس. انقدر این مرداب جذابه که توی لیست جاهایی که باید ببینید توی چالوس قرار گرفته. مرداب کندوچال توی قلب یه جنگل پر درخت سبز واقع شده، با حدود یک هکتار مساحت و ۵ متر عمق. وقتی به جنگل فین چالوس میای، می‌تونی این مرداب زیبا رو ببینی و از دیدن این محیط دل‌انگیز لذت ببری. سطح مرداب پره از گیاهان مرطوب و نی، که یه فضای متفاوت و جذاب رو ایجاد کردن. آب این مرداب از چشمه‌های اطرافش تامین میشه، که باعث شده آبش شیرین باشه و حیوانات و پرندگان زیادی ازش استفاده کنن.

 

پارک جنگلی فین

پارک جنگلی فین

یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف چالوس ، پارک جنگلی فینه. اینجا به خاطر مکان خوبش، درختان سبز و رودخانه‌ای که از جلوی پارک می‌گذره و مناظر زیباش، خیلی محبوبه. تو این پارک می‌تونی رستوران، کافه، آلاچیق و مکان‌های استراحت، فروشگاه، پارک بازی بچه‌ها، دوچرخه‌سواری، مسیرهای پیاده‌روی، زمین والیبال و سوئیت‌های خوبی پیدا کنی. یه چیز خوب دیگه اینه که نزدیکی به چالوس باعث میشه دسترسی به پارک راحت‌تر بشه، چون فقط کافیه کمی از جاده چالوس به تهران بری.

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + چهارده =

مقالات پربازدید